Nader onderzoek publicaties Power and Paint

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Waikiki

Re: Nader onderzoek publicaties Power and Paint

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-07 20:36

Kunnen we nu weer on-topic en het gehele manege paarden gedoe even achter wege laten???

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-07 20:39

Nou ga ontopic dan , gooi er eens een sappige nieuwe post tegenaan om het originele onderwerp weer leven in te blazen ! Tong uitsteken

Waikiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-07 20:41

Van mij mag je ook off-topic gaan hoor, maar dan komt er toch een slotje Knipoog En dan komen er geen 'sappige nieuwe posts' meer....

Het enigste waar ik benieuwd naar ben is hoe dit allemaal gaat aflopen
En dat alles een beetje heel erg opgeblazen wordt...

daniella74

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-07 20:43

casperrr schreef:
Het enigste waar ik benieuwd naar ben is hoe dit allemaal gaat aflopen
En dat alles een beetje heel erg opgeblazen wordt...

We kunnen nog 100 pagina's blijven speculeren maar ik denk dat alles wel zo'n beetje gezegd is voor nu (vandaar ook de off topic posts). Het is verder even afwachten hoe dit zich verder gaat ontwikkelen.

shan

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-07 20:44

Alles is er al over gezegd denk ik, maar ok dan.
Er is zoveel media aandacht dat men wel een onderzoek in moet stellen. Waarschijnlijk zal dit een wassen neus zijn en loopt alles met een sisser af.
Maar op het moment dat de DB en misschien ook nog wel de Partij voor de dieren zich er mee gaan bemoeien, kom je als bond niet erg geloofwaardig over wat betreft dierenwelzijn als je geen onderzoek in stelt. Dat zal imo de voornaamste reden zijn.

daniella74

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-07 20:45

Persoonlijk zijn dat nu weer 2 instanties die ik niet bijzonder kundig acht op gebied van paardne in het algemeen en sportpaarden in het bijzonder.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-07 20:47

Is ook zo , maar het grote publiek ziet het wel zo , en als "we" zelf geen mentaliteits verandering gaan laten plaatsvinden , dan hoop ik dat een ander groepje dat af zal gaan dwingen.

Van mijn part dan de DB...

shan

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-07 20:47

daniella74 schreef:
Persoonlijk zijn dat nu weer 2 instanties die ik niet bijzonder kundig acht op gebied van paardne in het algemeen en sportpaarden in het bijzonder.

Daar gaat het toch niet om. Ze hebben een hoop in de melk te brokkelen. En om te voorkomen dat we straks met z'n allen niet eens meer op een paard mogen zitten, moeten ze zich van hun beste kant laten zien en een onderzoek instellen.

Mireille1970

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-07 20:49

daniella74 schreef:

Ach ik heb ze persoonlijk eens uitgenodigd samen met politie en dierenarts omdat er bij ons op het terrein na een wedstrijd een e-pony dwars door een laadklep werd geslagen door 2 grote knullen met longeerzweepje... Als antwoord kreeg ik van Dierenbescherming én dierenarts én politie : "ach dan had dat dier gewoon de laadklep op moeten lopen"... toen heb ik die instanties verteld dat ze maar eens heel vlug van het terrein moesten gaan...

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-07 20:52

Het blijven toch altijd verhalen van de DB dat ze te laks zijn OF juist belachelijk overdrijven....je hoort er weinig goeds over op paardengebied. Ik mag toch hopen dat er in het echt wel wat meer goed werk uitkomt....

daniella74

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-07 20:53

shan schreef:
daniella74 schreef:

Daar gaat het toch niet om. Ze hebben een hoop in de melk te brokkelen. En om te voorkomen dat we straks met z'n allen niet eens meer op een paard mogen zitten, moeten ze zich van hun beste kant laten zien en een onderzoek instellen.

Volgens mij kwam die mevrouw van de Partij al een paar maanden geleden met een plan dat paardenbezit vrijwel onmogelijk zou maken. De verhalen van de DB die mensen beboet omdat zij op een mooie winterdag een aantal shetjes een uurtje buiten zetten zijn ook geen zeldzaamheid. Er moet een metaliteitsverandering komen maar hoe ga je ruiters op alle niveau's die zich aan misstanden BEWUST schuldig maken controleren (en dus geen geginnende ruiters aanpakken) en wie moet dat in goede banen gaan leiden?

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-07 20:55

Waarom geen beginnende ruiters aanpakken ?

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-07 20:55

pmarena schreef:
Het blijven toch altijd verhalen van de DB dat ze te laks zijn OF juist belachelijk overdrijven....

Ja

Toch ook wel een een terecht verhaal overgehoord. Maar aan de andere kant ze durven wel een pony als zielig te bestempelen die op een beetje modder staat, maar wel voldoende voer/water heeft, er goed uit ziet en een lekkere wintervacht heeft. Maar een kreupel artrose paard waar de eigenaar blind voor is en lekker mee doorblijft rijden daar kunnen ze niks tegen doen.

Beetje offtopic Nagelbijten / Gniffelen

daniella74

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-07 20:56

Mireille1970 schreef:
daniella74 schreef:

Ach ik heb ze persoonlijk eens uitgenodigd samen met politie en dierenarts omdat er bij ons op het terrein na een wedstrijd een e-pony dwars door een laadklep werd geslagen door 2 grote knullen met longeerzweepje... Als antwoord kreeg ik van Dierenbescherming én dierenarts én politie : "ach dan had dat dier gewoon de laadklep op moeten lopen"... toen heb ik die instanties verteld dat ze maar eens heel vlug van het terrein moesten gaan...

Soortgelijke verhalen zijn mij bekend. Hier in de buurt staan een tiental beesten al maanden tot hun enkels in de modder maar daar hebben ze geen probleem mee. Ze staan tenslotte lekker buiten, alleen jammer dat eht vrijwel zonder eten is.

shan

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-07 20:58

Citaat:
Volgens mij kwam die mevrouw van de Partij al een paar maanden geleden met een plan dat paardenbezit vrijwel onmogelijk zou maken. De verhalen van de DB die mensen beboet omdat zij op een mooie winterdag een aantal shetjes een uurtje buiten zetten zijn ook geen zeldzaamheid. Er moet een metaliteitsverandering komen maar hoe ga je ruiters op alle niveau's die zich aan misstanden BEWUST schuldig maken controleren (en dus geen geginnende ruiters aanpakken) en wie moet dat in goede banen gaan leiden?

Ook daar gaat het niet om!
De KNHS moet gewoon een onderzoek instellen om hun goede bedoelingen te tonen wat dierenwelzijn betreft. Ter bescherming van ons allen die hun sport graag beoefenen.
Je moet even niet pietlutten over Shetjes enzo. Dit is gewoon politiek bedrijven.

daniella74

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-07 20:59

pmarena schreef:

Wil jij mensen arresteren omdat zij leren paardrijden. Dan hoort vrijwel geheel Bokt in de Bijlmer PI met terugwerkende kracht.

daniella74

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-07 21:01

shan schreef:
Citaat:

Ook daar gaat het niet om!
De KNHS moet gewoon een onderzoek instellen om hun goede bedoelingen te tonen wat dierenwelzijn betreft. Ter bescherming van ons allen die hun sport graag beoefenen.
Je moet even niet pietlutten over Shetjes enzo. Dit is gewoon politiek bedrijven.

Daar gaat het wel om, Partij is gewoon niet deskundig en staat compleet buiten de werkelijkheid. DB heeft ook vaak geen idee wat wel en juist niet aangepakt moet worden. Lijkt mij dat de Partij een poging doet tot politeik te bedrijven met alle gevolgen van dien want een echt verschil maken ze voor alsnog niet voor dieren. Ik pietlut niet over shetjes maar als ze daar nog niet eens een deskundig oordeel over kunnen vellen hoe moet het dan met sportpaarden en trainingsmethoden.

palo2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-07 21:04

ennuh, hoe zit het nou met Deurne? Haha!

sjorsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-07 21:04

daniella74 schreef:
Soortgelijke verhalen zijn mij bekend. Hier in de buurt staan een tiental beesten al maanden tot hun enkels in de modder maar daar hebben ze geen probleem mee. Ze staan tenslotte lekker buiten, alleen jammer dat eht vrijwel zonder eten is.

dat is de NATUUR Clown

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-07 21:05

De dierenbescherming zoals deze in Amerika functioneert mogen ze hier wel invoeren Ja

Waikiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-07 21:06

*heeft getemt....*

sjorsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-07 21:07

casperrr schreef:
*heeft getemt....*

kinderachtig Vork

daniella74

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-07 21:08

sjorsie schreef:
daniella74 schreef:

dat is de NATUUR Clown

Niet op een weitje van 20 bij 50 meter, wel in een natuurgebied.

shan

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-07 21:10

Je begrijpt me niet Daniella, iedereen mag vinden wat hij vind van DB en de Partij voor dieren.
Het gaat erom dat ze een bepaalde vorm van macht hebben, ze maken het beleidt. (de partij in ieder geval)
Het heeft er niets mee te maken of ze er wel of geen verstand van hebben. Als ze een goed onderbouwde voorstel indienen met foto's van AvG en CvB en zo zijn er nog wel 50 voorbeelden te noemen, tijdens hun trainingssessie, dan is er ooit een kans dat men van dat hele paardensport gebeuren af wil als je pech hebt. En ik denk dat de KNHS dit op alle mogelijke manieren wil voorkomen.
Kijk we zijn het er op Bokt al niet over eens wat wel en niet kan en we zijn allemaal mensen met paarden die er in meer of mindere mate verstand van hebben.
Van de ene mag de DB niet komen als er een paar paarden in de modder staan en de andere vind het een schande dat ze er niets aan doen.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-07 21:10

daniella74 schreef:
pmarena schreef:

Wil jij mensen arresteren omdat zij leren paardrijden. Dan hoort vrijwel geheel Bokt in de Bijlmer PI met terugwerkende kracht.

Nee , maar leren paardrijden moet OOK diervriendelijk gebeuren , en dat kan ook prima.
Zit een ruiter steeds een paard te meppen en in de mond te snokken dan maakt het voor dat paard niet uit of het een ervaren ruiter is of Anky die d'r zin niet krijgt. Het is allebei onnodig en allebei een vorm van dierenkwelling.

Daarbij neem ik aan dat die beginner netjes wil leren rijden , zo niet dan mogen ze sowieso al een preekje krijgen als ze zelf op een dier-pestende manier bezig zijn. En als je aan het leren rijden bent met les enzo , dan is de lesgever verantwoordelijk voor wat er gebeurd. Die moet er dan ook op toezien dat het paard niet onnodig gekweld wordt.

En dat paard hoeft ook niet gekweld te worden. Heb je nog een beroerde zit en stuiter je in galop een halve meter uit je zadel , zit je met je handen in het bekkie te snokken dan hoor je nog zonder teugels aan de longe te leren zitten. En niet al salsadansend mee te liften tijdens de standaard rondjes galop aan het eind van de les.