karev schreef:ik had ten eerste nooit een afgekeurde fjorden dekhengst voor 3000 euro gekocht..Dat is veel geld voor een fjord, en helemaal 1 waar je in de dekdienst niets meer mee kan. Die was met 2000 euro ook wel betaald naar mijn mening
Maar waar ik me aan stoorde was, dat er op een gegeven moment door die mevrouw werd gezegd dat je je moest af vragen waarom een hengsthouder een fjordenhengst, met specifiek kleurtje, wil verkopen, Dan moet er wl meer aan de had zijn toch...
Nee mevrouw, dat heeft te maken met exterieurkeuringen van een stamboek, waar dit paard niet door kwam, en heeft niets met gezondheid te maken.
Hij mag dan in NL afgekeurd zijn, in Frankrijk was het wel degelijk een ggk hengst. Als je dan gaat kijken dat de gemiddelde fjordenprijzen voor merries/ruinen rond de € 1500 liggen is € 3000,- denk ik helemaal niet zo'n gekke prijs voor een ggk hengst. Dat het gebruiksdoel veranderd maakt niks uit voor de waarde. In de dekdienst kun je er wel degelijk wat mee, er zijn immers buitenlandse stamboeken die een ggk hengst makkelijker accepteren dan het NL stamboek.
Verder ga ik wel mee in je mening over die vrouw. Je kunt niet alles houden.