Paard Zoekt Baas heeft onverwacht snel nieuw onderkomen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Dreamboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-22 17:47

Pumpkinbroes schreef:
Ik vind het persoonlijk niet zo interessant hoe ze het complex gebruiken of dat ze om sponsorhindernissen met reclame vragen.
Als dat maar manieren zijn om direct en indirect geld te genereren voor het doel van de stichting.

Ik heb een jaar of twee geleden er over nagedacht om een weidemaatje naar ze toe te doen nadat ik zelf een paard had opgekocht en had 'opgeknapt'.
Mij leek oppervlakkig het een mooi idee, dat er controle zou zijn dat het paard echt als weidemaatje gebruikt zou worden.

Wat mij tegenhield is dat zodra je verder kijkt, er gewoon geen duidelijkheid is over de financiën van de stichting.

Ik vind het oprecht jammer dat er geen gehoor aan word gegeven vanuit paard zoekt baas en dat oprechte vragen verwijderd worden of niet beantwoord.
Ze kunnen zo veel meer paarden helpen als ze volwassen zouden worden als stichting zijnde.

Wat ik me dan afvraag is hoe controleren ze of zo'n paard ook echt als weidemaatje wordt gebruikt of stiekum toch bereden wordt. De adoptant stuurt af en toe foto's en er is wat mailcontact. Maar als ze inderdaad 600 paarden per jaar opvangen is dat toch onmogelijk te controleren? Ze hebben al niet eens tijd om vragen te beantwoorden.

darkadia

Re: Paard Zoekt Baas heeft onverwacht snel nieuw onderkomen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-22 17:52

Maar ze vangen er geen 600 per jaar op hè… dat is het geschatte aantal wat ze hebben opgevangen over ruim 5 jaar… daarvan zijn er ook de nodige ingeslapen… en inderdaad een deel geadopteerd. Maar ook naar het buitenland, waarvan ik me inderdaad af vraag hoe je dergelijke zaken als stichting nog kan controleren…

Dreamboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-22 17:59

darkadia schreef:
Maar ze vangen er geen 600 per jaar op hè… dat is het geschatte aantal wat ze hebben opgevangen over ruim 5 jaar… daarvan zijn er ook de nodige ingeslapen… en inderdaad een deel geadopteerd. Maar ook naar het buitenland, waarvan ik me inderdaad af vraag hoe je dergelijke zaken als stichting nog kan controleren…

Oke, ik meende ergens gelezen te hebben dat ze afgelopen jaar 600 paarden hadden opgevangen. Zal dan jaren geweest zijn. Mijn excuses.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-22 18:09

Dreamboy schreef:
darkadia schreef:

Oke, ik meende ergens gelezen te hebben dat ze afgelopen jaar 600 paarden hadden opgevangen. Zal dan jaren geweest zijn. Mijn excuses.

Volgens mij heb je gelijk, ik dacht dat ook ergens gelezen te hebben ja. 600 paarden over 5 jaar zijn maar 50 paarden per jaar. Het zijn er echt meer dan dat, logisch gezien dan, met de doorloop die ze hebben.

Edit: Brainfart, uiteraard zijn het er 120 per jaar. :+ :')
Laatst bijgewerkt door KimD op 09-08-22 18:12, in het totaal 1 keer bewerkt

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-22 18:11

KimD schreef:
Dreamboy schreef:

Volgens mij heb je gelijk, ik dacht dat ook ergens gelezen te hebben ja. 600 paarden over 5 jaar zijn maar 50 paarden per jaar. Het zijn er echt meer dan dat, logisch gezien dan, met de doorloop die ze hebben.

Weet je dat zeker?

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-22 18:12

Moderatoropmerking:
Bericht verwijderd, content is verwijderd.
Laatst bijgewerkt door Muiz op 13-11-24 04:09, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Bericht verwijderd.

Rizette

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-22 08:28

DuoPenotti schreef:
Mijn mond valt steeds verder open van de rare regels.
Geen bijrijder mogen hebben :? kijk dat hij niet in manegelessen mag gaan lopen, dat daar kan ik me iets bij voorstellen.
Maar of nu de eigenaar/houder 6 dagen rijd of een bijrijder 2 en de houder 4, wat maakt dat voor dat paard uit?

Ik begrijp eigenlijk steeds minder dat er nog mensen zijn die daar een paard vandaan hebben.
De prijzen zijn ook niet laag, dan kun je toch beter 1 gewoon zelf zo kopen?
Ik mis echt de voordelen.

Ik denkt dat het gevoel overheerst boven het verstand. Jonge meisjes die graag bij de club van PZB willen horen omdat daar paarden gered worden naar hun idee. Hoe vaak lees je niet, wat en hoe moet ik doen met mijn mishandelde, verwaarloosde enz paard. Ze hebben echt het idee dat ze een paard redden. Kan me voorstellen dat ze ook niet verwachten dat er bij PZB maar iets zou worden verzweren of opgepoetst want ze menen het toch goed met de dieren en met de mensen?

Rizette

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-22 08:30

Dreamboy schreef:
Pumpkinbroes schreef:
Ik vind het persoonlijk niet zo interessant hoe ze het complex gebruiken of dat ze om sponsorhindernissen met reclame vragen.
Als dat maar manieren zijn om direct en indirect geld te genereren voor het doel van de stichting.

Ik heb een jaar of twee geleden er over nagedacht om een weidemaatje naar ze toe te doen nadat ik zelf een paard had opgekocht en had 'opgeknapt'.
Mij leek oppervlakkig het een mooi idee, dat er controle zou zijn dat het paard echt als weidemaatje gebruikt zou worden.

Wat mij tegenhield is dat zodra je verder kijkt, er gewoon geen duidelijkheid is over de financiën van de stichting.

Ik vind het oprecht jammer dat er geen gehoor aan word gegeven vanuit paard zoekt baas en dat oprechte vragen verwijderd worden of niet beantwoord. Ik ken een paar paarden die er vandaan komen daar is nul controle op in de zin van kijken/langskomen/ beoordelen.
Ze kunnen zo veel meer paarden helpen als ze volwassen zouden worden als stichting zijnde.

Wat ik me dan afvraag is hoe controleren ze of zo'n paard ook echt als weidemaatje wordt gebruikt of stiekum toch bereden wordt. De adoptant stuurt af en toe foto's en er is wat mailcontact. Maar als ze inderdaad 600 paarden per jaar opvangen is dat toch onmogelijk te controleren? Ze hebben al niet eens tijd om vragen te beantwoorden.

GUSTIxBILL

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-22 09:30

candalisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-22 09:30

Staat een nieuwe blog Over dit onderwerp waar hij zich even over moest ventileren

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-22 09:34

Och jee. :')

Vraag me echt af hoe je als volwassene zulke dingen kan typen (niet alleen bij hun trouwens haha). Daarnaast kan ik me niet voorstellen dat het over dit topic gaat want ik heb hier volgens mij nog geen een keer het woord 'gratis' gelezen? Ach ja, zal aan mij liggen. :Y)

Koekie73

Ik wilde net zeggen; meelezen misschien maar begrijpend lezen lukt ze blijkbaar niet ;-)

manzano

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-22 09:37

Koekie73 schreef:
Ik wilde net zeggen; meelezen misschien maar begrijpend lezen lukt ze blijkbaar niet ;-)

precies wat ik dacht.
Wat daar staat gaat het hier niet over.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-22 09:38

Wat een trieste blog zeg. Hij is namelijk zelf diegene die een eind kan maken aan alle roddels en speculaties door openheid van cijfers te geven. Maar dat doet die niet want hij weet ook dat het niet klopt wat die doet.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-22 09:39

Volgens mij vindt niemand het raar dat er geld gevraagd wordt. Men vraagt zich af wat er met dat geld gebeurt. Maar blijkbaar is dat vies, want er komt geen antwoord op.

Ik vind die blog ook niet bepaald van professionaliteit getuigen :o.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-22 09:39

Moderatoropmerking:
Dit bericht is leeggehaald omdat het niet voldoet aan de Boktregels.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-22 09:41

Dus jullie weten het nu, allemaal droeftoeters! Henk, aangezien je nog steeds meeleest, wat een droevige blog , gewoonweg kinderachtig .
Er is er maar één die duidelijkheid kan geven en dat ben jij, dat doe je niet maar je gaat je zelfs nog meer verschuilen achter een anbi lidmaatschap.
Wanneer besef je eens dat juist duidelijkheid je redding is?
Natuurlijk kost opvang van paarden klauwen met geld maar zolang mensen steeds meer de indruk krijgen dat de hobby van je dochter volop mee gefinancierd word uit de donaties aan PZB heb je de publieke opinie gewoon tegen.
Hier heeft niemand het over gratis paarden willen maar wel over het feit dat er paarden worden aangeboden die ernstige aandoeningen hebben maar wat door jullie omschreven word als , let een beetje op met gras of springen is niet zo verstandig.
Kom nou, kijk jezelf in de spiegel aan en zorg voor duidelijke cijfers, duidelijke communicatie.
Als voormalig zakenman moet dit een fluitje van een cent zijn en zolang dat allemaal zo schimmig blijft zal je dit soort zaken blijven houden.
Laatst bijgewerkt door BigOne op 10-08-22 09:47, in het totaal 1 keer bewerkt

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-22 09:41

Het grappige is dat ze geen hand in eigen boezem steken wat betreft het verwijderen van berichten en hun administratieve zaken die niet op orde zijn.

darkadia

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-22 09:42

Moderatoropmerking:
Dit bericht is leeggehaald omdat het niet voldoet aan de Boktregels.

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-22 09:56

Je zult -met de beste bedoelingen - je paard maar gedoneerd hebben aan PZB en dan lezen op hun site dat ze paarden binnenkrijgen die jaren hebben geleden en alle vertrouwen hebben verloren. Sta je dan met je goede bedoeling...

zou het aantal paarden dat jaren geleden heeft ook echt significant zijn?

Als ze zich druk maken over dat ze ondergepiest worden: "If 1 man says you are a donkey, so be it. But if 10 men say, you better buy yourself a saddle..."

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-22 10:03

Als je recht in je schoenen staat, reageer je op een andere manier. Wat een zwakke poging om de zaken te verdraaien...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-22 10:06

Afbeelding
Benieuwd hoelang dit blijft staan.

darkadia

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-22 10:14

Vast niet lang…

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-22 10:18