[HK] Rio: Springen - dag 1 - kwalificatie

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Littera

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-16 17:17

Bunn schreef:
En ook al verloor hij daar zijn zelfbeheersing: is Jur dan gelijk een kwaaie ruiter? Weet je hoe een druk er op zo'n moment op je schouders ligt? In een seconde lijkt dat misschien een goede oplossing. Iedereen maakt fouten.

Ik vind hem geen kwaaie ruiter. Ik vind alleen dat hij op het moment zelf niet sympathiek handelde. :) Overmorgen zal ik gewoon weer voor hem juichen, wie weet is dit voor hem ook gewoon een momentopname geweest en heeft hij zelf allang door dat zijn actie minder handig was.
Laatst bijgewerkt door Littera op 14-08-16 17:18, in het totaal 1 keer bewerkt

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-16 17:17

Sammie schreef:
Hij kwam gewoon weer terug op de hulp, die tik is gewoon terecht geweest. We gaan t zo wel horen via een interview, kunnen ze daar wel boe roepen, maar dan heb je imo gewoon stront in je ogen.

Dan moet je de tik geven op het moment dat hij terugkomt op de hulp en niet als hij al geweigerd heeft en al weg is van de sprong. Wat voor zin heeft het?

Buffelduke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-16 17:18

nicole_floor schreef:
Maaike_Melis schreef:
Gerco rijdt meende ik vandaag ook gewoon. Omdat dit de kwalificaties zijn voor individueel.

Morgen begint de landenwedstrijd pas

Gerco is reserve en rijd dus helemaal niet mee.

I know i know, drie keer is scheepsrecht: ik was in de war met Harrie en gerco

Deliana1993

Re: [HK] Rio: Springen - dag 1 - kwalificatie

Misschien even een extra topic openen " discussie Jur Vrieling, tik terecht of onterecht" >;)

Bunn

Varekaj schreef:
Omdat die mep het paard een hup naar voor laat nemen, het geeft voorwaartse drang, naar de sprong toe. Daar dient die tik voor.

Alleen zijn er ook paarden waarbij dat averechts werkt en die dan nog harder gaan weigeren :')

Precies dat. Als ik de mijne een tik geef dan kan ik voortaan lekker alleen gaan springen. :')

_Yasmine_

Varekaj schreef:
Omdat die mep het paard een hup naar voor laat nemen, het geeft voorwaartse drang, naar de sprong toe. Daar dient die tik voor.

Alleen zijn er ook paarden waarbij dat averechts werkt en die dan nog harder gaan weigeren :')

Maar als je dit na een weigering doet, met dit doel, dan wil (mits goed overgekomen) jouw paard naar voren en stuur jij weg? Ik snap het even niet? Dan doe je dat toch vóór de hindernis?

Solololly

Ach wat een gezeur om een paar tikken.. Als je sommige door het parcour ziet gaan en daar word amper iets over gezegd... Het is wel de OS dus kan heel goed begrijpen dat hij gefrustreerd was dat hij het niet deed. Spanning, zenuwen.. Ik zie jullie daar niet rijden :')

Heike
Mede-oprichtster

DideH schreef:
Wauw :+ De NOS op tv: 'Goedemiddag, het is de dag na de nacht ervoor.' _O-

Das duidelijke taal.

Het is nu kwart voor half zes trouwens.

Silkwood

Deliana1993 schreef:
Misschien even een extra topic openen " discussie Jur Vrieling, tik terecht of onterecht" >;)

Amen _/-\o_
We kunnen ook gewoon kijken naar de volgende combinaties :D

Sunrise_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-16 17:19

Ik vind dat uitjoelen altijd wel wat...nouja kweenie. Als ik sommige leurend en sleurend en schoppend wel het parcour af zag maken, vind ik ook niet fraai maar daar klapt men dan wel voor. Ik vind dit drama om niks eigenlijk.

Solololly

Deliana1993 schreef:

:') :')

karijn

Niniane schreef:
Als het een mindere (bekende) ruiter was geweest werd hij hier wel gewoon afgebrand. Waarom in bescherming nemen?

Niemand neemt Jur in bescherming. Dit is gewoon een meningsverschil tussen mensen die een mep/tik/pets "zielig en not done vinden" en mensen die vinden dat het een corrigerende tik is bij ongehoorzaamheid. Excusez het stereotypering van mijn kant.
Laatst bijgewerkt door karijn op 14-08-16 17:19, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Als je zoiets bagetalliseert zegt dat wel iets over je.

newt

Duidelijk dat de mensen geen ervaring hebben met spring paarden en ruitergevoel. Vanaf sprong twee was hij al lauw en tegen de sprong in. Eerste weigering was een ruitersport, vervolgens frustratie en onderste balk er af. En daarna kon je aan de houding van het paard al zien dat ie dacht
. F.. Die hindernis. Hoe snel wil je reageren dan door hem te corrigeren. Je kan niet nog even een hindernis nemen om hem te corrigeren.

Jammer voor zijn ronde. Op naar de volgende.

En mensen het is niet direct gebeurt met de kans op medaille. Komen meerdere rondes zowel land als individueel.

Es_ther

Ik gok pauze!

Deliana1993

Silkwood schreef:
Deliana1993 schreef:

Amen _/-\o_

Beetje jammer van de pauze :+

Anoniem

Wuis schreef:
Marjoow schreef:
Als je je paard wilt straffen of belonen moet je dat binnen 2 max 5 seconden doen anders heeft ie geen flauw benul waarom hij een knal krijgt. En daarom vind ik de actie gewoon niet nodig.

Eens.
Daarbij vind ik het gewoon geen stijl, ik snap ook niet dat mensen dit gaan verdedigen. Ben blij dat hij uitgejoeld werd, dit doe je gewoon niet. Als hij dit al in het openbaar doet wil ik niet weten wat er achter gesloten deuren gebeurt. ;)

Wat een insinuaties weer, serious zeg, jij wijst snel met je vinger of niet.

Detroit

Mijn paard krijgt ook gewoon een tik voor zijn billen als ie niet springt of echt heel erg vervelend is. Alsof niemand dat nooit doet.. grapjassen. :')

Anyway, zonde van de rit van Jur. Hoop dat het tijdens het echie gewoon goed gaat.
Laatst bijgewerkt door Detroit op 14-08-16 17:20, in het totaal 1 keer bewerkt

Heike
Mede-oprichtster

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-16 17:20

Effie_lover schreef:
Ach wat een gezeur om een paar tikken.. Als je sommige door het parcour ziet gaan en daar word amper iets over gezegd... Het is wel de OS dus kan heel goed begrijpen dat hij gefrustreerd was dat hij het niet deed. Spanning, zenuwen.. Ik zie jullie daar niet rijden :')

Dat mijn buurman door rood rijdt betekend niet dat ik het ook maf. .

Es_ther

Wel leuk dat Maikel eerste staat!

Met nog 13 anderen :+.

Bunn

_Yasmine_ schreef:
Varekaj schreef:

Maar als je dit na een weigering doet, met dit doel, dan wil (mits goed overgekomen) jouw paard naar voren en stuur jij weg? Ik snap het even niet? Dan doe je dat toch vóór de hindernis?

Je kunt 'n paard ook weer 'aanzetten' met zo'n tik. Zelfde als 'm een paar passen vooruit drijven en dan terug nemen. Verschilt sterk per dier.

Sunrise_

Wuis schreef:
Als je zoiets bagetalliseert zegt dat wel iets over je.

Nee hoor, jij vindt dat dat iets zegt, dat is een mening geen feit.

Anoniem

Jij als ruiter bepaald eigenlijk of ze springen of niet, maar ze moeten wél altijd de drang naar voren behouden.

Bij de mijne werkt het alleen niet. Als die stopt en ik tik bij opnieuw aanrijden bij, dan gaat ie gewoon nog harder op de rem en opnieuw aanrijden hoeft niet meer, dan remt ie al af op 5m afstand en gaat op zijn kont zitten :+

N0a

Wuis schreef:
Marjoow schreef:
Als je je paard wilt straffen of belonen moet je dat binnen 2 max 5 seconden doen anders heeft ie geen flauw benul waarom hij een knal krijgt. En daarom vind ik de actie gewoon niet nodig.

Eens.
Daarbij vind ik het gewoon geen stijl, ik snap ook niet dat mensen dit gaan verdedigen. Ben blij dat hij uitgejoeld werd, dit doe je gewoon niet. Als hij dit al in het openbaar doet wil ik niet weten wat er achter gesloten deuren gebeurt. ;)

Nee want als je hem binnen 5 sec. straft voelt dat voor het paard anders als 4 seconden later? Dat maak je mij niet wijs, wie zegt dat zo'n paard dit na 5 sec niet meer weet?

Hij was zo traag als dikke stront vandaag, terecht dat die uitgesloten is. Jammer van de weigeringen, vorige OS had die toch ook helemaal verpest? Misschien is Jur zelf gewoon te zenuwachtig?

Silkwood

Deliana1993 schreef:
Silkwood schreef:

Amen _/-\o_

Beetje jammer van de pauze :+

He shit.. verkeerd moment :')