BeFunny schreef:Hoezo denk je dat?
Ik denk dat juist als er in het belang van paarden gedacht gaat worden. En dat zou op de eerste plaats moeten komen ipv "geld verdienen. Geld mag gewoon verdient als het paard maar voorop staat. Mensen die juist de gezondheid voorop stellen die eissen ook geen belachelijke prestaties, schoppen en slaan hun paard niet kapot. Maar willen vooral wel een gezond paard waarmee ze wat kunnen.
En naar mijn idee moeten we daarheen als we het voor de paarden Iig beter willen doen.
Ik denk dus niet dat we moeten naar geen sport. Maar naar verantwoord met je paard sporten en ook verantwoord omgaan met paarden in het algemeen.
Ik denk wel dat we daarmee harder moeten zijn maar stallen waar ze Willens en aetens middelen inzetten die alles behalve vriendelijk zijn. Als die nu nog niet hebben begrepen dat het echt not done is om kinderen te leren slaan en schoppen dan gaat het daar niet veranderen ook niet als een top ruiter spoorwondjes veroorzaakt dan is er iets structureel mis en die mag een mij een rij verbod of iets in die trend. Laat die maar verdwijnen. En kijk in de topsport naar hoe ze hun doel bereiken. Vaak is het zo dat als ze wat langer geduld hebben het zelfde Nico bereikt kan worden maar dan op een paard vriendelijkere manier. Dus kijk ook naar de leeftijdsgrens voor paarden bijv zodat ze ook goed kunnen uitgroeien etc.
Precies dit!