Paarden in paniek door luchtballon, boeren boos

Moderators: Essie73, Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-19 09:10

Maar dan koopt een ballonvaartcentrum toch een aantal stuks land op/ huurt ze. Dan kunnen ze daar landen ;)

denisesilver

Re: Paarden in paniek door luchtballon, boeren boos

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-19 09:34

Hoe kan het dan dat parachute springers en al die andere zooi wel altijd een geschikte landingsplek weet te vinden? Behalve dat ze kleiner en wellicht stuurbaarder zijn, zullen ze niet complete precisie evenaren. Hoe kan het dan dat een ballonvaarder precies weet te vertellen wanneer de ballon wel of niet over een bepaalde boerderij kan vliegen? Inderdad huur op verschillende plaatsen een paar stukken land, en ga daar landen. Het is zo jammer dat de overheid/gemeentes/etc. niks doen met de overlast die wordt bevonden door een lolletje van een ander, dat leidt tot meerdere problemen en overtredingen.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-19 10:08

Precies wat je zegt, een parachute is te sturen. Een ballon volledig niet.

sneeuwpop

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-19 10:48

quera schreef:
Maar dan koopt een ballonvaartcentrum toch een aantal stuks land op/ huurt ze. Dan kunnen ze daar landen ;)

Waarom zouden ze dat doen als je nu gratis kunt landen op andermans terrein?

En ik weet wel dat er ook goede ballonvaarders zijn die met een aantal boeren afspraken hebben mbt te mogen landen op hun weiland.

Echter niet met mij en zouden ze hun spullen dus ook niet terug krijgen mochten ze die hier "laten vallen" O:) :list: ~~}>
(Overigens is een echte noodsituatie een ander verhaal, maar dan denk ik aan mensen die onwel zijn geworden en direct naar het ziekenhuis moeten)

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-19 08:55

Wat ik echt verbazingwekkend vind is dat het in ons regellandje in godsnaam mogelijk is dat je met een onbestuurbaar (!) voertuig mag rondvliegen... ik snap dat niet..

Wat als zo'n ding op overheidsterrein, een legerbasis, een chemische fabriek, electrische centrale etc land??

wat ik steeds begrijp is dat de arme ballonvaarders eigenlijk de ballon niet kunnen sturen en het dus maar afwachten is waar ze landen.. Dat moet toch echt helemaal niet kunnen??

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-19 09:00

Cer schreef:
Wat ik echt verbazingwekkend vind is dat het in ons regellandje in godsnaam mogelijk is dat je met een onbestuurbaar (!) voertuig mag rondvliegen... ik snap dat niet..

Wat als zo'n ding op overheidsterrein, een legerbasis, een chemische fabriek, electrische centrale etc land??

Op de een of andere manier is het wel mogelijk dat ze daar niet landen :') Tenminste, volgens mij is er nog nooit een geparkeerd op bv militair oefenterrein waar het ten strengste verboden is om te komen, of idd op het terrein van een chemische fabriek of kerncentrale oid.
Dus je zou denken dat je zo’n ding ook wel kan laten landen op terreinen die ervoor aangewezen zijn.

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-19 09:02

Vrijdag ging er eentje bijna de Lek in, nou ze kunnen echt van alles regelen hoor, maar dat moeten ze wel willen.

Gisteravond zijn we drie kwartier aan het zoeken geweest naar een hond die vanuit zijn eigen tuin in blinde paniek dwars overal doorheen ging omdat zo'n sh*tballon veel te laag overkwam en afschuwelijke herrie maakte. Echt heel fijn die dingen........

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-19 09:05

verootjoo schreef:
Dus je zou denken dat je zo’n ding ook wel kan laten landen op terreinen die ervoor aangewezen zijn.

ja.... ergens klopt er ook iets niet in het verhaal volgens mij... :+

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-19 09:18

Volgens mij moet het sowieso prima mogelijk zijn om een flinke ventilator aan zo’n ballon te bevestigen om ze uit koers te duwen.

damian23

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-19 20:55

Noordelijk ballonvaart centrum vond het weer nodig om weer lekker laag over te vliegen. Wanneer houden ze toch eens rekening met mens en dier aan de grond.

Maar eens een briefje sturen dat ik geen toestemming geef om over mijn grond te varen en dat ik bij de volgende keer aangifte ga doen. Ben bang dat deze cowboys anders nooit respect krijgen. Respect moet je soms afdwingen.
Afbeelding

sneeuwpop

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-19 08:01

Gelijk ik aangifte doen!

Peppertree

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-19 14:47

Mocht je de brief gemaakt hebben, damian, zou ik deze dan van je mogen inkijken zodat ik iets vergelijkbaars kan sturen?

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-19 14:52

Hier gisteravond ook eentje laag over de wei, eerder stond mijn paard daar, nu gelukkig niet meer...blijf toch bang dat ze een keer te laag overkomen bij de wei.

Afbeelding

Shae

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-19 15:02

secricible schreef:
Precies wat je zegt, een parachute is te sturen. Een ballon volledig niet.

Wat raar dan dat er niet wekelijks een ballon op een weg landt. :?

FrNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-19 15:20

Niet te sturen maar ze kunnen wel stijgen en dalen en daardoor wel of niet ergens landen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-19 17:07

Herkenbare ballon voor mij MirandaFuego :)) , komt bij mij uit de buurt

Spelen met de luchtlagen en daarom landen ze gewoon in weilanden ,valt de wind weg dan is elke plek met ruimte te gebruiken zoals een weg .

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-19 17:20

Rebecca schreef:
Herkenbare ballon voor mij MirandaFuego :)) , komt bij mij uit de buurt

Spelen met de luchtlagen en daarom landen ze gewoon in weilanden ,valt de wind weg dan is elke plek met ruimte te gebruiken zoals een weg .

Dan was ie aardig uit de buurt. :j
Gister stond er nauwelijks wind en ik was blij dat hij over was.
Hij ging ook weer omhoog bij het weiland waar mijn paard wel stond maar hij kwam iets te laag over naar mijn zin, juist omdat ze dan met stijgen de brander gebruiken.
Ik wilde net naar de wei gaan om te kijken of de paarden rustig bleven maar toen ging hij al verder weg van de wei en over de huizen naar beneden naar mijn oude wei.
Daar staan ook paarden vlakbij.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-19 08:26

Leuk man, ballonnen! -:(-

Ik weet niet waarom, maar altijd in het weekend komt er minimaal één zo vroeg mogelijk en zo laag mogelijk over het dorp heen, en dan is dit het resultaat...

Kun je daar eigenlijk ergens een melding van maken van overlast of iets dergelijks?

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-19 08:47

KimD schreef:

[ Video ]

Ik weet niet waarom, maar altijd in het weekend komt er minimaal één zo vroeg mogelijk en zo laag mogelijk over het dorp heen, en dan is dit het resultaat...

Kun je daar eigenlijk ergens een melding van maken van overlast of iets dergelijks?

Het is logisch dat ze vroeg zijn, want bij zonsopkomst/ondergang zijn de beste condities om te kunnen opstijgen. Iets met thermiek.

Citaat:
Dit komt omdat ballonvaren niet mogelijk is met thermische omstandigheden die starten vanaf twee uur na zonsopkomst en doven uit vanaf twee uur voor zonsondergang (in zuidelijker gelegen landen dooft de thermiek pas tijdens zonsondergang uit).

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-19 08:59

elnienjo schreef:
KimD schreef:

[ Video ]

Het is logisch dat ze vroeg zijn, want bij zonsopkomst/ondergang zijn de beste condities om te kunnen opstijgen. Iets met thermiek.

Citaat:
Dit komt omdat ballonvaren niet mogelijk is met thermische omstandigheden die starten vanaf twee uur na zonsopkomst en doven uit vanaf twee uur voor zonsondergang (in zuidelijker gelegen landen dooft de thermiek pas tijdens zonsondergang uit).

Ik vind half 7 op een zondagochtend toch wat overdreven. Dat ze dan bij een industrieterrein gaan vliegen. :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-19 11:18

Sochtends kan je zalig varen , zeker in warme landen varen ze alleen maar sochtends .

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-19 12:24

Heb je niet te maken met geluidsoverlast wat voor een bepaalde tijd geld.
Loop even je gemeente er op na welke tijden dit zijn.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-19 12:27

quera schreef:
Heb je niet te maken met geluidsoverlast wat voor een bepaalde tijd geld.
Loop even je gemeente er op na welke tijden dit zijn.

Dat is misschien wel een goeie! Hier in de buurt zijn nog een aantal mensen die zich er gruwelijk aan storen. Wellicht kunnen we samen wat betekenen.

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-19 14:04

miss_lizje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-19 16:42

In 1 woord: bizar
Vooral het stukje

"Op honderd vluchten gebeurt het misschien een keer dat een boer of een eigenaar van een veld niet tevreden is. Dan gaat het vaak over mensen die niet met anderen overweg kunnen."

Say Whut?!