Paarden failliete zorgboerderij onder de veilinghamer

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-14 14:10

jenn0dv schreef:
Ik hoop dat ze overboden worden, maar dan wel door mensen met geld achter de hand.
Paarden kosten geld, klaar. Dan kun je niet zeuren over een 100-lapje want die ben je zo kwijt als er wat is. (DA, tandarts, medicijnen, wormenkuurtje, enting, de hele mikmak)

Tuurlijk, maar wel een beetje jammer dat zij de prijs zo opdrijven zodat dat geld naar de aanschaf moet en niet in het onderhoud van het paard gestoken kan worden.
Want ook al heb je het achter de hand, je kunt het maar 1 keer uitgeven.

Annemiek80

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-14 14:15

Dakotah schreef:
Ik dacht dat ze zelf vol zaten en geen extra paarden konden hebben.

Daarvoor zijn die oproepen tot donaties dus, niet zozeer om de paarden te kunnen redden, ik ga er vanuit dat dat geld niet meer teruggestort gaat worden als de Pvdd uiteindelijk geen paarden opkoopt, maar bij de andere paarden in de opvang zelf terecht komt, niet erg... maar niet op deze manier met de oproep 'red paard van slacht' verhaal

en inderdaad SPIN zit vol en kan geen extra paarden aannemen, voor deze actie moeten ze dus meerkosten maken om stalling/voorzieningen voor de evt. nieuwe paarden te kunnen bieden.

jorika1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-14 14:16

Dakotah schreef:
Gaat nog een gat in de markt worden.
Je verzamelt een aantal brakke paarden, gooit ze op een veiling, en zorgt voor wat media-aandacht, en je krijgt er een vermogen voor.
Raakt iedereen zijn totaal onverkoopbare paard toch nog voor een leuk bedrag kwijt.

Maar ach PVDD doet alles voor wat extra zetels.
Dieren laten verhongeren in de Oostvaardersplassen vonden ze allemaal best.
Dan is een oud paard naar de slager brengen in mijn ogen een stuk diervriendelijker.

Ik ga de veiling nog wel even volgen, ben echt benieuwd wat deze mediahype nog gaat opbrengen aan biedingen.

Breek me de bek niet open over de oostvaardersplassen. Het lijkt net een concentratie kamp tijdens de tweede wereldoorlog. Groot hek waardoor je niet weg kunt lopen en niets om te eten...

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-14 14:22

ShamalArabs schreef:
Ik heb iig het topic doorgestuurt naar editienl, die zijn ook niet bang voor een schandaaltje hier en daar.

*vind ik leuk

anneliesdj

Re: Paarden failliete zorgboerderij onder de veilinghamer

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-14 14:27

Ik denk trouwens niet dat de pvdd erop bied om ze perse te willen hebben, die bieden tot een bepaald bedrag, waarop zij denken dat de slachtprijs gepasseerd is en dan laten ze het erbij. Er vanuit gaande dat het paard dan bij een liefhebber komt.
Dus als je doorbied tot een 500 euro (dat was volgens hen de slachtprijs toch?) dan heb je 't paard ook.

djuulsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-14 14:28

wat gaan ze met al het donatie geld doen dan? Dat hebben ze dan niet nodig?

lush000000

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-14 14:33

Ik ben een echte meelezer, en toevallig heb ik een tijdje terug maar eens een account aangemaakt.
Ik ga dan ook mijn 1e ( *\o/* ) post aan dit topic besteden.

Wat vind ik het verschrikkelijk erg dat mensen die deze paarden een vast en goed huis willen bieden nu het onderspit delven. Vooral als je zo'n dier al kent, en haar juist daarom willen overnemen.
Dus hierbij: KimD, ik kan momenteel niet veel missen ivm partner in ww, maar mocht je daarmee een extra kans maken op Doortje dan zou ik je graag helpen. Mocht je daar nog behoefte aan hebben dan pb me maar.
Ik gun het je echt heel erg!
Laatst bijgewerkt door lush000000 op 24-01-14 15:14, in het totaal 1 keer bewerkt

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-14 14:36

leuke eerste post lush000000 (moest wel even de nullen tellen :') )

en ik doe ook mee! :$

wat die sufferds van piep kunnen, kunnen wij toch ook (en beter!)

djuulsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-14 14:36

lush000000 schreef:
Ik ben een echte meelezer, en toevallig heb ik een tijdje terug maar eens een account aangemaakt.

Wat vind ik het verschrikkelijk erg dat mensen die deze paarden een vast en goed huis willen bieden nu het onderspit delven. Vooral als je zo'n dier al kent, en haar juist daarom willen overnemen.
Dus hierbij: KimD, ik kan momenteel niet veel missen ivm partner in ww, maar mocht je daarmee een extra kans maken op Doortje dan zou ik graag 15 euro bijdragen.

Wat super lief _/-\o_

lush000000

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-14 14:38

Amaris schreef:
leuke eerste post lush000000 (moest wel even de nullen tellen :') )

en ik doe ook mee! :$

wat die sufferds van piep kunnen, kunnen wij toch ook (en beter!)

:j

Carlijn101

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-14 14:43

Isabonny schreef:
http://www.limburger.nl/article/2014012 ... ingpaarden

En vanmorgen stond dit dus bij ons in de krant:

+ nog een artikel over een jongetje wat Kenzo wil "redden" (Kijken of ik daar ook de link van kan vinden)

Het stuk in de krant was langer dan de digitale versie ?? Ik weet zeker dat er in stond dat de PVVD zelf gaat bieden op de paarden.

Edit: even 10 blz teruggelezen :+ . Ik zie al verschillende topics met link naar HvN staan over Dylan met zijn reddingsactie voor Kenzo...ik loop duidelijk een heel stuk achter :D

http://leeshetnu.nl/massaal-delen-tiene ... nk-redden/

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-14 14:48

lush000000 schreef:

Dus hierbij: KimD, ik kan momenteel niet veel missen ivm partner in ww, maar mocht je daarmee een extra kans maken op Doortje dan zou ik graag 15 euro bijdragen.

Welkom en gezellig dat je ook meekletst Lushmetveelnullen. :)

Ik denk dat het wel verstandig is om jou en degenen onder jou te wijzen op het feit dat inzamelacties of überhaupt dit soort posts niet toegestaan zijn op Bokt. Moderators treden daar best streng tegen op. Het zou jammer zijn als hierdoor het topic gesloten zou worden.

Het is heel lief dat je KimD wil helpen, maar ik denk dat wanneer je dat wil doen, je dat beter via een privé-berichtje kunt regelen.

Jeja

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-14 14:58

Nou ik heb de post doorgelezen, en ja ik ben het 100% met jullie eens moet ik aller eerst zeggen.

Wat mij wel dwars zit is hoe sommige mij hier benaderen, als schooiers en dat wij het geld in onze zakken willen steken?

Nou om jullie even uit de droom te helpen, wij hebben totaal niks aan dezen paarden en wij werden zelf benaderd door SPIN en ik was totaal niet op de hoogte dat dit speelde want ik keek pas gisteren op mijn pc, en ja ik ben het totaal eens met de meeste hier en daarom heb ik hun vanochtend ook laten weten NIET meer met hun "samen te werken".

Wij willen de mensen die graag een paard een goed plekje willen geven (met de kleine beurs) heel graag helpen.
Dus over schooiers gesproken wij gaan er totaal niet op vooruit.

Een paard wat aangeboden word op de veiling is van een klant van ons , ze heeft haar paard toen "geschonken" voor hem een goede oude dag te geven. En nu worden de paarden geveild als ze dit van te voor had geweten had ze hem terug gehaald of als nodig terug gekocht.
Maar er valt gewoon totaal geen contact te leggen met de mensen of ook maar tot oplossingen te komen en dat vind ik gewoon erg jammer.

Enigste wat ik ook hoop, is dat de paarden gewoon goed terecht komen.
En ja, tuurlijk marktplaats staat vol met genoeg zielige beestje maar helaas gaat het ook om een paard van een klant van ons en dit had ze zich niet voorgesteld zo.

En sommige voelen zich erg aangesproken over hoe ik handelaren en dokters neerzet, maar helaas is dit wel de waarheid. Mensen die net om de hoek komen kijken worden gewoon belazerd waar ze bij staan. En zeg nou zelf een paard rond de 1000,- 2000,- euro wie gaat dezen keuren met foto's ect. dan ben je meer aan het keuren kwijt dat het paard gekost heeft.

Maar na alle ophef op het internet zullen de paarden inderdaad te google zijn, en word het wel erg moeilijk voor dit soort "handelaren" En maar goed ook +:)+ +:)+

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-14 15:02

Jeja, heel nobel van je dat je dat wil doen. Ik denk dat het voor veel Bokkers gewoon niet duidelijk is wat jouw rol precies is in het geheel. Het leek mij ook overkomen alsof je zelf iemand van SPIN was namelijk. Verder heb ik volgens mij niet op jou gereageerd.

Echter is het natuurlijk wel zo dat het aanschaffen van een paard een eenmalig iets is, maar dat de onderhoudskosten natuurlijk wel fors op kunnen lopen als iemand een paard aanschaft met de nodige medische problemen. Voorzie je daar ook in? Of richten jullie je met name op de gezonde paarden?

Ibonn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-14 15:03

Jeja: en dat is nog het schreinendst, dat zo'n paard niet eerder teruggegaan is naar de vorige eigenaar. Die paar honderd euro maken het verschil niet op zo'n boedelverkoop maar brengt wel zoveel leed mee...

martinique

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-14 15:08

Goed om te horen Jeja, heel fijn! Hopelijk gaat SPIN misschien wat beter nadenken over waar ze mee bezig zijn...

Weet je, ik kan me het nog voorstellen dat de PvdD en SPIN de prijs op zouden willen voeren tot boven de slachtprijs, als ze dat echt zo nodig willen voorkomen. Maar ze hebben blijkbaar gewoon niet door dat die slachtprijs bij 9 vd 10 paarden met het startbod + veilingskosten + btw al bereikt is....
En daarbij vind ik het schandalig dat ze doen alsof ze die paarden gaan kopen en redden en dus mensen geld laten geven, terwijl ze eigenlijk niet van plan zijn om ze te kopen?

En Oostvaardersplassen... Ik vind dat echt een achterlijk beleid... Wie heeft dat bedacht zeg!!

Jeja

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-14 15:10

Iris82 schreef:
Jeja, heel nobel van je dat je dat wil doen. Ik denk dat het voor veel Bokkers gewoon niet duidelijk is wat jouw rol precies is in het geheel. Het leek mij ook overkomen alsof je zelf iemand van SPIN was namelijk. Verder heb ik volgens mij niet op jou gereageerd.

Echter is het natuurlijk wel zo dat het aanschaffen van een paard een eenmalig iets is, maar dat de onderhoudskosten natuurlijk wel fors op kunnen lopen als iemand een paard aanschaft met de nodige medische problemen. Voorzie je daar ook in? Of richten jullie je met name op de gezonde paarden?

Nou, de paarden op de zorg boerderij zijn eigenlijk allemaal niet meer voor de sport dat is ook de reden waarom ze daar stonden. Vanwege blessures afkeuringen ect ect. Dus daarin voorzien nee helaas maar omdat we dat weten wil ik hier ook even zeggen voor de mensen met serieus interesse en die gaan bieden houd dat in je achterhoofd dat je een risico paard hebt en ga dus niet met geld gooien want dan kun je beter op internet gaan kijken of even doosparen en je weet dat je een fijn paard straks op stal hebt ZONDER problemen.

lush000000

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-14 15:10

Iris82 schreef:
Welkom en gezellig dat je ook meekletst Lushmetveelnullen. :)

Ik denk dat het wel verstandig is om jou en degenen onder jou te wijzen op het feit dat inzamelacties of überhaupt dit soort posts niet toegestaan zijn op Bokt. Moderators treden daar best streng tegen op. Het zou jammer zijn als hierdoor het topic gesloten zou worden.

Het is heel lief dat je KimD wil helpen, maar ik denk dat wanneer je dat wil doen, je dat beter via een privé-berichtje kunt regelen.

Ik zal mijn berichtje iets aanpassen! Bedankt voor de tip.
Laatst bijgewerkt door lush000000 op 24-01-14 15:11, in het totaal 1 keer bewerkt

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-14 15:11

Om nog maar niet te spreken dat er van slachtprijs geen sprake is, want het lijkt me dat die paarden écht niet meer voor menselijke consumptie zijn.

Jeja

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-14 15:11

Ibonn schreef:
Jeja: en dat is nog het schreinendst, dat zo'n paard niet eerder teruggegaan is naar de vorige eigenaar. Die paar honderd euro maken het verschil niet op zo'n boedelverkoop maar brengt wel zoveel leed mee...

Klopt, maar als je wist dat je ging vallen dan ging je al liggen toch. :o

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-14 15:20

Jeja schreef:
Ibonn schreef:

Klopt, maar als je wist dat je ging vallen dan ging je al liggen toch. :o

Ik blijf het straf vinden dat mensen hun afdankers altijd "naar een goede thuis doen" en dan verbaast zijn als het mis loopt... Alsof dat nog nooooooiittttt gebeurt is.. :+
Tenzij je zo'n dier zelf in eigendom houdt, weet je dat de kans reëel (en ja, zelfs groot is.) dat die niet "de goede oude dag" gaat krijgen die je voor ogen had. En dan achteraf wel janken en centen willen krijgen om 'm terug te halen... tsja.. :)
Laatst bijgewerkt door Ayasha op 24-01-14 15:31, in het totaal 1 keer bewerkt

mistery37

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-14 15:30

Na 36 paginas gelezen te hebben toch maar even een berichtje plaatsen. Hoop dat de dieren een fijn tehuis krijgen.

Iedereen succes met bieden (wie er gaat bieden)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-14 15:39

Sowieso, 2keuringsrapporten zijn zo slecht, waarom naar een zorgboerderij? Eigenaren hadden verantwoordelijkheid moeten nemen.

Dergelijke paarden mankeren zoveel, dat kan niet zonder ongemak voor die paarden zijn, nu nog maar de vraag waar ze terecht komen en leken zich geen spotgoedkoop rijpaard toebieden.

Dat de stichtingen zich ermee bemoeien is best goed, vind ik, als ze ook beoordelen aan wie ze daarna worden doorverkocht...

Sunrise19

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-14 15:40

Vraagje? Wat kunnen jullie niet lezen op wico zijn rapport?
Ik lees namelijk dingen als usefull for sports en ik zie rechts onderin staan dat als hij een ocd operatie krijgt hij weer net zo goed is als een 3jarige.

ik weet zeker dat deze een veilingtopper word.

wilma12

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-14 15:44

Sunrise19 schreef:
Vraagje? Wat kunnen jullie niet lezen op wico zijn rapport?
Ik lees namelijk dingen als usefull for sports en ik zie rechts onderin staan dat als hij een ocd operatie krijgt hij weer net zo goed is als een 3jarige.

ik weet zeker dat deze een veilingtopper word.

kijk eens naar de fotos van wico, hij heeft een afwijkende beenstand met beide voorbenen etc. Hij moet geen ocd operatie ondergaan dit hebben ze al gedaan als 3 jarige waardoor hij een afvlakking met iets botgroei heeft....ondanks zijn afwijkingen zou hij miss nog geschikt zijn. Echter is dit paard blessure gevoelig en is volgens insiders herstellende van een peesblessure.