Totilas terug naar Edward Gal?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

setteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-12 19:22

sallandval schreef:
Overigens denk ik bepaald niet dat de hele soap rondom Totilas de dekkingen of de nakomelingen minder waard gaat maken hoor, integendeel!

Dat denk ik dus wel. Er wordt nu een zeepbel doorgeprikt, hoe je het ook bekijkt.....

Bloodymary

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-12 19:23

Ben die slachtofferrol die veel aan MAR geven ook onderhand beu. Het is een volwassen vent en als iets hem niet aan staat, als hij gekoeieneerd wordt door zijn familie en in posities gemanoevreerd zou worden die hij niet wil kan hij dat gewoon aangeven. Dus daar geloof ik niet zo in. Verder kan hij ook gewoon zeggen dat het nog niet zo lekker loopt en hoopt dat het beter wordt zonder steeds van die k u t smoesjes te verzinnen.

setteke

Re: Totilas terug naar Edward Gal?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-12 19:26

Inderdaad Bloodymary, als hij zegt, ik doe het niet meer, dan kan niemand hem op het paard hijsen en zeggen, rijd nou een rondje :D

bruceandnoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-12 19:31

setteke schreef:
sallandval schreef:
Overigens denk ik bepaald niet dat de hele soap rondom Totilas de dekkingen of de nakomelingen minder waard gaat maken hoor, integendeel!

Dat denk ik dus wel. Er wordt nu een zeepbel doorgeprikt, hoe je het ook bekijkt.....

Dat lijkt mij ook. Het onmiskenbare talent van Totilas vereist blijkbaar toch een specifiek soort ruiter. Als hij dat dan ook doorgeeft aan zijn nakomelingen kan ik me zo voorstellen dat de vraag enigszins terugloopt.

Wat ik eigenlijk nog het frustrerend/teleurstellend van alles in deze soap vind, is dat ons; liefhebbers van de dressuursport waarbij harmonie tussen ruiter en paard centraal horen te staan, mooi toch even een aantal gegarandeerde kippenvelmomenten door de neus zijn geboord door de combinatie Edward en Totilas uit elkaar te halen!

_Summerly_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-12 19:32

Bloodymary schreef:
Ben die slachtofferrol die veel aan MAR geven ook onderhand beu. Het is een volwassen vent en als iets hem niet aan staat, als hij gekoeieneerd wordt door zijn familie en in posities gemanoevreerd zou worden die hij niet wil kan hij dat gewoon aangeven. Dus daar geloof ik niet zo in. Verder kan hij ook gewoon zeggen dat het nog niet zo lekker loopt en hoopt dat het beter wordt zonder steeds van die k u t smoesjes te verzinnen.

Dat is wel zo, maar ik denk dat MAR weinig te zeggen heeft over de uitlatingen van zijn vader, dus om hem op de (venijnige) woorden van zijn vader af te rekenen is ook niet juist. Ik vind hem een heel stuk sympathieker overkomen dan zijn vader.

Mosh

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-12 19:35

Bah, wat een geblaat weer, dat bericht van Rath :r Er staan ook nog onwaarheden in, want Matthias is toch helemaal niet de zoon van Ann-Katrin? Dus wat nou 3e generatie?

Ik kan eigenlijk alleen maar medelijden hebben met MAR. Had allang gebukt gegaan onder dat gepush.

setteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-12 19:40

bruceandnoon schreef:
Dat lijkt mij ook. Het onmiskenbare talent van Totilas vereist blijkbaar toch een specifiek soort ruiter. Als hij dat dan ook doorgeeft aan zijn nakomelingen kan ik me zo voorstellen dat de vraag enigszins terugloopt.

Wat ik eigenlijk nog het frustrerend/teleurstellend van alles in deze soap vind, is dat ons; liefhebbers van de dressuursport waarbij harmonie tussen ruiter en paard centraal horen te staan, mooi toch even een aantal gegarandeerde kippenvelmomenten door de neus zijn geboord door de combinatie Edward en Totilas uit elkaar te halen!

Helemaal met je eens!!!!

Persevero

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-12 19:42

Men kan het mooi onsportief vinden, maar ik hoop ook dat de OS een grote mislukking voor hem worden. Iedereen weet dat het niet aan toto ligt. Dus ze.zullen hem er niet op aankijken

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-12 19:44

Miepie77 schreef:
ben bang dat ze Toot nog eerder aan een rijke sjeik verkopen dan aan EG en zn sponsoren, gewoon omdat ze daar te trots voor zijn

't is dat Edward Gal al getekend heeft voor 10 jaar, maar anders zou die rijke Sjeik EG er misschien wel bij kopen ;)

HorseTimeXL

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-12 19:55

Ik denk dat edward gal even geduld moeten hebben. Als straks tijdens de olympische spelen blijkt dat het echt helemaal fout zit tussen totilas en MAR, dan is Totilas al helemaal minder waard en kan Edward hem zo terug kopen haha.

Al snap ik niet dat zijn vader hem voor (zoals ik het zelf lees) meer wil verkopen (als dat ooit zou zijn) dan de prijs die door PS ervoor had gegeven, wat ik dan weer erg raar vindt, omdat Totilas inprincipe alleen nog maar achteruit is gegaan, qua kwaliteit in de sport etc.

Naja ben in ieder geval erg benieuwd!

silverbrumby

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-12 20:00

Hahaha moet er wel heel erg om lachen hoor op deze "soapserie" ;)
Ze moeten er trouwens een duitse versie van Amika van maken :P

Er wordt wel teveel doorgedramd over dat Totilas terug zou moeten naar Edward gal hoor, Schockemohle en Rath hebben dat paard nou eenmaal voor goed geld gekocht, so be it!! Zo gaat dat met zoveel meer paarden ;) Dat het nu even wat minder gaat met Mathhias en Toot, tsjah dat is erg l.ullig maar hoop voor hun dat er ook nog goede successen komen.

vencedor

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-12 20:03

Citaat:
Dat Edward Gal, die onlangs een sponsorcontract tekende bij Glock, zijn vroegere paard wil terug onder het zadel wil hebben, is niets nieuws voor Rath: “Edward zit al maanden achter Totilas aan en wil hem koste wat kost terug. Maar waarom het paard eerst laten verkopen en de provisie innen om hem nu weer terug te willen? Dat vind ik een vreemde gang van zaken.”

Nou ik kan Edward wel begrijpen. Als ik dat optreden van mijn oude paard en zijn nieuwe ruiter onder ogen had gehad zou ik toch wel even in een hoekje gaan zitten janken... Daar gaat je werk.

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-12 20:03

Triviant verkocht? Zo zo, dat was zeker geen familie.. wij verkopen NOOIT een paard.

Ook dit filmpje geeft geen fijn beeld, afgezien van dat gebokkerdebok ( kan gebeuren, te kort ingereden? :D ) valt mij hier ook weer op hoe onzeker het allemaal lijkt, met name in het begin van de proef. Ook dit paard zoekt naar 'connectie' - echt die knul heeft geen ballen, sorry hoor.
In de commentaren staat: mediocre rider on a talented horse. Daar kan ik me wel in vinden.

setteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-12 20:04

Totilas is ouder geworden, presteert minder, dus hopelijk maken ze er een mooie aanbieding van :D

moelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-12 20:06

Jeetje zeg! Wat een drama!

setteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-12 20:09

Jannepauli, daarom vond ik de uitspraak van Rath senior ook zo "bijzonder".

Verder zag ik heel veel taktfouten en miscommunicatie bij de combi Rath en Triviant. Dus een soort van dejavu :D

ShauniBef

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-12 20:09

Jeetje.. Ik zeg ook dat ik NOOIT een paard verkoop, maar als het niet klikt.. Misschien hadden ze niet zoveel met de verkochte paarden..
Paardrijden doe je in mijn ogen samen.. Maakt niet uit hoe hoog je nou rijd..

Hou eens op met dat 'ik gun het ze niet'.. Als jullie de kans hadden gekreden om Toot te rijden hadden jullie dat ook met beide handen aangepakt niet waar..?

Ik ben wel van mening dat Toot bij Ed hoort.. Maar zo gaat het niet altijd.. T leven is hard :)

Debski

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-12 20:11

setteke schreef:
Een aantal baldzijden terug las ik in een stukje, dat papa Rath beweerde dat ze nooit een paard verkopen
:roll: .

Hmm, en deze dan; http://www.youtube.com/watch?v=Y4AfnmvsI84 Trouwens erg leuk om te kijken.

Nu het stukje over de verkoop; http://www.horses.nl/dressuur/nieuws/19 ... ge-totilas

Bladibladibla.

Ketaki had al een link, zie ik nu.

Ik vind dat paard in dit filmpje ook niet heel fijn lopen. Kort in zijn gangen, kort van achter en af en toe een tactfout tussendoor....

ukje

ShauniBef schreef:
Jeetje.. Ik zeg ook dat ik NOOIT een paard verkoop, maar als het niet klikt.. Misschien hadden ze niet zoveel met de verkochte paarden..

Hou eens op met dat 'ik gun het ze niet'.. Als jullie de kans hadden gekreden om Toot te rijden hadden jullie dat ook met beide handen aangepakt niet waar..?

Ik ben wel van mening dat Toot bij Ed hoort.. Maar zo gaat het niet altijd.. T leven is hard :)

Ja, maar als het dan niet klikt. Je zegt zelf ook als het niet klikt zal ik het paard verkopen. Maar wat zij doen is het klikt overduidelijk niet, maar we gaan wel naar de OS. Beetje raar dan niet?

Ketaki

ShauniBef schreef:
Als jullie de kans hadden gekreden om Toot te rijden hadden jullie dat ook met beide handen aangepakt niet waar..?

dan ga ik nu heel hard uit de hoek komen, maar ik had die kans niet willen hebben, en anders had ik die ook alsnog afgeslagen. :)

vencedor

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-12 20:13

Isabella heeft ook vriendelijk bedankt toen, slimme vrouw.

Vanavond weer een toot optreden bij PS las ik ergens? Ben benieuwd!

setteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-12 20:13

ShauniBef schreef:
Ik zeg ook dat ik NOOIT een paard verkoop, maar als het niet klikt..

Maar achteraf is wel een beetje sneu. Toen ze Triviant verkochten zeiden ze het vast niet, maar nu er een soort sprake is van verkoop van Totilas, zeggen ze het ineens wel.
Hoe dubbel.

ShauniBef

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-12 20:15

ukje schreef:
ShauniBef schreef:

Ja, maar als het dan niet klikt. Je zegt zelf ook als het niet klikt zal ik het paard verkopen. Maar wat zij doen is het klikt overduidelijk niet, maar we gaan wel naar de OS. Beetje raar dan niet?

Hebben hun ooit gezegd dat het niet klikt?!
Misschien kunnen jullie dat van een filmpje afzien, maar dat kan niet altijd natuurlijk..

Laat ze lekker.. Toot red zich prima :)

setteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-12 20:17

randie schreef:
Isabella heeft ook vriendelijk bedankt toen, slimme vrouw.

Vanavond weer een toot optreden bij PS las ik ergens? Ben benieuwd!

Zondag.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-12 20:19

Rath kan wel zeggen we verkopen onze paarden nooit, maar Totilas is zijn eigendom helemaal niet, dus uiteindelijk heeft hij de zeg daar helemaal niet in.
En derde generatie de de OS rijdt, Linssenhof en moeder, zijn geen bloedverwanten van MAR hoor.
Beetje gepikeerde reactie van Rath, laat je je wel kennen hoor.

En MAR is toch een volwassen vent, geen kleuter die je bij het handje moet pakken. Ik vind hem helemaal niet zielig.