Totilas verkocht aan Schockemöhle *update 5*

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Persevero

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-10 15:33

AARRRGGG!!! wat een ontzettende *piiiiiiieeeeeeeeeeeep* en *pieeeeeeeeeep* zijn de moorland stables.
Kan me er echt boos om maken, nederlanders zien alleen maar geld!!

Toto en edward moeten bij elkaar blijven. Zal me echt bescheuren als een ander dat er niet uithalen kan..

Marjo

double schreef:
Marjoow schreef:
Laatste nieuws is met welke paarden hij naar Oslo gaat...

Double: Voor EDWARD GAL! En de nederlandse dressuursport, en voor alle fans van dat topduo, van de komende medailles in 2012.

Dus zij moeten risico's nemen en bedrag van 10-15 miljoen afslaan... Voor Edward, voor de nederlandse dressuursport en voor alle fans?
Mochten ze ooit aan de grond komen te staan, geen geld hebben oid, dan komen deze mensen ze natuurlijk van de ondergang redden? :+ En dat is puur hypothetisch...

Zoals ik al zei, als men zo'n paard zó graag wil houden, moeten er andere acties ondernomen worden. Je kunt een eigenaar niet dwingen een paard te houden. Zij hebben dat paard niet voor anderen.

Totilas zal veel waard blijven. En er kan áltijd wat gebeurden. Maar ze hadden hem op zn minst tot 2012 kunnen houden, voor Edward zoiezo.

Bomba

Marjoow schreef:
Zo'n paard kom je maar 1x tegen hoor. Een tweede Totilas is er niet zo snel. Gekloond of niet.

Het paard van die Spanjaard op de WEG liep anders op vrijwel dezelfde manier hoor.. :D
Misschien is het een idee om wat Andalusiërs goed te keuren bij het KWPN..

wonderworst_

ach ja, had hij hem nu maar gedeeltelijk eigendom gehad.... maar het blijft zooo jammer!!

Bomba

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-10 15:34

66996236 schreef:
AARRRGGG!!! wat een ontzettende *piiiiiiieeeeeeeeeeeep* en *pieeeeeeeeeep* zijn de moorland stables.

Toto en edward moeten bij elkaar blijven. Zal me echt bescheuren als een ander dat er niet uithalen kan..

Jij zal 10 miljoen laten schieten? ;)

upendo

Marjoow, ook als hij een poot breekt?
Weg 15 miljoen hoor?

Daarnaast kan je een stal niet DWINGEN een paard te houden voor "nationaal" belang.

bijdehandje1

Zeg jij nee tegen anderhalf miljoen dan? Ik heb het nog nooit bij elkaar gezien. Ik zou het wel eens willen zien in een koffertje.

66996236 schreef:

wonderworst_

Bomba schreef:
Marjoow schreef:
Zo'n paard kom je maar 1x tegen hoor. Een tweede Totilas is er niet zo snel. Gekloond of niet.

Het paard van die Spanjaard op de WEG liep anders op vrijwel dezelfde manier hoor.. :D

absoluut niet! de kracht en soeplesse heeft totilas wat dat ding echt niet had!

MaRcIaNo

wat zonde!!! het is zo'n gaaf paard en edward en totilas passen zo goed bij elkaar..
Ik hoop voor hem dat hij hem nog wel kan blijven rijden....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-10 15:35

Wat zitten er hier trouwens onsportieve bokkertjes, je gaat toch niet serieus hopen dat het straks helemaal mis gaat met Totilas? Wie zegt trouwens dat iemand anders hem gaan rijden en uitbrengen? Misschien gebeurt dat wel helemaal niet?

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-10 15:35

wonderworst_ schreef:

Ik kan me het topic over het achterbeengebruik van Totilas nog goed voor de geest halen. :)

Bomba

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-10 15:36

wonderworst_ schreef:
Bomba schreef:

Daarom kon 'ie ook zo goed piafferen en passageren.. 8)7

xJolien

Lovely, dat van mij was een grapje. Tuurlijk wens ik de nieuwe eigenaren het beste toe met dit geweldige paard, maar ik had liever gezien dat ie zou blijven!

wonderworst_

tuurlijk blijft het veel geld, maar vind het zoo sneu dat edward nu weeeeer een toppaard kwijt is, en dat iemand anders met onze toch wel nationale paarden trots de wedstrijden zal gaan rijden...

Tafje

Jammer dat hij dan niet half is verkocht aan Schokemohle en voor de helft bij Cees V. zodat hij én in Nederland blijft én Edward erop kan blijven rijden.
Gewoon écht jammer dat alweer een goed paard over de grens gaat.. kan me voorstellen dat je dan als ruiter ook echt baalt.

Beeker

Pff wat ontzettend jammer zeg.
Die mensen is het goed recht om dat paard te verkopen maar wat zonde voor Edward.
Zal toch stiekem wel in mn vuistje lachen als blijkt dat ie bij een andere ruiter helemaal niet zo goed doet (net zoals Lingh).
Dan komt ie misschien weer terug bij Edward :D .

_Daniquee

Lovely schreef:
Wat zitten er hier trouwens onsportieve bokkertjes, je gaat toch niet serieus hopen dat het straks helemaal mis gaat met Totilas? Wie zegt trouwens dat iemand anders hem gaan rijden en uitbrengen? Misschien gebeurt dat wel helemaal niet?

Inderdaad.. Dat vind ik ook echt onsportief, dat mensen dit zeggen.

DDW1190

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-10 15:37

Bomba schreef:
Marjoow schreef:

Daarnaast lijk totilas wel een zwarte PRE :o

Vind sommige mensen ontzettend onsportief, ik hoop dat hij het juist nog beter gaat worden..

Laat ze maar eens zien waar het paard is gefokt!

Marjo

Ik blijf hopen dat Edward hem mag blijven rijden!

Carolienn_

het is ook zeker begrijpelijk dat hij verkocht is! het zat er ook echt een keer aan te komen :j
maar dat neemt niet weg dat het gruwelijk zonde is..
en voor Edward een enorme klap voor de 2e keer..

Janine1990

Marjoow schreef:
Totilas zal veel waard blijven. En er kan áltijd wat gebeurden. Maar ze hadden hem op zn minst tot 2012 kunnen houden, voor Edward zoiezo.

Ik denk even aan black beauty...
En dan nog even aan emotionele en economische waarde...

Sorry, moet je teleurstellen, waarde is wisselend, hangt af van wat de gek er voor wil geven. Puur emotionele waarde. Zet Totilas zonder ijzers en deken de hele winter in de wei, en verkoop 'm volgend jaar februari zonder dat hij is getoilleteerd of bereden!
Bij wijze van...

Totilas zal niet veel waard blijven, als hij nu 16 was geweest, had hij geen 15 miljoen opgebracht. En waarschijnlijk ook geen 10 miljoen.

Je moet wel een beetje realistisch blijven.

wonderworst_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-10 15:39

maar zeg nou zelf... wie is er niet trots als die super gave stoere totilas en edward, weer eens prijzen binnen haalde, dan ben je trots dat dat nederland vertegenwoordigd, dus is het toch zooo zonde dat dat nu niet meer voor nederland zal zijn ( hoogstwaarschijnlijk )

joopiexx

Wat onzettend zuur voor Edward en de nederlandse paardensport zeg.
Ik moet zeggen dat ik het ook met verbazing lees, alhoewel het natuurlijk ergens te verwachten was.

liefhelietje

Bomba schreef:
Marjoow schreef:

-O- Dat ben ik het niet met je eens. Hij had inderdaad wel aparte bewegingen maar daar is het ook mee gezegd..

Zidore

double schreef:
Zidore schreef:
en als hij morgen kreupel zou zijn, veulens lelijk zouden zijn, geen prijzen meer zou winnen, de komende jaren een wereldwijde legende zou zijn geworden..., ze er de komende jaren wel 30 miljoen aan hadden kunnen verdienen etc. etc.

ja als m'n oma wieltjes had gehad was ze wel een bus geweest!!

als als als

het gaat er om dat het een verlies is voor NL en dat vind ik erg jammer!

Je hoort mij niet zeggen dat het geen verlies is. En zeker voor Edward, de band die hij met Totilas had was prachtig.

Maar de keuze van de eigenaren vind ik gewoon meer dan logisch. Als we zo'n paard persé voor de Nederlandse sport willen houden is dat niet aan hen, dan moet er maar een stichting opgericht worden.
Hoe lang kan jij een bod weerstaan dat steeds meer oploopt en dit maal dus totaan de 10-15 miljoen.....

Ik snap dat ze de weerstand niet kunnen weerstaan. Maar als 1,5 miljoen niet genoeg is... snap je me? Ik vind ook dat er een stichting opgericht had moeten worden (volgens mij was deze discussie er toch ook laatst met Sjef ofzoiets??) maar dat is nu mosterd na de maaltijd.
Ze hebben ook altijd gezegd als het bod boven de 10 miljoen wordt.. ja dan kunnen we bijna niet meer weigeren. En dat snap ik ook wel. Maar ik snap ook dat heel paardenminnend-NL zo reageert.