GLOCK’s Total US onder Edward Gal over de 80% bij GP-debuut

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

FriesWytske

Re: GLOCK’s Total US onder Edward Gal over de 80% bij GP-debuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-21 09:25

Ik heb met plezier naar de dressuur dit weekend gekeken.

Je kon zien dat ze alle 4 weer waren gegroeid. Nu hopen dat de FEI hun fout hersteld, zodat Dinja mee kan naar Tokio.

Marlies was gisteren inderdaad niet op hun top. Maar die kwam al met zoveel spanning de ring binnen. Omdat hij ergens van was geschrokken voor het binnen komen. Had Alex hem niet vast gepakt, hadden ze misschien niet eens binnen gekomen.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-21 09:30

Dat vroeg ik me inderdaad al af. Dat is gewoon jammer op zo'n moment, net als bij dinja de foutjes. Ik ben heel benieuwd hoe ze zich gaan ontwikkelen en ik hoop dat het gedoe opgelost kan worden.

De prijsuitreiking van de landen was wel erg grappig.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-21 09:32

Ik heb alleen kort even een Ierse combinatie gezien, die heb ik snel weer afgezet.
Verder niet gekeken, ik wil wel graag de Nederlandse combinaties terugkijken. Zal wel op YouTube komen neem ik aan.

FriesWytske

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-21 09:32

Denk dat Dinja haar foutjes toch in relatie stonden met wat ze nu allemaal mee moet maken. Volgens Alex in een interview zijn ze daar nog druk mee bezig. En gaan haar paarden wel mee in de quarantaine. Dit zei hij bij de Hoefslag. Interview staat op hun site.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-21 09:39

FriesWytske schreef:
Denk dat Dinja haar foutjes toch in relatie stonden met wat ze nu allemaal mee moet maken. Volgens Alex in een interview zijn ze daar nog druk mee bezig. En gaan haar paarden wel mee in de quarantaine. Dit zei hij bij de Hoefslag. Interview staat op hun site.

Lijkt me heel logisch, ja. Maar bij Marlies kan ik me ook voorstellen dat zij niet helemaal op haar best was gezien de hele situatie bij hen. Compleet andere situatie maar bij beide toch van invloed lijkt mij.

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-21 09:40

MCE schreef:
het lijkt wel of HP en EG hebben begrepen dat als ze de paarden vrijer laten ze beter tot hun recht komen,

Of het is nu gewoon wel mogelijk, door de opgedane concourservaring waar dat eerder nog niet kon.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-21 09:43

996981 schreef:
MCE schreef:
het lijkt wel of HP en EG hebben begrepen dat als ze de paarden vrijer laten ze beter tot hun recht komen,

Of het is nu gewoon wel mogelijk, door de opgedane concourservaring waar dat eerder nog niet kon.

ook een optie,
hoe dan ook het ziet er prettiger uit

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-21 09:47

Nog een mogelijke optie: het is wél nuttig wanneer het publiek zijn mond opentrekt wanneer ze iets zien wat echt niet goed is.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-21 09:51

996981 schreef:
MCE schreef:

Nee joh, ze hebben op Bokt meegelezen en deze adviezen opgevolgd ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-21 09:54

nog een optie:
de prestaties van Dinja en Hermès
of de
lovende berichten in de pers over Vincent en Delacroix II
of toch
de invloed van de bondscoach

hoe het ook zij: veel prettiger om naar te kijken

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-21 11:42

Electra63 schreef:
996981 schreef:

Nee joh, ze hebben op Bokt meegelezen en deze adviezen opgevolgd ;)

Je kan hier wel sarcastisch over doen en jezelf vast ook erg grappig vinden.

Maar vergeet niet dat hun sponsors wel hun boterham verdienen met het publiek dat oa op de filmpjes geplaatst door glock best negatief reageerde.

Jij en ik kunnen dan onze middelvinger op steken maar als je sponsors je kunnen pushen tot dingen die je normaal niet zou doen (want dat is toch altijd het eeuwige uitvlucht wanneer paarden over vraagt worden?). Dan lijkt het me zeer logisch dat ze je ook kunnen pushen om een beeld te laten zien dat publiek meer gewaardeerd zal worden.
En nee één persoon die negatief reageert zal daar niet voor zorgen maar een paar 100 zullen toch wel zorgen dat sponsers eens aan de mouw zullen gaan trekken. Het is dat, of het hele "jamaar in de topsport werkt het anders want geld en sponsers" argument ter verdediging van misstanden mag voor altijd van de baan.

Ook hier nog geen kans gehad om de proeven te kijken overigens. :)

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-21 11:45

Maar zo snel veranderen alleen maar vanwege meningen kan niet, dat moet je toch al in training kunnen en nu waarschijnlijk het vertrouwen dat het in deze proeven kon.

Dat is al vaker aan bod gekomen, dat je niet ineens heel anders kan rijden in een proef als in training.

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-21 11:49

'Een duidelijke verbetering merkbaar' is toch ook niet hetzelfde als 'helemaal anders rijden'?

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-21 11:50

Ayasha schreef:
Je kan hier wel sarcastisch over doen en jezelf vast ook erg grappig vinden.

Maar vergeet niet dat hun sponsors wel hun boterham verdienen met het publiek dat oa op de filmpjes geplaatst door glock best negatief reageerde.

Jij en ik kunnen dan onze middelvinger op steken maar als je sponsors je kunnen pushen tot dingen die je normaal niet zou doen (want dat is toch altijd het eeuwige uitvlucht wanneer paarden over vraagt worden?). Dan lijkt het me zeer logisch dat ze je ook kunnen pushen om een beeld te laten zien dat publiek meer gewaardeerd zal worden.
En nee één persoon die negatief reageert zal daar niet voor zorgen maar een paar 100 zullen toch wel zorgen dat sponsers eens aan de mouw zullen gaan trekken. Het is dat, of het hele "jamaar in de topsport werkt het anders want geld en sponsers" argument ter verdediging van misstanden mag voor altijd van de baan.

Ook hier nog geen kans gehad om de proeven te kijken overigens. :)

Glock verdient het geld niet met de sport… sterker nog; ga er maar vanuit dat het ze flink geld kost

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-21 11:53

Is glock hun enige sponsor?
(en nee dit is geen sarcastische vraag.)
De reden dat Glock de paardensport sponsort kan ik me wel voorstellen trouwens. _O-

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-21 11:54

Gini schreef:
'Een duidelijke verbetering merkbaar' is toch ook niet hetzelfde als 'helemaal anders rijden'?

Minder druk en meer ruimte in een proef is wel anders, ja. Dat moet je in training ook al kunnen. Juist omdat je die verbetering in een proef ziet is dat dus iets wat je al beheerst.

Kendra

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-21 11:55

Dat klopt, toch zie je dat een ruiter als Charlotte Dujardin een 'game changer' is, met - om maar wat te noemen - haar Gio van 1.62 m.
Glock zal wel erg graag willen shinen met de prestaties van Gal, dus daar zit wel de link met de waardering voor zijn rijderij.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-21 11:55

Mij zal het een worst wezen wat de reden is, zolang ze maar beter en paard vriendelijker rijden.

Wbt Marlies, dit past voor mij in het beeld wat ik al had van haar rijden ook met andere paarden/ omstandigheden. Jammer want er was een tijd dat haar rijden me wel aansprak.

Overigens viel All at once me ook op qua talent. Helaas vaak erg kort in de hals maar er zit talent genoeg in.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-21 11:57

Elisa2 schreef:
Mij zal het een worst wezen wat de reden is, zolang ze maar beter en paard vriendelijker rijden.

Wbt Marlies, dit past voor mij in het beeld wat ik al had van haar rijden ook met andere paarden/ omstandigheden. Jammer want er was een tijd dat haar rijden me wel aansprak.

Overigens viel All at once me ook op qua talent. Helaas vaak erg kort in de hals maar er zit talent genoeg in.

Ja, helemaal mee eens, met hele bericht haha.

En All at once zag er ook niet als een makkelijk paard uit, je zag wel dat hij probeerde om hals wat te verlengen, maar bij spanning werd het erg kort ja.

Toch wen hoop paarden waar ik heel erg benieuwd naar ben over paar jaar.

Lau07
Moderator

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-21 11:58

Ayasha schreef:
Is glock hun enige sponsor?
(en nee dit is geen sarcastische vraag.)
De reden dat Glock de paardensport sponsort kan ik me wel voorstellen trouwens. _O-

Volgens mij wel. Ze zijn als het ware in dienst bij Glock en hebben daarom geen andere sponsoren.

Kathrin is dol op de paardensport en financiert daarom de hele boel. Maar vergeet niet dat er ook aardig wat met de hengsten wordt verdiend. :D

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-21 11:59

Kendra schreef:
Dat klopt, toch zie je dat een ruiter als Charlotte Dujardin een 'game changer' is, met - om maar wat te noemen - haar Gio van 1.62 m.
Glock zal wel erg graag willen shinen met de prestaties van Gal, dus daar zit wel de link met de waardering voor zijn rijderij.

Sowieso het britse team imo. :)

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-21 12:02

MyWishMax schreef:
Gini schreef:

Minder druk en meer ruimte in een proef is wel anders, ja. Dat moet je in training ook al kunnen. Juist omdat je die verbetering in een proef ziet is dat dus iets wat je al beheerst.

Ik noem dat eigenlijk een verbetering in je training. Beginfase is dat je een oefening kan uitvoeren, maar met best veel druk en spanning nog, waardoor er fouten insluipen. En dan ga je dat in de training verbeteren door met telkens minder spanning en meer ruimte die oefening uit te voeren. Dat noem ik dan eigenlijk niet 'ow, hij is helemaal anders gaan rijden', maar eerder 'hij heeft verder getraind op de zwakke punten'.
Maar uiteraard, hoe je het ook noemt, dat het er beter en fijner uitziet is een winst waar ik al heel tevreden mee ben. :)

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-21 12:05

Ik ook juist, maar er waren tijd geleden juist allemaal berichten over training en sowieso slecht rijden. Met veel druk en dat je in proef niet ineens zonde die druk zou kunnen zonder dat het te zien was. Ik bedoel juist dat dit beeld dus toch in training al aanwezig was en er een reden was waarom het vorige keren niet naar voren kwam. En juist niet vanwege berichten in de media oid.

Juist door training en ervaring op doen in de wedstrijd ring dit kunnen laten zien.

Edit, ik denk dat we dus hetzelfde bedoelen. Ik geloof er niet in dat dit door media komt, maar dat dit al in de training voor kwam, maar nog niet in de proef kon. Nu wel en dat is heel mooi en fijn.

E4D

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-21 12:58

Fijn om te horen dat er een verbetering in lijkt te zitten. Weet iemand of je de proeven van CHIO ergens kan terug kijken? Ik heb al op youtube gezocht maar daar zie alleen maar interviews. En op instagram zag ik een enkel kort filmpje van Toto Jr. waar wel regelmatig een onrustige zwiepende staart te zien was. Voor zover je dat kan zien vanaf zo'n klein schermpje natuurlijk... :=

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-21 15:26

MCE schreef:
nog een optie:
de prestaties van Dinja en Hermès
of de
lovende berichten in de pers over Vincent en Delacroix II
of toch
de invloed van de bondscoach

hoe het ook zij: veel prettiger om naar te kijken

Grappig is dat Vincent lest bij Emmelie Scholtens en Emmelie weer lest bij o.a. Gal.
De cirkel is rond ;)