Vingino van Tommie Visser weggehaald uit zijn stal - update3

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Lisitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-14 11:46

agerrits schreef:
Geryon@ als het paard 50/50 is kan 1 nooit het paard verkopen, want dan verkoopt die ook het deel van de ander immers, die moet immers instemmen. Ik heb het niet over het eigendeel van 1 van de twee eigenaren. Ik heb wel aardig gestudeerd, maar zeker geen rechten, mijn broer is wel meester in de rechten. ;) stel ik heb met iemand samen een paard, beide 50 procent betaald, en ook in kosten gedeeld, en de ander verkoopt in 1x dat paard, dan heb ik dus in 1x niks meer toch?
Dit verhaal is wel vreemd omdat als iemand een paard in training zet, niks hoeft te betalen, paard word na het hoogste niveau gereden, en dat doet iemand vrijwillig, zonder eigenbelang.

Hij heeft niet voor niets de mevrouw opgebeld om te vragen of hij er wat mee kon gaan doen. Hij heeft zich met dit paard wel in de kijkers gereden en zelfs geselecteerd voor de OS dus dat is toch ook wel een stukje eigen belang.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-14 11:49

Cayenne schreef:
Babootje schreef:
Hoe kom je daar nou bij? Je rijdt een paard niet van niks naar OS niveau, ook niet als je Anky heet. Daar gaat jaren tijd in zitten.

Dus Anky liegt? := Het waren haar eigen woorden. En hoe lang had Edward Totilas onder het zadel voor ze op noemenswaardig niveau zaten?
Maar los daarvan denk ik dat dit gewoon een verhaal met twee kanten is waarbij niemand de winnaar is. Ben benieuwd hoe ze dit gaan oplossen en hoe Vingino nu beweging krijgt. Lijkt me niet dat ze die tijdelijk even het weiland opkieperen :+ Er moeten bokkers zijn die weten waar hij staat :P

De paarden zitten al zowiezo op een basis niveau voor zo'n topruiter ze uberhaupt gaan rijden. Dan zijn ze door anderen gereden, vallen op en vervolgens gaan ze naar een topruiter voor de verdere africhting.
Totilas bijvoorbeeld is als jong paard gereden door dressuuramazone Jiska van den Akker. De 4-jarige Totilas kwam voor het eerst in actie tijdens de Pavo Cup en won de voorselectie in Friesland. De combinatie selecteerde zich voor het Wereld Kampioenschap jonge dressuurpaarden voor 5-jarigen in 2005 te Verden. Totilas en Jiska eindigden in de finale op een vierde plaats, als beste Nederlandse combinatie. Daarna is hij aangekocht door Visser en is Edward hem verder gaan rijden in 2006, vervolgens duurt het nog 3 jaar eer Edward hem op GP niveau heeft en rijdt hij in 2010 zijn eerste EK. Het paard is dan 9.
Een uber getalenteerde ruiter met een uber getalenteerd paard.

Salinero is gefokt bij Horst Bünger, deze verkocht hem als driejarige aan de heer Künze. Hij werd uitgebracht op springwedstrijden tot het moment dat zijn stalruiter stopte. Salinero kwam daarna bij Holger Schulze op stal, hier liep hij het Bundeschampionat dressuur. Vervolgens verhuisde Salinero naar Holger Finken en in 2001 kwam hij op stal in Erp. Een inmiddels 7 jarige.

Nu denk ik dat Tommie best een getalenteerde ruiter is, maar ik denk niet dat ie meer in huis heeft dan Edward en Anky. Dat betekent dat ook Vingino zijn basis zal hebben gehad voordat Tommie hem ging rijden en ook best al een waardevol paard is geweest. Tommie zal hem niet zelf hebben kunnen aanschaffen.

milou123

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-14 11:52

Cayenne schreef:
Ik noemde dat eigenlijk meer op om weer te geven dat het helemaal niets zegt over de daadwerkelijke eigenaar :P

Dat snapte ik ook. Maar her en der werd het opgepakt dat alleen daarom het eigenaarschap op het paspoort gezet wordt en dat is in deze niet waar, want het is in deze niet nodig gezien Tommie toch overal komt als ruiter.

milou123

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-14 11:53

Lisitano schreef:
agerrits schreef:
Geryon@ als het paard 50/50 is kan 1 nooit het paard verkopen, want dan verkoopt die ook het deel van de ander immers, die moet immers instemmen. Ik heb het niet over het eigendeel van 1 van de twee eigenaren. Ik heb wel aardig gestudeerd, maar zeker geen rechten, mijn broer is wel meester in de rechten. ;) stel ik heb met iemand samen een paard, beide 50 procent betaald, en ook in kosten gedeeld, en de ander verkoopt in 1x dat paard, dan heb ik dus in 1x niks meer toch?
Dit verhaal is wel vreemd omdat als iemand een paard in training zet, niks hoeft te betalen, paard word na het hoogste niveau gereden, en dat doet iemand vrijwillig, zonder eigenbelang.

Hij heeft niet voor niets de mevrouw opgebeld om te vragen of hij er wat mee kon gaan doen. Hij heeft zich met dit paard wel in de kijkers gereden en zelfs geselecteerd voor de OS dus dat is toch ook wel een stukje eigen belang.

Maar wel nog steeds kostenloos.
Maar Lisitano, jij weet dat misschien wel, heeft Margreet Vingino ooit uitgebracht? Of op welk niveau was hij voor ie bij Tommie kwam?

milou123

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-14 11:56

Babootje schreef:
Nu denk ik dat Tommie best een getalenteerde ruiter is, maar ik denk niet dat ie meer in huis heeft dan Edward en Anky. Dat betekent dat ook Vingino zijn basis zal hebben gehad voordat Tommie hem ging rijden en ook best al een waardevol paard is geweest. Tommie zal hem niet zelf hebben kunnen aanschaffen.

Of Tommie wilde hem toen niet aanschaffen omdat het niet zeker was dat hij het paard goed zou krijgen.
Als dat niet lukte (en zoals je overal leest was ie daar ook niet altijd even zeker over), dan zat hij met een paard wat niks kon (omdat het niet te rijden was) en onverkoopbaar was.
Dit was een vele veiligere manier. Wellicht wilde hij later het paard overkopen maar wilde Margreet dat niet toen het goed ging, of werkte ze op basis van vertrouwen (wat misschien naïef is, maar die fout maken duizenden mensen ook al horen ze beter te weten. Is best menselijk zegmaar :D ).

Lisitano

Re: Vingino van Tommie Visser weggehaald uit zijn stal - update2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-14 12:00

Ik heb geen idee. Ik ken haar alleen omdat ze wel in de winkel kwam en haar zag bij Tommies' wedstrijden. Wel eens gesproken en ze lijkt me een aardige vrouw. Apetrots op haar paard. En ook altijd apetrots op Tommie.
Ik denk wel dat hij al niveau had hoor, ik kwam ze 3 a 4 jaar geleden wel tegen op wedstrijd in het ZZ zwaar.
Ik denk dat je er wel vanuit kunt gaan dat het paard minimaal Z liep toen hij bij Tommie kwam.

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-14 12:04

Wat een toestand en 3 verliezers!

paard staat niet in zijn vertrouwde omgeving en het is maar de vraag of hij de juiste verzorging krijgt
brokjes en hooi zal hij best krijgen maar zo'n dier heeft toch wat meer aandacht nodig zeker na die behandeling

Tommie kan het paard nu niet trainen en het is maar de vraag vanaf wanneer dat weer kan, of het uberhaubt nog ooit kan.

Mevr Beelen ziet het paard zienderogen in prijs dalen want als het lang duurt en Tommie het paard niet meer traint zal het een stuk minder waard worden.

Ik vraag me echt af hoe slim die mevrouw nu is dat ze deze actie ondernomen heeft of ze moet geen drol om het paard en geld geven.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-14 12:08

Zegt hij..... We hebben nu alleen nog het verhaal van Tommie gehoord. Niet de andere kant.
Feit is dat hij een getalenteerd paard onder zn kont heeft gehad en we weten wat die zo ongeveer moeten kosten. Tommie heeft zich ermee in de kijker gereden en dat is zijn winst. Zo ook Edward met Totilas. En volgens mij had Edward destijds ook een aandeel in Totilas, zo gaat dat meestal. Eea zal wel beter zijn vastgelegd, dat denk ik wel. Dat een eigenaar het paard vervolgens wil verkopen op het moment dat een paard goed geld opbrengt, is alleszins begrijpelijk. Edward was op zn zachtst gezegd ook niet blij dat Toot werd verkocht, maar heeft zich wel professioneel opgesteld. En ook aardig wat opgestreken. Een topruiter met een professionele opstelling krijgt dan ook de beste paarden aangeboden. Ik begrijp de teleurstelling van Tommie wel maar hij doet zichzelf hier geen goed mee.

milou123

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-14 12:09

Verschil is wel dat Toot niet met grof geweld uit de stal gehaald is.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-14 12:11

milou123 schreef:

Nee, maar als Tommie niet voor de verkoop van het paard was gaan liggen, zou dat ook niet hebben gehoeven he?

milou123

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-14 12:13

Ook al heeft ie dat wel gedaan, dan hoefde dat nog niet, er zijn ook andere manieren om daar uit te komen.
Zoals bijvoorbeeld overleg, of de juridische weg.

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-14 12:13

Ik denk alleen dat mevrouw ook niet van plan was Tommie een deel van de opbrengst te betalen, anders kom je niet met een knokploeg aanzetten , dan had ze het netjes in een gesprek met advocaten geregeld.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-14 12:14

Babootje schreef:
milou123 schreef:

Nee, maar als Tommie niet voor de verkoop van het paard was gaan liggen, zou dat ook niet hebben gehoeven he?

Zoals hij vertelde wist hij pas 1,5 week geleden dat ze hem wilde verkopen en stond er een afspraak voor vrijdag om om de tafel te gaan.. Een goed gesprek hebben ze er niet over gevoerd als dat waar is.
Sowieso vind ik het nooit nodig om zoiets te doen, of je gaat in gesprek, of je zorgt dat je politie achter de hand hebt als je er van overtuigd bent dat je in je recht staat.

Lisitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-14 12:17

Er zal wel heel wat aan vooraf gegaan zijn want blijkbaar is er een pistool bij gepakt (of ander eng voorwerp die de gaten in dat busje kon veroorzaken). En is er gedacht dat die "knokploeg" nodig geweest zou zijn.
En die kant kennen we inderdaad nog niet. Ik ben heel benieuwd. Tommie speelt flink het slachtoffer in de media maar mijn zieltje heeft hij niet gewonnen. Ik denk dat zijn familie niet al te onschuldig in deze vete staat, mede door de gevonden hennepkwekerij maar ook door de wanhopige ophaalactie van Van Beelen. Dat doe je niet als je hoogstens een woordelijke ruzie verwacht.

milou123

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-14 12:19

Maar als je erger verwacht en vind/denkt dat je in je recht staat, waarom los je het dan op deze manier op en niet via de politie?
Mede daardoor lijkt mevrouw van Beelen ook niet zo onschuldig en liefelijk, schattig en snoezig.
Beide zijn vast niet altijd even lief en schattig.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-14 12:20

Lisitano schreef:
Er zal wel heel wat aan vooraf gegaan zijn want blijkbaar is er een pistool bij gepakt (of ander eng voorwerp die de gaten in dat busje kon veroorzaken). En is er gedacht dat die "knokploeg" nodig geweest zou zijn.
En die kant kennen we inderdaad nog niet. Ik ben heel benieuwd. Tommie speelt flink het slachtoffer in de media maar mijn zieltje heeft hij niet gewonnen. Ik denk dat zijn familie niet al te onschuldig in deze vete staat, mede door de gevonden hennepkwekerij maar ook door de wanhopige ophaalactie van Van Beelen. Dat doe je niet als je hoogstens een woordelijke ruzie verwacht.

Dat doe je ook niet als je er van overtuigd bent dat je in je recht staat om het paard terug te halen, dan schakel je een advocaat en/of politie in lijkt mij.
Als je met een knokploeg heen gaat dan is het vragen om een vechtpartij, de toon is dan meteen gezet.

Lisitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-14 12:24

True.
Een kat in het nauw maakt rare sprongen. En dat geldt hier voor beide partijen vermoed ik.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-14 12:30

Op het moment dat je met een knokploeg een paard uit zijn stal komt trekken, heb je imo al geen goede bedoelingen mee en verspeel je daarmee ook een groot deel van je eigen geloofwaardigheid.

vur

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-14 12:33

Ze zullen wel aardig aan elkaar gewaagd zijn denk ik zo. Dus hebben ze de methode gekozen die bij hen past. We zullen wel zien hoe het afloopt. Ik hoop alleen dat dat dan ook breed uitgemeten wordt in de pers.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-14 13:01

Er zaten vijftien man vast van beide kanten, overal stond dat er een paar mannen waren die het paard wilden meenemen, hoeveel vier,vijf man , dat betekend dat de andere tien van kamp Visser waren.
Als mensen gaan vechten betekend dat echt nog niet dat ze een georganiseerde knokploeg zijn.

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-14 13:08

Ik dacht juist dat ik in een van de nieuwsberichten had gelezen dat er 10 van "haar kamp" vastzaten en 5 van "zijn kamp".

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-14 13:18

joyce2 schreef:
Ik dacht juist dat ik in een van de nieuwsberichten had gelezen dat er 10 van "haar kamp" vastzaten en 5 van "zijn kamp".

En volgens Tommie's advocaat 14 man van de andere partij en de 15e was Tommie's vader.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-14 13:45

spatter schreef:
Ik denk alleen dat mevrouw ook niet van plan was Tommie een deel van de opbrengst te betalen, anders kom je niet met een knokploeg aanzetten , dan had ze het netjes in een gesprek met advocaten geregeld.

We weten toch niet wat eraan vooraf is gegaan? Mensen die in de hennepteelt zitten zijn meestal geen lieverdjes.

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-14 13:52

Mensen met een knokploeg in hun achterban ook niet :')

Ik vermoed dat de beide familie's weinig voor elkaar onderdoen.

joelledsr

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-14 14:27

The Godfather deel 4 :D