Totilas dit jaar nog beschikbaar voor dekdienst *update*

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-10 10:40

Michael1104 schreef:
hoho zulke dingen mag je niet zeggen hier, alles rondom totillas in namelijk geweldig ;)

Ik zeg toch niks over Totilas? Totilas is ook geweldig! :j

ibikus

Re: Totilas dit jaar nog beschikbaar voor dekdienst *update*

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-10 12:41

Ik denk niet dat mensen die een afwijzing hebben ontvangen dat aan de grote klok hangen :n

Vudress

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-10 12:45

Ik heb nergens een lijst met afgewezen/aangewezen merries gezien.... Wat is daar over bekend?

ibikus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-10 12:49

Ik neem aan dat afgewezen merries discreet worden behandeld dus zolang er geen eigenaren zijn die het bekend maken zullen we er niet achter komen.

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-10 12:51

Ik denk dat er geen merrie's afgewezen zijn.

De selectieprocedure is sowieso een wassen neus. Een selectie enkel op papier is geen garantie voor een goed veulen, je weet toch helemaal niet of de merrie erbij past.

Totilasfore

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-10 12:58

I do not think that they damage their own reputation with bad marries !
Breeders only know by themselves if their merries have a good heredity. They are already confirmed

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-10 13:02

Er zijn wel degelijk merries afgewezen.
Ik ken iemand die 2 merries had opgegeven voor een dekking met hem. Ze zijn allebei afgewezen op de stamboom en gemis van predikaten :)

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-10 13:03

Cayenne schreef:
Ik ken iemand die 2 merries had opgegeven voor een dekking met hem. Ze zijn allebei afgewezen op de stamboom en gemis van predikaten :)

Ok, dit is het eerste wat ik hier over hoor!

Totilasfore

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-10 13:05

Suzanne F. schreef:
Cayenne schreef:

Ok, dit is het eerste wat ik hier over hoor!

nobody is outing by themselves happily Suzanne

Vudress

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-10 16:11

Sjuimpje schreef:
Ik neem aan dat afgewezen merries discreet worden behandeld dus zolang er geen eigenaren zijn die het bekend maken zullen we er niet achter komen.

Dat lijkt mij ook. Maar op bokt wordt zo stellig over het beleid gepraat dat ik bijna het idee krijg wat gemist te hebben....

Johanna59

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-10 17:50

toch blijft het gek, de manier waarop de dekkingen van Totilas worden aangeboden. Verschrikkelijk hoog tarief.
Als een jonge hengst wordt goed gekeurd, is het dekgeld niet zo heel erg hoog. Dat wordt hoger, naarmate hij zelf beter presteert, maar vooral als hij nakomelingen produceert, die het heel erg goed doen in de sport of op keuringen. Dat is de waarde van een dekhengst. Neem Gribaldi, heeft het zelf erg goed gedaan in de sport, maar zijn nakomelingen zijn ook fantastisch. Dus wordt (werd sorry) een dekking iedere keer duurder. En dat is logisch. Je wilt toch een veulen van een bewezen hengst. Ten minste voor dat geld. Niemand weet nog wat de veulens van Totilas gaan doen. Als ik in overweging zou nemen een zo dure hengst te nemen, dan wilde ik ten minste zijn nakomelingen onder het zadel zien. Nou vererft Gribaldi ook in verdere generaties fantastisch, dus in principe moet het kunnen. Maar dan nog. Wat als Totilas het niet doorgeeft? (Vandaar zeker de geselecteerde merries ?)Of rijden we straks allemaal op Totilassen? En worden de FEI proeven aangepast:-)
Leuk, dat we het pas gaan weten over ruim vier jaar.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-10 18:09

Johanna59 schreef:
Neem Gribaldi, heeft het zelf erg goed gedaan in de sport, maar zijn nakomelingen zijn ook fantastisch. Dus wordt (werd sorry) een dekking iedere keer duurder.

Van de doden niets dan goeds, maar Gribaldi heeft van alles rondlopen en pas dit jaar, nadat Totilas op het toneel verschenen is, is zijn dekgeld omhoog gegaan.

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-10 18:48

Ja, dat is zo Sarabande, maar... Hij heeft ook van alles gedekt... En niet alleen de beste en meest passende merries.
Ik vind (vond) Gribaldi niet een hengst die je overal op kon zetten, die zijn er ook maar weinig trouwens.

Johanna59

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-10 18:52

sarabande schreef:
Johanna59 schreef:
Neem Gribaldi, heeft het zelf erg goed gedaan in de sport, maar zijn nakomelingen zijn ook fantastisch. Dus wordt (werd sorry) een dekking iedere keer duurder.

Van de doden niets dan goeds, maar Gribaldi heeft van alles rondlopen en pas dit jaar, nadat Totilas op het toneel verschenen is, is zijn dekgeld omhoog gegaan.

Het al meerdere keren omhoog gegaan hoor!
En dat was voor Totilas.

Gelukkig heeft Totilas straks ook van alles rondlopen.

Lilliputter

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-10 00:32

Een hengst heeft uitschieters nodig. Zonder die nakomelingen is de vraag minder, zo simpel is het.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-10 00:44

Tot voor kort (vorig of twee/drie jaar terug) was het dekgeld van Gribaldi nog 'gewoon' € 900,00. Vorig jaar voor het eerst €1.500?

Lilliputter

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-10 00:46

Nee hoor. Gribaldi was al boven de 1000 sinds 2 jaar dacht ik.

ibikus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-10 10:00

Volgens mij zat hij afgelopen 2 jaar op 1.100 als ik het mij goed herinner en pas sinds 2010 op 1.500.

Lilliputter

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-10 13:31

Iets in die richting inderdaad :j

Dit jaar zat hij op de 1800 toch?

Kendra

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-10 13:43

Johanna59 schreef:
toch blijft het gek, de manier waarop de dekkingen van Totilas worden aangeboden. Verschrikkelijk hoog tarief......... Je wilt toch een veulen van een bewezen hengst. Ten minste voor dat geld. Niemand weet nog wat de veulens van Totilas gaan doen. Als ik in overweging zou nemen een zo dure hengst te nemen, dan wilde ik ten minste zijn nakomelingen onder het zadel zien.

Nou ja, niemand HOEFT te dekken bij Totilas.........t is geheel vrijwillig en inderdaad: wat een gek er voor over heeft! Maar ik begrijp het wel: de eigenaren willen nu toch wel wat verdienen en zien graag dat er wat nakomelingen van Totilas komen (want je weet maar nooit...hij kan morgen ter aarde storten), maar willen anderzijds zijn sportcarriere voorrang geven. En dan krijg je dit.

ibikus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-10 14:30

Lilliputter schreef:
Iets in die richting inderdaad :j

Dit jaar zat hij op de 1800 toch?

Sorry je hebt gelijk! Ik ben in de war met Vivaldi, die is van 1.500 naar 1.800 gegaan.

dressuurtje1

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-10 09:33

Die Elite merrie van Jazz heeft wel het Sportpredikaat, en haar moeder ook. Dat betekent wel dat ze beiden Z2 dressuur zijn of hoger.....

janderegelaa schreef:
Vind het geen wereldschokkend goeie merrie's eigenlijk. Die Elitemerrie van Jazz klinkt leuk maar er zit nagenoeg geen hogere sport in de moederlijn en die D-Day merrie komt uit een stamboekmerrie van Clavecimbel x Statuar. Behoorlijk inteelt dus.
Zoals ik het op Paardenfokken kan zien zitten er achter die Negro merrie ook een paar generaties zonder predikaat.

Dus...ik ben blij voor de mensen die er mee "mogen" dekken maar ik vind niet dat er er echt super streng geselecteerd is.

janderegelaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-10 14:06

dressuurtje1 schreef:
Die Elite merrie van Jazz heeft wel het Sportpredikaat, en haar moeder ook. Dat betekent wel dat ze beiden Z2 dressuur zijn of hoger.....

janderegelaa schreef:
Vind het geen wereldschokkend goeie merrie's eigenlijk. Die Elitemerrie van Jazz klinkt leuk maar er zit nagenoeg geen hogere sport in de moederlijn en die D-Day merrie komt uit een stamboekmerrie van Clavecimbel x Statuar. Behoorlijk inteelt dus.
Zoals ik het op Paardenfokken kan zien zitten er achter die Negro merrie ook een paar generaties zonder predikaat.

Dus...ik ben blij voor de mensen die er mee "mogen" dekken maar ik vind niet dat er er echt super streng geselecteerd is.

Hoeft geen Z kan ook ibop zijn.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-10 14:08

janderegelaa schreef:
Hoeft geen Z kan ook ibop zijn
.

Ibop een sportpredicaat :?

janderegelaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-10 14:28

sarabande schreef:
janderegelaa schreef: