Welke top ruiter wil zo zijn paarden verpesten
Hoe zien deze lieve dieren naar 10 jaar uit of eerder al geheel versleten en verpest
Leuke manier zo

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Lizaa01 schreef:Nee dat klopt, maar ik vind dat iedere ruiter zelf kan nadenken over wat
hij of zij doet. Omdat er geen duidelijke regels zijn, moet je je paard maar op deze manier behandelen?
Als hij/zij dit een standaard manier vind, snap ik dat al totaal niet
LecyTinker schreef:maar zo lang er geen duidelijke regels zijn kan je niemand erop aan spreken! Wat de ene te ver vind gan, is voor de ander standaard!
saskiakefie schreef:tja en toch begin ik een steeds meer hekel te krijgen aan paardensport, profs doen alles eraan om maar hoger niveau voor elkaar te krijgen en hoe dat maakt niet uit blijkt.. En andere proberen hun 'voorbeelden' na te doen.. Ik weet het ook niet meer.. Eerst leek dressuur een dieronvriendelijke tak in ieder geval in de topsport, toen springen, nu western.. alleen mennen nog of heb ik dat gemist? Ik weet het soms niet meer.
Elliebelle schreef:Passorapard schreef:Als de paarden door deze ruiters bitloos worden gereden , zou 't een stuk lastiger voor ze zijn . Al dat getrek en gerek aan die paardenmond , bah!
Geloof mij Craig kan zelfs zijn paarden bitloos rijden of helemaal zonder hoofdstel en dan eindigt hij ook nog in de top.
ponylies schreef:saskiakefie schreef:tja en toch begin ik een steeds meer hekel te krijgen aan paardensport, profs doen alles eraan om maar hoger niveau voor elkaar te krijgen en hoe dat maakt niet uit blijkt.. En andere proberen hun 'voorbeelden' na te doen.. Ik weet het ook niet meer.. Eerst leek dressuur een dieronvriendelijke tak in ieder geval in de topsport, toen springen, nu western.. alleen mennen nog of heb ik dat gemist? Ik weet het soms niet meer.
ja maar jij zeikt iedere tak van paarden sport af eerst gert vd hof en nu dit?
en nee ik keur deze rijstijl absoluut niet goed
laura1986 schreef:Ik ben voor plastic plaatjes tussen de teugel en het bit die breken bij een bepaalde druk.
Of op zijn minst drukmeetapparatuur. Dat wordt schrikken voor sommigen.... (net goed) En dan hier ook op afrekenen (diskalificeren)
Ragdollcat schreef:Die paarden dragen de halzen wel erg laag, zelfs in volle galop, dat vind ik hoe dan ook onnatuurlijk.
Dat doen zelfs de paarden in de natuur niet en of op het land.