Diefstal paard na 9 jaar ontdekt

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Dorus

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-05 00:12

Jezus zeg, dat meen je toch niet? Heeft dat gedoen nu onderhad niet lang genoeg geduurd. Je laat een mens toch niet zolang in onzekerheid?

Ambtenaren.... Ik zal ze nooit begrijpen....

tienus63

Re: Diefstal paard na 9 jaar ontdekt

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-05 00:16

Wat een idioterie om het bekend maken van het besluit een week uit te stellen. Werken daar mensen of dingen in de rechtbank...???!!!!

Sterkte, het volksgerecht heeft allang besloten dat het paard moet blijven waar het is, nu moet alleen de rechtbank nog mee met de enige juiste en logische beslissing!!!

Sammie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-05 00:17

Daar wordt je toch zot van! Nog een week in spanning

Coberlina

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-05 22:41

hey
ik dacht ik ga nog eens kijken hoe het daar nu zit, weer uitgesteld
veel sterkte kelly!
Ik hoop, net als alle anderen, hard mee dat Queen bij jou mag blijven!

Zo niet, gaan we allemaal massaal in protest
sterkte hoor!
xxx

Alet

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-05 22:55

Ik keek even naar de eerste pagina van dit topic... dit hele gedoe loopt al meer dan een jaar!

Perlina

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-05 23:56

Nou, sterkte dan maar weer de komende week!

merrieveulen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-05 00:03

officieel mogen ze het paard niet afnemen, de ouders hebben het paard waarschijnlijk van de dief gekocht, maar dat is niet zeker. daarná hebben ze het weggegeven aan hun dochter, waardoor het voor de 2e keer van eigenaar is veranderd. dan is het recht om het paard zomaar terug te nemen niet meer van kracht. daar komt bij, dat iemand met eigendomspapieren en chipnummer en alles erop en eraan níet per definitie de eigenaar is. voor de wet (die nodig aangepast moet worden vanwege de chipregels en paspoorten en alles) is degene die meer dan 50% van de onderhoudskosten voor het paard betaald de eigenaar. dus als jij een bijrijder of verzorger hebt die meer dan de helft van de kosten betaalt, dan is die bijrijder of verzorger voor de (NL) wet de eigenaar. dus, als je zoiets wilt regelen met een verzorger of bijrijder, zorg er dan voor dat je de rechten op papier hebt, waarin duidelijk vermeld staat wie de eigenaar is en vooral blijft.

ik heb niet het hele topic gelezen, omdat er zoveel pagina's zijn, dus als ik iets over het hoofd heb gezien...

Sammie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-05 00:05

Ja merrieveulen, maar je zit hier wel met een paard wat uit Duitsland komt. Maarals je je het topic door had gelezen, had je kunnen lezen dat dit al lang en breed is besproken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-05 09:29

En met de Belgische wetgeving en niet de nederlandse .

paars

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-05 12:44

Kortom, een internationaal gebeuren . Om dit topic bij te lezen heb je heel lang de tijd nodig.... Je weet veel van de nederlands wetgeving af! Handig!

JoeyBabe

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-05 15:46

Verdorie...Waarom is mijn post weg ?

Ik vind het dus jammer dat het weeral in uitgesteld. Maar uitstel is geen afstel !

Ik voel dat jullie goed nieuws gaan krijgen...

KellyC

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-05 22:17

Hoi allemaal,

Ik ben vandaag toch nog op jumping kunnen gaan met Queen. Al had ik gedacht met de eerst gezegde uitspraak van afgelopen donderdag dat het misschien niet zou kunnen doorgaan!

En ze deed het super! Fantastisch! Ze had op 1.15 een balkje op hindernis 3. Daarna op het 1.30 ging het super tot op de laatste hindernis! Daar schrikt ze van iets langst de kant, raakt ze de eerste van de driesprong heel lichtjes aan maar jammer genoeg was hij toch gevallen. Maar ik ben toch heel tevreden. Ze heeft haar kunnen uitleven bij het binnen komen en sprong alsof haar leven er vanaf hing!

Nu uitkijken naar donderdag! Hopelijk gaat dan ook alles goed zodat ik zaterdag en zondag op de nationale jumping kan mee rijden!

Ik hou julie op de hoogte

Groetjes van ons allemaal

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-05 23:14

Natuurlijk rijd je volgende week zondag kelly.Het is dat ik zelf met mijn poes naar de show moet anders kwam ik eens zien.Als je eens in de buurt van Brecht moet springen ,wil ik het zeker weten dan kan ik gaan zien.

Letizia

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-05 00:07

Ik hoop dat je van de week uit je spanning bent verlost, na een jaar van grote druk en dat je weer lekker kunt slapen, veel sterkte, donderdag was het toch? Hoe laat precies?

lindavd

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-05 11:38

nou ja zeg!!dat is toch niet normaal!!weer uitstel!!
we duimen heel hard met j mee kelly!!
k hoop echt dat ze bij jou mag blijven!!
j verdient het!!hoe is het trouwens met j moeder en vader??
gaat het alweer iets beter??
k hoop het!!
adrie super wat j voor het gezin doet!!!ga zo door!!

Adri

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-05 12:08

lindavd schreef:
k hoop het!!

Ik doe niets meer dan wat ik moet doen, volgens mijn hart en verstand. Ben maar een gewone vrouw, die houd van dieren, die zaterdag kon genieten van Paard en Koets, die het moeilijk had met de amazone, die voor het laatst haar ponie reed, omdat haar benen te lang worden. Dan denk ik aan Kelly, afscheid nemen van Queen zou het ergste zijn dat haar kan overkomen. Ik doe voor iedereen die mijn hulp vraagt, wat ik kan, spijtig genoeg heb ik geen glazen bol. Ben blij met jouw bedanking. Kelly weet als geen ander, dat ik van haar houd en dat ik haar beschouw als de beste vriendin, ik wil voor haar een pleegmoeder zijn, die er staat als ze het moeilijk heeft. Door haar heb ik een paar vrienden verloren, maar als die vrienden mijn standpunt niet begrijpen, zijn zij niet waard om vriend genoemd te worden. Queen is voor mij het paard, het paard dat mij kippenvel geeft als ik ze zie. Maar iedereen is welkom een luisterend oor wil ik zijn voor de paardenvrienden.

Adri

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-05 12:12

paars schreef:
Tjonge zeg. Hebben ze daar nog een reden voor gegeven? En ik dacht dat jullie naar de rehtbank toe moesten voor de uitspraak, maar dat is dus niet zo? Krijgen jullie dat dan per telefoon of zo te horen volgende week??
Heel heel veel sterkte maar weer komende week. Gut. Onbegrijpelijk....

Neen, wij worden niet tel.verwittigd, gelukkig hebben wij en kristallen bol die weet hoe hard het is voor Kelly, die onzekerheid, maar jongens, zovlug wij iets weten, weten jullie het ook.

jokari

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-05 13:07

jeses, 't is niet waar hé ! Verlies ik dit topic een paar dagen uit het oog, ik hoopte zo op goed nieuws, nu is het uitgesteld. Aaaaargh ! Hoe houden jullie het nog uit ! Kelly ik hooop echt uit het diepste van mijn hart dat je zo snel mogelijk van deze miserie verlost geraakt en weer verder kan met je paardje zoals je altijd deed. Adri ook voor jou een knuffel en veel succes met je andere speurtochten.

Adri

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-05 19:31

lindavd schreef:
k hoop het!!

Ik doe niets meer dan wat ik moet doen, volgens mijn hart en verstand. Ben maar een gewone vrouw, die houd van dieren, die zaterdag kon genieten van Paard en Koets, die het moeilijk had met de amazone, die voor het laatst haar ponie reed, omdat haar benen te lang worden. Dan denk ik aan Kelly, afscheid nemen van Queen zou het ergste zijn dat haar kan overkomen. Ik doe voor iedereen die mijn hulp vraagt wat ik kan, spijtig genoeg heb ik geen glazen bol. Ben blij met jouw bedanking. Kelly weet als geen ander, dat ik van haar hou en dat ik haar beschouw als de beste vriendin, ik wil voor haar een pleegmoeder zijn, die er staat als ze het moeilijk heeft. Door haar heb ik een paar vrienden verloren, maar als die vrienden mijn standpunt niet begrijpen, zijn zij niet waard om vriend genoemd te worden. Queen is voor mij het paard, het paard dat mij kippenvel geeft als ik ze zie. Maar iedereen is welkom een luisterend oor wil ik zijn voor de paardenvrienden.

Code
Lastige quotes eruitgehaald. Joostvangestel

AngelEye

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-05 20:41

Wat bedoel je telkens met je *kristallen bol* Adri, ik vind het onduidelijk.
En waarom quote je jezelf...vreemd

whoopylover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-05 23:50

Daarmee bedoelt ze dat ze helaas NIET in de toekomst kan kijken. (lijkt mij wel duidelijk al zeg ik het zelf)

AngelEye

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-05 04:15

Adri schreef:
paars schreef:
Tjonge zeg. Hebben ze daar nog een reden voor gegeven? En ik dacht dat jullie naar de rehtbank toe moesten voor de uitspraak, maar dat is dus niet zo? Krijgen jullie dat dan per telefoon of zo te horen volgende week??
Heel heel veel sterkte maar weer komende week. Gut. Onbegrijpelijk....

Neen, wij worden niet tel.verwittigd, gelukkig hebben wij en kristallen bol die weet hoe hard het is voor Kelly, die onzekerheid, maar jongens, zovlug wij iets weten, weten jullie het ook.

Lijkt het je nu nog duidelijk??
En je hoeft niet zo te katten het is maar een vraag

whoopylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-05 10:15

Citaat:
Ik doe voor iedereen die mijn hulp vraagt wat ik kan, spijtig genoeg heb ik geen glazen bol.

Hierin bedoelt ze geloof ik dat ze helaas niet in de toekomst kan kijken. We hadden het verkeerde stukje te pakken

Adri

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-05 12:25

AngelEye schreef:
Wat bedoel je telkens met je *kristallen bol* Adri, ik vind het onduidelijk.
En waarom quote je jezelf...vreemd

Mijn eigen quote was een vergissing, en kan niet zo goed overweg met de computer, heb geprobeerd om het er af te halen, maar het lukte niet.
De kristallen bol, is een hulp die wij niet mogen vermelden, dat is een zijpoortje dat ik heb met de jarenlange ervaring in de paardediefstallen. Een glazen bol is een bol, waarin ik de toekomst zou kunnen zien, maar die heb ik niet.
Waarom ben je zo chagrijnig, doe alleen wat ik kan, vraag geen vergoeding, alleen dankbaarheid, die ik in veel gevallen, na het terugvinden van het paard of ponie niet krijg. Maar als U vindt dat ik niet goed bezig ben, O.K. wil alleen maar belangloos helpen. Heeft U ooit een paard gestolen gehad, wel ik wens je het niet toe.
Dank aan de mensen die weten wat ik ben voor de paardenwereld. Vanavond ga ik naar een persoon toe, zo'n 14O km heen en weer, om op papier iets te hebben voor een paardje, meer kan ik nog niet vertellen. Donderdagavond ga ik naar een andere eigenaar om maanharen op te halen en een DNA te laten uitvoeren om het verleden van het paard te kennen, dit allemaal met de glimlach, maar de tranen die ik vanavond zal wenen als ik naar huis rijd, om het paardje dat gestolen vermeld staat, en dood is, die zie jij niet. Neem het van mij aan, ik doe echt mijn best, maar OK als het je niet aanspreekt, ook goed.
Bedankt aan hen die Kelly, Queen steunen.

whoopylover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-05 12:40

Wanneer kwam de uitslag ook alweer? Donderdag toch? En hoelaat?