Veronica2 schreef:Wat is het verhaal over schoensmeer, want dat klinkt heel vaag. Het heeft in de praktijk ook geen enkele zin om schoensmeer te gebruiken op wonden, want het wordt er niet beter van.
Op een donker paard vallen de plekken minder op.
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
fransje23 schreef:Veronica2 schreef:Wat is het verhaal over schoensmeer, want dat klinkt heel vaag. Het heeft in de praktijk ook geen enkele zin om schoensmeer te gebruiken op wonden, want het wordt er niet beter van.
Op een donker paard vallen de plekken minder op.
fransje23 schreef:BeFunny schreef:Er is meer beeldmateriaal dan dat ze uitzenden. Ze laten dus weg wat ze zelf niet van belang vinden en ik vind dat dat als je wilt aantonen dat iemand dus een dierenbeul is of een dief of een moordenaar dus iemand openbaar voor iets uitmaakt je daar daar onafhankelijk naar moet laten kijken als het echt om dierenbeulerij gaat of dus om een oplichter dan is het echt wel goed als dat aan het licht komt. Maar dus wel op een eerlijke manier.
Wat denk je dat de rechter doet?
Uiteraard wordt vele uren film gemonteerd. Niemand, buiten de editor,gaat kijken naar tientallen uren beeldmateriaal.
Is het beeldmateriaal van de mevrouw die de pony slaat, gefilmd door een demonstrerende dierenrechtenactivist en meteen gedumpt op het internet wel eerlijk verkregen?
BeFunny schreef:Tegelijkertijd vind ik die Helgstrand geen vriendelijke ruiter.
Maar dat vind ik van veel toppers niet en die rijden gewoon al schoppend met sporen en blauwe tongen voor een Juri die daar dan gewoon punten aan geven.
Ik ben dus geen fan van Helgstrand.
Maar ik vind dit puur hem treiteren omdat hij toch al onder vuur ligt.
Maar er is veeeeel en veel meer mis. Dat gaat niet veranderen door stiekem te filmen bij één stal.
Dat gaat alleen veranderen als ze ook daar waar gejureerd wordt duidelijke signalen af gaan geven. Als bepaalde hulpmiddelen totaal verboden worden. Als paarden volledig mogen uitgroeien. Nee moeten uitgroeien voordat ze ten tonele mogen verschijnen voor een proef. En zo kan ik nog wel even doorgaan.
BeFunny schreef:fransje23 schreef:
Uiteraard wordt vele uren film gemonteerd. Niemand, buiten de editor,gaat kijken naar tientallen uren beeldmateriaal.
Is het beeldmateriaal van de mevrouw die de pony slaat, gefilmd door een demonstrerende dierenrechtenactivist en meteen gedumpt op het internet wel eerlijk verkregen?
Nee. Maar daar is niet iemand bewust naar toe gegaan om de vrouw op eigen terrein te gaan staan filmen.
fransje23 schreef:fransje23 schreef:
Die activisten die het gefilmd hébben staan daar heel bewust in de hoop een misstand vast te leggen.
Van wie het terrein is waar ze filmen is onbekend. Kan ook privéterrein zijn.
Veronica2 schreef:BeFunny schreef:Bij Helgstrand moet het leed echter wel nog aangetoond worden.BeFunny schreef:Als de beelden uitgezonden mogen worden. Kan iedereen zelf bepalen of wat ze zien "leed" is. Dus feitelijk gaat het er wel over. En ja met de beelden is geknoeid. Maar er wordt ook gezegd er zijn spoorwonden en er wordt gesmeerd (wonden dicht gesmeerd om het te verdoezelen) met schoensmeer. Het eerste zal me niks verbazen maar is wel iets waarvan ik vind dat dat afgestraft mag worden en als hij dat doet dan heb ik geen medelijden. Het tweede kan ik erg moeilijk geloven. Dus eerst maar zien wat er precies aan de hand is.
Nu is het alleen maar gespeculeer.
Wat is het verhaal over schoensmeer, want dat klinkt heel vaag. Het heeft in de praktijk ook geen enkele zin om schoensmeer te gebruiken op wonden, want het wordt er niet beter van.
En spoorwonden vind je ook bij Dujardin en Hester, waar iedereen zo laaiend enthousiast over is omdat ze zo diervriendelijk bezig zijn. Dujardin was degene die op een internationaal kampioenschap de baan moest verlaten omdat ze haar paard had open getrokken met haar wielen.
princequillo schreef:De wonden tijdelijk verdoezelen, niet behandelen.
Babootje schreef:Hoe weet je dat?princequillo schreef:De wonden tijdelijk verdoezelen, niet behandelen.
Wonden kun je echt niet verdoezelen. Dat blijf je zien. Wat je er ook opsmeert.
Ik kan me dat echt niet voorstellen.
Wat ik me wel kan voorstellen, is dat ze t gebruiken op een kaal plekje of een paar witte haren. Ook discutabel of je dat moet doen, maar op een stal waar alle paarden er gelikt uit moeten zien puur vanuit cosmetisch oogpunt zou ik het me nog kunnen voorstellen.
Babootje schreef:princequillo schreef:De wonden tijdelijk verdoezelen, niet behandelen.
Wat ik me wel kan voorstellen, is dat ze t gebruiken op een kaal plekje of een paar witte haren. Ook discutabel of je dat moet doen, maar op een stal waar alle paarden er gelikt uit moeten zien puur vanuit cosmetisch oogpunt zou ik het me nog kunnen voorstellen.
AnnedB schreef:Hoe weet je dat?
Shadow0 schreef:Hangt er natuurlijk ook wel vanaf wie er kijkt en op welke afstand. Als je bij een paard bent en het onderzoekt of alleen maar borstelt, dan mis je dat soort plekken niet. Maar van een afstand is het toch vooral het kleurverschil van openliggende huid dat opvalt (zeker bij donkere paarden.) Dus als het inderdaad gaat om de schijn ophouden als er bezoekers langskomen, dan kan dat best het verschil maken.
Babootje schreef:princequillo schreef:De wonden tijdelijk verdoezelen, niet behandelen.
Veronica2 schreef:fransje23 schreef:Ik denk ook dat het meer is om kale plekken van een afstand te verdoezelen. Dus niet van het paard waarvoor mensen komen kijken maar meer bij andere paarden waar gewoon vluchtig langs gelopen wordt.Moderatoropmerking:Bericht verwijderd
DuoPenotti schreef:Dat van donkere schoen smeer is anders al een trucje dat 40 jaar terug al werd gebruikt.
Dat jij dat 20 bladzijdes later nog steeds niet geloofd is prima. Heb je het tenminste nooit in het echt gezien.
Maar ja het bestaat echt helaas. En ja dat werkt prima om te verdoezelen. Nee geen grote wond maar wel spoor wondjes of wondjes op donkere benen. Witte haren.