Nader onderzoek publicaties Power and Paint

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

pmarena

Re: Nader onderzoek publicaties Power and Paint

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-07 21:43

Daar heb je imo. helemaal gelijk in , zo zie ik het ook Ja

Daarom is het ook van belang dat we zelf als paardensporters met goede oplossingen komen om de mentaliteit te veranderen.
Nu heeft de KNHS nog de kans , ik hoop dat ze die grijpen maar verwacht ook dat het met en sisser af zal lopen...ook voor hun is scoren natuurlijk erg belangrijk , en grote kans dat dat uiteindelijk toch ten koste gaat van het dierenwelzijn. Maar ik hoop het niet Lachen

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-07 21:44

*tekst verwijderd*

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-07 21:48

Dan probeer je het toch +:+

Ikzelf zou er dan voor kiezen om iets met vrije uitloop te regelen zodat ze zelf op d'r gemakje haar eigen grenzen kan overwinnen op haar eigen tempo , niet zo direct in de wei "moeten" en achtergelaten worden zeg maar.

Maar je probeert het voor het welzijn van je paard , en dat is prima ! Beter dan denken : goh dat komt me wel goed uit , heb ik dat gedoe met dat in de wei zetten enzo ook niet meer.

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-07 21:52

pmarena schreef:
Dan probeer je het toch +:+

Ikzelf zou er dan voor kiezen om iets met vrije uitloop te regelen zodat ze zelf op d'r gemakje haar eigen grenzen kan overwinnen op haar eigen tempo , niet zo direct in de wei "moeten" en achtergelaten worden zeg maar.

Maar je probeert het voor het welzijn van je paard , en dat is prima ! Beter dan denken : goh dat komt me wel goed uit , heb ik dat gedoe met dat in de wei zetten enzo ook niet meer.

Ik pb je wel even, beetje zonde van het topic. Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-07 21:58

Paula1990 schreef:
Het gaat er niet over of ze er nu nog lopen .. maar dat ze hun natuurlijk gedrag houden! (geleerd bij Gedrag en Evolutie in Deurne dus geen gelul!)

Clown Clown Clown Clown Clown

palo2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-07 22:06

Misschien is er wel zo veel verschil van mening omdat men[wacht effe, IMO!] paarden teveel menselijkheden toekent. Ik ben heel erg voor het welzijn van het paard en vind zodra je een paard hebt , er de verantwoording voor draagt het goed te verzorgen. Wat betreft training, daar heeft iedereen ook zijn eigen voorkeuren in.[Los van het feit dat ik mijn paarden niet in een dergelijke houding zou longeren] En daardoor ook weer verschil in prestaties. Ik hoor ook met regelmaat als ik eens een keer een opmerking maak; had ie maar geen paard moeten worden'
Dat is het andere uiterste, maar paarden worden tegenwoordig eenmaal ook ingezet om te presteren,[ en dat mag niet ten koste gaan van het paard.] Maar bij sommigen die het hebben over het "gelukkig" zijn denk ik dat die het paard teveel krediet geven op het kunnen denken! Als paarden zoveel hersenen zouden hebben, mochten wij niet eens meer opstappen! In het geval van PenP denk ik niet dat ie het slecht heeft, krijgt al jaar in jaar uit dezelfde training en verzorging en de nodige aandacht! In de ogen van iemand wiens "topper" 24 uur naar buiten kan, meer appels krijgt, geen bit in z'n mond hoeft en niet in de krul hoeft te lopen, is P en P niet gelukkig. Dat geloof ik niet, paarden zijn gewoontedieren en het feit dat ie al jaren in de top mee kan denk ik dat PenP zeker niet ongelukkig is!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-07 22:09

Moderatoropmerking:
Houden we het wel gezellig tegenover elkaar? Persoonlijk geprikkel is niet de bedoeling.

Daarnaast zou het fijn zijn als jullie nog zoveel mogelijk proberen de discussie ontopic te houden Lachen

Mireille1970

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-07 22:10

Hermelientje schreef:
Mireille1970 schreef:
Hoi ik ben er weer. Ik zou je het dolgraag weer uitleggen maar aangezien ik het inmiddels meermaals heb uitgelegd (zie topic LDR) zie ik er graag vanaf. Het heeft namelijk niets te maken met dit topic en zou absoluut afdoen aan het verhaal omtrent Coby, die zich niet geassocieerd wil zien denk ik.

Mij heb je nog nooit iets uitgelegd. En ik kan het ook niet vinden. Behalve het opknopen van Power en Paint heb je het woord opknopen alleen maar gebruikt voor pedofielen maar dat gaat inderdaad wel erg off topic en ik weet wel zeker dat Coby daar niet mee geassocieerd wil worden. Heeft opknopen dan ook nog een andere naam?
Bedoel je trouwens het topic over die DVD van Thiel en LDR of zijn er nog andere LDR topics.

Oeps, heb je gezocht op "opknopen" hahahaha... Ja ik bedoelde die van Thiel...
Maar ehm LDR is niet on-topic dus hierna antwoord ik alleen nog maar op P&P of discussieer niet meer mee oke...

palo2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-07 22:12

is enorm ontopic bedoelt hoor, en niet persoonlijk geprikkeld

Yrrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-07 23:07

pmarena schreef:
Daar heb je imo. helemaal gelijk in , zo zie ik het ook Ja

Daarom is het ook van belang dat we zelf als paardensporters met goede oplossingen komen om de mentaliteit te veranderen.
Nu heeft de KNHS nog de kans , ik hoop dat ze die grijpen maar verwacht ook dat het met en sisser af zal lopen...ook voor hun is scoren natuurlijk erg belangrijk , en grote kans dat dat uiteindelijk toch ten koste gaat van het dierenwelzijn. Maar ik hoop het niet :)

Als de zaak onderzocht is komt de KNHS hier op Bokt persoonlijk uitleggen wat het resultaat is en welke sanctie men heeft opgelegd en waarom Whoosh!

Piet123456

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-07 00:46

Het is wat mij betreft heel simpel.
Wat op de foto's met P&P gebeurt, is dierenmishandeling.
Misschien niet de ergste graad, maar onmiskenbaar dierenmishandeling.
Daar hoeft verder niet veel uitleg bij.
Iedereen die een beetje eerlijk is met zichzelf, zal tot dezelfde conclusie komen.
Alleen, dat een pony crimineel kort wordt bijgezet, is hooguit het topje van de ijsberg.
Ik wil niet veralgemenen, maar er gebeuren zaken die vele keren gemener,
smeriger, en pijnlijker zijn.
Zowel op spring- als dressuurstallen.
Met een of ander systeem heeft dat niets te maken.
Je kunt een paard net zo goed mshandelen terzijl je volgens je papieren een klassiek,
dan wel een LDR ruiter bent.

Er zijn genoeg mensen die precies weten wat er aan de hand is.
Die met eigen ogen hebben gezien wat voor smeerlapperij er allemaal wordt uitgehaald.
Grooms, stalknechten, leerlingen... Ook hier op Bokt.
Maar niemand durft zijn mond open te doen.
Off the record wel, soms toch, maar nooit officieel.
Men heeft schrik voor represailles, men is zelf betrokken partij,
en dan bestaat er nog een soort van omerta.

En zo lang iedereen zwijgt, zal er ook niets veranderen.

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-07 07:55

he he eindelijk iemand die het wél hardop durft te zeggen ipv dat geneuzel over 'momentopnames'. Kan dat woord niet meer horen onderhand Misselijk

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-07 08:24

*gaat "omerta" opzoeken in Van Dale*

Esperanza
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-07 09:01

pmarena schreef:
*gaat "omerta" opzoeken in Van Dale*

ik ook Bloos

edit: de Van Dale weet het niet....Wikipedia biedt uitkomst Vork

_Anneruth

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-07 09:07

Ik dacht ook.. Dát zoek ik op! Ik heb ff gegoogled, want de Van Dale kent het woord niet.

Wikipedia zegt: De omertà is een Siciliaanse regel die inhoudt dat - wat er ook gebeurt (moord, diefstal of andere criminele activiteiten) - je met niemand over deze zaken praat, je te allen tijde je mond gesloten houdt tegen de autoriteiten. Het is een soort eed, je legt hem niet af maar als geboren Siciliaan heb je je hieraan te houden. Spijtoptanten (personen die de omertà verbreken) worden in de Cosa Nostra ook wel pentiti genoemd.

Mireille1970

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-07 09:46

Arabesk schreef:
he he eindelijk iemand die het wél hardop durft te zeggen ipv dat geneuzel over 'momentopnames'. Kan dat woord niet meer horen onderhand Misselijk

Volgens mij werd er niets anders gezegd dan dat wij allemaal al die tijd al roepen over de paardensport...

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-07 09:48

Mireille1970 schreef:
Volgens mij werd er niets anders gezegd dan dat wij allemaal al die tijd al roepen over de paardensport...

Precies men heeft zeker over jouw rijtje en mijn aanvulling daarop heen gelezen. En mijn vraag daarover is ook nooit beantwoord.

Mireille1970

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-07 09:53

sarabande schreef:
Mireille1970 schreef:

Precies men heeft zeker over jouw rijtje en mijn aanvulling daarop heen gelezen. En mijn vraag daarover is ook nooit beantwoord.

Volgens mij willen ze het van ons niet horen? Wij hebben namelijk een profiel met sport-paarden, en juist dat woordje SPORT wordt geassocieerd met mishandeling/winstmarges/nietmeerhoudenvan...
Het kan ook anders hoor! (en dat is het vaak ook wel)

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-07 09:55

Ik ben maar een gewoon paardenfokkertje hoor Haha!

Esperanza
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-07 10:14

Mireille1970 schreef:

Dat begrijp ik dus ook niet. Alleen omdat wij ook sporten met onze paarden telt onze mening dan niet (natural gezien)? Wij keuren het ook af om op zo´n manier met paarden om te gaan. Ik ben gek op de sport en de dressuur, maar dan wel op een eerlijke manier.

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-07 11:40

Sport en een meer paardgerichte huisvesting hoeven elkaar niet te bijten en wanneer het elkaar wel zou bijten moet je je gaan afvragen of sport met dieren nog wel bestaansrecht heeft.

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-07 12:12

Voorbeeld: Florien de Graaf (ridder van Bent Branderup) rijdt met haar paard alle oefeningen tm de grand prix, maar heeft de paarden 24/7 buiten staan... (geloof zelfs zonder dekens)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-07 12:41

Moderatoropmerking:
Zaals ik al eerder verzocht, probeer de discussie zoveel mogelijk ontopic te houden. Dus over het onderzoek van Power en Paint. Algemene discussies over de wijze van paarden houden zijn dan ook niet relevant. Die kunnen in andere topics.

Anoniem

Re: Nader onderzoek publicaties Power and Paint DAAR GAAN WE WEE

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-07 12:46

JurybijZ schreef:
Elke keer als er ergens in de Cyberwereld zulke RK-gerelateerde foto's opduiken roep ik naar mijn vrouw “lieverd breng me een paar zaken chips, kaasblokjes en een goede fles wijn want het wordt weer een paar dagen genieten en lachen”. Mensen vallen over elkaar heen om hun vloek uit te spreken over de veroorzakers van al dat dierenleed. De dikke dame uit LA, die met haar 120 kilo twee keer per dag op haar kleine Arabisch renpaardje zit te stuiteren om hem dressuur te leren, het gefrustreerde heksje uit Laren, dat met een heel duur paard nu al drie jaar in de B rond huppelt, de trutjes die verstopt achter hun pseudonaam en toetsenbord hun nonsens aan de wereld proberen op te dringen, de huppeltrutjes die één keer in de maand het paard van de buurvrouw mogen boenen en dit voldoende basis vinden om alle anderen te be- en veroordelen, de know it alls die ondanks het feit dat hun voorlezer het hart uit de longen staat te schreeuwen, nog elke proef de bel te horen krijgen, omdat ze de weg kwijt geraakt zijn, de wentelteefjes die een krukje nodig hebben om op hun paard te kruipen, en steevast ons willen doen geloven dat ze dat doen omdat het beter voor de rug van het paard is. Kortom het hele groepje waarvan Sjef eens zei “als ze net zoveel tijd besteden aan hun paarden als aan hun computer, zou Anky wat meer concurrentie hebben “. JA.... ze hebben zich allemaal verzameld voorzien van pek en veren (die ze terloops even uit de kont van de kip van de buurman hebben getrokken), de dames en heren hebben hun giftige pijlen al op de boog. De moderator stemt haar fluit en bij de eerste tonen zet de stoet ratten zich in beweging, deze keer niet naar Hamelen maar naar de brandstapel die inmiddels al is opgericht door diegene die toch tijd over hadden omdat hun toetsenbord de vele onzin die het te verwerken kreeg niet mee aankon, en zich ziek heeft gemeld. Verblind door hun woede en vermoeid van het lopen zien of horen ze al lang niet meer dat Coby inmiddels sorry heeft gezegd. Nee....., de BBQ moet doorgaan, al weten ze nog niet of ze nu Coby of Angela moeten offeren. Het geschreeuw heeft inmiddels dusdanige proporties aangenomen, dat de weinige die roepen “JA.maar Coby doet wel heel veel goed werk voor de gehandicapte medemens”, en “toen Pasternak zo ziek was reed ze wel elke dag 300 kilometer om hem zelf te verzorgen”, allang niet meer gehoord worden. Nee... de witte gewaden met puntmutsen moeten gebruikt worden en het offerfeest moet doorgaan. Ik zit al met angst en beven te wachten hoe deze meute volledig gederailleerde cyber-hooligans straks gaan bepalen wie de nieuwe berijder wordt van P&P.

Onbegrijpelijk dat mensen het hiermee eens kunnen zijn. Het kennelijk vermakelijk vinden, ik vind het maar getuigen van weinig inzicht van wat er werkelijk aan de hand is.

beep

Re: Nader onderzoek publicaties Power and Paint DAAR GAAN WE WEE

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-07 13:01

russel schreef:
JurybijZ schreef:
Elke keer als er ergens in de Cyberwereld zulke RK-gerelateerde foto's opduiken roep ik naar mijn vrouw “lieverd breng me een paar zaken chips, kaasblokjes en een goede fles wijn want het wordt weer een paar dagen genieten en lachen”. Mensen vallen over elkaar heen om hun vloek uit te spreken over de veroorzakers van al dat dierenleed. De dikke dame uit LA, die met haar 120 kilo twee keer per dag op haar kleine Arabisch renpaardje zit te stuiteren om hem dressuur te leren, het gefrustreerde heksje uit Laren, dat met een heel duur paard nu al drie jaar in de B rond huppelt, de trutjes die verstopt achter hun pseudonaam en toetsenbord hun nonsens aan de wereld proberen op te dringen, de huppeltrutjes die één keer in de maand het paard van de buurvrouw mogen boenen en dit voldoende basis vinden om alle anderen te be- en veroordelen, de know it alls die ondanks het feit dat hun voorlezer het hart uit de longen staat te schreeuwen, nog elke proef de bel te horen krijgen, omdat ze de weg kwijt geraakt zijn, de wentelteefjes die een krukje nodig hebben om op hun paard te kruipen, en steevast ons willen doen geloven dat ze dat doen omdat het beter voor de rug van het paard is. Kortom het hele groepje waarvan Sjef eens zei “als ze net zoveel tijd besteden aan hun paarden als aan hun computer, zou Anky wat meer concurrentie hebben “. JA.... ze hebben zich allemaal verzameld voorzien van pek en veren (die ze terloops even uit de kont van de kip van de buurman hebben getrokken), de dames en heren hebben hun giftige pijlen al op de boog. De moderator stemt haar fluit en bij de eerste tonen zet de stoet ratten zich in beweging, deze keer niet naar Hamelen maar naar de brandstapel die inmiddels al is opgericht door diegene die toch tijd over hadden omdat hun toetsenbord de vele onzin die het te verwerken kreeg niet mee aankon, en zich ziek heeft gemeld. Verblind door hun woede en vermoeid van het lopen zien of horen ze al lang niet meer dat Coby inmiddels sorry heeft gezegd. Nee....., de BBQ moet doorgaan, al weten ze nog niet of ze nu Coby of Angela moeten offeren. Het geschreeuw heeft inmiddels dusdanige proporties aangenomen, dat de weinige die roepen “JA.maar Coby doet wel heel veel goed werk voor de gehandicapte medemens”, en “toen Pasternak zo ziek was reed ze wel elke dag 300 kilometer om hem zelf te verzorgen”, allang niet meer gehoord worden. Nee... de witte gewaden met puntmutsen moeten gebruikt worden en het offerfeest moet doorgaan. Ik zit al met angst en beven te wachten hoe deze meute volledig gederailleerde cyber-hooligans straks gaan bepalen wie de nieuwe berijder wordt van P&P.

Onbegrijpelijk dat mensen het hiermee eens kunnen zijn. Het kennelijk vermakelijk vinden, ik vind het maar getuigen van weinig inzicht van wat er werkelijk aan de hand is.

ik vindt het commentaar dat op dit soort berichten ook wel vermakelijk. mensen hebben altijd overal hun mening over klaar zonder dat ze zelf het fijne over dingen weten.
Waar ik het wel mee eens ben is dat het niet goed is als je een paard zo kort zet, dit moet je wel weten wanneer je zo veel met paarden gewerkt hebt als coby van baalen.