Paarden failliete zorgboerderij onder de veilinghamer

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

ZiekieLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-14 18:21

Ik wilde het net gaan plaatsen haflingertje hahaha!

kim ik hoop dat het lukt!!!

ZiekieLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-14 18:23

JoyCiej007 schreef:
Pfff..... gaan die er zich ook nog ff mee bemoeien zeg...... tsjonge jonge.
En als er écht dierenleed gaande is en men tipt de DB, dan kunnen ze toch niets doen, want 'paard heeft water en af en toe eens wat voer'.

En volgens mij roept die curator ook maar wat om iedereen tevreden te kunnen stellen :+

Dit land wordt steeds gekker zeg.

máár, liever de DB dan SPIN en PvdD, dát zeker!

ja inderdaad, de DB in nederland stelt niks voor... maar mocht de curator de waarheid spreken is dit wel fijn natuurlijk!

haflingertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-14 18:25

In ieder geval een bericht waardoor mensen misschien stoppen met geld te doneren naar spin en PvdD!! Dat is al mooi meegenomen! Zo krijgen andere bieders die echt een goed plekje voor ze hebben ook een kans!

Nicky1963

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-14 18:26

wilma12 schreef:
Sunrise19 schreef:
Vraagje? Wat kunnen jullie niet lezen op wico zijn rapport?
Ik lees namelijk dingen als usefull for sports en ik zie rechts onderin staan dat als hij een ocd operatie krijgt hij weer net zo goed is als een 3jarige.

ik weet zeker dat deze een veilingtopper word.

kijk eens naar de fotos van wico, hij heeft een afwijkende beenstand met beide voorbenen etc. Hij moet geen ocd operatie ondergaan dit hebben ze al gedaan als 3 jarige waardoor hij een afvlakking met iets botgroei heeft....ondanks zijn afwijkingen zou hij miss nog geschikt zijn. Echter is dit paard blessure gevoelig en is volgens insiders herstellende van een peesblessure.

Wico schijnt zeeeeer blessuregevoelig te zijn en steeds iets te mankeren (is te lezen in dit topic, geschreven door zijn voormalige verzorgster). Heel veel mensen zullen denken dat ie nog wel n poosje mee kan onder t zadel (ook te lezen hier ergens) maar met die benen? Op zo'n dier moet je niet meer willen zitten, die moet niet meer hoeven werken. Zelfs niet voor een buitenritje ben ik bang..

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-14 18:26

is dat bericht van de DB ergens openbaar te lezen?

Dan kunnen mensen dat delen

haflingertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-14 18:27

Laatst bijgewerkt door haflingertje op 24-01-14 18:30, in het totaal 1 keer bewerkt

har166

Re: Paarden failliete zorgboerderij onder de veilinghamer

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-14 18:29

Ik zag het bericht ook langskomen op fb, van de landelijke dierenbescherming. Ik ben blij dat zij zich neutraal houden en zich er verder niet mee bemoeien.

Memere

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-14 18:33

Ik ben hiernet ook geblokkeerd , gewoon omdat ik ook even mijn mening zei.
Echt triest dat ze er niet tegen kunnen.

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-14 18:39

KimD:
dat jij en véle anderen zonder pardon van FB worden gegooid en worden geblokkeerd omdat men toevallig een andere mening is toegedaan en de zaak wat wil ophelderen, zou ik als ik jou was ook gebruiken als je toch even een boekje opendoet over de gang van zaken bij SPIN en PvdD, want dat is ook te achterlijk voor woorden, zegt m.i. dan ook wel genoeg; als je serieus bent, niets te verbergen hebt én het beste met de paarden voor hebt, dan sta je ook die mensen die een andere mening hebben en óók het beste met de paarden voor hebben, gewoon op een normale manier te woord, ipv. meteen te verwijderen en te blokkeren.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-14 18:42

JoyCiej007 schreef:
KimD:
dat jij en véle anderen zonder pardon van FB worden gegooid en worden geblokkeerd omdat men toevallig een andere mening is toegedaan en de zaak wat wil ophelderen, zou ik als ik jou was ook gebruiken als je toch even een boekje opendoet over de gang van zaken bij SPIN en PvdD, want dat is ook te achterlijk voor woorden, zegt m.i. dan ook wel genoeg; als je serieus bent, niets te verbergen hebt én het beste met de paarden voor hebt, dan sta je ook die mensen die een andere mening hebben en óók het beste met de paarden voor hebben, gewoon op een normale manier te woord, ipv. meteen te verwijderen en te blokkeren.

Heb je ook helemaal gelijk in! Gelukkig delen zowat alle mensen die mening met mij! :j

haflingertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-14 18:45

Kim wat is de Facebook pagina van doortje? Dan kan ik het ook een beetje mee volgen :-)
En delen!

Nicky1963

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-14 18:47

Sunrise19 schreef:
Kijk dat weet jij nu, maar de rest die dit zo opvat denkt de jackpot te winnen.

Overigens geeft zo'n operatie 0 garantie, en heb je zelfs kans dat hij nooit meer rad word.

ik zie hem alleen nergens afgekeurd staan. Foto's express niet bekeken, ik heb daar geen goede kijk op.

wie is goed in ontcijferen? Zie bij wedfort iets staan. Er is iets met zn oog, althans zie eye staan.

Wat ik kan ontcijferen uit t rapport van Redford:
Rechtsvoor groot chipfragment
la chipfragment
ra 2 chipfragmenten
lv verkalking pezen/peesscheden
verder nog staar in het linkeroog en verkalking die nader echo-onderzoek nodig heeft.
Er staat ook: klinisch niet gezond, rontgenologisch verschillende opmerkingen. Totaal niet gezond, dit dier. Op de veilingsite staat ook dat ie herstellende is van een peesblessure. Maar is dat wel zo? Zal hij wel herstellen?

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-14 18:48

P.s. ik heb overigens niet echt een facebook (ja een soort 'nep'account waar ik dus ook nooit wat mee doe) dus dingen op facebook volg ik allemaal niet zo ;)

Maar mooi dat je zeker niet alleen staat en fijn dat er steeds meer bokkers én niet-bokkers in beginnen te zien dat SPIN en PvdD smerige spelletjes spelen.

Esprit4

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-14 18:49

er zitten best leuke dieren tussen het is alleen zonde dat sommige nogal wat mankeren
en met de actie voor doortje tja waarom doortje wel en de rest niet?
ik vind het hartstikke goed dat iedereen er aandacht en tijd aan besteed en dat sommige mensen nog helder blijven denken ;)
als ik het geld en de mogelijkheid had...

en redford nee die zal hoogstwaarschijnlijk niet herstellen misschien wel van zijn peesblessure maar de rest wat er om heen hangt dat een paard klinisch al niet goed is zegt eigenlijk genoeg

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-14 19:02

Normaal ben ik niet zo van de DB, maar dit doen ze toch wel netjes vind ik. Nergens mee bemoeien, mensen laten bieden en kopen en rechtstreeks contact met de curator (kan nergens lezen dat de SPIN en PvdD dat ook gedaan hebben?)

Zo krijgt iedereen zijn kans.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-14 19:10

corina21

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-14 19:12

wie kan morgen niet gaan maar wil iets weten van een paard.of wilt wat foto's?

Marein

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-14 19:47

sammy1 schreef:
wie kan morgen niet gaan maar wil iets weten van een paard.of wilt wat foto's?

Graag! Ik heb dit topic gelezen, maar wil me niet moeien in de discussie(s) :o . Wij gaan bieden op Guusje, hij mag hier komen wonen en zijn mok of CPL gaan we behandelen. BIj CPL heb ik goede resultaten gezien dmv lymfedrainage (manueel door een osteopaat), in combinatie met natuurlijke ondersteuning, naast de lokale behandeling. Ik kan natuurlijk niet voorspellen of dit bij Guusje dé oplossing zal zijn, maar ik vind het zeker het overwegen waard.

Plaats en ruimte hebben we, de paddock is gedraineerd en altijd toegankelijk vanuit de stal, dus hij kan hier droog staan. In het gezelschap van 2 vriendjes, hopen dat het klikt!

Ik zou graag weten of hij op de trailer kan, of dat dit problemen geeft. En de schofthoogte interesseert me ook, want op de foto's lijkt hij kleiner dan Frits, maar dat kan schijn zijn.
Foto's zijn uiteraard welkom!

corina21

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-14 19:53

ik probeer van elk paard een foto te maken.en probeer informatie te winnen

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-14 19:57

Klinkt goed, Marein :) Niet veel mensen weten hoe je CPL behandelt, dus ik hoop heel erg dat hij naar jou mag gaan!

Met de DB Limburg heb ik op zich goede ervaringen :) Super dat ze dit bericht delen en zorgen dat de paarden goed terecht komen, en dat zonder donaties.

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-14 19:58

@marein: super zeg! :)

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-14 20:00

sammy1 schreef:
ik probeer van elk paard een foto te maken.en probeer informatie te winnen

Super!!

sor_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-14 20:01

ik ga ook heen! kom van ver dus hoop dat er wat tussen zit, ik ga voornamelijk kijken voor wico en eva.. maar uiteraard neem ik de rest ook even mee als ik er dan toch ben.
voor mensen die info willen pb me maar even.
Laatst bijgewerkt door sor_1 op 24-01-14 20:10, in het totaal 1 keer bewerkt

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-14 20:08

8nnemiek schreef:
Klinkt goed, Marein :) Niet veel mensen weten hoe je CPL behandelt, dus ik hoop heel erg dat hij naar jou mag gaan!

Met de DB Limburg heb ik op zich goede ervaringen :) Super dat ze dit bericht delen en zorgen dat de paarden goed terecht komen, en dat zonder donaties.

Ik ook, die hebben alles ook altijd super netjes geregeld! En die zamelen geld in door de verkoop van dingen. :)

haflingertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-14 20:11

KimD schreef:
haflingertje schreef:
Kim wat is de Facebook pagina van doortje? Dan kan ik het ook een beetje mee volgen :-)
En delen!

https://www.facebook.com/groups/282373521910212/

Super! Dank je!
Ik heb me al gemeld :j

Andere bokkers die Kim willen ondersteunen zie de link hierboven!