Paarden failliete zorgboerderij onder de veilinghamer

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-14 15:45

Hij is bijna 11.. Dan vind ik dat wel een statement, alsof paard nooit niks heeft geleden...

Wat kost zo een operatie?

O zie al dat is dat paard met die kromme benen, daar ga je toch niet opzitten?

Sunrise19

Re: Paarden failliete zorgboerderij onder de veilinghamer

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-14 15:50

Kijk dat weet jij nu, maar de rest die dit zo opvat denkt de jackpot te winnen.

Overigens geeft zo'n operatie 0 garantie, en heb je zelfs kans dat hij nooit meer rad word.

ik zie hem alleen nergens afgekeurd staan. Foto's express niet bekeken, ik heb daar geen goede kijk op.

wie is goed in ontcijferen? Zie bij wedfort iets staan. Er is iets met zn oog, althans zie eye staan.

wilma12

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-14 15:52

Beter lezen jullie terug!!!

Annemiek80

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-14 15:54

Annemiek80 schreef:
Dakotah schreef:
Ik dacht dat ze zelf vol zaten en geen extra paarden konden hebben.

Daarvoor zijn die oproepen tot donaties dus, niet zozeer om de paarden te kunnen redden, ik ga er vanuit dat dat geld niet meer teruggestort gaat worden als de Pvdd uiteindelijk geen paarden opkoopt, maar bij de andere paarden in de opvang zelf terecht komt, niet erg... maar niet op deze manier met de oproep 'red paard van slacht' verhaal

en inderdaad SPIN zit vol en kan geen extra paarden aannemen, voor deze actie moeten ze dus meerkosten maken om stalling/voorzieningen voor de evt. nieuwe paarden te kunnen bieden.

Ik moet even iets rechtzetten lol

Ik heb 2 verschillende stichtingen door elkaar gehaald, beide vragen donaties btw

SPIN, stichting paard in nood, werkt samen met de pvdd
Stichting paardenopvang amsterdam, deze is degene die kenzo wil aankopen (de actie van het 11-jarige jongetje) maar heeft eigenlijk geen plek voor hem om hem ook daadwerkelijk op te vangen.

excuses, maar het is wat verwarrend al die verschillende partijen die donaties vragen >.<

Sunrise19

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-14 15:57

@wilma: beter lees jij wat ik schrijf. Ik heb idd gelezen dat hij stuk is. Maar er staat daar een rapport wat een ander beeld geeft. Of iig anders opgevat kan worden. Niet iedereen heeft bokt en ik gok dat er best mensen zijn die geen verstand hebben over een rapport of foto zo op dit paard bieden ondanks die benen. Hij is er immers zz mee geworden zeggen ze dan.

wilma12

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-14 16:01

Pardon? Ligt het aan mij? Gebruik de zoekfunctie even kan je lezen wat de mensen vanuit het bedrijf die dit paard kennen geschreven hebben over beide paarden.!

Evelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-14 16:03

Volgens mij hebben we hier ook last van dat sommige mensen graag iets hierover willen zeggen... maar niet het geduld hebben om alle informatie te verzamelen. Wico is gewoon al geopereerd aan die OCD (op drie jarige leeftijd) , die bok stand is hij mee goedgekeurd... maar in dit topic is al wel langs gekomen dat hij blessure gevoelig is.

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-14 16:05

Evelijn schreef:
Volgens mij hebben we hier ook last van dat sommige mensen graag iets hierover willen zeggen... maar niet het geduld hebben om alle informatie te verzamelen. Wico is gewoon al geopereerd aan die OCD (op drie jarige leeftijd) , die bok stand is hij mee goedgekeurd... maar in dit topic is al wel langs gekomen dat hij blessure gevoelig is.

peesblessure gevoelig. Staat momenteel te herstellen en zal nooit meer de sport in kunnen. Volgens mensen die hem kennen.

Jeja

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-14 16:07

Ayasha schreef:
Ibonn schreef:
Jeja: en dat is nog het schreinendst, dat zo'n paard niet eerder teruggegaan is naar de vorige eigenaar. Die paar honderd euro maken het verschil niet op zo'n boedelverkoop maar brengt wel zoveel leed mee...

Ik blijf het straf vinden dat mensen hun afdankers altijd "naar een goede thuis doen" en dan verbaast zijn als het mis loopt... Alsof dat nog nooooooiittttt gebeurt is.. :+
Tenzij je zo'n dier zelf in eigendom houdt, weet je dat de kans reëel (en ja, zelfs groot is.) dat die niet "de goede oude dag" gaat krijgen die je voor ogen had. En dan achteraf wel janken en centen willen krijgen om 'm terug te halen... tsja.. :)

Ik vind dat hier zoooo makkelijk geoordeeld word, weet je dan de toedracht waarom mensen paarden weg doen?
En nee de persoon die ik noemde in het verhaal vraagt niet om geld, want als ze al om geld moet gaan smeken dan kan ze ook geen paard onderhouden. :roll: O:)

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-14 16:23

lush000000 schreef:
Ik ben een echte meelezer, en toevallig heb ik een tijdje terug maar eens een account aangemaakt.
Ik ga dan ook mijn 1e ( *\o/* ) post aan dit topic besteden.

Wat vind ik het verschrikkelijk erg dat mensen die deze paarden een vast en goed huis willen bieden nu het onderspit delven. Vooral als je zo'n dier al kent, en haar juist daarom willen overnemen.
Dus hierbij: KimD, ik kan momenteel niet veel missen ivm partner in ww, maar mocht je daarmee een extra kans maken op Doortje dan zou ik je graag helpen. Mocht je daar nog behoefte aan hebben dan pb me maar.
Ik gun het je echt heel erg!

Aaah en dat vind ik nu echt heel erg lief!

Overigens is dit geen oproep tot inzamelen oid, alleen een mededeling, dus ik zou niet weten waarom hier moddie's opaf moeten komen.
Tenzij iemand ze getipt heeft? >;)

houdeville

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-14 16:26

Ook ik ben het met de meeste dingen die hier geschreven zijn eens. Er stond op de fb pagina van SPIN een artikel over de PVDD. Het commentaar waar dat ze zo blij waren met hun hulp hierbij. Iemand vroeg wat de SPIN en Pvdd deed voor oa paarden vd Oostervaardse plassen. Ik deelde deze mening en gaf hier netjes kritiek op dat op deze manier helaas de prijzen voor de echte liefhebbers onnodig worden opgedreven en ben meteen verwijderd van fb van SPIN...

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-14 16:27

Als jullie de posts van beide Sammys lezen weten jullie wat meer over een aantal paarden, hartproblemen, peesblessure gevoelig etc.

Als je je paard afdankt bij zo een stal moet je niet gaan huilen als hij niet behandeld word als gehoopt, dat is het risico van weg doen.

Ik hoop enkel dat niet veel op Farfan geboden word, deze wil ik namelijk wel graag hebben, kan die lekker hier 24/7 buiten in een grote kudde en wat lol trappen (na castratie). *\o/*

Vind het mooi wat iedereen wilt doen maar kom op, als ik een paard wil hebben word ik ook niet met geld toegeworpen, laat die dieren kopen lekker over aan mensen die het kunnen betalen ipv ze doneren, als dat kleine jochie. Heel lief allemaal, maar hoe gaat dat verder? Denk sowieso dat een groot deel beter af is bij de slacht.

Isabonny

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-14 16:37

Tjonge wat loopt dit topic snel :P :+ , ik blijf me verbazen over de hype die het geworden is.

Zijn er mensen hier die daadwerkelijk de paarden kennen of gekend hebben?
Misschien handig voor mensen die een (of meer) van de paarden willen kopen, maar meer over de achtergrond (karakter e.d.) willen weten.

Als ik niet volgende week het ziekenhuis in moest, dan bedacht ik me geen moment, maar dan zou ik mee bieden. Ik heb 2 stallen vrij thuis, hooi/stro in overvloed op zolder. Maar ik mag niet...mag me niet te veel hooi op mijn vork nemen. Moet kunnen rusten en me niet te druk maken (hoge bloeddruk patient :P ).

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-14 16:54

Citaat:
Mensen!

Ik krijg de PB box en email niet meer bijgehouden zoveel wil er geholpen worden, jeetje wat geeft dat een goed gevoel! :)

Voor de mensen die interesse hebben, hier is de pagina van Doortje, we gaan er gewoon voor, mensen sponsoren nu mee aan Doortje zodat ze gewoon bij mij terecht komt en niet in een stichting!
https://www.facebook.com/groups/2823735 ... up_comment

Wil overigens niet zeggen dat ik niet meer naar de media ga! Ik zag dat iemand wilde helpen om iets op te stellen voor Pownews en geenstijl, PB ME EVEN, HEEL GRAAG!

martinique

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-14 17:16

Is dat jouw pagina Kim?
Ik zou niet zo snel weten op welke manier ik je kan helpen met de media, maar als je hulp nodig hebt met het schrijven van iets, of als er dingen uitgezocht moeten worden mag je het me laten weten! Dat is iets wat ik zou kunnen doen!

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-14 17:24

Is er al een Facebook bericht die ik kan delen?

Iedereen op mijn Facebook loopt de berichten van SPIN en PvdD te delen en ik ben er helemaal klaar mee. Ze mogen de waarheid wel weten!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-14 17:25

Jildau schreef:
Is er al een Facebook bericht die ik kan delen?

Iedereen op mijn Facebook loopt de berichten van SPIN en PvdD te delen en ik ben er helemaal klaar mee. Ze mogen de waarheid wel weten!

Als die er is wil ik ook wel delen

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-14 17:26

MandyIndah schreef:
V
Ergens wil ik Guus ook wel kopen, maar ik weet het gewoon niet met die mok. Ik ga mijn Dierenarts er even over bellen. Die weet vast ook wel wat er gaande is ;)

Guus heeft naar alle waarschijnlijkheid geen (chronische) mok, maar CPL. Dat is helaas een stukje ernstiger dan puur mok, het líjkt wel heel erg op mok.
http://www.bokt.nl/wiki/Chronisch_progr ... ymfeoedeem

Silly1972 en SandraBeer: Als jullie nou fijn via pb jullie 'vete' gaan uitvechten, blijft dit topic er van verschoond en on-topic, en wordt het niet gesloten omdat jullie elkaar toevallig in de haren vliegen ;)

Paard in Nood, Pasclle Plusquin schreef:
vooral deze paarden hebben bijna allemaal een mankement

:? 8)7 En elders vermelden ze dat het zo sneu is dat ze 'naar de slacht moeten' omdat ze bijna allemaal gezond zijn? Yeah right, ze spreken elkaar constant tegen. Aan de éne kant prima 'beginnerspaarden', aan de andere kant behoeden voor impulsaankopen? :o? Dat krijg je met samenwerken met een politieke partij, helemaal met de PvdD, dan ga je je vanzelf ook gewoon kleml*llen met onzin, om maar wat te kunnen roepen en jezelf te profileren.....

Het l*llige is, als ze er alleen maar op gebrand zijn om de prijs 'hoger dan de slachtprijs te drijven' Wat die idioten nog steeds niet beseffen dat dat niet klopt, hebben geen ídee van huidige slachtprijzen! en als die paarden níet bij SPIN terecht komen, dan heeft SPIN wél ineens een flinke pot geld om vervolgens in hun huidige paarden en de zo gewenste uitbreiding te steken. Met geld van donateurs die over de rug van deze paarden zijn misleid door praatjes dat deze paardjes 'van de slacht gered' moeten worden.

Smerig zaken doen zo :r

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-14 17:31

En JeJa:

Een 200% welgemeende:

_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

+:)+ Wat ontzettend fijn dat je nu ook inziet wat er speelt, en niet domweg achter een hysterische massa aan blijft lopen, en dat je ook kritisch kan zijn over de hele manier waarop dit gaat en met name, de manier waarop de PvdD en de SPIN dit aanpakken.

Echt, dat meen ik oprecht!

wilma12 schreef:
Sunrise19 schreef:
Vraagje? Wat kunnen jullie niet lezen op wico zijn rapport?
Ik lees namelijk dingen als usefull for sports en ik zie rechts onderin staan dat als hij een ocd operatie krijgt hij weer net zo goed is als een 3jarige.

ik weet zeker dat deze een veilingtopper word.

kijk eens naar de fotos van wico, hij heeft een afwijkende beenstand met beide voorbenen etc. Hij moet geen ocd operatie ondergaan dit hebben ze al gedaan als 3 jarige waardoor hij een afvlakking met iets botgroei heeft....ondanks zijn afwijkingen zou hij miss nog geschikt zijn. Echter is dit paard blessure gevoelig en is volgens insiders herstellende van een peesblessure.

En kijk dan ook eens naar de data van de keuringsrapporten. Het zijn er nl ook 2. Paard zou enorm blessure-gevoelig zijn volgens een insider hier op Bokt.
Laatst bijgewerkt door JoyCiej007 op 24-01-14 17:34, in het totaal 1 keer bewerkt

Happie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-14 17:34

Een stille meelezer hier

@KimD mocht ik je kunnen helpen met media aandacht een "persbericht" opstellen of doorlezen. Laat het mij even weten!

har166

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-14 17:41

Ik hoop dat er een facebookpagina is/komt waarop het echte verhaal te lezen en te delen is, want dan deel ik hem meteen.

Ik zou graag een bod doen op Oquendo, zodat hij hier lekker op t gras kan lanterfanten en dan zou ik de d.a hem laten bekijken of ie nog geschikt is om af en toe op te hobbelen buiten. Ik denk dat er veel mensen zijn die zo'n zelfde idee hebben maar door de hype wordt het bieden niet meer reeel. Ik ben ook weer niet zo rijk dat ik 1200 euro ga bieden voor een grasmaaier.

Ik ben ook op mp enzo aan het kijken voor een wat ouder paard waar ik heel af en toe nog op kan rijden maar ik kan niets geschikts vinden. Er waren mensen op dit topic die opperden dat je op mp ook paarden voor een lage prijs die iets mankeren kunt kopen maar dat valt mee. Ergens denk ik dat mensen steeds reeeler gaan nadenken over het leven van hun paard en of de slacht niet beter is. Maar de discussie of slachten 'goed' is is al vaak gevoerd op bokt.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-14 18:02

Ik ga in ieder geval werk maken van de media! Maar na morgen, want nu wil ik mij volledig richten op Doortje en het 'winnen' van haar. Vind het nog steeds afschuwelijk om te zeggen dat ik een paard moet winnen.

Doortje heeft overigens haar eigen rekening gekregen voor alle donaties en sponsoring! Voor de liefhebbers: NL38 INGB 0688 7404 64 ! :)

De FB pagina is nu mijn pagina maar is opgericht door iemand anders.

ER IS NOG GEEN PERSBERICHT OF FACEBOOKBERICHT, IK GA PROBEREN DAAR DIT WEEKEND AAN TE WERKEN!!

haflingertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-14 18:18

Bericht van de dierenbescherming!!
In Limburg worden deze week paarden geveild, na faillissement van een zorgboerderij. Wij maakten ons zorgen dat deze dieren alleen geveild worden voor de hoogste prijs of zelfs bij slagers terechtkomen. Wij vinden dat deze paarden een goed nieuw onderkomen verdienen. Daarom heeft de Dierenbescherming contact opgenomen met de curator. De curator gaf aan met zorgvuldigheid deze paarden te willen herplaatsen. Er kunnen paarden na de veiling overblijven. Bijvoorbeeld omdat ze niet verkocht zijn, of omdat de hoogste bieder niet geschikt blijkt te zijn om het paard te houden. Afgesproken is dat de Dierenbescherming en de curator contact houden om te kijken of de Dierenbescherming dan kan bemiddelen bij het zoeken naar een juiste eigenaar. De curator zei dat er geen paarden aan slagers zullen worden verkocht.

haflingertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-14 18:19

Dus spin en PvdD zijn overbodig :j

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-14 18:20

Pfff..... gaan die er zich ook nog ff mee bemoeien zeg...... tsjonge jonge.
En als er écht dierenleed gaande is en men tipt de DB, dan kunnen ze toch niets doen, want 'paard heeft water en af en toe eens wat voer'.

En volgens mij roept die curator ook maar wat om iedereen tevreden te kunnen stellen :+

Dit land wordt steeds gekker zeg.

máár, liever de DB dan SPIN en PvdD, dát zeker!