Dierenbescherming: 200.000 paarden verpieteren in Nederland

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-11 23:46

Twiggy2008 schreef:
bastiano680 schreef:
Ik weet welk bedrijf jij bedoelt, en ik ben absoluut geen fan van dat bedrijf. Maar de ponys staan in boxen tegenwoordig en komen meerdere keren per week met zijn allen in de springtuin.
Dus als je dit soort dingen zegt, zeg dan wel de waarheid.

Eh sorry???? Heb jij het nou over die manege of over de stalling waar mijn eigen paard staat?????
Bovenstaand bericht van mij wat jij gequote hebt gaat over de stalling waar ik mijn paard buiten heb staan. Daar zijn geen stands en is ook geen springtuin. :+

In desbetreffende manege ben ik zo'n twee jaar geleden voor het laatst geweest. Toen stond alles nog in stands. Dus die boxen zijn gloednieuw dan. Ik ga het eens vragen aan een kennisje van me, die staat daar ook met haar paard. Ik weet dat ze bezig waren met ruimte maken om de paarden eens los te kunnen gooien (naast de twee binnenbakken en de springtuin). Is dat al geregeld? Mag dan ook wel hoog tijd worden, want die manege bestaat al eeuwen en al die jaren zijn die mogelijkheden er nooit geweest. Kwam er als jong kind al, maar tegenwoordig heb ik er weinig te zoeken.

Inmiddels ben ik erachter dat bij desbetreffende manege dus nog wel stands zijn. Helaas. ;(

bastiano680

Re: Dierenbescherming: 200.000 paarden verpieteren in Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-11 04:56

Ze zijn er wel, maar ze staan er niet in!!!
Ik verafschuw het bedrijf, maar vertel tenminste geen leugens om het bedrijf zwart te maken.

savath

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-11 10:26

Veel mensen waar de paarden nooit of bijna nooit in de schuilstal komen ,hebben geen strooisel in de stal.
Met een lekker dik bed van stro,blijken veel paarden wel naar de stal te komen,uit luxe.

En ik vind het geen overbodige luxe, want op de koude grond slapen is ook niet gezond...

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-11 19:42

bastiano680 schreef:
Ik verafschuw het bedrijf, maar vertel tenminste geen leugens om het bedrijf zwart te maken.

Hoor gisteren van een pensiongast die ik heel goed ken dat er in het pensiongedeelte alleen al twee stands staan met pony's! Dus ga mij niet beschuldigen van leugens graag! :(

Ze laat me nog even weten of de lespony's aan de linkerkant ook nog in stands staan, want dat wist ze niet, want ze komt nooit aan die kant. Vraag me af waar de pony's, als ze daar niet meer staan, dan nu wel staan.
Maar hoe dan ook, er staan twee stands met paarden, dussss......

En verder heb ik hier geen naam genoemd, dus ik snap je gezeur niet.

kamsel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-11 13:07

bastiano680 schreef:

Dat heb ik nou nog nooit meegemaakt, een stal met ruimte teveel ;)

vencedor

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-11 13:12

tsja..Ik ken een super de luxe manege die gewoon een extra ster kreeg voor de accomodatie maar waar meer kreupele pony;s in de les lopen dan gezonde. En het enige moment dat ze buiten komen was toen destijds een weekje vakantie zonder bescherming tegen de knetterhete zon...

Dat ze DAAR wat aan gaan doen.

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-11 13:37

kamsel schreef:
bastiano680 schreef:

Dat heb ik nou nog nooit meegemaakt, een stal met ruimte teveel ;)

Je hebt gelijk! Geloof me, ruimte teveel in de stallen hebben ze er ook absoluut niet. :n
Dus ik vraag me af waar die pony's momenteel dan staan, als ze niet in de stands staan.
Buiten komen ze ook ruimte tekort, al hoewel er wel twee binnenbakken en een springtuin zijn.
Jarenlang kon er geen paard een paddock in overdag en nu schijnen ze het e.e.a. te hebben, maar nog niet optimaal genoeg, hoor, helaas.
Die vriendin van mij die er staat, kan haar paard momenteel nergens los laten daar. Maar ze zegt zelf al dat ze er gelukkig maar tijdelijk staat en het eind is in zicht. Dan kan haar paard weer terug naar zijn oude plekje, waar hij gelukkig wel naar buiten kan. ;)

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-11 13:53

randie schreef:
tsja..Ik ken een super de luxe manege die gewoon een extra ster kreeg voor de accomodatie maar waar meer kreupele pony;s in de les lopen dan gezonde. En het enige moment dat ze buiten komen was toen destijds een weekje vakantie zonder bescherming tegen de knetterhete zon...

Dat ze DAAR wat aan gaan doen.

Dat is het nadeel van de FNRS en Stichting Veilig Paardrijden. Heb van het zomer een inspecteur op stal gehad voor gesprekken om ook FNRS bedrijf te worden en toen vertelde ik dat ik het zo raar vond dat de maneges uit de buurt bij het FNRS zo goed staan aangeschreven terwijl het allemaal poep is. Baalden hun ook van, maar ze moeten hun controles aankondigen dus ja, dan is het nogal makkelijk je bedrijf die dag in orde te hebben.

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-11 09:52

Die sterren hebben ook meer te maken met het gemak voor de ruiter en niet het gemak voor de paarden. Daarom vind ik het een baggersysteem. :+

Nansje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-11 16:31

ben zo blij na het lezen van al dit dat mijn pony altijd elke dag op een zeker minimaal grote van voetbalbeld weiland met 8 maatjes op de weide staat en word gevoerd op de weide en dan int donker binnen zijn en vooral met het slechte weer. Dat vind ik de ideale omstandigheid. Overdags alle ruimte en genoeg "Graas" door versprijden van voer op hoopjes en dan binnen in donker, en de zomer 24/7 buiten op zeker 3 voetbalvelden groot land met zn 8ten. zo hoort het. oja de stallen zijn bijna 4 bij 4 ;)

Hopelijk gaan mensen goed nadenken over dieren, niet alleen paarden voor men er aan begint. het is een grote zorg en ook ik heb me soms flink vergist!

Hopelijk hebben wij die hier zijn het allemaal zo goed voor met onze trouwe 4 voeters ! :D