Totilas terug naar Edward Gal?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Jannepauli

Re: Totilas terug naar Edward Gal?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-12 16:35

Ach een hengstenshow is niet hectischer dan een internationale dressuurwedstrijd.. :)

enjoy86

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-12 16:36

Rath heeft alle kans op het winnen van een medaille? }:0

manic

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-12 16:36

Ik denk dat hij zich met 81,6% ook wel kwalificeert hoor. Upido bijvoorbeeld hebben we helemaal nog niet in actie gezien.

Fennee

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-12 16:38

Nou, dát is en op bekend terrein en ja dat vind ik wel wat zeggen. Hij presteerde zich thuis al niet, hoe moet dat dan op vreemd terrein? En welke behaalde resultaten inderdaad, 4de op het EK. Maar dat is alleen nog maar Europa, hoe moet dat dan tegen heel de wereld? Bijna een jaar later?

Edit:
manic ; ik denk niet eens dat hij ergens de 81,6% haalt als ze zo doorgaan

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-12 16:39

IndianLady schreef:
En die resultaten zijn? :')

Overwinningen in Duitsland en daarna een heel teleurstellend EK met een dieptepunt op de laatste dag?

Fennee

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-12 16:41

Overwinnigen in Duitsland ja. En verder, niks?

mylittlejoy

Laat hem eerst maar eens daadwerkelijk op een wedstrijd verschijnen voor hij over medaillekansen wil praten.

Overigens vind ik een hengstenshow-filmpje zeker wat zeggen. En het filmpje staat niet op zichzelf; tel het op bij de vele afzeggingen/blessures en dan ziet Londen 2012 er niet bijzonder rooskleurig uit voor MAR.

Upido hebben we idd nog niet gezien. Ik hoop dat we daar binnenkort echt eens wat van gaan horen.

djnien

“Totilas maakt deel uit van onze familie en brengt ons veel vreugde,” aldus Rath. Daarnaast wil zijn zoon Matthias natuurlijk met het paard naar de Olympische Spelen van 2012. “Hij zal dan de derde generatie van onze familie zijn die naar de Olympische Spelen gaat. Mijn vrouw won goud met het landenteam dressuur en haar moeder was er in 1972 eveneens bij.” Echt belachelijk zeg! Wat is er nou belangrijker?? Dit bovenstaande of een gelukkig en happy paard??

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-12 16:45

Hmmm... Beetje een raar persbericht van meneer Rath... Voor wat betreft zijn uitspraken over de OS that is, want we weten allemaal dat MAR in deze vorm niet eens kandidaat zou mogen zijn voor een teamplek.

Misschien verrast hij ons, als hij weer een keer op wedstrijd gaat.

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-12 16:51

Misschien dat twee uur losrijden de beoogde ontspanning wel brengt?

Miranda40

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-12 16:52

Shalot schreef:
Klaus-Martin Rath had beter niet kunnen reageren :D Klaus klets toch weer te veel. Toot niet te koop en anders meer dan 15 miljoen. Toot is de helft minder waard (onder zijn zoon) waar hij hem voor gekocht heeft. pfff Dan mag die bij zijn zoon wel eerst beter gaan lopen.En beetje opscheppen over famillie bij OS. Dan hebben ze nog een aardige klus voor de boeg. Beetje jammer dat Klaus ook zeg dat Edward Gal al vanaf het begin er achter aan zit om toot terug te nemen. Nou dat is broodje aap. EG heb juist afstand genomen.

Maar waarom het paard eerst laten verkopen en de provisie innen om hem nu weer terug te willen? Dat vind ik een vreemde gang van zaken.”

Dit kwam er nog achteraan. Net of dat Edward het voor het zeggen had om de hengst niet te verkopen.

Miranda40

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-12 16:53

_San87_ schreef:
Hmmm... Beetje een raar persbericht van meneer Rath... Voor wat betreft zijn uitspraken over de OS that is, want we weten allemaal dat MAR in deze vorm niet eens kandidaat zou mogen zijn voor een teamplek.

Heeft hij eigenlijk al punten gereden om zich te plaatsen voor een teamplek?

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-12 16:54

Miranda40 schreef:
Shalot schreef:
Klaus-Martin Rath had beter niet kunnen reageren :D Klaus klets toch weer te veel. Toot niet te koop en anders meer dan 15 miljoen. Toot is de helft minder waard (onder zijn zoon) waar hij hem voor gekocht heeft. pfff Dan mag die bij zijn zoon wel eerst beter gaan lopen.En beetje opscheppen over famillie bij OS. Dan hebben ze nog een aardige klus voor de boeg. Beetje jammer dat Klaus ook zeg dat Edward Gal al vanaf het begin er achter aan zit om toot terug te nemen. Nou dat is broodje aap. EG heb juist afstand genomen.

Maar waarom het paard eerst laten verkopen en de provisie innen om hem nu weer terug te willen? Dat vind ik een vreemde gang van zaken.”

Dit kwam er nog achteraan. Net of dat Edward het voor het zeggen had om de hengst niet te verkopen.

Mja, wij weten natuurlijk niet in hoeverre Edward wel of geen proces in gang had gezet om Toot te kopen, dus het is lastig daar wat van te zeggen, imo :).

Miranda40 schreef:
_San87_ schreef:

Heeft hij eigenlijk al punten gereden om zich te plaatsen voor een teamplek?

Geen idee, hij heeft in het begin in de 80% gereden, ik weet niet hoe vaak dat de bedoeling is, though.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-12 16:58

Linnettaaaa schreef:
Nou, dát is en op bekend terrein en ja dat vind ik wel wat zeggen. Hij presteerde zich thuis al niet, hoe moet dat dan op vreemd terrein? En welke behaalde resultaten inderdaad, 4de op het EK. Maar dat is alleen nog maar Europa, hoe moet dat dan tegen heel de wereld? Bijna een jaar later?

Edit:

Hoezo tellen scores van 80+% niet meer mee? Er zijn genoeg ruiters die daar nooit van hun leven aan gaan komen.

Abacab

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-12 17:00

Je bent zo goed als je laatste optreden.

Beetje als het Whitney Houston effect zeg maar.

N0a

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-12 17:01

hedwig111 schreef:
http://www.spiegel.de/sport/sonst/0,1518,814241,00.html
De excuses voor het slechte optreden en de veronderstelling dat SJ toch wel voor de OS Rath zal helpen

Ik heb hier nog niet gereageerd maar alles wel vol verwondering gevolgd. Maar wat ik in dit artikel tegenkwam vond ik toch wel echt belachelijk!

"Eine Hengstschau ist kein Zeichen dafür, wo Totilas tatsächlich leistungsmäßig steht", sagte Rath SPIEGEL ONLINE. Seine Erklärung: "Totilas durfte nach seiner Verletzung noch keine Seitengänge gehen. Der Auftritt wurde falsch angekündigt. Die Kür zu zeigen, war nie geplant."

Dus wat ze eigenlijk zeggen is, Totilas mag nog geen zijgangen tonen na zijn blessure, dus de kür was vals aangekondigd, dit was niet afgesproken, en daarom raakte iedereen van slag en kregen wij deze catastrofe te zien.

Sorry hoor, maar als een paard nog niet klaar is om op het hoogste niveau zijn oefeningen te laten zien, waarom dan in de ring laten verschijnen? Mensen hebben hoge verwachtingen, maar het valt sowieso tegen als Toti alleen maar rondjes mag galopperen en draven.. Ik vind het maar een rare uitspraak, een rare vertoning en sneu voor Totilas, want ik heb hem zeer zeker wel zijgangen zien doen in de 'proef'. Waarom dat doen als het paard daar pijn bij heeft of nog niet klaar voor is? Dat is toch te gek voor woorden. En dan maar zeggen dat die bij de familie hoort en voor geen goud weg gaat, om vervolgens jezelf zo hard tegen te spreken met de opmerking "voor 15 miljoen of hoger gaat die nog wel de deur uit".

Ik hoop dat EG snel de kans krijgt om Totilas te gaan rijden, want dit slaat echt alles.

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-12 17:02

Nee de Rath's verknoeien Toot liever nog een beetje.

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-12 17:04

Lovely schreef:
Linnettaaaa schreef:

Edit:

Hoezo tellen scores van 80+% niet meer mee? Er zijn genoeg ruiters die daar nooit van hun leven aan gaan komen.

Het gaat wel om de periode waarin dit gebeurt. Er zullen dit jaar zeker nog wedstrijden worden aangewezen waarin om de teamplaatsen gestreden moet worden, en ook moet er zoiets als "vormbehoud" getoond worden. Een teamplaats is dus nog lang niet bij voorbaat verzekerd.

Oehlala

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-12 17:06

Welke vreugde?

Het feit dat NL de hengst niet meer heeft?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-12 17:07

HF, er wordt hier gedaan alsof hij nooit iets heeft laten zien, maar hij heeft feitelijk boven de 81% gescoord en dat kunnen niet veel collega's zeggen. Of hij die vorm heeft vast kunnen houden, zullen we binnenkort gaan zien :).

N0a, PS kan zich niet veroorloven om Totilas niet te laten zien.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-12 17:07

SanderD schreef:
Als Vader Rath zo stellig wil kunnen beweren dat hij niet verkocht wordt, dan had hij 100% eigenaar moeten zijn, en dat is hij niet. Linsenhoff heeft alleen het recht om erop te zitten gekocht, dus het is niet eens hun paard. Nogal voorbarig om dan al over 'familie' et cetera te gaan praten, terwijl PS - als hij verstandig is - ervoor gezorgd heeft dat hij niet permanent aan Linsenhoff vast zit en er dus opties zijn om van ruiter te kunnen wisselen. Als hij dat niet gedaan heeft, is hij toch niet zo'n gewiekst zakenman als waarvoor men hem slijt.

Of hij weet dingen die wij niet weten en heeft gezien wat MAR en Toot samen in huis hebben.

Maar dat is, gezien de huidige beelden, wel een hele utopische gedachte van mij :+.

NienSCHaap

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-12 17:08

Hoezo ze roepen zelf alle commotie overzich heen?
Een valse aankondiging van een kür dat vind ik echt slecht alleen maar zorgen dat je publieke aandacht krijgt.
Nou die hebben ze gekregen, meeste behoorlijk negatief maar goed ook negatieve aandacht is aandacht.
Maar dat hij geen zij gangen mag bewijs maar weer hoe het nu gaat met Totilas.
"hebben hebben hebben, al ik maar het duurste paard onder me kont heb rijd ik de sterren van de hemel"
Zonde dat ze zo met een paard (of het nu Totilas is of een shetlander van 10 euro) omgaan.

N0a

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-12 17:10

Lovely schreef:

Denken ze dan niet aan het welzijn van het paard? Belachelijk vind ik het..

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-12 17:10

N0a schreef:
hedwig111 schreef:
http://www.spiegel.de/sport/sonst/0,1518,814241,00.html
De excuses voor het slechte optreden en de veronderstelling dat SJ toch wel voor de OS Rath zal helpen

Ik heb hier nog niet gereageerd maar alles wel vol verwondering gevolgd. Maar wat ik in dit artikel tegenkwam vond ik toch wel echt belachelijk!

"Eine Hengstschau ist kein Zeichen dafür, wo Totilas tatsächlich leistungsmäßig steht", sagte Rath SPIEGEL ONLINE. Seine Erklärung: "Totilas durfte nach seiner Verletzung noch keine Seitengänge gehen. Der Auftritt wurde falsch angekündigt. Die Kür zu zeigen, war nie geplant."

Dus wat ze eigenlijk zeggen is, Totilas mag nog geen zijgangen tonen na zijn blessure, dus de kür was vals aangekondigd, dit was niet afgesproken, en daarom raakte iedereen van slag en kregen wij deze catastrofe te zien.

Sorry hoor, maar als een paard nog niet klaar is om op het hoogste niveau zijn oefeningen te laten zien, waarom dan in de ring laten verschijnen? Mensen hebben hoge verwachtingen, maar het valt sowieso tegen als Toti alleen maar rondjes mag galopperen en draven.. Ik vind het maar een rare uitspraak, een rare vertoning en sneu voor Totilas, want ik heb hem zeer zeker wel zijgangen zien doen in de 'proef'. Waarom dat doen als het paard daar pijn bij heeft of nog niet klaar voor is? Dat is toch te gek voor woorden. En dan maar zeggen dat die bij de familie hoort en voor geen goud weg gaat, om vervolgens jezelf zo hard tegen te spreken met de opmerking "voor 15 miljoen of hoger gaat die nog wel de deur uit".

Ik hoop dat EG snel de kans krijgt om Totilas te gaan rijden, want dit slaat echt alles.

Idd, bovenstaande slaat echt werkelijk alles. De zijgangen waren niet eens het grootste probleem, hij vergeet even die hele baan dat MAR de rechtergalop probeerde en Totilas achter maar blééf wisselen....
En zijn tong over het bit gooien was zeker ook normaal? Mag je nog terugkomen van een blessure en maar twintig minuten hebben losgereden, ik verwacht dan wel een paard te zien wat kan stappen, draven en galopperen op commando als hij Grand Prix is. En dat die aankondiging van een kür fout zou zijn geweest maak je mij ook niet wijs, met zo'n paard spreek je toch vantevoren héél duidelijk door wat je naar buiten brengt en beloofd, zeker na de vorige aankondigingen die vervolgens ook weer niet klopten....

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-12 17:11

N0a schreef:
Lovely schreef:

Denken ze dan niet aan het welzijn van het paard? Belachelijk vind ik het..

Nou, dat lijkt me toch echt wel. Een paard van miljoenen verwaarloos je niet.