Moderators: Essie73, Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, ynskek, Ladybird
quera schreef:Maar dan koopt een ballonvaartcentrum toch een aantal stuks land op/ huurt ze. Dan kunnen ze daar landen
Cer schreef:Wat ik echt verbazingwekkend vind is dat het in ons regellandje in godsnaam mogelijk is dat je met een onbestuurbaar (!) voertuig mag rondvliegen... ik snap dat niet..
Wat als zo'n ding op overheidsterrein, een legerbasis, een chemische fabriek, electrische centrale etc land??
Rebecca schreef:Herkenbare ballon voor mij MirandaFuego, komt bij mij uit de buurt
Spelen met de luchtlagen en daarom landen ze gewoon in weilanden ,valt de wind weg dan is elke plek met ruimte te gebruiken zoals een weg .
KimD schreef:Leuk man, ballonnen!![]()
[ Video ]
Ik weet niet waarom, maar altijd in het weekend komt er minimaal één zo vroeg mogelijk en zo laag mogelijk over het dorp heen, en dan is dit het resultaat...
Kun je daar eigenlijk ergens een melding van maken van overlast of iets dergelijks?
Citaat:Dit komt omdat ballonvaren niet mogelijk is met thermische omstandigheden die starten vanaf twee uur na zonsopkomst en doven uit vanaf twee uur voor zonsondergang (in zuidelijker gelegen landen dooft de thermiek pas tijdens zonsondergang uit).
elnienjo schreef:KimD schreef:Leuk man, ballonnen!![]()
[ Video ]
Ik weet niet waarom, maar altijd in het weekend komt er minimaal één zo vroeg mogelijk en zo laag mogelijk over het dorp heen, en dan is dit het resultaat...
Kun je daar eigenlijk ergens een melding van maken van overlast of iets dergelijks?
Het is logisch dat ze vroeg zijn, want bij zonsopkomst/ondergang zijn de beste condities om te kunnen opstijgen. Iets met thermiek.Citaat:Dit komt omdat ballonvaren niet mogelijk is met thermische omstandigheden die starten vanaf twee uur na zonsopkomst en doven uit vanaf twee uur voor zonsondergang (in zuidelijker gelegen landen dooft de thermiek pas tijdens zonsondergang uit).