Totilas maakt rentree in Kapellen *update: video*

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Deertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-14 11:38

Mss heeft Rath wel niet de ambitie om het net zo goed te doen als Edward, wil hij niet zijn zoals Edward en wil hij gewoon een goede proef neerzetten naar zijn kunnen... Of het nu wel/niet beter is laat die jongen gewoon genieten van dat paard.
Hij doet vast en zeker zijn uiterste best, en meer kan iemand niet doen!

Trouwens, wat mij enorm opviel, wat een hype/idool Totilas eigenlijk is... mensen die hysterisch worden omdat ze hem een keertje konden aaien, jeetje, het leek wel een tieneridool!!

Ayasha
Blogger

Re: Totilas maakt rentree in Kapellen *update: video*

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-14 11:40

Joh, van Totilas' populariteit in de paardenwereld kan het gemiddelde tiener-idool alleen maar dromen. :D

Deertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-14 11:41

gek vind ik het...hysterische mensen die al lang de leeftijd van volwassen hebben bereikt.. ik weet niet zulle of dat zo gezond is... haha

LBLGypsyCobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-14 11:41

Ik denk dat als Totilas dat besef zou hebben, hij liever een Shetlander was geweest.

LBLGypsyCobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-14 11:44

Caatje87 schreef:
Hier was ik toen bij en wat een kippenvel gaf dat. Overigens vond ik hem hier juist erg harmonieus.

http://m.youtube.com/watch?v=vh0ZvOmFztU

Dat gevoel heb ik nu echt niet meer, terwijl er hier ook heus wel kleine foutjes waren.

En dat is dus het probleem, men weet gewoon niet meer wat er met de termen uit de boekjes bedoeld wordt.

Een paard wat met valse knik loopt, met de achterbenen achter de massa, kan nooit fijn door het lijf gaan, dus geen harmonie.

easygoing

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-14 11:45

Het was ook puur iets wat in mn hoofd schoot vlak voordat ik het schreef. Maar goed wat ik me dan ook afvraag is wat is dressuur zoals bedoeld. Ja tuurlijk weet ik wel hoe of wat maar meer waarom zou het zo bedoeld zijn. Waar komt die theorie vandaan en waarom zou die niet fout kunnen zijn?

Graag niet aanvallend reageren gewoon normaal mijn berichten zijn ook absoluut niet aanvallend bedoeld.

Seltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-14 11:46

In Kapellen was de totilas hype echt wel opmerkelijk, ineens verscheen er gigantisch veel volk, en dan daarna stond heel mijn facebook vol met: 'ik aai toot' foto's.

Wel goede reclame geweest voor deze kleine concours, maar volgende keer dat er zo'n topper mee rijd wil ik niet meer achter de bar staan.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-14 11:47

Tsja ik denk dat daar een aantal "grote trainers" over nagedacht hebben hoe ze een paard aan het werk kunnen zetten zonder hem stuk te maken (want paarden waren "vroegah" belangrijk voor vanalles) en dat van daaruit een visie ontwikkeld is..

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-14 11:47

Seltje schreef:
In Kapellen was de totilas hype echt wel opmerkelijk, ineens verscheen er gigantisch veel volk, en dan daarna stond heel mijn facebook vol met: 'ik aai toot' foto's.

Wel goede reclame geweest voor deze kleine concours, maar volgende keer dat er zo'n topper mee rijd wil ik niet meer achter de bar staan.

_O-

LBLGypsyCobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-14 11:51

easygoing schreef:
Het was ook puur iets wat in mn hoofd schoot vlak voordat ik het schreef. Maar goed wat ik me dan ook afvraag is wat is dressuur zoals bedoeld. Ja tuurlijk weet ik wel hoe of wat maar meer waarom zou het zo bedoeld zijn. Waar komt die theorie vandaan en waarom zou die niet fout kunnen zijn?

Graag niet aanvallend reageren gewoon normaal mijn berichten zijn ook absoluut niet aanvallend bedoeld.

Ik zie je berichten zeker niet aanvallend :)

Als je je verdiept in de anatomie en van hoe de spieren werken, kom je uit bij de manier van rijden zoals beschreven.

In de tijd dat dat beschreven werd was het heel houden van een paard veel belangrijker dan nu.
Als jij te paard het strijdtoneel op gaat wil je zeker weten dat dat paard sterk is, de juiste bespiering heeft om jou en je uitrusting te dragen en dat ie onderweg niet stuk gaat door overbelasting.
En je wil dat ie fijn reageert op je been en zit hulpen, want je handen heb je vaak voor andere zaken nodig.
Op de paarden zoals deze nu worden gereden kun je echt niet even in volle draf de teugels losgooien om een wapen te hanteren.

Ook is het wel fijn dat mocht jouw paard toch sneuvelen door vijandelijk vuur bijvoorbeeld, je zo op het paard van een ander kunt stappen en wegrijden, omdat die dezelfde opleiding heeft gehad.

M3lisss

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-14 13:00

Zojuist de proef van gisteren bekeken. Ik kan echt niet anders zeggen dat dan het er verschrikkelijk goed uitziet. De pauze heeft hen echt goed gedaan. Deze combi komt er nog wel!

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-14 14:25

sympie schreef:
Mss heeft Rath wel niet de ambitie om het net zo goed te doen als Edward, wil hij niet zijn zoals Edward en wil hij gewoon een goede proef neerzetten naar zijn kunnen... Of het nu wel/niet beter is laat die jongen gewoon genieten van dat paard.

Trouwens, wat mij enorm opviel, wat een hype/idool Totilas eigenlijk is... mensen die hysterisch worden omdat ze hem een keertje konden aaien, jeetje, het leek wel een tieneridool!!

:D Geen idee hoe oud je bent maar ik de Bonfire hype beleefd en daarmee de opkomst van de dressuur.
Alles was Bonfire en Anky.

denbine

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-14 16:11

Cowgirl schreef:
sympie schreef:

:D Geen idee hoe oud je bent maar ik de Bonfire hype beleefd en daarmee de opkomst van de dressuur.
Alles was Bonfire en Anky.

En dat kippenvel wat bonfire mij gaf, heeft nooit een ander paard
bij mij teweeg gebracht

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-14 16:37

Denbine dat heb ik dus met Totilas maar dan met Edward Gal erop. :D

denbine

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-14 16:46

Cowgirl schreef:
Denbine dat heb ik dus met Totilas maar dan met Edward Gal erop. :D

kan me dat goed voorstellen bepaalde emotie heel bijzonder

Dallista

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-14 20:30

Aranel schreef:
Ik vraag me af of hij ooit eens tegen Valegro zal gaan 'strijden' eigenlijk.

Aken, hoop ik! Valegro (en Damon Hill) komen, nu Totilas nog. Aken is een observatiewedstrijd voor de WEG, dus als ze daar nog voor geselecteerd willen worden, moeten ze daar sowieso rijden, maar zelfs als de WEG te vroeg komt voor ze mag je er toch bijna wel vanuit gaan dat MAR daar aan de start verschijnt...

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-14 20:54

Dallista schreef:
Aranel schreef:
Ik vraag me af of hij ooit eens tegen Valegro zal gaan 'strijden' eigenlijk.

Aken, hoop ik! Valegro (en Damon Hill) komen, nu Totilas nog. Aken is een observatiewedstrijd voor de WEG, dus als ze daar nog voor geselecteerd willen worden, moeten ze daar sowieso rijden, maar zelfs als de WEG te vroeg komt voor ze mag je er toch bijna wel vanuit gaan dat MAR daar aan de start verschijnt...

Ik hoop het! Zal zijn imago goed doen denk ik door ook eens in een sterk deelnemersveld te starten ipv tegen alleen B ruiters.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-14 21:00

Aranel schreef:
Dallista schreef:

Ik hoop het! Zal zijn imago goed doen denk ik door ook eens in een sterk deelnemersveld te starten ipv tegen alleen B ruiters.

Nou, nou, knappe B ruiters dan daar, wanneer zien we jou op die wedstrijden? :n

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-14 21:02

Nou idd, wat een opmerking :=

Espoir_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-14 21:10

Wat een lompe reactie := .. B ruiters? En ook eens een keer tegen een sterk deelnemersveld? Hij start weer "eens" een keer na 2 jaar. Mag ie dan een kleinere wedstrijd meerijden?

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-14 21:24

Nou nou, beetje minder op de tenen getrapt mag ook wel :Y)
Jullie snappen best wat ik bedoel lijkt me. De echt grote namen ontbraken gewoon op een wedstrijd als die in Kapellen.
En ik zeg helemaal nergens dat Rath hier niet 'mag' starten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-14 21:34

Als ie op een echt grote wedstrijd had gestart dan had de druk denk ik erg hoog geweest... Niet fijn voor je rentree lijkt me. En dan, er zijn toch ook genoeg 'amateurruiters' die proeven nog onderling starten als ze er een tijd uit zijn geweest met hun paard door een blessure? Dan zie je dit toch als rath zijn onderlinge proef, een beetje voor spek en bonen. Niks mis mee, een klein beetje druk van de ketel.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-14 21:40

Als dat B-ruiters en amazones zijn, dan ben ik een Y-ruiter ben ik bang :').

mylittlejoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-14 21:44

Ik gok dat ze bedoelt B-kader, niet B-klasse. Op zich wel een punt natuurlijk. Rath steekt er in dit deelnemersveld met kop en schouders bovenuit. Maar hoe houdt hij zich staande tussen de A-ruiters. Dat is uiteindelijk het doel en dat is waar we benieuwd naar zijn. Maar daar zullen we hem snel genoeg zien gok ik!

N0a

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-14 21:53

Ik ben het absoluut met Aranel eens. Dit deelnemersveld is natuurlijk geen concurrentie. Als je dan al iets beter rijd wordt je al hoger gewaardeerd. Hij steekt er sowieso bovenuit. Ben heel benieuwd hoe hij zich staande houdt tegenover de toppers.