Xu wandelt naast zijn paard naar China: Mijn leven wordt steeds korter

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-24 17:57

maar met dat antwoord kun je dus alle kanten op.
Voor als hem wat overkomt maar of dat hij naar huis gaat zoals hij heeft gedroomd

hwn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-24 17:58

Ibbel schreef:
Ik vraag me echt af wat zo'n kliniek gaat doen, als de eigenaar opeens verdwijnt.
Gaan ze het dier als proefdier gebruiken? Euthanaseren ze hem? Ze zullen er íets mee moeten...

Dat vraag ik me ook af: gaat de kliniek door met de operatie, als het al een lang en moeilijk verhaal wordt en er niemand is om de rekeningen te betalen?

Ik geloof ergens wel dat ze toch in de kliniek zijn. Ze waren al van Bulgarije naar Hongarije, en er zijn toch wat reisfoto's te zien op social media, ik denk niet dat hij voor de leuk een rondje gereden heeft. Maar waar hij effectief staat, tja... Ik spreek wel behoorlijk goed Frans, maar navragen wordt waarschijnlijk moeilijk door beroepsgeheim. Hoewel, net eens opgezocht, en ik begin ook te twijfelen: die kliniek lijkt op hun website toch wel een pak moderner: https://www.cliniqueveterinairegrosbois ... -clinique/ Bijvoorbeeld het röntgenlokaal. Maar kan natuurlijk dat ze Furion niet verplaatst hebben en daarom een mobiel apparaat gebruikt hebben.

Die koeling om dat andere been, vraag me af of dat preventief of al curatief zou zijn. Zou hij al laminitis ontwikkelen daar? Toen mijn merrie geopereerd werd van koliek 2 jaar geleden, zetten ze haar al met coldpacks omdat ze ooit al hoefbevangen geweest was, en die was niet eens kreupel, enkel de boxrust was al een risico.

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-24 17:59

Er staat nog een reactie waarin hij idd zegt dat het is voor als hem iets overkomt.

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Daphne__ op 29-04-24 18:01, in het totaal 1 keer bewerkt

hwn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-24 18:00

Ponytante

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-24 18:01

Net Fb gecheckt en hij zeg ook nog "just in case something unexpected kills me during his stay in the clinic, which is not up to me, the clinic won’t get puzzled about what to do then"... creepy. Edit: zie dat dit al was gezien

Overigens, de FB heette oorspronkelijk Drunkard Dullard (het adres is nog zo), studentikoos begonnen ooit of...?

Bij mij komt het ook redelijk dramatisch / definitief over. Maar hij blijf iig reageren voorlopig.

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-24 18:03

Dit begint wel zenuwslopend te worden op deze manier. Straks komt het paardje goed uit de operatie en gaat het alsnog mis omdat zijn eigenaar vreemde (of emotionele) dingen doet.

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-24 18:03

Ponytante schreef:
Net Fb gecheckt en hij zeg ook nog "just in case something unexpected kills me during his stay in the clinic, which is not up to me, the clinic won’t get puzzled about what to do then"... creepy. Edit: zie dat dit al was gezien

Overigens, de FB heette oorspronkelijk Drunkard Dullard (het adres is nog zo), studentikoos begonnen ooit of...?

Bij mij komt het ook redelijk dramatisch / definitief over. Maar hij blijf iig reageren voorlopig.

Bijzondere motivatie.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: Xu wandelt naast zijn paard naar China: Mijn leven wordt steeds korter

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-24 18:05

op zich is die motivatie niet heel raar, maar zou ook wijs kunnen zijn.

Bij elk ander zou je er denk ik niet veel achter zoeken....

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-24 18:06

Ik hoop dat zijn opmerkingen op een sarcastisch gevoel voor humor slaan.

Utixo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-24 18:07

Dat filmpje waar hij terug naar de stallen waggelde lijkt wel op de stallen die je ook op de website van de kliniek ziet.

Ik twijfel niet zozeer over de kliniek.

3heathcliff5

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-24 18:10

Dat Furion niet bij die kliniek zou zijn vind ik wel vergezocht. Er is niks geks aan een gerenomeerde locatie die met de tijd wat gedateerd raakt. Delen van zo’n complex kunnen wat ouder aandoen, maar dat zegt niks over hoe hypermodern de OK misschien wel is.

Ineens achtervang regelen voor het geval je iets overkomt, terwijl je al een paar jaar grote risico’s onderweg neemt met je paard is of rijkelijk laat wat verantwoordelijkheidszin krijgen of mogelijkheden proberen te creeren je verantwoordelijkheden af te wentelen op de naïevelingen die achtervang willen zijn terwijl je zelf verdwijnt. Ik vind het een hoog optie 2 gehalte hebben.

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-24 18:10

Nee idd, hij staat 100% zeker op die kliniek. Op de facebookpagina zie je idd dezelfde stallen als waar Furion in staat. Ook het gaas om de leiding van de waterbak is precies hetzelfde als op het filmpje op de facebookpagina van de kliniek :j

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-24 18:12

Dan staat het paard in ieder geval op een goede plek, wat er verder ook gebeurt.

Maaaarije

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-24 18:14

Utixo schreef:
Dat filmpje waar hij terug naar de stallen waggelde lijkt wel op de stallen die je ook op de website van de kliniek ziet.

Dit is wat ik ook wou zeggen. Lijkt mij wel deze kliniek.

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-24 18:15

DuoPenotti schreef:
op zich is die motivatie niet heel raar, maar zou ook wijs kunnen zijn.

Bij elk ander zou je er denk ik niet veel achter zoeken....

Inderdaad, het is dat hij ook over die dromen begon, dat het nogal eh, duistere "vibes" geeft.

Overigens heeft hij al kort nadat Furion zijn been had gebroken, gemeld dat hij Furion waarschijnlijk achter laat na de behandeling. Het is natuurlijk ook niet te doen om te reizen met een revaliderend paard, met zo'n been.

Ik denk ook dat het die kliniek is, ja.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-24 18:20

Paard staat gewoon op kliniek, de rekening voor vervoer heeft hij blijkbaar zelf betaald, voor operatie is voldoende binnen via de gofundme . Dame achter de gofundme zal ook alleen de officiële rekeningen direct aan de kliniek overmaken. En hoe het verder gaat ? Daar krijgt ze niet echt een antwoord op van unas.

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-24 18:21

Furion
Afbeelding
Facebookpagina kliniek
Afbeelding

Ja, ik geloof wel dat hij daar echt staat :j

7ofhearts

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-24 18:24

Utixo schreef:

Dat klopt, dat viel mij ook op.
Afbeelding

Furst

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-24 18:24

Oh ja, dat is wel dezelfde kliniek ja. Gelukkig kan dat verhaal dan wegvallen

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-24 18:27

BigOne schreef:
Paard staat gewoon op kliniek, de rekening voor vervoer heeft hij blijkbaar zelf betaald, voor operatie is voldoende binnen via de gofundme . Dame achter de gofundme zal ook alleen de officiële rekeningen direct aan de kliniek overmaken. En hoe het verder gaat ? Daar krijgt ze niet echt een antwoord op van unas.

Er is ruim 9.500 euro opgehaald zag ik. De operatie betalen gaat dan inderdaad geen probleem zijn, maar voor 3 weken kliniek & daarna revalidatie, is er nog niet genoeg binnen.

tootje71

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-24 18:36

Op hun Facebook staat nu een filmpje van een uur geleden, waarbij fracturen,fracturen,fracturen staat en een paard dat geopereerd wordt. Kan niet zien of het furion is. Heb er een filmpje van gemaakt maar weet niet hoe te plaatsen :o

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-24 18:42

Welke facebookpagina, tootje71? Ik kan zo niets vinden?

Laurievc

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-24 18:43

EmberGlow

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-24 18:43

tootje71 schreef:
Op hun Facebook staat nu een filmpje van een uur geleden, waarbij fracturen,fracturen,fracturen staat en een paard dat geopereerd wordt. Kan niet zien of het furion is. Heb er een filmpje van gemaakt maar weet niet hoe te plaatsen :o

Dit kan je zien op de monitor in dat filmpje.
Afbeelding

tootje71

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-24 18:51

Wat een detectives zijn wij ;)