Nader onderzoek publicaties Power and Paint

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Waikiki

Re: Nader onderzoek publicaties Power and Paint

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-07 21:10

sjorsie schreef:
casperrr schreef:
*heeft getemt....*

kinderachtig Vork

*houd zich aan de regels en heeft een hekel aan off-topic Knipoog *

daniella74

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-07 21:12

Moeten we dan verder gaan over hoe CvB aangepakt moet worden, denk dat deze discussie redelijk ontopic is aangezien we discussieren over op welke manier regels en beleid moeten worden afgestemd om dit soort uitwassen verder te voorkomen.

margriet7678

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-07 21:13

Hoe zou je het zelf vinden als je de hele dag met je benen in de modder zou staan?

Je zou er vast niet dood aan gaan maar lekker is anders!!!!!!!!!!!

Onbegrijpelijk die houding van sommige mensen.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-07 21:14

casperrr schreef:
sjorsie schreef:
kinderachtig Vork

*houd zich aan de regels en heeft een hekel aan off-topic Knipoog *

Ja dat is te merken Rolleyes

shan

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-07 21:14

sjorsie schreef:
casperrr schreef:
*heeft getemt....*

kinderachtig Vork

klikspaan Haha!

sjorsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-07 21:15

daniella74 schreef:
Moeten we dan verder gaan over hoe CvB aangepakt moet worden, denk dat deze discussie redelijk ontopic is aangezien we discussieren over op welke manier regels en beleid moeten worden afgestemd om dit soort uitwassen verder te voorkomen.

dat bedoel ik, want iedereen kan veel commentaar op CvB en PP hebben, maar er is veel meer waardoor mensen dit tolereren.

Waikiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-07 21:16

Ópen dan een níeuw topic sjees zeg Rolleyes

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-07 21:16

Zo off-topic is het ook weer niet hoor.

Dit wat er met P & P gebeurd komt voort uit de huidige mentaliteit in de paardensport , en we zijn nu aan het rebbelen over manieren om die mentaliteit te veranderen , over de oplossing voor dit probleem.

Dus best wel on-topic eigenlijk.

Paarden die hele dagen in de modder moeten staan vind ik ook niet kunnen. Dat voldoet ook niet aan het standaard lijstje van dierenwelzijn waar elke paardenhouder imo. aan zou moeten voldoen :

- veilige omgeving zonder onnodige stress en kwelling
- dagelijks minstens meerdere uren vrije beweging in grote ruimte
- hele dag contact met andere paarden
- altijd op een droge , schone plek kunnen staan
- goede kwaliteit ruwvoer en water , hele dag door vrij beschikbaar
- goede verzorging en aandacht (medisch / hoeven)
- eerlijk en respectvol behandeld worden zowel in omgang als onder het zadel
Laatst bijgewerkt door pmarena op 30-09-07 21:18, in het totaal 1 keer bewerkt

sjorsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-07 21:17

casperrr schreef:
Ópen dan een níeuw topic sjees zeg Rolleyes

voila, nu weet je waarom dit een Openbaar forum is.

shan

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-07 21:17

daniella74 schreef:

Nee daar discussieren we niet over, ik ben begonnen met de discussie waarom de KNHS een onderzoek instelt.
iedere keer zit je dit weer scheef te trekken en iedere keer probeer ik het weer uit te leggen. Bloos

sjorsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-07 21:20

waarom kan alleen de KNHS zeggen

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-07 21:22

Ze gaan het welzijn onderzoeken en dan komen we toch weer terug naar wat ik tig pagina's geleden al typte. Hoe kom je er achter of een paard gelukkig en in goede gezondheid is. Want dat is PP dus wel, dus wat dat betreft hoef je geen onderzoek in te stellen Clown

daniella74

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-07 21:23

Shan, ik vind het niet echt aardig dat je mij min of meer voor stom wijf uitmaakt omdat de discussie iets ander loopt dan jij graag wilt. Er is de afgelopen dagen vele malen aangegeven waarom de KNHS nu opeens een onderzoek instelt en vraag mij af wat het nut is om dat steeds te blijven herkauwen.

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-07 21:24

Pmarena, wat zullen jouw paarden gelukkig zijn dat ze jou als baasje hebben.
Jij weet precies hoe een paard verzorgd en gereden moet worden zodat hij zich happy blijft voelen. Sterker nog, het is de beste manier, als hij op een andere manier gehouden zou worden zou ie doodongelukkig worden...

Wat zal die van mij ongelukkig zijn zeg... Huilen van het lachen

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-07 21:28

Er staat imo, dus zo houdt zij d'r paarden het liefst. Daar is niks mis mee. Sterker nog ik ga met het meeste mee en hoop dat veel mensen hier zoveel mogelijk punten van probeer te behalen om te doen met hun paard.

welke punten mist jouw paard dan?
Laatst bijgewerkt door Sammie op 30-09-07 21:28, in het totaal 1 keer bewerkt

daniella74

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-07 21:28

Nadir schreef:
Pmarena, wat zullen jouw paarden gelukkig zijn dat ze jou als baasje hebben.
Jij weet precies hoe een paard verzorgd en gereden moet worden zodat hij zich happy blijft voelen. Sterker nog, het is de beste manier, als hij op een andere manier gehouden zou worden zou ie doodongelukkig worden...

Wat zal die van mij ongelukkig zijn zeg... Huilen van het lachen

Deze reactie is ook niet nodig, zij geeft alleen aan wat de richtlijnen aangeven.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-07 21:31

Ik zie een mooi en leuk beestje , en P & P zal het vast niet "slecht" hebben , maar hoe ben je er zo zeker van dat het dier gelukkig en gezond is ?

En even iets heel anders , maar puur over het "geluk" :
als je een klein kind laat opgroeien in een bench en als 10-jarige wordt het in een hele kamer opgesloten , dan is het kind dolgelukkig met die kamer. Als het niet beter weet tenminste.
Maar maakt dat het goed ? Dat het kind gelukkig is , goed te eten krijgt , niks tekort komt behalve dan haar vrijheid ?

Ze is gelukkig. Maar imo. is het de verantwoordelijk van haar ouders om haar MEER te geven dan dat.

Net als die mensen met die verhalen van : mijn paard is gelukkig en WIL niet eens op de wei Haha!

Je moest je doodschamen denk ik dan , dat je een paard hebt dat zo verknipt is.... als je niet probeert om het dier serieus weer te laten genieten van op de wei staan , zoals het hoort.

Als jij dat opgesloten kind onder de hoede krijgt , zet je het dan de rest van haar leven ook in een kamertje , omdat ze dat het prettigst vindt ? Ik mag hopen van niet , ik mag hopen dat je dan je best doet om dat kind te leren genieten van haar vrijheid , omdat dat geestelijk gewoon veel en veel beter voor haar zou zijn.

Nadir : ik heb de wijsheid niet in pacht , alleen maar gezond verstand. Over rij-technieken weet ik heel weinig.
En dat heb je ook niet nodig om te kunnen oordelen over algeheel welzijn of dierenkwelling.

shan

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-07 21:32

daniella74 schreef:
Shan, ik vind het niet echt aardig dat je mij min of meer voor stom wijf uitmaakt omdat de discussie iets ander loopt dan jij graag wilt. Er is de afgelopen dagen vele malen aangegeven waarom de KNHS nu opeens een onderzoek instelt en vraag mij af wat het nut is om dat steeds te blijven herkauwen.

Dat zijn jouw woorden hoor.
En het maakt me helemaal niets uit hoe de discussie loopt, alleen soms schrijf ik waarschijnlijk dingen zo onduidelijk op dan niemand me begrijpt. Als ik het heb over politiek en de grote lijnen en men begint over modder, shetjes en geen eten enz. dan zijn we net zo snel weer offtopic.
Je had dus beter direkt kunnen zeggen dat je niet wilde herkauwen.

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-07 21:32

Sammie schreef:
Er staat imo, dus zo houdt zij d'r paarden het liefst. Daar is niks mis mee. Sterker nog ik ga met het meeste mee en hoop dat veel mensen hier zoveel mogelijk punten van probeer te behalen om te doen met hun paard.

welke punten mist jouw paard dan?

Ach er wordt al een topic lang geroepen hoe slecht sportpaarden het wel niet hebben en hoe goed het is voor een paard om in de wei te staan, natuurlijk gedrag etc. etc.

Daar word ik een beetje moe van.

Niet 1 manier is "de beste".

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-07 21:34

pmarena schreef:
Net als die mensen met die verhalen van : mijn paard is gelukkig en WIL niet eens op de wei Haha!

Je moest je doodschamen denk ik dan , dat je een paard hebt dat zo verknipt is.... als je niet probeert om het dier serieus weer te laten genieten van op de wei staan , zoals het hoort.

Dit soort uitspraken bedoel ik dus...

Niet oordelen voor je de waarheid kent...

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-07 21:36

Ik ken een paard dat echt niet langer dan een uur op de wei wilt staan. S winters vind ze d'r geen reet aan, loopt alleen maar heen en weer langs het hek. En ze staat niet alleen. Ze wilt echt graag naar binnen. S zomers is het wel wat minder, maar s avonds... hup aan de ijsbeer langs het hek. Beest is wel heel dominant naar andere paarden toe, maar is altijd buiten geweest. Maar ze vindt er echt niks aan!
Die oude merrie van mij. Als ik de s winters in de paddock dump dan gaat ze rollen en komt terug bij het hek staan, zeker als het best modderig is kijkt ze me het zo aan van zeg haal me d'r hieruit. Ik laat d'r staan en ze gaat dan wel gewoon verder lopen, dus het is niet zo dat ze ongelukkig is van het buiten staan. Maar paarden weten dondersgoed dat het binnen soms net iets lekkerder, minder winderig en natter is, maar vooral dat er voer is. Ja Dat heeft niks met verknipt zijn te maken.

Hermelientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-07 21:37

Mireille1970 schreef:
Hoi ik ben er weer. Ik zou je het dolgraag weer uitleggen maar aangezien ik het inmiddels meermaals heb uitgelegd (zie topic LDR) zie ik er graag vanaf. Het heeft namelijk niets te maken met dit topic en zou absoluut afdoen aan het verhaal omtrent Coby, die zich niet geassocieerd wil zien denk ik.

Mij heb je nog nooit iets uitgelegd. En ik kan het ook niet vinden. Behalve het opknopen van Power en Paint heb je het woord opknopen alleen maar gebruikt voor pedofielen maar dat gaat inderdaad wel erg off topic en ik weet wel zeker dat Coby daar niet mee geassocieerd wil worden. Heeft opknopen dan ook nog een andere naam?
Bedoel je trouwens het topic over die DVD van Thiel en LDR of zijn er nog andere LDR topics.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-07 21:39

Nadir schreef:
pmarena schreef:

Dit soort uitspraken bedoel ik dus...
Niet oordelen voor je de waarheid kent...

Hmm.. Een paard dat écht niet eens een minuutje op de wei wil.. Dan vraag ik me ook af, wat is er aan de hand dat het paard niet de wei op wil? Is het missschien eenzaam of bang of gewoon niet gewend op de wei te staan. Een paard dat niet op de wei mag/wilt behoort imo wel dagelijks voldoende beweging te krijgen naast die 45 minuten rijden.
Citaat:
Niet 1 manier is "de beste".
Dat wordt ook niet beweert. Ieder houdt z'n paard op zijn/haar manier, er zijn een heleboel goede manieren die we kennen waar we persoonlijk voor de een kiezen. We kennen ook allemaal de slechte manier en daar wordt veelvuldig over gediscusseerd.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-07 21:40

Welke waarheid ? Ik heb het niet over een specifiek geval hoor , als je je aangesproken voelt Knipoog

Genoeg mensen met zo'n verknipt paard (buiten hun eigen schuld) , maar die geven het dier tenminste wel 100% de mogelijkheid op vrijheid. Daar zul je me niks over horen zeggen. Al zullen er maar verrekte weinig paarden zijn die op een echt goed paardgericht ingericht stekkie in hun stal zullen blijven staan als ze zo richting de vrijheid en gezelschap kunnen.

En wat het lijstje betreft : dit zijn imo. minimum-eisen waar elk paard behoefte aan heeft , gewoon omdat het een levend wezen is.

Mijn persoonlijke verlanglijstje voor mijn paard ligt nog veel hoger hoor Tong uitsteken

daniella74

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-07 21:40

shan schreef:
daniella74 schreef:

Dat zijn jouw woorden hoor.
En het maakt me helemaal niets uit hoe de discussie loopt, alleen soms schrijf ik waarschijnlijk dingen zo onduidelijk op dan niemand me begrijpt. Als ik het heb over politiek en de grote lijnen en men begint over modder, shetjes en geen eten enz. dan zijn we net zo snel weer offtopic.
Je had dus beter direkt kunnen zeggen dat je niet wilde herkauwen.

Oke, laten we het houden op communicatie-ruis.
Ik wilde alleen daarmee aangeven dat als ze al zulke grote moeite hebben met het beoordelen van hele eenvoudige situaties het heel moeilijk voor ze wordt om te beoordelen of een paard paardvriendelijk getraind wordt en daar dan beleid op af te stemmen.