Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
casperrr schreef:Het enigste waar ik benieuwd naar ben is hoe dit allemaal gaat aflopen
En dat alles een beetje heel erg opgeblazen wordt...
daniella74 schreef:Persoonlijk zijn dat nu weer 2 instanties die ik niet bijzonder kundig acht op gebied van paardne in het algemeen en sportpaarden in het bijzonder.
daniella74 schreef:Persoonlijk zijn dat nu weer 2 instanties die ik niet bijzonder kundig acht op gebied van paardne in het algemeen en sportpaarden in het bijzonder.
shan schreef:daniella74 schreef:Persoonlijk zijn dat nu weer 2 instanties die ik niet bijzonder kundig acht op gebied van paardne in het algemeen en sportpaarden in het bijzonder.
Daar gaat het toch niet om. Ze hebben een hoop in de melk te brokkelen. En om te voorkomen dat we straks met z'n allen niet eens meer op een paard mogen zitten, moeten ze zich van hun beste kant laten zien en een onderzoek instellen.
pmarena schreef:Het blijven toch altijd verhalen van de DB dat ze te laks zijn OF juist belachelijk overdrijven....
Mireille1970 schreef:daniella74 schreef:Persoonlijk zijn dat nu weer 2 instanties die ik niet bijzonder kundig acht op gebied van paardne in het algemeen en sportpaarden in het bijzonder.
Ach ik heb ze persoonlijk eens uitgenodigd samen met politie en dierenarts omdat er bij ons op het terrein na een wedstrijd een e-pony dwars door een laadklep werd geslagen door 2 grote knullen met longeerzweepje... Als antwoord kreeg ik van Dierenbescherming én dierenarts én politie : "ach dan had dat dier gewoon de laadklep op moeten lopen"... toen heb ik die instanties verteld dat ze maar eens heel vlug van het terrein moesten gaan...
Citaat:Volgens mij kwam die mevrouw van de Partij al een paar maanden geleden met een plan dat paardenbezit vrijwel onmogelijk zou maken. De verhalen van de DB die mensen beboet omdat zij op een mooie winterdag een aantal shetjes een uurtje buiten zetten zijn ook geen zeldzaamheid. Er moet een metaliteitsverandering komen maar hoe ga je ruiters op alle niveau's die zich aan misstanden BEWUST schuldig maken controleren (en dus geen geginnende ruiters aanpakken) en wie moet dat in goede banen gaan leiden?
pmarena schreef:Waarom geen beginnende ruiters aanpakken ?
shan schreef:Citaat:Volgens mij kwam die mevrouw van de Partij al een paar maanden geleden met een plan dat paardenbezit vrijwel onmogelijk zou maken. De verhalen van de DB die mensen beboet omdat zij op een mooie winterdag een aantal shetjes een uurtje buiten zetten zijn ook geen zeldzaamheid. Er moet een metaliteitsverandering komen maar hoe ga je ruiters op alle niveau's die zich aan misstanden BEWUST schuldig maken controleren (en dus geen geginnende ruiters aanpakken) en wie moet dat in goede banen gaan leiden?
Ook daar gaat het niet om!
De KNHS moet gewoon een onderzoek instellen om hun goede bedoelingen te tonen wat dierenwelzijn betreft. Ter bescherming van ons allen die hun sport graag beoefenen.
Je moet even niet pietlutten over Shetjes enzo. Dit is gewoon politiek bedrijven.
daniella74 schreef:Soortgelijke verhalen zijn mij bekend. Hier in de buurt staan een tiental beesten al maanden tot hun enkels in de modder maar daar hebben ze geen probleem mee. Ze staan tenslotte lekker buiten, alleen jammer dat eht vrijwel zonder eten is.
casperrr schreef:*heeft getemt....*
sjorsie schreef:daniella74 schreef:Soortgelijke verhalen zijn mij bekend. Hier in de buurt staan een tiental beesten al maanden tot hun enkels in de modder maar daar hebben ze geen probleem mee. Ze staan tenslotte lekker buiten, alleen jammer dat eht vrijwel zonder eten is.
dat is de NATUUR
daniella74 schreef:pmarena schreef:Waarom geen beginnende ruiters aanpakken ?
Wil jij mensen arresteren omdat zij leren paardrijden. Dan hoort vrijwel geheel Bokt in de Bijlmer PI met terugwerkende kracht.