HorseTimeXL schreef:waar ik me ook stiekem een beetje aan ergerde, was dat jeroen krabbe en die andere advocaten echt deden alsof ze heel veel verstand van paarden hadden, terwijl ze misschien niet eens een paard ooit hebben aangeraakt..

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Menino schreef:Evelienepien schreef:Poeh, was een hele lees![]()
Heb geen oordeel over het geheel alleen rijst er bij mij 1 vraag op;
Als je een paard koopt, deze is kl goedgekeurd dus koop is rond. Vervolgens begint hij na 1 week te hoesten, weer erna dik been. Hoesten houdt niet op.
Waarom niet terug brengen?
Of ben ik zo hard? Ben natuurlijk wel wat ouder maar zelfs vruger gebeurden dat ook.
Wij hebben dit wel al een aantal keren gedaan want waarom een paard met problemen kopen?
Dit is niet de bedoeling om iemand aan te vallen of weet ik wat maar dat snap ik dus niet helemaal. Want na een paar weken ben je natuurlijk nog niet erg emotioneel gehecht...
Van wat ik begreep wilde de fokker het paard niet terug nemen. Maar er werd niet verteld na welk tijdbsbestek dit was.
Ik zou een paard denk ik ook niet terug zou brengen als 'ie een keer hoest en een simpel kreupelheidje heeft de eerste week.
Rowdine schreef:_San87_ schreef:Dat sowieso. Maar op zoiets als lyme kan je lastig onderzoeken, he.Als je alles wat een paard mogelijk kan mankeren moet gaan onderzoeken dan is de aankoopkeuring vele malen kostbaarder dan het paard en alle mogelijke dierenartskosten bij elkaar.
Dat weet ik niet. Wellicht is en simpel bloedonderzoek genoeg en kunnen ze aan waarden van de lever/nieren aflezen dat het paard niet gezond is.
Ben blij dat er zoiets als consumentenkoop bestaat, anders moet jij als koper altijd bewijzen dat een professionele partij wetenschap heeft. Dat maakt het nogal lastig en kostbaar voor jou als consument.
Marjoow schreef:_San87_ schreef:
Dat het topic weg is, vind ik absoluut niet raar. Sporen uitwissen, heet dat.
Maar, topics kunnen toch helemaal niet verwijderd worden![]()
Ik zie het idd meer als bewijs verwijderen dan dat het verwijderd is ivm de rechtszaak. Maar ik verwacht dat Bart hier wel kopietjes van heeft?
HorseTimeXL schreef:waar ik me ook stiekem een beetje aan ergerde, was dat jeroen krabbe en die andere advocaten echt deden alsof ze heel veel verstand van paarden hadden, terwijl ze misschien niet eens een paard ooit hebben aangeraakt..
Kaja schreef:Rowdine schreef:
Zo werkt het dus wel als jij een paard koopt van een professionele partij.
Dat is dus het hele consumentenkoop idee. Het paard dient te voldoen aan de verwachtingen die je eraan mocht stellen.
Zo simpel als het op papier lijkt en als jij stelt is het dus niet hoor
Rowdine schreef:Johnnydepony schreef:Nee zo simpel is het niet, maar neemt niet weg dat in principe het kopen van een paard van een handelaar valt onder consumentenkoop.
Nou zo simpel is het in principe wel. De beste man zal moeten bewijzen dat het paard gezond was op moment van verkoop.
_San87_ schreef:astridastrid schreef:Het blijft raar dat dat topic over de wond (hoe het gebeurde etc.) gewoon weg is op Bokt. En dan bedoel ik niet het verzameltopic met de foto. Dit wordt in het begin van het topic ook al aangegeven. Op zijn minst opmerkelijk.
Rowdine schreef:Johnnydepony schreef:Nee zo simpel is het niet, maar neemt niet weg dat in principe het kopen van een paard van een handelaar valt onder consumentenkoop.
Nou zo simpel is het in principe wel. De beste man zal moeten bewijzen dat het paard gezond was op moment van verkoop.
Marjoow schreef:_San87_ schreef:
Ik zie het idd meer als bewijs verwijderen dan dat het verwijderd is ivm de rechtszaak. Maar ik verwacht dat Bart hier wel kopietjes van heeft?
opisop_shop schreef:maar komen die groeiringen dan door de HB of door de medicatie?
Air schreef:Marjoow schreef:
Ja Bart zal je vast de kopietjes wel even geven
_San87_ schreef:Johnnydepony schreef:Mijn opinie, meneer vd berg, eerlijke man, zou er gerust een pony kopen. Jitte beetje dommig door niet tijdig contact op te nemen met vd berg. Neemt niet weg dat het mij wel mogelijk lijkt dat de pony al ziek was bij aankoop.
Kan. Het kan ook dat de pony ziek werd na aankoop.
_San87_ schreef:Miepie77 schreef:
tuurlijk joh, maak er een Baantjer aflevering van, sensatiezoeker
Helemaal niet. Zo heet het wanneer je opeens al je topics en posts verwijderd. Dat heb ik ook niet verzonnen.
_San87_ schreef:Miepie77 schreef:tuurlijk joh, maak er een Baantjer aflevering van, sensatiezoeker
Helemaal niet. Zo heet het wanneer je opeens al je topics en posts verwijderd. Dat heb ik ook niet verzonnen.