[HK] Het EK Kletstopic (meer info op bl 1, eerst daar lezen)

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Jasmijn76

Re: [HK] Het EK Kletstopic (meer info op bl 1, eerst daar lezen)

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-09 10:30

het was gewoon genieten, ik vond Joyce niet echt storend hoor en een veradeling vergeleken met fritsie!!!...maar wat een genot..adelinde, edward en ook Anky!...vind het knap dat ze toch weer mee kan met die monsterscores...denk dat ze erg tevreden zal zijn met brons

Amaryllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-09 10:31

Kunnen de mod's geen topic openen met een oproep voor het belagen van de NOS :o ?

Manlief had gister wat vrienden uitgenodigd voor een bier/filmavond. Dat hoorde ik pas toen k thuis kwam van t werk om 20.00 uur. Even verteld dat daar niks van inkwam, alle heren hebben braaf Eurosport gekeken!!!!!! :)) En ze vonden het nog interessant ook, werd bestookt met vragen. Alle heren waren fan van Totilas, alleen vriendjelief is fan van die vos van Laura Bechtolsheimer :=

eempiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-09 10:31

Netje schreef:
Even een blonde vraag: welke Joyce gaf het commentaar bij Eurosport ? Ik vond het een verademing na het geneuzel van Frits bij de NOS !

Ik had een beetje het idee dat ik naar Lingo keek :o ze klonk een beetje naar de stem van luciel werner :(:)
Maar ik vind een vrouwenstem wel prettiger.

Zijn er ook ergens filmpjes van de 'prijsuitrijking'?

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-09 10:35

Mijn brief aan NOS :D

Citaat:
Geachte heer/mevrouw,

Bij dezen wil ik graag een melding maken van mijn onbegrip en frustratie...
Gister werd de kür op muziek verreden op het EK in Windsor, ik hoorde dat de NOS er ook een melding van zou maken.
Na het legendarische spektakel te hebben bekeken op eurosport zat ik klaar voor de uitzending van de NOS.
Het is dat ik tijdens de uitzending niet met mijn ogen heb geknipperd... anders zou ik het al gemist hebben.
Mijn vraag is ook, waarom een dergelijk summiere uitzending van een prestatie van dit kaliber?
Er worden aan de lopende band wereld records gebroken, Edward Gal en moorlands Totilas hebben de wereld doen verbazen... ook Adelinde en onze nationale heldin Anky hebben een monster score neergezet.
En wat was het waard? Een reportage van enkele minuten, waarbij je niet eens even naar de keuken kon lopen voor een kopje koffie, want dan had je het al geheel gemist.
Ik vind het schandalig, zeker als je bedenkt hoe groot paardrijdend Nederland is, was daar niet meer tijd voor vrij te maken?
Sporten met een klein percentage van de aanhangers worden live uitgezonden... en de hippische sport? Die moet het doen met maximaal 15 minuten na het behalen van plaats 1, 2, 3 en het meermalen breken van het wereldrecord.
Zoals ik eerder al melde; schandalig. Dat jullie de sporters en de supporters zo in de kou laten staan.
Ik zou ook kunnen beginnen over het commentaar welke bij de NOS gegeven wordt door dhr. Frits van 't Groenewout, maar daar heb ik nu even geen energie meer voor. Ik wil enkel als tip meegeven... kijk eens even naar eurosport.

Met vriendelijke groet,
C. alsemgeest

Mizoan

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-09 10:37

Die laatste zin, geweldig :P

Kaka

Nette brief, wie weet krijgen ze bij de NOS eindelijk door hoeveel paardensporters er in Nl zijn.

_Lorette_

Ik vond de Engelsen via de radio ook zo leuk. Alles was prachtig, leuk, goed, enz. :D Geen kwaad woord over iets of iemand gehoord.

Commentaar van de Duitsers heb ik dit EK niet gehoord (geluid uit bij livestream), maar daar heb ik in het verleden mindere ervaringen mee gehad. Alleen hun landgenoten waren fantastisch en de rest werd maar matig gewaardeerd. Ik herinner me nog dat ze eens de champagne al open hadden getrokken toen er nog een ruiters aan het rijden waren. := Lekker respectloos.

Amaryllis

Hulde! Ik neem jou brief even als voorbeeld voor mijn eigen als je het niet erg vind, ik was zo gefrustreerd dat mijn eerste versie heel lelijk is geworden :oo

JulienSVU

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-09 10:38

Kunnen we niet een soort van handtekeningen actie starten?

Fortuna22

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-09 10:40

Petulan schreef:
Kunnen de mod's geen topic openen met een oproep voor het belagen van de NOS :o ?

Manlief had gister wat vrienden uitgenodigd voor een bier/filmavond. Dat hoorde ik pas toen k thuis kwam van t werk om 20.00 uur. Even verteld dat daar niks van inkwam, alle heren hebben braaf Eurosport gekeken!!!!!! :)) En ze vonden het nog interessant ook, werd bestookt met vragen. Alle heren waren fan van Totilas, alleen vriendjelief is fan van die vos van Laura Bechtolsheimer :=

ja maar die was ook gaaf hoor!
Heb haar alleen wel een netter zien rijden.
Maar ik kreeg het idee dat veel paarden toch wel erg moe waren.

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-09 10:40

Petulan schreef:
Hulde! Ik neem jou brief even als voorbeeld voor mijn eigen als je het niet erg vind, ik was zo gefrustreerd dat mijn eerste versie heel lelijk is geworden :oo

Ik had ook moeite om het netjes te houden hoor :+

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-09 10:42

Petulan schreef:

Echt geniaal zeg! :D Ook dat ze het nog leuk en interessant vonden om te kijken!

aslo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-09 10:43

_Lorette_ schreef:
Commentaar van de Duitsers heb ik dit EK niet gehoord (geluid uit bij livestream), maar daar heb ik in het verleden mindere ervaringen mee gehad. Alleen hun landgenoten waren fantastisch en de rest werd maar matig gewaardeerd. Ik herinner me nog dat ze eens de champagne al open hadden getrokken toen er nog een ruiters aan het rijden waren. := Lekker respectloos.

Heb dus van de week ZDF gekeken en dus uiteraard Duits commentaar, maar vond het uitermate correct. O.a. Totilas werd de hemel in geprezen.

Fortuna22

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-09 10:45

Goed geschreven c_alsemgeest!

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-09 10:46

aslo schreef:
Heb dus van de week ZDF gekeken en dus uiteraard Duits commentaar, maar vond het uitermate correct. O.a. Totilas werd de hemel in geprezen.

Dat is fijn :)

Ik vond het wel eens rot als de proeven van Duitsers hier goed gewaardeerd werden, maar dat er andersom weinig positiefs gezegd kon worden over de Nederlanders.
Mijn Duits is een heel stuk slechter dan mijn Engels, vandaar dat ik dit EK niet naar het Duitse commentaar heb geluisterd.

JulienSVU

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-09 10:46

Ik heb een HYVES gemaakt op petitie te tekenen!!
(als mensen een goede pakkende tekst weet te schrijven daarover kan ik het er bij op plaatsen)

Uiteindelijk stuur ik de Hyves naar de NOS.
http://meerpaardensportoptv.hyves.nl/

WORD LID!

JulienSVU

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-09 10:47

BOKT IN ACTIE :p

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-09 10:48

m'n vriend zat de brief net even mee te lezen... hij vroeg of, wanneer we ruzie hebben, ik ook een brief kan schrijven. Op papier klinkt het veel prettiger dan mijn kwaadaardige geratel in het echt :') _O-

Ja ik hyve mee :P

eempiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-09 10:48

Ik ben lid ;)

aslo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-09 10:49

_Lorette_ schreef:
Dat is fijn :)

Ik vond het wel eens rot als de proeven van Duitsers hier goed gewaardeerd werden, maar dat er andersom weinig positiefs gezegd kon worden over de Nederlanders.
Mijn Duits is een heel stuk slechter dan mijn Engels, vandaar dat ik dit EK niet naar het Duitse commentaar heb geluisterd.

Heb 't ook wel eens anders meegemaakt idd., maar deze maal echt goed commentaar. Soms nog wel iets te lovend mbt de Duitse combi's maar alla, moet kunnen :)

JulienSVU

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-09 10:52

TOP :)
Als iemand nog een goede tekst weet te schrijven?? :)

Ik zal een vriendin vragen of ze deze website wil doorsturen op haar Hyves.. Zij heeft een springenhyves met wel een paar duizend leden..! Hoe meer mensen hoe beter!!

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-09 10:53

Het ligt er natuurlijk ook wel erg aan wie er commentaar geeft. Commentaar van Duitse amazones heb ik altijd leuk gevonden om te horen. Net en vriendelijk. :)

Amaryllis

Citaat:
Geachte heer/mevrouw,

In navolging van hopelijk vele andere liefhebbers van de paardensport stuur ik deze mail. Een mail waarmee ik eigenlijk aan wil geven hoe hoog de frustratie is ten opzichte van het uitzendschema bij de NOS. Het lijkt wel of er gewoon geen paardensport op tv mág komen.
Deze week waren er vele grote (historische) hoogtepunten tijdens het EK in Windsor. Edward Gal rijdt een wereldrecord in de Grand Prix, Adelinde Cornelissen rijdt als debutant een wereldrecord op de Grand Prix Special en wordt europees kampioen op de klassieke tour. En dan het showstuk van de dressuur: de kür op muziek. Een beeld waarbij emotie wordt opgeroepen: De harmonie en de schoonheid van een perfecte combinatie ondersteund door muziek die speciaal voor de combinatie is samengesteld. Nederland eindigt op op plek 1, 2, en 3. Edward Gal rijdt wederom een wereldrecord met zijn slechts 9 jaar oude paard Moorlands Totilas.

En wat zien wij daarvan terug? Een kwartiertje in vliegende vaart door de proeven heen, niet eens de hele proef van ruiters die door de rest van de wereld gerespecteerd worden door de kunsten die zij in de ring laten zien. Nee, wij zien wk judo, beachvolleybal en zeilen in de 490-klasse. Natuurlijk vind ik dat alle sporten recht hebben op uitzendtijd, en dat er voor ieder wat wils is. Maar wanneer je nagaat dat paardensport de 4e sport van Nederland is (na voetbal, tennis en hockey) denk ik dat de NOS de plank hier toch volledig misslaat. Daarnaast is de kür op muziek een showstuk wat door vele niet-rijdende Nederlanders zeker gewaardeerd zal worden.

Een uitzending zoals Eurosport gisteravond live bracht is op een zaterdagavond niet haalbaar binnen de programmering van de NOS en dat begrijp ik ook zeker. Maar dan zo'n summiere samenvatting leveren van prestaties die in andere Europese landen het nieuws halen is gewoon zot. Zelfs Duitsland, het land waar de dressuursport die weekend van zijn voetstuk is gevallen door slechte resultaten en dopingaffaires, zendt de paardensport live uit en ook alle grote zenders zullen in hun sportbulletin hier uitgebreid aandacht aan besteden. En wij? Wij moeten opzoek via Internet, Duitse zenders of in sommige gevallen helemaal niet.

Ik hoop dat de NOS zich eens achter de oren wilt krabben en kritisch wilt kijken naar de plek die de paardensport inneemt in de Nederlandse maatschappij en het uitzendschema. De uitzending zou immers een afspiegeling moeten zijn van de wens van het Nederlands volk, zij die jullie uiteindelijk betalen voor het geen wat jullie mogelijk maken. Maar op dit moment kan ik mij niet echt positief uitlaten over de wijze waarop hiermee wordt omgesprongen.

met vriendelijke groeten,

Amaryllis

Daarnaast heb ik idee opgedaan om op HorseEvent handtekeningen te gaan verzamelen en die op het kantoor van de NOS te presenteren.. :o maar ik heb nog geen kaartjes, en wil het eigenlijk ook niet gaan kopen maar vind het wel een briljant idee haha :P Misschien via Bokt? O:)? (Kijkt Bart enzo lief aan *D )

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-09 10:56

Nette brief, Petulan!