Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
amber15 schreef:klopt, het staat hier duidelijk beschreven: https://www.alexadvocaten.nl/aansprakelijkheid-paardeneigenaar/Femke_Tweety schreef:Maar bij mijn weten is de eigenaar in principe in eerste instantie áltijd verantwoordelijk wanneer een paard ergens schade veroorzaakt.
Inderdaad een interessant vraagstuk, want hoe zit het dan als pvb officieel eigenaar blijft?
DuoPenotti schreef:Mijn mond valt steeds verder open van de rare regels.
Geen bijrijder mogen hebbenkijk dat hij niet in manegelessen mag gaan lopen, dat daar kan ik me iets bij voorstellen.
Maar of nu de eigenaar/houder 6 dagen rijd of een bijrijder 2 en de houder 4, wat maakt dat voor dat paard uit?
Ik begrijp eigenlijk steeds minder dat er nog mensen zijn die daar een paard vandaan hebben.
De prijzen zijn ook niet laag, dan kun je toch beter 1 gewoon zelf zo kopen?
Ik mis echt de voordelen.
N0a schreef:Ik vind het ook heel frappant dat ze nu vragen om bedrijven die een hindernis willen sponsoren... Je bent verdorie een opvang locatie voor verwaarloosde paarden. Waar heb je (gesponsorde) hindernissen voor nodig?
Je bent toch geen wedstrijd locatie / rijvereniging...
DuoPenotti schreef:Ik begrijp eigenlijk steeds minder dat er nog mensen zijn die daar een paard vandaan hebben.
De prijzen zijn ook niet laag, dan kun je toch beter 1 gewoon zelf zo kopen?
Ik mis echt de voordelen.
manzano schreef:N0a schreef:Ik vind het ook heel frappant dat ze nu vragen om bedrijven die een hindernis willen sponsoren... Je bent verdorie een opvang locatie voor verwaarloosde paarden. Waar heb je (gesponsorde) hindernissen voor nodig?
Ze verhuren kennelijk de bak om te kunnen springen aan externen.
manzano schreef:N0a schreef:Ik vind het ook heel frappant dat ze nu vragen om bedrijven die een hindernis willen sponsoren... Je bent verdorie een opvang locatie voor verwaarloosde paarden. Waar heb je (gesponsorde) hindernissen voor nodig?
Ze verhuren kennelijk de bak om te kunnen springen aan externen.
Judith68 schreef:Wij hebben een paar jaar terug een pony geadopteerd daar. Voor mijn dochter die toen 7 was en voor het eerst wat ging rijden. Toen juist bij adoptie gekeken omdat er dan ook de mogelijkheid was om de pony terug te geven mocht mijn dochter het uiteindelijk toch niet zo leuk vinden. Ging toen een beetje vreemd. Waren al tig gegadigden voor en wij kregen te horen dat wij er niet op hoefden te rekenen dat wij een kans maakte. Volgende dag een berichtje van hun of wij nog interesse hadden en dezelfde dag konden komen kijken en svp gelijk meenemen ook. Dat hebben we gedaan. Pony heeft bijna 2 jaar bij ons gestaan maar bleek toch niet zo geschikt voor een kind en bleek niet met andere paarden te kunnen staan. Pony terug gebracht. Van PZB eigenlijk nauwelijks reactie gehad toen maar toen de pony opnieuw ter adoptie aan werd geboden via hun facebookpagina wel afgebrand door hun volgers. Pony stond bij ons te verpieteren, dus leek me beter dat hij ergens anders naar toe ging. 2 jaar tot 2 x toe mailtje van PZB hoe het met de pony was. Gezegd dat ik daar ook wel nieuwsgierig naar was.... Pony vorig jaar trouwens meerdere keren voorbij zien komen in een advertentie van opstijg trapjes waar hij er prima uitzag. Zal eens kijken of ik dat contract nog ergens heb....