Paarden failliete zorgboerderij onder de veilinghamer

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

SandraBeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-14 13:36

jenn0dv schreef:
Ik snap het ook niet helemaal. Het is dus op de een of andere manier niet mogelijk om de PvdD gewoon te overbieden?

Tuurlijk wel! Alleen wordt het voor sommige mensen dan een te duur paard. Maar zoals ik het begrijp zijn ze (PvdD) niet van plan boven de 400 te bieden. Zodat de blijkbare slachtprijs al overschreden is. Moet het eerst allemaal nog maar eens zien.
Laatst bijgewerkt door SandraBeer op 24-01-14 13:38, in het totaal 1 keer bewerkt

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-14 13:37

SandraBeer schreef:
Silly1972 schreef:
Pffff Zo fijn dat dit zo moet Sandra.

Ik heb hier niet zo'n zin in, laten we het er maar op houden dat we allebei het beste voor hebben met de paarden.

Precies! En dat jij maar niet meer reageert op mij, want je begrijpt me niet. Sorry zeggen is ook een hele kunst joh. Aan jouw reacties te zien denk ik eigenlijk dat jij maar in heel weinig dingen zin hebt.

Ooh en jij zegt wel sorry? Ik was zo wijs om de discussie te stoppen, jammer dat jij dat niet bent.
Ik probeer er nog op een volwassen manier een einde aan te maken, zo jammer dit.

Maar goed er zijn belangrijkere zaken

faramunda

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-14 13:44

jenn0dv schreef:
Ik snap het ook niet helemaal. Het is dus op de een of andere manier niet mogelijk om de PvdD gewoon te overbieden?

Natuurlijk wel. Ze schrijven toch dat zij door willen bieden tot boven de 400 euro, wat volgens hun de slachtprijs is... zodat ze iig 1 of meerdere paarden van de slacht kunnen redden. Wie de nieuwe eigenaar wordt zal afhangen hoever er doorgeboden gaat worden

minikatje

Re: Paarden failliete zorgboerderij onder de veilinghamer

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-14 13:47

maar waarom dan al die geld-inzamelacties?
dat is dan toch niet nodig? :)

jenn0dv

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-14 13:49

Nou, dat is toch niet de jackpot? Bij 400 ligt de uiteindelijke prijs op ca 560. Dus als je daar 100 overheen biedt heb je toch nog steeds een paard voor een appel en een ei? Snap de ophef niet zo...

faramunda

5

Pascale Plusquin heeft de statusupdate van Stichting Paard In Nood gedeeld.

10 uur geleden

Stichting Paard In Nood

11 uur geledenVoor iedereen die voornemens is te gaan bieden morgen (zaterdag) tot en met dinsdag:Natuurlijk hopen we dat alle paarden boven de slachtprijs weg gaan zodat ze oninteressant zijn voor mensen die er slachtwinst mee willen maken, maar.....* als je biedt houdt er rekening mee dat je dit weloverwogen en niet impulsief doet.* besef dat een veiling geen marktplaats.nl is waar je niet hoeft terug te komen op je bod. Je bod is BINDEND als niemand meer biedt ben je verplicht dit bedrag binnen een paar dagen te betalen! * koop geen paard als je het eigenlijk niet kunt betalen, vooral deze paarden hebben bijna allemaal een mankement en zullen (hoge?) dierenarts kosten met zich mee kunnen brengen.* koop geen paard als je het geen gezelschap kunt bieden van een ander paard.* koop geen paard als niet jaarlijks een tandarts kunt laten komen (als er werk aan de winkel is, kost dat ook al snel minimaal 150 euro).* Besef dat je het paard binnen een paar dagen moet ophalen. Heb je vervoer??* Het kan zijn dat deze paarden wat achterstallig onderhoudt hebben, misschien moeten ze ontwormd worden, tandarts, bloedprikken, osteopaat....ik weet het niet maar houdt er rekening mee (financieel)* besef dat je bod niet het enige is wat je betaald...er komen veilingskosten belasting. Bekijk van te voren hoeveel dat precies is, zodat je daarmee niet in de problemen komt.* een paard vraagt minimaal een uur aandacht per dag, kun je dat 7 dagen per week 365 dagen per jaar bieden of regelen? Ook als het ijskoud is en regent...* etc.m.a.w. weet waar je aan begint, om te voorkomen dat jezelf en het paard in de problemen komt, enkel uit goede bedoelingen!Succes en heel hartelijk dank namens de paarden!

Nymbous

.
Laatst bijgewerkt door Nymbous op 07-07-24 16:22, in het totaal 1 keer bewerkt

faramunda

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-14 13:51

SandraBeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-14 13:52

jenn0dv schreef:
Nou, dat is toch niet de jackpot? Bij 400 ligt de uiteindelijke prijs op ca 560. Dus als je daar 100 overheen biedt heb je toch nog steeds een paard voor een appel en een ei? Snap de ophef niet zo...

Precies! Die snap ik ook niet. Dat moet zo'n paard dan toch wel voor je waard zijn.

Nymbous

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-14 13:53

.
Laatst bijgewerkt door Nymbous op 07-07-24 16:21, in het totaal 1 keer bewerkt

_Inge

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-14 13:53

ze willen 600 bieden ipv 400 , want 5400 wat er volgens Piep opgehaald moet worden en dan delen door 9 is 600 ;)

SandraBeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-14 13:54

minikatje schreef:

Omdat ze voor veel paarden die 400 willen bieden.

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-14 13:54

Trouwens... iedereen heeft het over de slachtprijs, maar deze dieren kunnen toch nooit meer voor menselijke consumptie gebruikt worden?

Dan krijg je toch helemaal NIETS voor zo'n paard?
Dan kóst het toch alleen maar geld?

De hele slachtprijsdiscussie is dan toch totaal overbodig?

Roweentje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-14 13:55

Maar als ze 600 bieden komt er nog eens 40% bovenop, dus dat x9 is weer meer dan 5400. Ze spreken zich allemaal tegen.. Of PvdD en spin hebben zelf geen ballen verstand van de veiling en weten dus niet dat er nog die veilingkosten bijkomen.

Roweentje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-14 13:56

Amaris schreef:
Trouwens... iedereen heeft het over de slachtprijs, maar deze dieren kunnen toch nooit meer voor menselijke consumptie gebruikt worden?

Dan krijg je toch helemaal NIETS voor zo'n paard?
Dan kóst het toch alleen maar geld?

De hele slachtprijsdiscussie is dan toch totaal overbodig?

Inderdaad. Maar dat schijnt er niet in te gaan.

_Inge

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-14 13:57

Roweentje89 schreef:
Maar als ze 600 bieden komt er nog eens 40% bovenop, dus dat x9 is weer meer dan 5400. Ze spreken zich allemaal tegen.. Of PvdD en spin hebben zelf geen ballen verstand van de veiling en weten dus niet dat er nog die veilingkosten bijkomen.

sowieso is het allemaal erg overdreven nu en alles loopt langs elkaar heen ipv samen te werken, dat is gewoon jammer.

Nymbous

.

SandraBeer

_Inge schreef:
ze willen 600 bieden ipv 400 , want 5400 wat er volgens Piep opgehaald moet worden en dan delen door 9 is 600 ;)

Er komen ook nog veilingkosten en btw bij. Als je dan 400 bied zit je in feite al aan die 600 incl. de kosten.

minikatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-14 13:58

SandraBeer schreef:
minikatje schreef:

Omdat ze voor veel paarden die 400 willen bieden.

maar dan hoeven ze ze toch niet te kopen?
alleen in de veilige zone te krijgen zodat een ander er meer geld voor kan neerleggen en minder te besteden heeft aan de verzorging.

jenn0dv

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-14 13:58

Ja die link had ik gelezen. Dan snap ik nog steeds de ophef niet? Als zij maar bieden tot de slachtprijs, dan is er lijkt mij helemaal niks aan het handje?
Als je al geen 600 euro aan aanschaf kosten wil uitgeven dan kun je het beter laten. Zeker bij oudjes en die mokbenen, dit kost gewoon geld.
Pff wat een sores om die paarden, zie niks anders meer op social media.

Nymbous

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-14 14:01

.

Dakotah

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-14 14:02

Gaat nog een gat in de markt worden.
Je verzamelt een aantal brakke paarden, gooit ze op een veiling, en zorgt voor wat media-aandacht, en je krijgt er een vermogen voor.
Raakt iedereen zijn totaal onverkoopbare paard toch nog voor een leuk bedrag kwijt.

Maar ach PVDD doet alles voor wat extra zetels.
Dieren laten verhongeren in de Oostvaardersplassen vonden ze allemaal best.
Dan is een oud paard naar de slager brengen in mijn ogen een stuk diervriendelijker.

Ik ga de veiling nog wel even volgen, ben echt benieuwd wat deze mediahype nog gaat opbrengen aan biedingen.

SandraBeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-14 14:04

Omdat ze voor veel paarden die 400 willen bieden.[/quote]
maar dan hoeven ze ze toch niet te kopen?
alleen in de veilige zone te krijgen zodat een ander er meer geld voor kan neerleggen en minder te besteden heeft aan de verzorging.[/quote]

Uit het stukje uit de krant te lezen denk ik ook dat dat de bedoeling is. Denk dat ze sowieso overboden worden.

jenn0dv

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-14 14:08

Ik hoop dat ze overboden worden, maar dan wel door mensen met geld achter de hand.
Paarden kosten geld, klaar. Dan kun je niet zeuren over een 100-lapje want die ben je zo kwijt als er wat is. (DA, tandarts, medicijnen, wormenkuurtje, enting, de hele mikmak)

Dakotah

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-14 14:09

Als ze bieden en niemand bied er over heen, hebben ze straks een mooi aantal extra paarden om voor te zorgen.
Ik dacht dat ze zelf vol zaten en geen extra paarden konden hebben.