Totilas maakt rentree in Kapellen *update: video*

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Totilas maakt rentree in Kapellen *update: video*

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-14 21:57

Mar het ging toch niet om winnen? Het ging puur om weer wedstrijdritme op te doen, en de druk laag te houden.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-14 05:42

Ik heb begrepen dat hij al iets over Aken had gezegd toch? Imo komt dat nog wat vroeg, ik zou persoonlijk zijn gegaan voor eerst meer routine, vertrouwen, bevestiging... want iedereen verwacht gelijk dat hij er staat dus al presteert hij goed, iedereen gaat er toch over vallen als hij achter de grote namen staat.

SanderD

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-14 11:01

Ik ben het ook met Aranel eens. Als je op dit niveau onder de 70 rijdt dan is dat knap maar behoor je in vergelijking tot de huidige top gewoon tot het B-kader. Dat doet niks af aan de prestatie van dergelijke ruiters, enkel een constatering.

Ik heb gemengde gevoelens bij deze Totilas. Vooropgesteld, ik hoop volledig dat Totilas de sterren van de hemel gaat rijden (ben altijd veel meer van hem gecharmeerd geweest dan van een tank als Valegro, dus hoop dat hij in staat is om het tegen de Britten op te nemen).
Echter ben ik het wel eens met een aantal critici op Duitse websites: Toot wordt met meer lengte gereden en dat is erg positief (iets waar ik jeuk van kreeg bij Gal), maar helaas krijgen we er een onregelmatig paard voor terug. Hij is rechts een stuk instabieler dan links, en zijn schouder is minder vrij. Bij elke pas knikt hij met zijn hoofd.
We hebben nog te weinig van hem gezien om hier veel over te zeggen, het blijft afwachten op een proef waar druk op staat, zoals een selectiewedstrijd inderdaad.

Moratoetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-14 11:10

Ik vind Totilas amper nog een schaduw van wat hij was, het is zeer zeker niet slecht (zelf doe ik het ze niet na) maar ik vind het nu maar een goede proef met een gewoon paard. Ik zie hier geen combinatie in die records gaat verbreken :o

Ik zie een paard wat braaf zijn geleerde oefeningen doet, maar welke achter amper meekomt. Een paard wat zijn staart scheef draagt, ongelijk is in het voorbeen en waarschijnlijk daardoor onrustig in de aanleuning wordt. Rechtsachter zie ik iets aan....maar goed hij is door de veterinair gekomen dus ik ga er van uit dat het toch in orde is.
Laatst bijgewerkt door Moratoetje op 26-05-14 11:22, in het totaal 1 keer bewerkt

FriesWytske

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-14 11:17

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-14 11:35

IMO was het altijd al een gewoon paard die een hoop trucjes geleerd heeft en die hem vermoedelijk nu opbreken.

manubres

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-14 12:42

FriesWytske schreef:
Commentaar op Rath in Duitsland.

http://www.dressur-studien.de/standpunk ... -oder-was/

Kan het hier wel mee eens zijn.

Tsjonge...had niet gedacht dat de Duitseres zelf zo negatief zouden zijn...
Die vinden dat er een ziek paard in de ring loopt....

Ben er er wel mee eens, dat Rath en Totilas nog steeds niet voelt als een combi en Rath in mijn ogen ook absoluut rijkunstige kwaliteit tekort komt.

En Wilawander...als je een paard met zoveel talent en kracht gaat sluiten krijgt hij deze beweging. Weet ook nog dat ze dachten dat Krack C bewerkt zou zijn omdat de bewegingen onnatuurlijk zouden zijn. Als je niet tegen kunstjes kan moet je sowieso niet op een paard gaan zitten...alles wat wij met een paard doen zijn eigenlijk kunstjes leren...

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-14 12:55

Ben daar andere mening. Ik zie niet zo heel veel talent. Ik zie een vrij normaal paard waar enorme ophef over gemaakt word. De tijd zal het leren.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-14 13:02

manubres schreef:
FriesWytske schreef:

Ben er er wel mee eens, dat Rath en Totilas nog steeds niet voelt als een combi en Rath in mijn ogen ook absoluut rijkunstige kwaliteit tekort komt.

En Wilawander...als je een paard met zoveel talent en kracht gaat sluiten krijgt hij deze beweging. Weet ook nog dat ze dachten dat Krack C bewerkt zou zijn omdat de bewegingen onnatuurlijk zouden zijn. Als je niet tegen kunstjes kan moet je sowieso niet op een paard gaan zitten...alles wat wij met een paard doen zijn eigenlijk kunstjes leren...

Ehm, bij mijn weten leren we ze gewoon natuurlijke bewegingen "op commando" uit voeren...

bliver

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-14 13:05

manubres schreef:
FriesWytske schreef:

Jij denkt wel iets te naief! Er worden in de hogere dressuursport ook gewoon hulpmiddeltjes gebruikt hoor om die benen toch net wat hoger te krijgen. Het is echt niet zo simpel als even opsluiten en dan gaat ie zn beentje zo ineens hoger optillen

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-14 13:10

Die middeltjes worden gebruikt door sommige mensen om minder getalenteerde paarden toch meer uitdrukking proberen te laten krijgen. Als je goed had opgelet wist je dat Totilas zelfs in zijn jonge jaren al deze extreme bewegingen liet zien en het dus helemaal niet nodig is geweest om extra hulpmiddelen daarvoor te gebruiken.

bliver

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-14 13:15

ja maar die zijn ook bij hem gewoon gebruikt om dit te verbeteren. Ik heb het met mijn eigen ogen gezien.

s0173957

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-14 13:20

EN ivm die Duitse commentaar, dat zijn niet 'De Duitsers', maar 'Enkele Duitsers'.

Het werd Rath trouwens absoluut niet in dank afgenomen dat hij bij Janssen ging trainen.

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-14 13:25

bliver schreef:
ja maar die zijn ook bij hem gewoon gebruikt om dit te verbeteren. Ik heb het met mijn eigen ogen gezien.

Het word steeds gekker :')

bliver

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-14 13:29

is niks gekker hoor. Gebeurd al jaren! Al vind ik de dingen die ik gezien heb nog wel te deon. Paarden slaan ed dat gaat te ver maar paarden met springschoenen met zware ringen enzo vind ik nog geen drama

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-14 13:33

bliver schreef:

Vertel dan maar waar, wanneer en wat er gebruikt is en door wie, want daar zijn we allemaal natuurlijk razend benieuwd naar! Wie A zegt moet B zeggen.

bliver

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-14 13:39

ik heb jaren terug een keer een paard weggebracht. En toen heb ik dat een keer gezien. Jullie gaan mij toch niet vertellen dat jullie geen idee hadden van dit soort dingen. Er zijn ook mensen die longeren met zulke springschoenen en dan met lijnen eraan. Ziet er helemaal niet onvrienlijk uit,m maar maakt de paarden wel bewuster van hun eigen benen. Ook het gewonen zweepje waarmee de benen worden aangetikt bij bijv piaff aanleren wisten jullie wel toch. Nu niet allemaal de heilige maagd maria uit gaan hangen

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-14 13:44

Heb je een plaatje van de bewuste springschoenen? Ik kan me er niets bij voorstellen.
Ik dacht dat je het over schoenen had.

Een zweepje valt bij mij niet onder gekke hulpmiddelen? Denk dat bijna iedere ruiter er wel mee rijdt?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-14 13:46

Neem toch aan dat iedereen die springschoenen wel kent := ? Met ringen erop wat vrij zwaar is en enorm rammelt zodat ze de benen zo hoog gaan optillen.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-14 13:49

horseyfries schreef:
Heb je een plaatje van de bewuste springschoenen? Ik kan me er niets bij voorstellen.
Ik dacht dat je het over schoenen had.

Een zweepje valt bij mij niet onder gekke hulpmiddelen? Denk dat bijna iedere ruiter er wel mee rijdt?

Zijn gewoon springschoenen of leren riemen die als een armband om de koot gaan, daar zitten ringen aan, door het gewicht en het geluid gaan de benen omhoog.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-14 13:51

Het topic gaat over de rentree van Rath en Toot en nu gaat ineens over 'hulpmiddelen' voor hogere beenheffing? Ehhhh?! :?

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-14 13:54

Gewoon springschoenen ken ik, "de schoenen" ook uit de tuigpaardenwereld, en de ringen ook uit de tuigpaardenwereld. Ik heb zowel de schoenen als ringen nog nooit op een dressuurstal gezien, en ik kom toch al eens ergens. Denk dus eerlijk gezegd dat het wel wat mee gaat vallen met het aantal keren dat dat gebruikt wordt.
Dat dit voor Totilas gebruikt is geloof ik niks van, dat paard doet dat duidelijk van nature, altijd en overal.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-14 13:55

Als ie het zo van nature doet zijn de mensen die beweren dat ie bij Gal veel extremer was ook kul aan het verkopen.

bliver

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-14 13:58

Yvank_ schreef:
Neem toch aan dat iedereen die springschoenen wel kent := ? Met ringen erop wat vrij zwaar is en enorm rammelt zodat ze de benen zo hoog gaan optillen.

Jep die dus.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-14 13:58

horseyfries schreef:
Gewoon springschoenen ken ik, "de schoenen" ook uit de tuigpaardenwereld, en de ringen ook uit de tuigpaardenwereld. Ik heb zowel de schoenen als ringen nog nooit op een dressuurstal gezien, en ik kom toch al eens ergens. Denk dus eerlijk gezegd dat het wel wat mee gaat vallen met het aantal keren dat dat gebruikt wordt.
Dat dit voor Totilas gebruikt is geloof ik niks van, dat paard doet dat duidelijk van nature, altijd en overal.

Nou die schoenen zie echt óveral.... :=