Wolf jaagt 's nachts paarden op in Noord-Brabant

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Pareltjes

Re: Wolf jaagt 's nachts paarden op in Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-20 20:19

Dan maakt je er 150 van

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-20 20:32

Pareltjes schreef:
Dan maakt je er 150 van

_O- Ja, dat gaat vast werken.
Waarom lees je je niet eens serieus in op het onderwerp wolf-proof omheining, dan aan te komen met dit soort "dan verhoog je het toch 30 cm" onzin.

Paardenfann4

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-20 20:33

Dat werkt net zo min, ik heb een goed hekwerk flink hoog ook. Maar daar graven wolven onderdoor of komen er toch overheen. Ik heb camera's en hok in de nacht alles op. Dat moet voldoende zijn. Mijn herder sprong over 2 meter toen ze jong was. Een wolf is tot veel meer in staat. Dus nee, ik zie de oplossing niet in hekken.

Haarbal

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-20 21:53

Sorry, maar 1.20 vind ik hilarisch. Ik ben 1.82 lang en heb 115 cm beenlengte, van heupbotje tot de grond. Mijn hondje van 11 kg springt met een aanloop gemakkelijk zo hoog als mijn heup.

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-20 23:32

Paardenfann4 schreef:
Fijn 10.000 volt, je houd er geen rekening mee dat er ook andere dieren en mensen leven? Geen haar op mijn hoofd die 10.000 volt op een hekwerk gaat zetten.

We hebben hier sinds 2 jaar zelfs 12.000. Stond er zelf vanavond tegen aan. Geeft een beste knal, maar je gaat er niet aan dood hoor. Het is gewoon vooral een goede en duidelijke les.

Oakland1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-20 08:26

_Penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-20 09:41

oh fijn...
En die gaan dadelijk allemaal hun eigen plek zoeken?

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-20 09:57

Ergens vind ik het nog sneu ook als ik die pups zo zie...
Beetje kansloos zeg maar.

mysa

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-20 10:08

Nou, inderdaad. Dat dacht ik vorig jaar ook bij de beelden van het nest op de Veluwe. Daarvan is er al eentje binnen het jaar doodgereden en waarschijnlijk hebben twee andere welpen het ook niet gered. Heel sneu.

Oakland1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-20 10:33

Popstra schreef:
Ergens vind ik het nog sneu ook als ik die pups zo zie...
Beetje kansloos zeg maar.

Ik schrik er van dat ze dit publiceren en dat ze er alle vier nog zijn... Naya zat ook daar ongeveer en dat einde is gekend.

Peetstap

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-20 15:39

Kuggur schreef:
Pareltjes schreef:
Dan maakt je er 150 van

_O- Ja, dat gaat vast werken.
Waarom lees je je niet eens serieus in op het onderwerp wolf-proof omheining, dan aan te komen met dit soort "dan verhoog je het toch 30 cm" onzin.

Kugger: omdat ik weet dat je ervarings deskundig bent, serieus en veel kennis hebt hierover deel ik je mening.

Het trieste is dat er wat meningen en geroepetoeter op een fora worden gepleurd, en men er niet meer op terugkomt als blijkt dat het onzin is.
Net zoals het geklets hier over 10kv e.d. ; joh als je er geen verstand van hebt zeg dan niets erover , zwijg, lees mee en leer van de deskundige op dat gebied.
.
Is een trend die helaas niet alleen op fora gaande is, men moet blijkbaar overal deskundig in zijn, maar is wel slopend voor fora en hun voortbestaan.
Normaal reargeer ik niet vaak meer op dit soort onzin, kan wel bezig blijven, maar weet ook dat daardoor vele met wel echte deskundigheid bokt links laten liggen.
En nu gaat het hier over wolven, maar dat is van toepassing op vele onderwerpen.

En dat heeft niks te maken met een mening, daarover kun je immers discussiëren , maar dit gaat over pure feiten bewust verdraaien.

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-20 16:48

Volgens mij is Kuggur juist blij dat hij geen ervaringsdeskundige is, aangezien er geen wolven op IJsland voorkomen :D

Maar dat verandert er niks aan dat hij natuurlijk helemaal gelijk heeft met zijn opmerking. Er bestaan geen simpele oplossing voor (hobby) veehouders om een wolf buiten de weide te houden. Wil je dus draagvlak voor wolven creëren, dan moet je dus niet met dat soort onzinoplossingen aankomen.

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-20 17:23

Klopt, een kennis van me heeft wèl een keer een ijsbeer geschoten die letterlijk tussen zijn schapen liep.
Maar dat is extréém zeldzaam; ijsberen komen hier van nature niet voor. In de 25 jaar dat ik hier ben is het geloof ik twee keer voorgekomen dat zo'n dier hier aan land kwam, en in beide gevallen al erg verzwakt.

_Penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-20 17:43

Dat van die 10 volt wat er op de wei moest staan kwam overigens van de wolven "kenners" af.
Eigenaar had dat volgens advies er op staan en weerhield ze niet.

Peetstap

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-20 22:29

Karl66 schreef:
Volgens mij is Kuggur juist blij dat hij geen ervaringsdeskundige is, aangezien er geen wolven op IJsland voorkomen :D

Maar dat verandert er niks aan dat hij natuurlijk helemaal gelijk heeft met zijn opmerking. Er bestaan geen simpele oplossing voor (hobby) veehouders om een wolf buiten de weide te houden. Wil je dus draagvlak voor wolven creëren, dan moet je dus niet met dat soort onzinoplossingen aankomen.

Oeps,
Ijsland en wolven..., gelukkig niet. :=

speurneusc

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-20 14:21

Zelfs opsluiten in een stal heeft niet altijd zin:

Verscheurd kalf in Nidrum België : het was een wolf

De wolf is op 10 juni in de halfopen stal ingedrongen en heeft een 12 weken oude kalf verscheurd en een tweede verwond.

Grenzecho 03.08.2020, deelcitaat vertaling Google:
<<de aanval op een kalverstal op 10 juni in nidrum is te wijten aan een wolf. het wolvennetwerk heeft dit bepaald op basis van een dna-onderzoek.>>

https://www.grenzecho.net/39832/artikel ... 8n2m_W7uQQ

_Penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-20 14:23

Heel schuw zijn ze dus. _-:(

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-20 14:28

Of is er gewoon niet genoeg wild te eten voor ze? Al dan niet samen met toch hybride ipv 100% wolf?

cobiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-20 14:28

speurneusc schreef:
Zelfs opsluiten in een stal heeft niet altijd zin:

Verscheurd kalf in Nidrum België : het was een wolf

De wolf is op 10 juni in de halfopen stal ingedrongen en heeft een 12 weken oude kalf verscheurd en een tweede verwond.

Grenzecho 03.08.2020, deelcitaat vertaling Google:
<<de aanval op een kalverstal op 10 juni in nidrum is te wijten aan een wolf. het wolvennetwerk heeft dit bepaald op basis van een dna-onderzoek.>>

https://www.grenzecho.net/39832/artikel ... 8n2m_W7uQQ

Dan mogen we dus weer terug naar de potdichte stallen van vroeger.

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-20 14:30

Betonvlechtmat in stevig frame zou ook moeten werken, wel genoeg frisse lucht en licht, maar geen toegang. Maat pas je aan aan wel of niet vogels (zwaluwen tegen lastige insecten bv) daar willen laten nestelen.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-20 15:37

tamary schreef:
Of is er gewoon niet genoeg wild te eten voor ze? Al dan niet samen met toch hybride ipv 100% wolf?

Kan me haast niet voorstellen dat er niet voldoende wild te eten is daar in die bosrijke buurt. Ik denk dat de wolf toch al heeft geleerd wat een makkelijke prooi is.

FrNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-20 16:01

Volgens mij gaat de wolf voor het makkelijkste eten, geen ree of hert narennen, of een wild zwijn dat terug bijt. Maar gewoon een al opgesloten dier pakken.

En voor mensen hoef hij niet bang te zijn. Deze (de meeste) doen niets.
Laatst bijgewerkt door FrNo op 03-08-20 16:07, in het totaal 1 keer bewerkt

_Penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-20 16:02

Ik denk dat elk roofdier voor de gemakkelijkste weg gaat.
Energie verlies zo laag mogelijk houden is denk ik toch de natuur.

Sansevieria

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-20 16:20

Er is genoeg wild, zeker als ik dit lees: https://nos.nl/artikel/2342717-afschot- ... os-op.html

Maar waarom moeite doen als er dieren in afgesloten weilanden zijn die gemakkelijk gepakt kunnen worden.
En idd, dat ie van mensen niks (meer) te vrezen heeft, dat heeft de wolf al heel snel geleerd.

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-20 20:30

Sansevieria schreef:
Er is genoeg wild, zeker als ik dit lees: https://nos.nl/artikel/2342717-afschot- ... os-op.html

Maar waarom moeite doen als er dieren in afgesloten weilanden zijn die gemakkelijk gepakt kunnen worden.
En idd, dat ie van mensen niks (meer) te vrezen heeft, dat heeft de wolf al heel snel geleerd.

We weten al dat wilde zwijnen het juist erg goed doen in het territorium van een roedel. Wild zwijn kan je daarmee al van de lijst van beschikbaar wild schrappen.