FEI Europese Kampioenschappen Aken 2015

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-15 22:37

Lielle schreef:
Swah schreef:
Is dat trouwens wel eens eerder gebeurd? Een ruiter Europees en Wereldkampioen met hetzelfde paard?

Michael jung met Sam (plus olympisch kampioen)
Charlotte met valegro (plus olympisch kampioen )

Jeroen is toch ook al olympisch kampioen geweest.

Het is nu op eurosport btw.

Simoonzel

Re: FEI Europese Kampioenschappen Aken 2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-15 22:39

Ja, maar met een ander paard. :+

joycer222

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-15 09:29

Vanavond is hij vast en zeker ook nog wel in een programma te zien of niet?

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-15 09:31

Morgenochtend half 9 is het nog op tv maar ik weet niet of dat ook de finale is.
Edit; op eurosport

HorseTimeXL

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-15 09:58

anneliesdj schreef:
Morgenochtend half 9 is het nog op tv maar ik weet niet of dat ook de finale is.
Edit; op eurosport

o thanks want ik wil graag de eerste omloop nog effe terugzien!

DideH

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-15 12:09

Zo, ik heb het net teruggezien, kon het gisteren niet kijken. Had alle social media, nieuwssites en bokt geweerd, wilde niet weten wat de uitslag was :))

Joehoeeeeee goudddd *\o/* *\o/* *\o/* :)F :)F *spuitelf :')*

Wat een topritten! +:)+

Blackflag

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-15 12:30

DideH schreef:
Zo, ik heb het net teruggezien, kon het gisteren niet kijken. Had alle social media, nieuwssites en bokt geweerd, wilde niet weten wat de uitslag was :))

Joehoeeeeee goudddd *\o/* *\o/* *\o/* :)F :)F *spuitelf :')*

Wat een topritten! +:)+

Dat was mijn idee ook.. Heb n half uur kunnen kijken toen was de batterij leeg van mijn telefoon. Helaas toch fb geopend :') en toen wist ik het. Maar wel eurosport gekeken om 11 uur was spannend!

En super gereden mannen, echt klasse!!

Leprycorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-15 15:36

Ik had Eurosport gisteravond opgenomen (was te laat thuis om te kijken en was gisteren vergeten in te stellen :( ) en ben nu aan het terug kijken.
Maar Eurosport laat niet iedereen zien. Ook Maikel van der Vleuten lieten ze niet zien! _-:( _-:( _-:(
Ze laten echt veel niet zien... Echt niet tof.
Heb ik wel Rogier, maar geen NL! Echt slecht....

byjou1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-15 15:41

Ik was erbij en man man wat een ritten van Jeroen!
Zo beheerst en geconcentreerd...
Het was muisstil in het stadion!

Leprycorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-15 15:49

Ze lieten Jur ook niet zien >;) _-:( :n
Kijk nu al naar Jeroen.
Ugh. Kan je het ergens terugkijken?? Wilde Diva nog zien, en Jur en Maikel bijvoorbeeld....

kamsel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-15 16:00

Diva is gisteren alleen in de eerste ronde gestart, dus daar kan geen 2e ronde van uitgezonden worden.
Weet niet wat ze aan het uitzenden zijn..

Dallista

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-15 16:06

byjou1983 schreef:
Het was muisstil in het stadion!

Knap he? Zo'n enorm stadion, helemaal uitverkocht, en dan iedereen zo stil. Respect hoor.

byjou1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-15 17:18

Dat was het zeker, Zenith wilde de ring niet in, en de er werd gevraagd of we allemaal muisstil wilde zijn , ook niet klappen als hij de ring in kwam.
Zodat hij wat vertrouwen kreeg, en toen was het muisstil.Echt een kippenvel momentje /3

Dallista

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-15 17:24

byjou1983 schreef:
Dat was het zeker, Zenith wilde de ring niet in, en de er werd gevraagd of we allemaal muisstil wilde zijn , ook niet klappen als hij de ring in kwam.
Zodat hij wat vertrouwen kreeg, en toen was het muisstil.Echt een kippenvel momentje /3

Ja, was gaaf om te zien. We hadden zicht op de in/uitgang, en zagen Zenith steeds weer op de achterbenen staan. Kon niet geloven dat hij hem de ring inkreeg. En dan iedereen inderdaad helemaal stil, en een zacht bemoedigend applaus, haha, en nog wat zachter!

byjou1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-15 17:28

Ach jij was er ook! :D
Was top he!
Ik kon het ook zien, en vond daarna hoe hij het deed, en met de rust die hij had....respect!

Heb de kaarten voor volgend jaar al gekocht :D

Dallista

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-15 18:35

byjou1983 schreef:

Leuk!
Aken is voor mij een jaarlijks uitje. Ga sinds 2007 elk jaar, dit jaar dus twee keer. :o Ben verslaafd, het is zo'n geweldige sfeer, en een super publiek. Heb een adresje in de buurt waar we overnachten, en dan is het 10-15 minuten met de auto naar de parkeerterreinen, ideaal. Meestal op vrijdag shoppen in Aken, en dan zaterdag springen, en zondag dressuur Kur en springen.

Dit keer zijn we ook naar Monschau en de Eifel geweest, en eerlijk gezegd smaakte dat naar meer, zeker het idee van een e-bike daar huren en wat rondfietsen door de heuvels, dus denk dat we er volgende keer nog een paar dagen aan vastknopen. <3

Deeks93

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-15 18:58

Hele stomme vraag misschien maar is t ek elk jaar dan? Ik dacht 1 x per 2 jaar...

Manou

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-15 19:27

Het EK is inderdaad iedere twee jaar, maar in Aken is ieder jaar een grote wedstrijd.

Leprycorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-15 19:41

Moet het toch even vermelden :))
Ben nog Eurosport aan het nakijken en begint Rogier opeens over zijn verklaring voor het gebruik van de term "rijders". :):) :)) :=
Toch wel zeer leuk om te horen! Voor als je dit leest Roger: +:)+ Ik geef je groot gelijk!

(Zal hij dan toch echt heel dit topic hebben doorgespit? := )

byjou1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-15 20:27

Dallista schreef:
byjou1983 schreef:

Leuk!
Aken is voor mij een jaarlijks uitje. Ga sinds 2007 elk jaar, dit jaar dus twee keer. :o Ben verslaafd, het is zo'n geweldige sfeer, en een super publiek. Heb een adresje in de buurt waar we overnachten, en dan is het 10-15 minuten met de auto naar de parkeerterreinen, ideaal. Meestal op vrijdag shoppen in Aken, en dan zaterdag springen, en zondag dressuur Kur en springen.

Dit keer zijn we ook naar Monschau en de Eifel geweest, en eerlijk gezegd smaakte dat naar meer, zeker het idee van een e-bike daar huren en wat rondfietsen door de heuvels, dus denk dat we er volgende keer nog een paar dagen aan vastknopen. <3

Wat leuk! Een mini vakantie met een dikke plus!
Ik ben daar in de buurt geboren, dus ken de omgeving daar heel goed.
Al kon ik gisteravond mijn auto even niet meer terug vinden......-')

Dallista

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-15 20:30

Manou schreef:
Het EK is inderdaad iedere twee jaar, maar in Aken is ieder jaar een grote wedstrijd.

Yup. Aken is toch een beetje het "mekka" van de paardensport. Als je "Aken" hebt gewonnen, heb je het echt gemaakt.
Vind het ook zo mooi hoe je naam vereeuwigd wordt op de pilaar nabij de ingang van de piste. :D

_xManadisx_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-15 21:07

Ik ga ook al 4 jaar trouw. Ek was meer een opwelling. Ik wilde niet gaan, had niet eens tijd. Maar toen mocht meredith mee met het duitse team en toen wilde ik toch eigenlijk echt wel gaan. Was heel gaaf en Fibonacci was geweldig! Ben benieuwd wat die 2 volgend jaar in Rio gaan laten zien.
Volgend jaar is even afwachten. Loop precies die periode co-schappen paard dus dan kan ik weekend diensten hebben. Word even duimen dus!

ChristyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-15 21:17

Dallista schreef:
Manou schreef:

Yup. Aken is toch een beetje het "mekka" van de paardensport. Als je "Aken" hebt gewonnen, heb je het echt gemaakt.
Vind het ook zo mooi hoe je naam vereeuwigd wordt op de pilaar nabij de ingang van de piste. :D

Daar hebben wij ook nog even naar staan kijken, echt gaaf inderdaad!

Wij hebben ook besloten ook een jaarlijks uitje ervan te maken, alles was zo goed voor elkaar! _/-\o_

Free2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-15 21:33

Ik heb het geluk dat ik op een halfuurtje van Aken woon dus ik dit was ook al het derde jaar op rij dat ben gaan kijken :) Ik vind het altijd super mooi daar en er hangt een fijne sfeer.

_xManadisx_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-15 22:35

Waar parkeren jullie altijd? Ik zet hem altijd voor 6 euro bij de Bauhaus, heel rustig en 5 min lopen :)