Paarden in paniek door luchtballon, boeren boos

Moderators: Essie73, Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Paarden in paniek door luchtballon, boeren boos

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-19 23:07

Hopelijk hebben ze er nu wel van geleerd ,vervelend voor jou en de passagiers

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-19 23:17

Peppertree schreef:
Inderdaad! Ben nu wel heel blij dat we wat meer op de hoogte zijn van wat nu echt de regels zijn.

Man heeft uiteindelijk genoegen genomen met een geldbedrag en (wederom) de belofte dat ze hier niet meer zullen landen. Ze zijn nu dus weg.

Dit was de 3de of 4de keer toch? Ben bang dat deze lui het nooit gaan leren.

Peppertree

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-19 23:19

Vierde keer ballon in de tijd dat we hier wonen, derde keer het noordelijk ballonvaartcentrum.

LindyH

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-19 01:22

Gingen zíj de politie bellen? _O- Gewoon jammer dat het niet doorging. Het zou wel goed zijn als de politie wat ervaring opdoet met dit soort gevallen, zodat ze in de toekomst makkelijker komen en ook beter weten wat ze kunnen/moeten doen, ook bij mensen die misschien wat minder goed weten wat hun rechten zijn.

Er is helemaal niets aangepast in de wet, dus dat verhaal is kul. Dat zeggen ze vast alleen maar om in een beter boekje te komen bij hun klanten, want die gaan dat echt niet checken.

En zoals al zo vaak gezegd in dit topic, of er schade is of niet doet er niet toe. Ze mogen daar gewoon niet komen. Het is privéterrein. In Amerika hebben ze daar het mooie woord 'trespassing' voor.
Ze hebben trouwens sowieso overlast veroorzaakt door mensen een hartverzakking te bezorgen omdat die vrezen voor hun land, gewas en dieren.

Je zou toch als je zo'n frequent slachtoffer bent bijna een laken in je wei gaan leggen met een levensgrote afbeelding van het 'Verboden Toegang'-bordje erop. Als het dan nog niet duidelijk is...
Ik zie een markt. :D

denisesilver

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-19 07:13

In Amerika zouden ze uit de lucht worden geschoten. :D

Nog geen slechte recensies achtergelaten op google reviews, facebook, etc.?

Daarbij, het is bullsh.. om te zeggen dat ze niet anders konden. Als ze tegen iemand kunnen zeggen: "Sorry, maar dan en dan gaat niet want dan varen we niet over uw boerderij," dan kunnen ze ook best uitstippelen waar ze zouden kunnen landen. Voor het goede zou ieder jaar in kaart moeten worden gebracht waar ze dat jaar mogen landen, en zou de overheid moeten subsidiëren om de boeren uit de schade te laten komen (dat lukt namelijk niet met een flesje drank en 25 euries). Denk dat er dan heel gauw een verbod op zal zijn.

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-19 07:28

Ricie schreef:
Schade zal wel meevallen, dat komt niet zo heel vaak voor dat er schade veroorzaakt wordt. Jammer dat veel bokkers niet echt realistisch er naar kijken.

Ja met zo'n opmerking kom je er wel 8)7
Je zou eens kunnen proberen om je in te leven in andere mensen. Wat weet je van hun situatie, achtergrond?
Wat weet jij van schade die dieren en mensen op kunnen lopen door stress? Misschien niet direct voor jou zichtbaar, maar dat wil niet zeggen dat het er niet is.

In geval ze bij ons landen wordt zéker de politie gebeld, een klacht en een schadeclaim ingediend.
Het is gewoon asociaal gedrag wat je niet moet tolereren!

sneeuwpop

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-19 08:02

Hebben ze hun spullen ondertussen weer terug?

Ik zou heel snel bordjes ophangen met verboden toegang en het wetboeknr erbij, dan ze verbieden op je grond te komen.
Dan politie bellen als ze wel op je grond komen.

Denk dat als ze hun spullen een poos kwijt zijn, ze de volgende x wel ergens anders gaan landen.

Zelfs bij gestolen "waar" moet je eerst aantonen dat het van jou is en kan de houder dit weigeren - duurt lang voordat ze hun spullen terug kunnen krijgen...

Ricie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-19 08:57

Ik ga geen moeite doen mezelf in te leven. Ik zou het echt prima kunnen hoor....maar heb t gevoel dat iedereen hier dat ook amper tot niet kan, doet of überhaupt ook maar wil.

Hahaha, eerst gijzelen....nu de ballon stelen....echt jullie zijn een stelletje crimenelen _O-
.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-19 09:01

Maar je mag wel zomaar op het land van een ander dingen doen? Das niet crimineel?

Ik moet er niet aan denken dat er een luchtballon in ons land zou landen :n de ravage zou niet te overzien zijn...

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-19 09:15

Ricie schreef:
Ik ga geen moeite doen mezelf in te leven. Ik zou het echt prima kunnen hoor....maar heb t gevoel dat iedereen hier dat ook amper tot niet kan, doet of überhaupt ook maar wil.

Hahaha, eerst gijzelen....nu de ballon stelen....echt jullie zijn een stelletje crimenelen _O-
.

Waar lees jij gijzelen dan? Quote het eens. Mensen kunnen prima over een hek klimmen en langs een trekker lopen toch ;) alleen de ballon kan er dan niet door..
En de ballon is al op terrein waar het al niet eens hoort te zijn. Namelijk PRIVÉ terrein.

Optiwolk

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-19 09:31

denisesilver schreef:

Nee hoor, Amerika is juist heel soepel wat dat betreft.
Staan ook veel experimentelere luchtvaart toe, wat hier niet de lucht in ma van EU/ lokale wetgeving mag daar gewoon de lucht in.

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-19 09:42

Ricie schreef:

.

Ik ga je niet vragen of je je wilt inleven. Ik haat dat woord en wat er daarmee gevraagt word te doen echt. :)

Wrl vraag ik je je verstand te gebruiken. Heb jij nooit foto's gezien van lichamelijke schade bij vee dankzij ballonvaarders? Heb jij nooit foto's gezien van de ravage op land wat voorbereid is op hooien?
Voel toch even aan je hoofd man en zeg nooit merr dat schade wel mee zal vallen.

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-19 10:31

Tja, je moet wel in de spiegel willen kijken. Mensen die gewoon over een hek kunnen klimmen zijn niet gegijzeld. Kun je l.llen wat je wilt, maar is gewoon niet zo.

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-19 10:34

Kinke schreef:
Tja, je moet wel in de spiegel willen kijken. Mensen die gewoon over een hek kunnen klimmen zijn niet gegijzeld. Kun je l.llen wat je wilt, maar is gewoon niet zo.

Als ze in een mandje kunnen klimmen moet een hek ook lukken :j

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-19 11:01

Ricie schreef:

.

Het is crimineel* geen crimeneel

Daarnaast is het ontzettend asociaal, ik vraag me af waar jij geleerd hebt dat dat de normale gang van zaken is?

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-19 11:14

Ricie schreef:
Schade zal wel meevallen, dat komt niet zo heel vaak voor dat er schade veroorzaakt wordt. Jammer dat veel bokkers niet echt realistisch er naar kijken. Politie bellen....tsjaa geen voorstander van, maar kan ik inkomen en begrijpen.

Hek dicht, slot er op en trekker er voor....oei, ik denk dat jij lang de bak in wil quera....want dat valt wettelijk gezien gewoon onder een gijzeling.....

Inderdaad zijn er bokkers die hier niet realistisch naar kijken. Ik vind dat jij onder die categorie valt.
Of is het normaal dat ik met een voertuig over het land van een boer ga crossen, dingen verniel en vee de stuipen(en verwondingen) op het lijf jaag? Nee. Dat is niet normaal en zelfs illegaal. Ik mag niet met een 4x4 auto op iemands terrein denderen (zonder diens toestemming). Maar als het een ballon betreft wil jij dat men zegt “ohhh, het is een ballon. Ok, dan is het goed”. Dat vind ik onrealistisch.

Land- en en vee eigenaren: succes met deze strijd. Blijf ageren! En overtuigen op bokt lukt toch niet, dus lekker laten sudderen die bokkende ballon vaarders.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-19 11:16

denisesilver schreef:

Ik denk zomaar dat ze in Amerika juist heel gastvrij worden ontvangen als ballonvaarders. Daar leeft men niet op elkaars lip en zijn de lontjes een stuk minder kort als hier. Nederland is gewoon overbevolkt, we hebben veel te weinig ruimte en kunnen niets meer van elkaar verdragen.

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-19 11:18

elnienjo schreef:
denisesilver schreef:

Ik denk zomaar dat ze in Amerika juist heel gastvrij worden ontvangen als ballonvaarders. Daar leeft men niet op elkaars lip en zijn de lontjes een stuk minder kort als hier. Nederland is gewoon overbevolkt, we hebben veel te weinig ruimte en kunnen niets meer van elkaar verdragen.

Vergeet het maar, landeigenaren daar zijn door de bank genomen héél territoriaal!

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-19 11:19

Dit heeft niks met korte lontjes of een laag tolerantieniveau
te maken. Naast het feit dat het gaat om privéterrein, wat iemand hierboven ook al trespassing noemde, gaat het vaak ook om grond waarop mensen hun werk uitvoeren.
Lees: veestapels van slag, akkers naar de knoppen. Het gaat hier om inkomens van mensen waar voor de lol (want waarom ga je anders met een luchtballon op pad?) mensen met de botte bijl doorheen gaan.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-19 11:22

Kuggur schreef:
Vergeet het maar, landeigenaren daar zijn door de bank genomen héél territoriaal!

Als ze denken dat een trespasser slechte bedoelingen heeft wel ja, dan zouden ze je zomaar zonder pardon hun terrein af kunnen schieten. Maar een ballon heeft doorgaans toch wel aantrekkingskracht op veel mensen. En in Amerika is natuurlijk veel meer ruimte. Vee staat niet in zulke kleine weilandjes als hier bij ons.

Krijgen de boeren hier geen vlucht aangeboden trouwens? Dát zou ik een veel betere actie vinden dan een fles drank en 25 euro. Dan ervaar je 't zelf 'ns hoe gaaf het is.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-19 11:29

maar je hebt toch niks aan een ballonvaart als je vee of je akkers beschadigen? Wat een rare oplossing :? je moet volgens mij van de eigendommen van een ander afblijven, zo werkt het toch?

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-19 11:30

Als ik een aanbod krijg van hetgeen mijn land heeft verziekt, ga ik de aanbieder in kwestie vragen of zijn bovenkamer wel helemaal lekker is.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-19 11:30

Cer schreef:
maar je hebt toch niks aan een ballonvaart als je vee of je akkers beschadigen? Wat een rare oplossing :? je moet volgens mij van de eigendommen van een ander afblijven, zo werkt het toch?

Yep. Zo werkt het.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-19 11:39

Ik heb zo'n 20 jaar geleden een ballonvaart gewonnen. Toen we in Belgie uiteindelijk op een weiland landden liep de hele boerderij uit en mochten de kinderen van de boer ook 'ns in de mand naar boven aan 't touw. Kreeg toen niet de indruk dat mensen het vervelend vonden, maar juist een belevenis. Vandaar dat ik nu denk dat mensen kortere lontjes hebben gekregen door de overbevolking en de huidige maatschappij.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-19 11:41

Dat jij en omstanders het leuk vonden
neemt niet weg dat er ook vernielingen plaatsvinden. En verwondingen bij dieren.