Paard Zoekt Baas heeft onverwacht snel nieuw onderkomen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

BigOne

Re: Paard Zoekt Baas heeft onverwacht snel nieuw onderkomen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-22 19:49

Ik heb van de dierenbescherming ook al eens een pony gekocht, niks rare voorwaarden. Gewoon betalen en ik was eigenaar.

oji

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-22 20:14

De paarden inzetten voor social media waar flink aan wordt verdiend, is toch ook die dieren commercieel exploiteren...

Maar ik heb nog nooit een bijrijder gezien die "wit" betaald dus hoe gaan ze dat hard maken?

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-22 20:31

maar het is sowieso een onzin argument. Als je een betalende bijrijder hebt maak je nog geen winst, dus is het niet commercieel

amber15

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-22 22:51

Femke_Tweety schreef:
Maar bij mijn weten is de eigenaar in principe in eerste instantie áltijd verantwoordelijk wanneer een paard ergens schade veroorzaakt.

Inderdaad een interessant vraagstuk, want hoe zit het dan als pvb officieel eigenaar blijft?

paars

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-22 23:43

amber15 schreef:
Femke_Tweety schreef:
Maar bij mijn weten is de eigenaar in principe in eerste instantie áltijd verantwoordelijk wanneer een paard ergens schade veroorzaakt.

Inderdaad een interessant vraagstuk, want hoe zit het dan als pvb officieel eigenaar blijft?
klopt, het staat hier duidelijk beschreven: https://www.alexadvocaten.nl/aansprakelijkheid-paardeneigenaar/

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-22 00:56

En wanneer is iemand bijrijder? Je kan ook zeggen dat je vriendinnen bent en het paard samen houdt en verzorgd.
Maar er zijn ook stallen die geen bijrijders willen.

Ik vind het ergens wel een ander verhaal als mensen per se een paard willen en er eigenlijk geen geld voor hebben en zo de kosten willen dekken, maar ja.....Wat doe je ertegen?

En hoe ze erachter komen? Volgens mij brengen ze voldoende uren door op facebook en bokt onder andere en krijgen ze ook voldoende info door.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-22 11:34

Mijn mond valt steeds verder open van de rare regels.
Geen bijrijder mogen hebben :? kijk dat hij niet in manegelessen mag gaan lopen, dat daar kan ik me iets bij voorstellen.
Maar of nu de eigenaar/houder 6 dagen rijd of een bijrijder 2 en de houder 4, wat maakt dat voor dat paard uit?

Ik begrijp eigenlijk steeds minder dat er nog mensen zijn die daar een paard vandaan hebben.
De prijzen zijn ook niet laag, dan kun je toch beter 1 gewoon zelf zo kopen?
Ik mis echt de voordelen.

Koekie73

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-22 12:06

DuoPenotti schreef:
Mijn mond valt steeds verder open van de rare regels.
Geen bijrijder mogen hebben :? kijk dat hij niet in manegelessen mag gaan lopen, dat daar kan ik me iets bij voorstellen.
Maar of nu de eigenaar/houder 6 dagen rijd of een bijrijder 2 en de houder 4, wat maakt dat voor dat paard uit?

Ik begrijp eigenlijk steeds minder dat er nog mensen zijn die daar een paard vandaan hebben.

Haha helemaal mee eens, niet te begrijpen.

N0a

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-22 12:22

Ik vind het ook heel frappant dat ze nu vragen om bedrijven die een hindernis willen sponsoren... Je bent verdorie een opvang locatie voor verwaarloosde paarden. Waar heb je (gesponsorde) hindernissen voor nodig?
Je bent toch geen wedstrijd locatie / rijvereniging...

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-22 12:26

Ik zou dan eerder denken aan voer, medicatie en dekens voor de winter, oid.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-22 12:26

N0a schreef:
Ik vind het ook heel frappant dat ze nu vragen om bedrijven die een hindernis willen sponsoren... Je bent verdorie een opvang locatie voor verwaarloosde paarden. Waar heb je (gesponsorde) hindernissen voor nodig?

Ze verhuren kennelijk de bak om te kunnen springen aan externen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-22 12:44

DuoPenotti schreef:

Nou inderdaad. Ben daarom ook zeer benieuwd naar meer ervaringen. Waarom heb je daar een paard geadopteerd? (Of welke term dan ook :') ) En dan ben ik vooral benieuwd naar wat verdere redenen in plaats van alleen leuk paard oid. Ik zie er namelijk echt geen een waarom je het zou doen. Voor dat geld en met die voorwaarden...

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-22 12:52

manzano schreef:
N0a schreef:

Een bak verhuren om te springen. Wel nog zonder hindernissen.

Dat is het grappigste wat ik vandaag al gelezen heb en de dag is nog maar half. Dat belooft.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-22 12:56

Precies, zeker als je dan leest over die ppid-er, wat echt een paard is wat specifieke zorg en medicijnen nodig heeft.
Dan moeten ze al blij zijn iemand te vinden et die kennis en de dure medicijnen wil betalen.

Ik heb hier nu 2 paarden staan. Door mijn gezondheid rijd ik niet of nauwelijks.
Mocht 1 van de 2 dood gaan mag de ander niet alleen blijven.
PZB zou dan hier best een oplossing kunnen zijn.
Wat ouder of paardje wat gebreken heeft zou dan hier fijn kunnen leven.
Maar no way met die hoge bedragen, halve informatie.
Dan kan ik net zo goed op MP kijken. Dan heb ik meer kans op eerlijke info en misschien een baasje dat blij is een eerlijk huisje te vinden.

N0a

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-22 12:57

_San87_ schreef:
Ik zou dan eerder denken aan voer, medicatie en dekens voor de winter, oid.

Nou precies. Die hindernissen koop je maar lekker van je eigen geld. Die sponsoren kunnen beter gebruikt worden voor de paarden.

Judith68

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-22 12:59

Wij hebben een paar jaar terug een pony geadopteerd daar. Voor mijn dochter die toen 7 was en voor het eerst wat ging rijden. Toen juist bij adoptie gekeken omdat er dan ook de mogelijkheid was om de pony terug te geven mocht mijn dochter het uiteindelijk toch niet zo leuk vinden. Ging toen een beetje vreemd. Waren al tig gegadigden voor en wij kregen te horen dat wij er niet op hoefden te rekenen dat wij een kans maakte. Volgende dag een berichtje van hun of wij nog interesse hadden en dezelfde dag konden komen kijken en svp gelijk meenemen ook. Dat hebben we gedaan. Pony heeft bijna 2 jaar bij ons gestaan maar bleek toch niet zo geschikt voor een kind en bleek niet met andere paarden te kunnen staan. Pony terug gebracht. Van PZB eigenlijk nauwelijks reactie gehad toen maar toen de pony opnieuw ter adoptie aan werd geboden via hun facebookpagina wel afgebrand door hun volgers. Pony stond bij ons te verpieteren, dus leek me beter dat hij ergens anders naar toe ging. 2 jaar tot 2 x toe mailtje van PZB hoe het met de pony was. Gezegd dat ik daar ook wel nieuwsgierig naar was.... Pony vorig jaar trouwens meerdere keren voorbij zien komen in een advertentie van opstijg trapjes waar hij er prima uitzag. Zal eens kijken of ik dat contract nog ergens heb....

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-22 13:02

Moderatoropmerking:
Dit bericht is leeggehaald omdat het niet voldoet aan de Boktregels

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-22 13:04

Ze hadden op die oude locatie toch al hindernissen? Misschien niet genoeg, maar ik zou de sm houden voor nodige dingen voor de opvang paarden. Voer, medicatie enzovoorts. Dat je dan privé bedrijven in de buurt benaderd voor hindernissen kan, maar uit naam van de stichting is het wel erg raar. Want er zit echt wel een grens aan wat mensen en bedrijven gaan sponsoren dus moet je goed nadenken wat nu echt van belang is. Dure hindernissen om de bak te verhuren is niet van belang, want zoveel levert dat niet op en kost wel geld voor degene die sponsoren. Hoewel er wel voordeel aan zit belastingtechnisch, maar dan moeten ze wel netjes met facturen werken en reclame bijvoorbeeld.

Drico

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-22 13:09

manzano schreef:
N0a schreef:

Maar als ze het gaan verhuren, gaan ze er toch ook inkomsten mee genereren?

Dus met je stichting vragen om hindernissen klopt ook alweer niet :P
Want een stichting mag geen inkomsten maken, als ik dat goed begrepen heb toch?

Dreamboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-22 13:15

Moderatoropmerking:
Dit bericht is leeggehaald omdat het niet voldoet aan de Boktregels

Love_myhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-22 13:38

Ik zou er ook überhaupt nooit aan beginnen, deze stichting heeft wat mij betreft alleen maar rode vlaggen.

darkadia

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-22 13:41

Bijzonder weer van die hindernissen.

Betreft adoptie; ik heb dit alweer bijna 5 jaar geleden gedaan. Huidige paard geblesseerd en hield zich niet rustig op de wei als n vriendje weg was. Prijzen waren toen nog wel ‘normaal’ voor adoptie. Wel veel werk aan gehad om hem weer beetje paard te laten zijn en fijner in zijn lijf te krijgen. Was enorme plank, en heel erg afgesloten en tegen de hand.

Voor mij was idd de reden: als het geen match is met mijn paard kan ik verder kijken, plus op dat moment laag budget. En ik denk dat het terug kunnen brengen inderdaad is waardoor mensen er sneller voor kiezen. Zeker de jongere ruiters die dan hun ouders overhalen voor een ‘eigen’ pony.

Ik moet wel zeggen: ik zou het nooit weer doen en ook niet adviseren, zeker niet met wat ze in die paar jaar hebben laten zien (of niet laten zien) en de communicatie… zonde want het oorspronkelijke doel van de stichting was mooi.

Paar keer financieel lastig gezeten en er wordt totaal niet mee gedacht in een oplossing. Gelukkig kunnen fixen en hij blijft lekker bij ons. Gaat niet meer weg/terug, want veel te bang dat hij dan slecht terecht komt.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-22 13:49

Moderatoropmerking:
Dit bericht is leeggehaald omdat het niet voldoet aan de Boktregels.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-22 13:49

Judith68 schreef:
Wij hebben een paar jaar terug een pony geadopteerd daar. Voor mijn dochter die toen 7 was en voor het eerst wat ging rijden. Toen juist bij adoptie gekeken omdat er dan ook de mogelijkheid was om de pony terug te geven mocht mijn dochter het uiteindelijk toch niet zo leuk vinden. Ging toen een beetje vreemd. Waren al tig gegadigden voor en wij kregen te horen dat wij er niet op hoefden te rekenen dat wij een kans maakte. Volgende dag een berichtje van hun of wij nog interesse hadden en dezelfde dag konden komen kijken en svp gelijk meenemen ook. Dat hebben we gedaan. Pony heeft bijna 2 jaar bij ons gestaan maar bleek toch niet zo geschikt voor een kind en bleek niet met andere paarden te kunnen staan. Pony terug gebracht. Van PZB eigenlijk nauwelijks reactie gehad toen maar toen de pony opnieuw ter adoptie aan werd geboden via hun facebookpagina wel afgebrand door hun volgers. Pony stond bij ons te verpieteren, dus leek me beter dat hij ergens anders naar toe ging. 2 jaar tot 2 x toe mailtje van PZB hoe het met de pony was. Gezegd dat ik daar ook wel nieuwsgierig naar was.... Pony vorig jaar trouwens meerdere keren voorbij zien komen in een advertentie van opstijg trapjes waar hij er prima uitzag. Zal eens kijken of ik dat contract nog ergens heb....

Net zoals darkadia dus de reden dat je ze evt terug kan brengen. En ik begrijp dat de prijzen eerder heel anders lagen? De prijzen die ze nu vragen kun je toch ook echt wel wat voor vinden op Marktplaats namelijk.

Op de oude locatie heb ik ze ook vaak zat zien springen, maar kan natuurlijk dat die hindernissen bij die locatie horen. Neemt niet weg dat het weer een raar verhaal is om te vragen of iemand hindernissen wilt sponsoren. :Y)

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-22 14:09

Ik kon het niet nalaten op het bericht te reageren. Ik vind het echt schaamteloos, want ze doen.
Uit naam van de hulporganisatie sponsoring vragen voor commerciele doeleinden. ik walg daar serieus van.