Reddingsactie Friese paarden mislukt

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

liannes

Re: Reddingsactie Friese paarden mislukt

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-06 23:16

why schreef:
Ik loop er nu twee dagen mee, en geloof me, je bent er liever niet bij!!

kan ik me heel goed voorstellen, als ze morgen iets beslidssen waar wij (mn paard en ik) niet bij nodig zijn, kom ik zeker niet,er is al ellende genoeg op de tv.

why

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-06 23:17

nickel, zoals het er nu naar uitziet kunnen de paarden morgen zelf naar de overkant, en er heeft hier een manege zich gemeld die wil gaan.

liannes

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-06 23:18

Nickeltje schreef:
Heb een pb gestuurd, maar geen antwoord. ik hoop dat als ik iets kan betekenen, ik dat op tijd hoor, want moet dus met trein naar mn ouders, paarden klaar maken, moeder zo gek krijgen om op 2e paard mee te gaan en dan nog met trailer naar friesland, ik denk zo'n 3 uur rijden...

ze zal vast wel contact met je opnemen, super voor je pbtje

liannes

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-06 23:19

ik ga naar bed, ik hoop dat er morgen goed nieuws is, en dat de paarden op eigen kracht naar de kant kunnen komen.

truste allemaal

why

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-06 23:24

daar gaan we wel vanuit. Het water tussen de paarden is grotendeels weggepomt, ze hebben nu schoon drinkwater en hooi. Ze hebben de nacht om iets aan te sterken (hopenlijk), en ze staan mooi rustig. Het water blijft zakken, het weer is droog, lijkt dus allemaal gunstig.

pipeloi

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-06 23:25

[quote="liannes
kan ik me heel goed voorstellen, als ze morgen iets beslidssen waar wij (mn paard en ik) niet bij nodig zijn, kom ik zeker niet,er is al ellende genoeg op de tv.
[/quote]

@liannes .....vindt het super dat je er aan mee wil werken , Ach gut
als ik zo brutaal mag wezen met wie van de paarden ga je het eventueel doen (lianne, king )
al zou ik zo graag willen helpen ,denk dat ik het niet eens aan zou kunnen
dagen lang van slag , nachtmerrie's ......

Wedny

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-06 23:28

Het is nog steeds rustig en droog. Ik hoop dat alle paarden het halen. Laten we voor ze hopen Ach gut

why

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-06 23:29

ik wens ook iedereen een goede nacht, en vooral de paarden en veulens die nog over zijn gebleven.

why

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-06 23:31

wedny, na hoe erg de afgelopen nacht was, hebben ze het nu toch wel iets rustiger gelukkig. Als er morgen maar geen domme dingen worden gedaan

rianne1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-06 23:31

Ten eerste Super! van piaffe ruitersport en alle ruiters en mensen die zich hier voor inzetten.
Ik hoop dat het water flink zakt vannacht zodat de paarden gemakkelijk uit het water kunnen komen.

En why ik denk ook dat de paarden het ergste wel hebben gehad nu.. Gelukkig!

why

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-06 23:33

het water zakt nog steeds, hetzij langzaam........maar we hebben meer bewegingsruimte gecreeerd zodat de spieren hopenlijk minder stijf worden

RicardoOpa

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-06 23:41

Die arme beessies...!
Hoop dat het snel zakt! Ik gok dat ze morgen daar wel weg zijn...

Het was echt verschrikkelijk om een dood paard in het water te zien liggen op tv! En dan denken dat het was te voorkomen!

SANEX

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-06 23:42

Super, als ze een beetje zichzelf kunnen opwarmen door te bewegen. Het zal niet veel zijn maar elk stapje is er weer 1 en dat is opzich niet verkeerd.
Kunnen ze vast de spieren opwarmen voor als ze morgen dat hele stuk lopen moeten.

sabineG

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-06 23:43

Hoop dat ze snel weg kunnen!!

Krijg de kriebels net op rtl4.. De paarden hadden voor 15 okt. weg moeten zijn uit het buiten gebied.. Zegt de landgoed beheerder.... Ja daar heb ik het nu niet over gaat nu om de dieren.. Komen ze nu mee!!!!!! Beetje TE laat he..

Succes voor degene die daar er alles aan doen om de beestjes op het droge te krijgen!
Laatst bijgewerkt door sabineG op 02-11-06 23:53, in het totaal 1 keer bewerkt

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-06 23:49

sabineG schreef:
Hoop dat ze snel weg kunnen!!

Krijg de kriebels net op sbs.. De paarden hadden voor 15 okt. weg moeten zijn uit het buiten gebied.. Zegt de landgoed beheerder.... Ja daar heb ik het nu niet over gaat nu om de dieren.. Komen ze nu mee!!!!!! Beetje TE laat he..

Succes voor degene die daar er alles aan doen om de beestjes op het droge te krijgen!

Zoals eerder te lezen in dit topic: omdat het gras zo hoog was had de paardeneigenaar toestemming om de paarden ook na 15 oktober daar te weiden.....

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-06 23:53

slimmerik schreef:
Zoals eerder te lezen in dit topic: omdat het gras zo hoog was had de paardeneigenaar toestemming om de paarden ook na 15 oktober daar te weiden.....

Dat zegt de boer, maar de landgoedbeheerder zegt heel wat anders.
Die zegt dat het niet de bedoeling is dat de paarden er na 15 oktober er nog staan maar dat ze weinig mogelijkheden hebben om de boer te dwingen om ze eraf te halen.
Ze hebben het hem wel herhaalde malen verteld dat zijn paarden van dat land afmoesten.

De boer probeert op alle mogelijke manier onder zijn verantwoordelijkheid uit te komen, ook al zou de landgoedbeheerder het oogluikend toestaan dan nog is het de verantwoordeijkheid van de eigenaar om zijn dieren op tijd in veiligheid te brengen.

roxiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-06 23:57

Iedereen een goeie nacht rust toegewenst,, vooral de paarden, hopend dat ze morgen fijn naar het droge kunnen

madam

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-06 23:58

mochten ze inderdaad hulp vragen van paard en rijder, denk dan wel dat je heel stevig in je schoenen moet staan, want het zal niet leuk zijn wat je daar tegen komt, ik zou met alle liefde willen helpen, maar wat heb je aan mensen die zulke dingen psychisch niet aan kunnen? helemaal niks. Ik heb zelf ook al heel wat dingen mee gemaakt maar toen ik die beelden zag van de omgekomen paardjes had ik het daar echt heel moeilijk mee...

Ik wens een ieder die hier bij betrokken is heel erg veel sterkte en zal voor jullie duimen en ene kaarsje voor de omgekomen paarden branden!!!

Diesel54

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-06 00:05

Iedereen die een PB heeft gestuurd, heel erg top!
Het is afwachten wat ze nu gaan beslissen, ik ben benieuwd.
Ik laat het jullie meteen weten als het bekend is.

(sorry dat ik niet eerder heb gereageerd, maar ik had een vergadering van mijn vereniging en hebben we onze hoofden ook nog even gebogen over de kwestie)

Ik wordt wel een beetje moe van de media. Hoe ze je weten te vinden! Ik ben al geïntervieuwd door de Leeuwarder Courant, omop fryslan en nu belde ze net van de NOS. Morgen live op radio 1.

Owens_hartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-06 00:12

Ik vind in dit opzicht dat zowel de paardeneigenaar, als de landeigenaar verantwoordelijk zijn voor hetgeen er is gebeurd Boos!
Niet goedschiks het land af, dan kwaadschiks. Maar het lijkt mij dat beide partijen proberen onder hun verantwoordelijkheden uit te komen.
Het is makkelijk om met je vinger naar de ander te wijzen, en jezelf daardoor probeert vrij te pleiten.
Ik haat dat soort praktijken. Boos!
Het gaat om levende wezens, net als wij.
Dat is het zelfde als die konijnenhouder, die moeten ze ook aanpakken.
Als je dieren houd, dan heb je de totale verantwoording voor hun welzijn.
Deze boer heeft alleen maar dollartekentjes in zijn ogen, en niet het welzijn van de dieren Boos!
Hij behoort geen dieren te bezitten.
Alles draait om de centen. BAH Ziek

Ik begrijp ook niet dat er mensen zijn die hun eigen dier ook nog eens met een reddingsaktie in gevaar gaan brengen. Ach gut
Ik wordt hier heel verdrietig van.
Vraag me af waar de mensen met hersens zijn gebleven.
Tuurlijk zou ik ook graag wat willen doen, maar toch echt niet ten koste van mijn paardjes.
Tegen wassend water is niets opgewassen, ook een ruiter te paard niet Ach gut
Over de gevaren wordt helemaal niet nagedacht. Boos!

Owens_hartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-06 00:13

Als je moet wordt van de media, dan geef je geen intervieuw.
Op deze manier blijf je het zelf ook aanwakkeren Verdrietig

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-06 00:14

Owens_hartje schreef:
Ik vind in dit opzicht dat zowel de paardeneigenaar, als de landeigenaar verantwoordelijk zijn voor hetgeen er is gebeurd Boos!
Niet goedschiks het land af, dan kwaadschiks. Maar het lijkt mij dat beide partijen proberen onder hun verantwoordelijkheden uit te komen.

Het lijkt me toch sterk dat als jij een stuk land aan iemand verhuurt dat je ineens verantwoordelijk bent over hoe diegene die jouw land huurt met zijn dieren omgaat?

Zouden de verhuurders van woningen nu ook ineens aansprakelijk zijn voor hun huurders die hun kinderen mishandelen? Lijkt me toch niet.

Tanja_dB

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-06 00:15

http://www.elsevier.nl/nieuws/nederland ... index.html

Het is toch ongelofelijk he... nu gaat iedereen elkaar nog de schuld geven ook! Probleem is dat een of andere lompe boer niet heeft geluisterd naar de adviezen om de paarden daar weg te halen. Het was allang bekend dat er storm zou komen, maar hij heeft de paarden laten lopen. Knap stom als je het mij vraagt! En dan nu de organisaties die wel naar de paarden omkijken nog de schuld geven ook

Zo dat moest er even uit Knipoog

Owens_hartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-06 00:23

ThePast03 schreef:

Het lijkt me toch sterk dat als jij een stuk land aan iemand verhuurt dat je ineens verantwoordelijk bent over hoe diegene die jouw land huurt met zijn dieren omgaat?

Zouden de verhuurders van woningen nu ook ineens aansprakelijk zijn voor hun huurders die hun kinderen mishandelen? Lijkt me toch niet.

Als je beter leest weet je dat die paarden daar al 15 oktober af hadden gemoeten.

Als ik bij wijze van 15 oktober mijn huis uit zou moeten, denk dan maar niet dat je de kans krijgt om tot 1 november te blijven zitten.

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-06 00:28

Owens_hartje schreef:
Als je beter leest weet je dat die paarden daar al 15 oktober af hadden gemoeten.

Als ik bij wijze van 15 oktober mijn huis uit zou moeten, denk dan maar niet dat je de kans krijgt om tot 1 november te blijven zitten.

Dat heb ik gelezen maar zo makkelijk is het niet om iemand uit zijn huis te krijgen als hij echt niet wil.
De grote huurverenigingen hebben hun eigen mensen die dat regelen maar als jij dat niet hebt kom je ook voor grote problemen te staan.
Je kunt niet zomaar iemand uit zijn huis zetten, zelfs niet als het contract afgelopen.

Dat is wat het Fryske Gea ook aangaf: Ze konden weinig doen om hem eraf te krijgen behalve herhaaldelijk vragen.
Als zoiets niet werkt denk ik dat je het via de rechtbank moet gaan doen en dat kost aardig wat geld en tijd.
Maar zelfs al had het Fryske Gea die paarden daar weggehaald waar hadden ze die moeten laten en wie draait er dan voor de onkosten op? En de boer had dan weer een rechtszaak tegen hun kunnen beginnen want ze zitten dan aan zijn paarden.

Maar het lijkt me toch echt sterk dat een verhuurder verantwoordelijk is over hoe zijn huurder met dieren omgaat.