Vingino van Tommie Visser weggehaald uit zijn stal - update3

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-14 22:11

Het paard was al op een zeker niveau voordat Tommie hem begon te rijden. je rijdt een paard echt niet in 4 jaar naar OS niveau. Dat bestaat gewoon niet. hij zal het paard hebben mogen gebruiken en er zijn afspraken gemaakt. het paard was denk ik toch wel aardig wat waard voor hij ermee begon. kan me niet voorstellen dat hij zoals hij zelf zegt gebruiksrecht heeft tot hij er zelf mee wilde stoppen. had ze hem het paard net zo goed kunnen geven.

Eirikur

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-14 22:17

Haarlems Dagblad meldt dat alle 15 verdachten vandaag na verhoor zijn vrijgelaten:
http://www.haarlemsdagblad.nl/algemeen/ ... -weer-vrij

In dit artikel wordt ook geschreven dat de hennepplantages wel degelijk "in de manege werden ontdekt", dus niks niet op belendende percelen.

agerrits

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-14 22:35

Babootje schreef:
Het paard was al op een zeker niveau voordat Tommie hem begon te rijden. je rijdt een paard echt niet in 4 jaar naar OS niveau. Dat bestaat gewoon niet. hij zal het paard hebben mogen gebruiken en er zijn afspraken gemaakt. het paard was denk ik toch wel aardig wat waard voor hij ermee begon. kan me niet voorstellen dat hij zoals hij zelf zegt gebruiksrecht heeft tot hij er zelf mee wilde stoppen. had ze hem het paard net zo goed kunnen geven.

Dat klopt dat geeft Tommie bij Paul en Witteman ook aan. Hoe hij het paard leerde kennen. Ook zegt hij dat het paard 50/50 is. Wat is haar voordeel dan. Dat ze geen kosten heeft, dat het paard een kans krijgt op hoog niveau te komen, en dat ze dus 50 procent aandeel heeft in het paard. Echter kan ze het paard dan nooit verkopen zonder zijn toestemming. Tevens kan ze het paard ook niet uit training halen, want dat zijn ze niet overeengekomen, anders heeft Tommie er geen voordeel aan. De geïnvesteerde kosten moet je er altijd van aftrekken als die door 1 betaald is, en dan 50/50 ieders dat is haar deel, bij verkoop, wat ook Tommie niet zonder mede eigenaar mag, beide gelijke rechten, maar ook plichten.

420BlazeIt

Re: Vingino van Tommie Visser weggehaald uit zijn stal - update2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-14 22:38

Het gaat lekker daar op die manege.
Jeetje.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-14 22:43

Hermelientje schreef:
anneliesdj schreef:
Ken ik jou?

http://www.rtvnh.nl/nieuws/140907/15+ve ... o+nog+vast
Ik zie dat het nu hier genoemd wordt, gister stond dat er nog niet bij.
Vreemd dat dat gisteravond bij PW niet genoemd is dan.
Waren die kwekerijen bij Tommie in de stallen?

Ik vind het niet zo vreemd dat het niet genoemd werd. Het heeft toch niks met de zaak van het paard te maken? Is gewoon een apart geval. Als ik de advocaat van Tommie was zou ik ook zeggen we komen alleen als daar niet over gesproken wordt. ;)

Ja natuurlijk, maar P & W zijn ook wel zo om dat stiekem toch te noemen als de camera toch al draait.

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-14 00:38

agerrits schreef:
Babootje schreef:

Dat klopt dat geeft Tommie bij Paul en Witteman ook aan. Hoe hij het paard leerde kennen. Ook zegt hij dat het paard 50/50 is. Wat is haar voordeel dan. Dat ze geen kosten heeft, dat het paard een kans krijgt op hoog niveau te komen, en dat ze dus 50 procent aandeel heeft in het paard. Echter kan ze het paard dan nooit verkopen zonder zijn toestemming. Tevens kan ze het paard ook niet uit training halen, want dat zijn ze niet overeengekomen, anders heeft Tommie er geen voordeel aan. De geïnvesteerde kosten moet je er altijd van aftrekken als die door 1 betaald is, en dan 50/50 ieders dat is haar deel, bij verkoop, wat ook Tommie niet zonder mede eigenaar mag, beide gelijke rechten, maar ook plichten.

Dus ze heeft het recht niet het paard te verkopen zonder zijn toestemming? Mijn stiefvader denkt van wel. Heb je rechten of iets gestudeerd waardoor je het zeker weet? Dan geven jouw posts zeker meer duidelijkheid!

Zwartje07

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-14 00:54

Volgens mij heeft die vrouw zeker wel het recht haar deel van het paard te verkopen. Word alleen lastig om een andere mede eigenaar te vinden. Alles moet dan toch in overleg gebeuren en dat is niet erg aantrekkelijk denk ik om mede eigenaar te worden. Verplaatsen, training en dat soort zaken kun je allemaal niet veranderen dus dan moet je het toch al als een investering zien om mede eigenaar te worden van zo'n paard.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-14 00:55

Wij weten toch niet wat er op papier staat ofwel? Zonder dat wij weten wat er schriftelijk of mondeling is afgesproken over het eigendom is dit slechts gissen :)

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-14 01:01

Ze zijn allebei eigenaar, dat is al duidelijk. Maar voor hoeveel ieder niet, of heeft tommie dat ook gezegd bij paul en witteman? Maar met deze informatie kunnen we toch in ieder geval wel erachter komen of ze het paard wel mag verkopen?

Zo ja dan hoop ik voor tommie dat hij het geld heeft om het af te kopen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-14 01:02

Geryon schreef:
Ze zijn allebei eigenaar, dat is al duidelijk. Maar voor hoeveel ieder niet, of heeft tommie dat ook gezegd bij paul en witteman? Maar met deze informatie kunnen we toch in ieder geval wel erachter komen of ze het paard wel mag verkopen?

Zo ja dan hoop ik voor tommie dat hij het geld heeft om het af te kopen!

Wanneer ze beide eigenaar zijn, maar zij niet zomaar dat paard verkopen natuurlijk. Ze is dan namelijk niet geheel beschikkingsbevoegd :)

Maargoed, ik heb me niet verdiept in de afspraken, dus ik speculeer maar wat :)

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-14 01:04

Volgens Tommie zijn ze beide 50% eigenaar.
Natuurlijk mag ze haar deel van het paard wel verkopen, zou niet weten waarom ze daar zijn toestemming voor nodig heeft. Ze mag alleen niet het paard in zijn geheel verkopen, dat lijkt me nogal logisch.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-14 01:07

anneliesdj schreef:
Volgens Tommie zijn ze beide 50% eigenaar.
Natuurlijk mag ze haar deel van het paard wel verkopen, zou niet weten waarom ze daar zijn toestemming voor nodig heeft. Ze mag alleen niet het paard in zijn geheel verkopen, dat lijkt me nogal logisch.

Dat ligt aan de contractuele bepalingen. Wellicht zegt het contract dus wel dat beide partijen daarmee akkoord moeten zijn :)

Ze mag sowieso zijn deel niet verkopen, en het is ook nu weer afhankelijk van de contractuele bepalingen of zij al dan niet het paard mag verplaatsen :)
Kortom, er is geen zinnig woord over te zeggen.

Zwartje07

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-14 01:08

Als er geen contract is hebben ze dus ook geen afspraken daarover.
Niet er slim van hem gezien hij toch heel serieus bezig was met het paard. Je zou denken dat je dan de zaken goed geregeld wil hebben. Maar in ieder geval een les voor hem.

Maar goed hij kan haar deel overnemen als ze daarmee akkoord gaan. Dan komt de prijsbepaling en dat is lastig weet niet hoe het zit maar volgens mij kan ze eigenlijk vragen wat ze wil en dan is het maar net hoe graag ze er vanaf wil.
Laatst bijgewerkt door Zwartje07 op 06-04-14 01:10, in het totaal 1 keer bewerkt

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-14 01:09

Er is geen contract dus daar valt zowieso niets over te zeggen.

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-14 01:09

Volgens mij hebben ze geen contract, enkel gewoon wat afspraken.

Maar nu mevrouw vrijgesproken is horen we vast binnenkort weer wat van de advocaat.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-14 01:11

Een mondelinge overeenkomst wordt ook gewoon gezien als een bindend contract. :)
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 06-04-14 01:12, in het totaal 1 keer bewerkt

agerrits

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-14 01:12

Geryon@ als het paard 50/50 is kan 1 nooit het paard verkopen, want dan verkoopt die ook het deel van de ander immers, die moet immers instemmen. Ik heb het niet over het eigendeel van 1 van de twee eigenaren. Ik heb wel aardig gestudeerd, maar zeker geen rechten, mijn broer is wel meester in de rechten. ;) stel ik heb met iemand samen een paard, beide 50 procent betaald, en ook in kosten gedeeld, en de ander verkoopt in 1x dat paard, dan heb ik dus in 1x niks meer toch?
Dit verhaal is wel vreemd omdat als iemand een paard in training zet, niks hoeft te betalen, paard word na het hoogste niveau gereden, en dat doet iemand vrijwillig, zonder eigenbelang.

Zwartje07

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-14 01:14

Rowdine schreef:
Een mondelinge overeenkomst wordt ook gewoon gezien als een bindend contract. :)

Ja is alleen woord tegen woord en heb je er dus vrij weinig aan als het er op aan komt.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-14 01:15

Ja toen ik dit zo hoorde begon ik me af te vragen of Tommie zijn pennyjaren al wel ontgroeid is, dat hij zoiets doet zonder afspraken te maken.

Ketaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-14 01:15

Geryon schreef:
Volgens mij hebben ze geen contract, enkel gewoon wat afspraken.

Maar nu mevrouw vrijgesproken is horen we vast binnenkort weer wat van de advocaat.

hoe weet je dat ze is vrijgesproken.

ze moest alleen een verklaring afleggen over de knokpartij/schietpartij

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-14 01:16

Zwartje07 schreef:
Rowdine schreef:

Ja is alleen woord tegen woord en heb je er dus vrij weinig aan als het er op aan komt.

Dat ligt er toch maar helemaal aan wie erbij waren en of er uberhaupt mensen bij waren?
Overigens kan de interpretatie van de onderlinge afspraken ook nog meetellen, dus dit is alleen maar gespeculeer :)

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-14 01:18

Oh sorry ik bedoelde niet vrijgesproken :+

Er staat overigens ook wat op fb dus niet alleen mondeling. Maar wat er op fb staat?

Ik gok zomaar dat er geen afspraken gemaakt zijn wat betreft verkoop. Anders zou dit ook niet zo'n grote puinhoop geweest zijn lijkt me!

Zwartje07

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-14 01:22

Rowdine schreef:
Zwartje07 schreef:
Dat ligt er toch maar helemaal aan wie erbij waren en of er uberhaupt mensen bij waren?
Overigens kan de interpretatie van de onderlinge afspraken ook nog meetellen, dus dit is alleen maar gespeculeer :)

Dan zal er volgens mij wel een objectief persoon bij moeten zijn want anders heb je daar toch helemaal niets aan. Mag toch hopen dat familie leden en bekende daar niet bij kunnen helpen. En gezien hun professionele manier van handelen geloof ik niet dat ze er daadwerkelijk iemand bij gehad hebben die er objectief instaat.

Ik was ook echt verbijsterd dat hij serieus op tv ging vertellen dat de "afspraken" wel op facebook staan. En hij wilde serieus mee rijden met de OS. Ik kan daar niet bij dat je zo iets belangrijks niet op papier zet. Dat hij dat in het begin niet deed dat kan nog maar zodra je merkt dat het echt wat gaat worden wil je toch ook wat zekerheid als ruiter. Je ziet wat er van komt als je vertrouwd op de (mooie) blauwe(of groene, bruine) ogen van de eigenaar.
Vanuit haar kant vrij logisch dat ze er niet mee gekomen is om de boel op papier te zetten.

Voor hem is het absoluut vervelend hoor maar een hele leerzame les laten we hopen.

Ketaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-14 01:24

Geryon schreef:
Oh sorry ik bedoelde niet vrijgesproken :+

Er staat overigens ook wat op fb dus niet alleen mondeling. Maar wat er op fb staat?

Ik gok zomaar dat er geen afspraken gemaakt zijn wat betreft verkoop. Anders zou dit ook niet zo'n grote puinhoop geweest zijn lijkt me!

zij heeft meermaals aangegeven via fb dat hij mede eigenaar was, 50/50

:o

agerrits

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-14 01:26

Kan ook zijn dat er geen sprake is van verkoop en dat ze het paard bij haar wil hebben staan.
Misschien wil ze er zelf wel op rijden?
Als het om geld gaat, kan ze gewoon het proberen te regelen via Tommie, mochten ze daar niet uitkomen kan ze rechtelijkestappen nemen, of een bemiddelaar inschakelen.
Het is maar zeer de vraag of het om geld gaat, kan ook een uit emotie uiteengelopen verhaal zijn.