Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Citaat:
Citaat:
anneliesdj schreef:Waar kan ik foto's van het losrijden zien?
Ze staan vast ergens in het topic maar ik kwam niet verder dan het filmpje een paar pagina's terug en dat valt wel mee.
purkie schreef:Het plaatje(of Bild zo je wilt) begint er steeds meer militaristisch uit te zien
ooit was de Grand Prix een schoon toonbeeld van klassieke kunsten
waar pijn ook een plaats kreeg in de training zoals bij de balletdansers
maar wordt die rek en strek toegepast zonder de hoog benodigde kundigheid
leidt dat uiteindelijk tot onherstelbaar blessure leed.
purkie schreef:Het plaatje(of Bild zo je wilt) begint er steeds meer militaristisch uit te zien
en was er weer een basis van betrouwbaar veilig
janderegelaa schreef:purkie schreef:Het plaatje(of Bild zo je wilt) begint er steeds meer militaristisch uit te zien
Geef even een voorbeeld van een bekend paard dat een nekblessure hiervan gekregen heeft.
gummie schreef:Dat hoort in het rijtje van: "ik heb net mijn dochter met een riem op haar reet geslagen, onder het mom van ik duld geen tegenspraak... Maar aangezien de buurman zijn hond aan een boom heeft opgeknoopt en zijn vrouw met een koekenpan het ziekenhuis heeft geramd, hoef ik er niet op aangesproken te worden."
manubres schreef:gummie schreef:Dat hoort in het rijtje van: "ik heb net mijn dochter met een riem op haar reet geslagen, onder het mom van ik duld geen tegenspraak... Maar aangezien de buurman zijn hond aan een boom heeft opgeknoopt en zijn vrouw met een koekenpan het ziekenhuis heeft geramd, hoef ik er niet op aangesproken te worden."
Inderdaad, jij snapt het!
manubres schreef:En weet je wat nog meer blessures geeft?...een jaarling in een kudde neerzetten en dan al die klappen en beten die hij moet incasseren, maar dat gebeurd niet door de mens , dus dat is natuurlijk en normaal!
manubres schreef:Hoeveel dikke mensen rijden er niet op een (te klein/smal) paard?! Dat geeft pas blessures, pijn en paardenleed! En weet je wat nog meer blessures geeft?...een jaarling in een kudde neerzetten en dan al die klappen en beten die hij moet incasseren, maar dat gebeurd niet door de mens , dus dat is natuurlijk en normaal!
gummie schreef:Ik denk dat het rijtje van paarden dat het topsportniveau niet aan hebben gekund, enorm lang is.... Het gros is al vroegtijdig naar de knoppen. Alleen het sterkste van het sterkte kan het niveau aan, zoals dat voor alle (imo ongezonde) topsporten geldt.
Maar het aantonen van een causaal verband tussen de blessure en een specifieke trainingsmethode is om verschillende redenen moeilijk... Allereerst omdat zoveel verschillende factoren een rol spelen bij het krijgen van een blessure. Toon maar eens aan dat het door LDR komt, en 100% zeker niet door iets anders. Ten tweede omdat ik vermoed dat men helemaal niet op zoek is naar het aantonen van een causaal verband, omdat dat wel eens het eind van een trainingsmethode zou kunnen betekenen (waarmee ik niet wil zeggen dat het DUS door de trainingsmethode komt).
Stel je voor dat er WEL een causaal verband zou worden aangetoond (lijkt moeilijk, want denk dat voorstanders van een methode, die er goede resultaten in de sport mee behalen, niet graag zullen meewerken aan een onafhankelijk onderzoek omdat ze er zelf geen baat bij hebben), dan zou dat de hele topsport op z'n gat trekken... Scores van 88% zijn dan verleden tijd, en een stap terug in prestaties, dat wil men ongetwijfeld niet.