Vingino van Tommie Visser weggehaald uit zijn stal - update3

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ketaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-14 01:34

agerrits schreef:
Kan ook zijn dat er geen sprake is van verkoop en dat ze het paard bij haar wil hebben staan.
Misschien wil ze er zelf wel op rijden?
Als het om geld gaat, kan ze gewoon het proberen te regelen via Tommie, mochten ze daar niet uitkomen kan ze rechtelijkestappen nemen, of een bemiddelaar inschakelen.
Het is maar zeer de vraag of het om geld gaat, kan ook een uit emotie uiteengelopen verhaal zijn.

zoals visser aangaf bij P en w, was de intentie om het paard te verkopen.

:o

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-14 01:39

Ketaki schreef:
Geryon schreef:
Oh sorry ik bedoelde niet vrijgesproken :+

Er staat overigens ook wat op fb dus niet alleen mondeling. Maar wat er op fb staat?

Ik gok zomaar dat er geen afspraken gemaakt zijn wat betreft verkoop. Anders zou dit ook niet zo'n grote puinhoop geweest zijn lijkt me!

zij heeft meermaals aangegeven via fb dat hij mede eigenaar was, 50/50

:o

Ik bedoel verder dan dat :)

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-14 02:48

Rowdine schreef:
Een mondelinge overeenkomst wordt ook gewoon gezien als een bindend contract. :)

Maar bewijzen is zo lastig bij een mondelinge overeenkomst :D

Ketaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-14 02:57

Babootje schreef:
Rowdine schreef:
Een mondelinge overeenkomst wordt ook gewoon gezien als een bindend contract. :)

Maar bewijzen is zo lastig bij een mondelinge overeenkomst :D

en geldt, fb wel als wettig middel door te zeggen dat het 50/50 eigenaarskosten zijn? :o

Ashley5760

Re: Vingino van Tommie Visser weggehaald uit zijn stal - update2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-14 04:04

In het filmpje beweert de advocaat van visser helemaal niet zo stellig dat ze 50-50 eigenaar zijn oid.... Vond ik wel opvallend

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-14 06:43

Nee. ik bond hem heel redekijk. Hij hadxeen brief gestuurd en wilde in overleg treden en na die brief haalde mevrouw ineens met knokploeg het pasrd op ipv zelf evt advocaat in de arm te nemen en met Tommies advocaat om de tafel te gaan zitten. De advocaat kende alleen nog Tommies kant van het verhaal en had haar kant dus nog niet eens gehoord. Raar dat je dan meteen zo reageert. Tommie zal dat paard echt niet laten verdwijnen, aangezien in de picture rijden op grote wedstrijden zijn doel is. dus een weekje langer wachten lijkt me dan geen probleem.

Ik vind dat ze het netjes verwoord en uitgelegd hadden. helemaal niet zwart maken maar juist begrijpend dat het mogelijk een paniekreactie was en meerdere keren benadrukken dat ze met mevrouw om tafel willen om te overleggen over een oplosding en mogelijke samenwerking...

Furrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-14 06:57

50% eigenaar zijn is als ik het goed begrijp tommie zijn verhaal.
Dus we weten niet eens of het klopt... want hij sprak ook over FEI paspoort.
En blijkbaar staat dat vaak op de niet eigenaar naam om belangrijke wedstrijden binnen te kunnen.

Love_Pony10

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-14 09:01

ik vind het wel erg want hij heeft veel wedstrijden met Vingino gereden en dan wordt hij gestolen! :( ik hoop (voor hem) dat hij Vingino snel terug heeft! :+

Roweentje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-14 09:19

Heb niet heel het topic gelezen, maar mijn gedachte:

Waarschijnlijk wist ze van die hennepkwekerij en wilde ze haar paard daar snel weghalen voordat er problemen kwamen en er misschien beslag op dat paard werd gelegd en ze hem zo misschien kwijt raakte.

kjoetie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-14 10:50

nah, beslag op n paard om een kwekerij? het is geen xtc-lab ofzo wat ze ontmanteld hebben he..

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-14 10:51

Jemig mensen, lezen jullie eigenlijk voor jullie reageren?
Paard is in beslag genomen omdat er twist is over het paard (twist die in die mate uit de hand gelopen is dat er gevochten is.)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-14 10:53

Eigenaarschap is onduidelijk en aangifte van diefstal is gedaan door wellicht beide partijen en dan volgt beslaglegging om nader onderzoek in te stellen.... Dat is heel de zaak..

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-14 11:18

Babootje schreef:
Het paard was al op een zeker niveau voordat Tommie hem begon te rijden. je rijdt een paard echt niet in 4 jaar naar OS niveau. Dat bestaat gewoon niet.

Oh jawel hoor. Anky had met Salinero nog geen 2 jaar nodig.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-14 11:19

Er zijn een paar problemen in dit topic;
1. mensen lezen niet
2. mensen gaan uit van hun kunnen en niet van dat van een getalenteerde ruiter.

:D

_Zeppelin

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-14 11:23

Ayasha schreef:
1. mensen lezen niet

Jij zegt het, ik denk het :')

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-14 11:24

Cayenne schreef:
Babootje schreef:
Het paard was al op een zeker niveau voordat Tommie hem begon te rijden. je rijdt een paard echt niet in 4 jaar naar OS niveau. Dat bestaat gewoon niet.

Hoe kom je daar nou bij? Je rijdt een paard niet van niks naar OS niveau, ook niet als je Anky heet. Daar gaat jaren tijd in zitten.

milou123

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-14 11:24

Furrow schreef:
En blijkbaar staat dat vaak op de niet eigenaar naam om belangrijke wedstrijden binnen te kunnen.

Tommie zou als ruiter sowieso binnen gekomen zijn op belangrijke wedstrijden. :+

vera_pino

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-14 11:25

Cayenne schreef:
Babootje schreef:

Ayasha schreef:
1. mensen lezen niet

Ben het met je eens. Maar blijf gewoon bij mijn punt. Ik vind het een prachtig script voor een soapserie GTST horseworld. of iets dergelijks. Ik wacht gewoon geduldig af wat straks de conclusies van de politie/rechter weet ik veel wie die straks duidelijkheid gaat verschaffen en waar we het dan maar mee kunnen doen.

Weet gewoon niet wat ik moet denken. Heb al veel gezien/gehoord en meegemaakt dat ik me over vele activiteiten niet eens verbaas. Wat niet betekend dat ik diegene dan ook gelijk beschuldig. Ik wil gewoon feiten B-)

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-14 11:27

Babootje schreef:
Hoe kom je daar nou bij? Je rijdt een paard niet van niks naar OS niveau, ook niet als je Anky heet. Daar gaat jaren tijd in zitten.

Dus Anky liegt? := Het waren haar eigen woorden. En hoe lang had Edward Totilas onder het zadel voor ze op noemenswaardig niveau zaten?
Maar los daarvan denk ik dat dit gewoon een verhaal met twee kanten is waarbij niemand de winnaar is. Ben benieuwd hoe ze dit gaan oplossen en hoe Vingino nu beweging krijgt. Lijkt me niet dat ze die tijdelijk even het weiland opkieperen :+ Er moeten bokkers zijn die weten waar hij staat :P

milou123

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-14 11:31

Babootje schreef:
Cayenne schreef:

In 4 jaar kan dat weldegelijk, zij hebben net wat meer kunde, ervaring en begeleiding dan wij hebben.
Tommie is niet de enige die dat binnen 4 jaar voor elkaar krijgt met een paard dat (vrijwel) niets kan.
4 jaar is toch een aardige tijd.

milou123

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-14 11:31

Cayenne schreef:
Ben benieuwd hoe ze dit gaan oplossen en hoe Vingino nu beweging krijgt. Lijkt me niet dat ze die tijdelijk even het weiland opkieperen :+ Er moeten bokkers zijn die weten waar hij staat :P

Maar als die bokker slim zijn houden ze wijselijk hun mond. ;)

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-14 11:32

milou123 schreef:
Cayenne schreef:
Ben benieuwd hoe ze dit gaan oplossen en hoe Vingino nu beweging krijgt. Lijkt me niet dat ze die tijdelijk even het weiland opkieperen :+ Er moeten bokkers zijn die weten waar hij staat :P

Maar als die bokker slim zijn houden ze wijselijk hun mond. ;)

Gok dat ze ook netjes instructies hebben gehad daarvoor :j

Furrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-14 11:34

milou123 schreef:
Furrow schreef:

Tommie zou als ruiter sowieso binnen gekomen zijn op belangrijke wedstrijden. :+

Als het daarover ging ou het een wijze opmerking zijn. :+

Cayenne schreef:
Ownership bij de FEI -zoals ook bij P&W werd aangekaart- is niet zo interessant. Dat veranderd continu zodat familie etc ook bij grote evenementen kunnen zijn. Zo waren tijdens de Olympische Spelen van Londen ook de kinderen van Anky opeens 'eigenaar' van Salinero. Gewoon omdat ze op die manier overal achter de schermen vrij toegang hadden.

milou123

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-14 11:41

Ja, ik snap dat je daarop doelde.
Maar als Tommie geen eigenaar zou zijn, waarom zou hij dan als eigenaar op het paspoort staan omdat hij als ruiter sowieso binnen kwam op de belangrijke wedstrijden?
Dan zou zijn vader o.i.d. als eigenaar op het paspoort staan (net als bij Anky haar kinderen), niet (alleen) Tommie (en Margreet dan, maar daar heeft de fam. Visser niets aan).

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-14 11:43

Ik noemde dat eigenlijk meer op om weer te geven dat het helemaal niets zegt over de daadwerkelijke eigenaar :P