Raf Steegmans: Gevolgen stikstofakkoord voor paardenliefhebbers

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-22 06:58

Benzz schreef:
Dit is ook een interessant verhaal; een boer die in 2015 al is overgestapt op duurzamer koeien houden. https://fb.watch/e6fVaHcZnK/
Dat zal niet dé oplossing zijn, maar zal zeker een goede bijdrage zijn als elke boer die kant op zou gaan.

Dat ligt er toch helemaal aan waar ze zitten? Want als deze boer nu op de verkeerde plek zit, kan hij alsnog vertrekken, meen ik? (dat zgn kleurenkaartje toch?)

Balko

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-22 11:20

Cer schreef:
Benzz schreef:
Dit is ook een interessant verhaal; een boer die in 2015 al is overgestapt op duurzamer koeien houden. https://fb.watch/e6fVaHcZnK/
Dat zal niet dé oplossing zijn, maar zal zeker een goede bijdrage zijn als elke boer die kant op zou gaan.

Dat ligt er toch helemaal aan waar ze zitten? Want als deze boer nu op de verkeerde plek zit, kan hij alsnog vertrekken, meen ik? (dat zgn kleurenkaartje toch?)

Dat klopt, bij natura 2000 moet je sowieso weg zoals de plannen er nu liggen

Benzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-22 18:22

Cer schreef:
Benzz schreef:

Dat is nou de grap, dat roept iedereen, maar het kleurenkaartje heeft juist aangegeven dat er per boer, per provincie maatwerk geleverd gaat worden.

Het kaartje is onhandig gepresenteerd, maar de essentie is wel heel goed. Per provincie goed bekijken of biologisch boeren helpt, of er boeren zijn die geen opvolger hebben enz enz.

Balko

Re: Raf Steegmans: Gevolgen stikstofakkoord voor paardenliefhebbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-22 18:29

Als het zo niet specifiek per boer is, waarom is het dan zo specifiek per bedrijf ingetekend?
Wat elk bedrijf heeft zijn eigen reductie percentage

Cer

Re: Raf Steegmans: Gevolgen stikstofakkoord voor paardenliefhebbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-22 18:43

“Onhandig” is dan wel een beetje een understatement?

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-22 18:59

Citaat:
Citaat:

Dat klopt, bij natura 2000 moet je sowieso weg zoals de plannen er nu liggen

Nee.
Ik geef geen garanties namens provincies, maar er komt 'enkel' een schil rondom natuurgebieden.

Afgelopen week in Trouw reportages over de Loonse en Drunense duinen.
Een aantal boeren heeft het roer al omgegooid -
en nu komt het:
de boswachters willen juist deze boeren graag naast hun natuurgebied hebben en houden.