Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Mizora schreef:Voor de rendac hoeft het dier niet geregistreerd te zijn. Geen van onze paarden zijn gecontroleerd op chip of paspoort toen ze opgehaald werden.
Ze hoeven inderdaad niet geregistreerd te zijn, want voor registratie moeten ze gevangen worden. Daarnaast moet een rund een oormerk (dus een zichtbaar registratiemiddel) en dat is nogal zichtbaar. Hoewel op zich tatoeage (groen of zwart) met maagbolus ook mag (tatoeage is officieel een zichtbaar merk, maar in werkelijkheid valt het nauwelijks op). Aangezien de dieren toch gevangen moeten worden voor een oormerk, zou dat ook nog wel een optie kunnen zijn (eventueel met roesje).
Janneke2 schreef:...dat vraag ik mij dus af:'uitgehongerde dieren hebben weer te eten'.
Er ligt niet of nauwelijks sneeuw, er is veel laagcalorisch voer - de magerdere dierenzijn beter af met het genadeschot (of een roofdier).
Hopelijk heeft SBB voldoende laagcalorisch hooi.
...en dan is er de regel in de natuur dat eten is, voor wie het kan veroveren. Je kunt als uitdeler vermijden om op 1 hoop te voeren, maar zo uitdelen dat ook de zwakkeren tien uur per dag hooi kunnen eten zonder verjaagd te worden...?
I doubt it.
Dus "hooi uitdelen zonder leed" - ik weet het niet.
Dees schreef:Minimaal 5kg voer per dag per dier nodig. circa 7.500 dieren? hoeveel zouden er nog leven? dat is dus 37.500kg hooi per dag nodig, minstens. zeker nog 30 dagen voordat het gras weer gaat groeien. Dat is dan 1.125.000kg hooi benodigd. Dat zijn ongeveer 3.250 grote vierkante balen. Terwijl SBB helemaal niets heeft ingekocht omdat bijvoeren geen beleid is.
Hoe kan ik geloven dat ze vanaf nu werkelijk die dieren gaan bijvoeren?
Wie heeft er nou "toevallig" ruim 3.250 grote vierkante balen hooi op voorraad liggen?
Ik geloof er geen barst van.
LadyMadonna schreef:Ronduit belachelijk dat er nu bijgevoerd gaat worden omdat een aantal idioten boswachters (die ook maar hun werk doen) gaan lopen bedreigen....
Realiseer je als je fb acties deelt, dat het ook bij zulke idioten terecht komt...
Dit lost het probleem niet op...
Marie_Anne schreef:Precies, dat vraag ik me ook af. Maar hee, de mensen die boswachters hebben bedreigd kunnen zichzelf op de borst kloppen, want er is iets bereikt.
Ik hoop echt dat ze hun beleid aan gaan passen hoor, en van die foto van dat ene jonge magere paardje die steeds langs komt, word ik heel verdrietig. Maar ik vind het bizar om te zien hoe mensen maar achter de meute aanrennen. En ik denk dat over 2 weken veel mensen weer met iets anders bezig zijn en de OVP weer vergeten zijn. De waan van de dag.
Op die foto van Eline staan bijvoorbeeld toch echt paarden te eten die niet mager zijn. Waarom zou je die groep paarden dan in godsnaam gaan voeren?