[HK] Het EK Kletstopic (meer info op bl 1, eerst daar lezen)

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

MsMarit

Re: [HK] Het EK Kletstopic (meer info op bl 1, eerst daar lezen)

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-09 08:48

Ik las dat iemand een mailtje heeft gestuurd naar de NOS...

Dat heb ik ook gedaan op 1 van de eerst dagen van het WK in Winsor.. ik zat naar het uitzendingenschema te kijken van de NOS waarin stond dat er Live paardensport zou komen.. dus ik netjes optijd de TV aan.. maar nee hoor JUDO!!!
ik was toen toch wel redelijk boos omdat er geen NL meer meededen op dat moment en Edward en Anky nog moesten rijden.. ik had een vrij lang mailtje gestuurd dat ik het niet eerlijk vond enz. en dat het ook gwoon nergens op I-net goed te kijken was...

Ik heb toen een mailtje terug gekregen dat ik naar de samenvatting kon gaan kijken van 45min... Uiteindelijk heeft dat maar 15min geduurd.. dus heb ik gelijk weer een mail gestuurd,
dat ik het belachelijk vond dat er geen aandacht word besteed aan Paardensport met Nederlanders (en natuurlijk het WR van Edward) en dat ik naar doelloos Judo zat te kijken, en dat ik het raar vond dat de NOS totaal geen aandacht heeft voor de 2e grootste sport in NL..

Hierop heb ik een mail terug gehad dat ze mijn tegenreactie had doorgestuurd (heb er daarna dus ook nix meer van gehoord)

Meert

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-09 09:00

Als we dan met zijn allen boze mails naar de NOS sturen, dan heeft dat misschien nog effect.
Ik vind de kur die Anky nu reed zoveel mooier dan haar nieuwe. Deze muziek heeft veel meer lading en past echt helemaal bij het rijden.

window

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-09 09:08

Jannepauli schreef:
Mijn mond viel open .. zo'n uitzonderlijke prestatie: drie Nederlanders aan de top, inclusief een wereldrecord qua puntentelling, op een belangrijk concours... en niet één melding in het journaal..
Een schandalige miskenning van onze sport!
Alsof het hier om slootjespringen in Friesland gaat ( met alle respect)!

mee eens
Flosje446 schreef:
Ik vind de kur die Anky nu reed zoveel mooier dan haar nieuwe. Deze muziek heeft veel meer lading en past echt helemaal bij het rijden.

ook mee eens
vind deze muziek beter erbij horen

Miez

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-09 09:11

Ik wil heel graag anky nog is zien, maar dan op goed beeldformaat, heb haar gister gemist, iemand een idee waar ik het kan vinden, heb al onwijs veel afgezocht

lalunamyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-09 09:14

Ik ben eigenlijk benieuwd naar de huldiging :+ dat lijkt me wel mooi om te zien ,

de filmpjes van de proeven komen vanzelf wel op internet :)

Knakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-09 09:17

Op de duitse zender werd het tenminste nog live-uitgezonden.
En dat ondanks alle duitse dopingschandalen en geen duitse kanshebbers...

Splinter

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-09 09:25

ik heb gisteravond werkelijk genoten, wat een prestaties! Ik vond Totilas soms wat hectisch, kan je nagaan als die meer ervaring krijgt, hoe het beeld dan wordt :wow:

Van Adelinde kreeg ik kippenvel, wat stuurde ze parcival mooi de kur door, echt prachtig,

Anky ook weer helemaal terug, echt een superscore! Nu moet ze alleen wel dat halthouden erin krijgen, dat had gister een zilveren medaille kunnen zijn!

EllyC

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-09 09:26

Kaka

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-09 09:44

Dank je wel voor de filmpjes Jury, baalde dat ik het gisteren niet kon zien). Ik heb met kippenvel naar alle 3 zitten kijken. Totilas lijkt zoveel rustiger en ontspannender dan eergisteren.

Edit: heb nog een keer objectief gekeken (nog steeds kippenvel, wat is het toch een heerlijke sport om naar te kijken). Viel me op dat ze alle 3 iets anders voor zich hebben spreken: Anky haar kur vind ik technisch en creatief gezien de beste, die zit zo knap in elkaar. Adelinde en Parcival zijn het toonbeeld van samenwerking, het gaat zo makkelijk. En Totilas is gewoon een showpaard, wat een gangen. Ik zie hem trouwens wel degelijk die achterhand onder brengen. Zijn bouw is echter heel anders dan Sali en Parc, waardoor het er naar mijn idee wat geforceerder (weet niet of dat nou helemaal het goede woord is) uitziet.
Laatst bijgewerkt door Kaka op 30-08-09 09:53, in het totaal 1 keer bewerkt

EllyC

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-09 09:47

ik heb ze ook al meerder keren bekeken.
Vind die kerkklok bij de piroutte van Edward elke keer weer van kippenvel kwaliteit. Ook zijn eindlijntje blijft mooi om te zien.

De muziek van adelinde kan me na 3x zien nog steeds niet bekoren. Zou wel graag ergens de uitslagen uitgebreid willen zien om eens te kijken wat voor B cijfers zij nu gehad heeft.

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-09 09:50

het viel me op dat totilas nu veel meer ontspannen leek, vooral het stap gedeelte... kan je nagaan wat het gaat worden als die nog meer ervaring gaat krijgen :Y)

Deze muziek van anky is sowieso altijd mijn favoriet geweest, ik wist alleen niet of het ook pastte bij sali, maar gister is dat wel bewezen :D

EllyC

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-09 09:52

Meert

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-09 10:02

Wat is eigenlijk het verschil tussen de A en B score?
Ik blijf het raar vinden dat er zulke grote variatie in scores is tussen de jury bij één proef, maar dat zal wel komen doordat ik er gewoon helemaal geen verstand van heb.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-09 10:03

Rowna

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-09 10:04

Ik heb zojuist ook een E-mail gestuurd naar de NOS. Heb al m'n frustraties erin verwerkt :Y)

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-09 10:09

Rowna schreef:
Ik heb zojuist ook een E-mail gestuurd naar de NOS. Heb al m'n frustraties erin verwerkt :Y)

ga ik ook even doen :Y)

smeetjoew

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-09 10:15

Haha, ben benieuwd hoe de NOS zich eruit probeert te kletsen. }>

EllyC

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-09 10:18

Flosje446 schreef:
Wat is eigenlijk het verschil tussen de A en B score?
Ik blijf het raar vinden dat er zulke grote variatie in scores is tussen de jury bij één proef, maar dat zal wel komen doordat ik er gewoon helemaal geen verstand van heb.

A is technisch
B is muziek (noemen ze ander maar kom even niet meer op het woord)
Ik vond de verschillen eigenlijk wel meevallen, tussen 2 en 3 zat heel erg klein verschil en daarom ook verdeeldheid in plaatsen maar qua % ontloop het elkaar niet veel.

Netje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-09 10:21

Even een blonde vraag: welke Joyce gaf het commentaar bij Eurosport ? Ik vond het een verademing na het geneuzel van Frits bij de NOS !

Meert

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-09 10:24

Volgens mij is B het artistieke gedeelte. Bij Adelinde zit er een verschil in van 10% tussen 2 jury's in het B gedeelte, dat vind ik best veel.

Lilliputter

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-09 10:26

Joyce Heutink dacht ik, al mocht ze wel vaker haar mond dichthouden tijdens de proef. Vond het soms best storend, maar het commentaar was wel goed!

Netje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-09 10:27

Hele stukken hield ze haar mond wel hoor. Maar ze geeft natuurlijk ook commentaar voor niet 'kenners' en dan moet ze toch uitleggen waarom iets goed of slecht is, lijkt me. Erg goed gedaan in ieder geval :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-09 10:27

Jaja, eindelijk een positief puntje voor de Televaag!
Op de voorpagina van de site :j

JulienSVU

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-09 10:28

Wat is het mail adres van de NOS die we moeten gebruiken? Dan gaan we even met zijn allen flink klagen!! :D

Ik wil ook zo graag de huldiging zien!!

Thomas

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-09 10:28

Heuitink idd. Nouja ik vond het fijn commentaar!

Ik zat echt in spanning bij Adelinde, dat ie niet zou schrikken XD Maja heeft ie dus niet gedaan :D En vind deze kur van anky Veeeel Leuker !!