Oproer op internet door trainingsfilmpjes Reining *video*

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Nouka

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-11 16:49

In elke discipline zijn er idioten, dit is er 1 van de western kant ... m´n maag draait hier van om :n De viezerik weet dondersgoed waar ie mee bezig is, niemand grijpt ook in..

Is dat nou een jury die in die hoge stoelen te zien is in het eerste filmpje? (ik ben niet bekend met reining wedstrijden)

essiedepessie

Re: Oproer op internet door trainingsfilmpjes Reining *video*

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-11 16:58

supervisors.

Isegrim

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-11 17:14

gr_roos schreef:
Bitloos is ook niet alles en zeker niet altijd diervriendelijker. Als mijn paard erg lastig is dan kan ik bij mijn bitloze hoofdstel de neusriem iets laten zakken waardoor de inwerking al weer sterker wordt. Meestal gooi ik hem na 5 minuten weer wat losser/ hoger, maar ik merk dat ze dan nog beter luistert dan met bit. Ik voel me daar niet prettig bij en daarom gaat hij zo snel mogelijk weer terug naar de oude stand.

Wat een onlogische opmerking. Gebruik die andere stand dan gewoon niet en los het op een andere manier op.

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-11 17:16

Citaat:
Westex schreef:
Beste Bokkers,

Ik ga er van uit dat jullie allemaal paard rijden. Dat betekent dat je hoogstwaarschijnlijk direct of indirect (mede) verantwoordelijk bent voor een of meer van de volgende handelingen: Het opsluiten van een dier. Het zadelmak maken van een dier. Het bestijgen en berijden van een dier. Het jouw wil opleggen aan een dier. Het houden van een (vlucht) dier in een cel van circa 3 x 3 meter. Het vervoeren van een (vlucht) dier in een cel op wielen. Het scheiden en soms isoleren van een (kudde) dier. Het castreren van een dier. Bij het berijden je eigen evenwicht corrigeren met de teugels. Bij het berijden inconsequente commando's geven (door onwetendheid of onkunde, om het even). Eenzijdig voeren. Natte bodembedekking. 23 uur per dag op stal. Etc......

Al deze handelingen (Hoe goed bedoeld vaak ook, en meestal in combinatie met oprechte liefde voor het dier) kun je ook als mishandeling benoemen. Als ik ieder van jullie een paar rijsessies met een camera volg kan ik van 95% een niet zo lekker filmpje van 3 minuten maken. De andere 5% die nooit corrigeren zijn hoogstwaarschijnlijk een gevaar voor zich zelf en het paard.

Je hebt gelijk, maar wat heeft dit te maken met het gerag van de ruiter in kwestie? Dus omdat er nog steeds mensen zijn die hun paar 24/7 op stal hebben, is deze manier van rijden rechtgezet? Omdat we ons allemaal op enige manier schuldig maken aan paardenleed? Zo kunnen we alles wel gladstrijken?

Btw, jij noemt dit dus corrigeren?

Jasonezel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-11 17:26

Ik vind de manier waarop ze met hun paard omgaan in de filmpjes walgelijk, die paarden zijn elke uitstraling en lol in het werken kwijt daar zorgen ze wel voor met hun werkwijze....

Over 24 uur opgesloten staan ik heb bij meerdere maneges in en vlakbij Amsterdam ook misstanden gezien paarden en pony's die alleen diagonaal in hun stal passen met in de hoeken bergen mest , een groot deel is niet te benaderen en bijt als je langs loopt. Ook leert de jeugd niet paardrijden op een manier waarbij respect voor het dier voorop staat.
Daar gaat mijn dochter dus zeker niet rijden met al het geschop en getrek wat alleen maar wordt aangemoedigd...gelukkig is er hier vlakbij ook een stal waar het heel anders gaat en waar je niet zomaar een paard een rondje rond mag schoppen en slaan elke week. Vreemd dat het blijkbaar normaal is om de jeugd te leren dat dit normaal is.

Er moet een hele hoop veranderen in de paardensport .

LecyTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-11 17:28

ik heb niet dit hele topic gelezen, maar net even de clipjes gekeken.
Ik kan het de ruiters niet kwalijk nemen, je meet je aan de andere en wanneer er zoveel geld in disiplines omgaat dan komthelaas het welzijn van het dier op de tweede plaats. Nu staat dit toevallig op video, maar ik twijfel er niet aan dat dit overal voorkomt. De meeste zullen waarschijnlijk denken dat ze iig niet zo erg zijn als de ander. Maar het punt blijft dat daar dus mensen aanwezig waren die voor het welzijn van het dier op hadden moeten komen en als je dan in de stoel zit en zit te slapen, nou sorry hoor, dan faalt je organisatie.
Ik spreek de ruiters niet goed, maar ze gaan net zo ver als dat geaccepteerd word en dat maakt niet uit in welke tak van paardensport we kijken. Oefenruimtes zouden standaard videocameras moeten hebben en iemand van de dierenbescherming aanwezig moeten zijn die door het hele gebeuren en het geld heen kijkt en voor het dier op komt. Die spin was walgelijk om te zien. Ik werd al duizelig van het kijken, laat staan dat je het als paard moet doen. Geld maakt mensen harteloos en dat wordt nu alleen maar weer bevestigd!

macke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-11 17:30

dus laten we snel de reining verbieden

lynne_berna

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-11 17:32

pff dat het beestje op het 2e filmpje niet omvalt zeg, arm arm dier ;(

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-11 17:34

macke schreef:

Want? Omdat er toevallig een paar malloten zijn? Moeten we de dressuur ook verbieden met de rollkur, en dhet springen met het hoe heet het ook al weer.. (net ff balk omhoog doen), etc....

Zeg dan niks

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-11 17:36

Isegrim schreef:
gr_roos schreef:
Bitloos is ook niet alles en zeker niet altijd diervriendelijker. Als mijn paard erg lastig is dan kan ik bij mijn bitloze hoofdstel de neusriem iets laten zakken waardoor de inwerking al weer sterker wordt. Meestal gooi ik hem na 5 minuten weer wat losser/ hoger, maar ik merk dat ze dan nog beter luistert dan met bit. Ik voel me daar niet prettig bij en daarom gaat hij zo snel mogelijk weer terug naar de oude stand.

Wat een onlogische opmerking. Gebruik die andere stand dan gewoon niet en los het op een andere manier op.

Ik wist dat ik hier kritiek op zou krijgen, je gaat je gang maar. Ik wilde alleen aangeven dat bitloos ook niet zaligmakend is en ook behoorlijk scherp kan inwerken. En mijn lage stand is de normale stand voor een bitloos hoofdstel. Ik heb hem heel hoog en dus zeer zacht inwerkend hangen...................

blijdatikrij

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-11 17:40

Tosca2 schreef:
arm paard, ziet er zo triest uit. :n

zo denk ik er ook over, randdebielen om zo hard ad stang te trekken en te rukken, kijk eens naar de zielloze uitdrukking van o.a. de palomino....
Belachelijk dat dat allemaal maar mag, mooi dat het gefilmd is.

Was pas omroeper bij een springwedstrijd en er was een jongen die hard aan 1 teugel trok en schopte en sloeg met de zweep (toen zijn paard een dubbel niet in wilde) dat hij gelijk de baan uit kon. Was ook buiten proportie. Had respect voor de springjury.

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-11 17:44

Die paarden dragen de halzen wel erg laag, zelfs in volle galop, dat vind ik hoe dan ook onnatuurlijk.

Dat doen zelfs de paarden in de natuur niet en of op het land.

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-11 17:45

macke schreef:

Onzin!! Maar mensen zouden zich meer in moeten leven in de gevoels wereld van een paard!
En geloof mij, dit paard uit dit filmpje, zou willen dat hij heel ergens anders was!
En gelukkig zijn de meeste westernruiters zich daar terdege van bewust!

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-11 17:46

Deze paardenlopen hier ook niet in de natuur of op het land..... Als je het natuurlijk wil hebben moet je er uberhaubt niet op gaan zitten

LecyTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-11 17:49

stef schreef:
Deze paardenlopen hier ook niet in de natuur of op het land..... Als je het natuurlijk wil hebben moet je er uberhaubt niet op gaan zitten

_/-\o_

De hoofd schuld ligt hier niet bij de ruiters, maar bij de mensen die hier voor aanwezig zijn en betaald worden om dit te voorkomen. En dan daar hoog op een stoel zitten en tijdschiften lezen is gewoon FOUT.
De ruiter zal altijd doen waar hij mee weg komt. Dus even de vinger wijzen naar de schuldige. Wanneer er veel geld omgaat in paardensport dan komen gevoelens van een paard op de tweede plek. De organistatie moet zorgen dat er respect wordt opgebracht!

Anoniemkl

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-11 17:52

wow heftig echt super sneu voor dat paardje!!! ook hoe hij er bij het einde uitgeput bij staat!!! maar goed dat de filmpjes op het internet zijn verschenen! dat met die bak rand begrijp ik nog wel een heel klein beetje maar alsnog super gevaarlijk doe dat dan met een matras of zo, iets wat het paard des noods omver kan stoten! maar dat met dat bit.......geen woorden voor.......
(natuurlijk is die man ook niet echt slecht en ligt het indderdaad ook aan de organisatie maar als ruiter heb je ook je verantwoordelikheden)

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-11 17:53

LecyTinker schreef:
De hoofd schuld ligt hier niet bij de ruiters, maar bij de mensen die hier voor aanwezig zijn en betaald worden om dit te voorkomen. En dan daar hoog op een stoel zitten en tijdschiften lezen is gewoon FOUT.

Das natuurlijk kul.... als een ruiter zich normaal gedraagt hoeft een official niet in te grijpen, en ik heb eerder het rulebook gequote, zolang het van het rulebook mag (wat er erg dubieus over is, zou je uit kunnen leggen als toegestaan) kan een official helemaal niks.

Specialmoons, maakt niet uit wat voor bit erin hangt, met een snaffle of stalhalster is dit ook not done

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-11 17:57

Ik heb het filmpje van Craig trouwens nog maar eens bekeken, maar echt overmatig spoorgebruik waar een aantal over vallen kan ik hem toch echt niet op betrappen. Hij bumpt 9 van de 10 x keurig met zijn kuit en raakt het lijf nauwelijks met de spoor
Laatst bijgewerkt door LadyMadonna op 28-05-11 18:02, in het totaal 1 keer bewerkt

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-11 17:58

:D :D :D Maar goed dat ik daar dan niet heb gezeten op die hoge stoel Stef , ik denk dat je dan een heel leuk filmpje had gehad voor you tupe!!!!!

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-11 18:00

aerdenhout1 schreef:
:D :D :D Maar goed dat ik daar dan niet heb gezeten op die hoge stoel Stef , ik denk dat je dan een heel leuk filmpje had gehad voor you tupe!!!!!

_O- heerlijk

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-11 18:00

in reactie op welke reactie van mij? ;) (sorry, k ben moe ;) )

fuego3

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-11 18:01

stef schreef:
Ik heb het filmpje van Craig trouwens nog maar eens bekenen, maar echt overmatig spoorgebruik waar een aantal over vallen kan ik hem toch echt niet op betrappen. Hij bumpt 9 van de 10 x keurig met zijn kuit en raakt het lijf nauwelijks met de spoor

ik vind het spoor gebruik idd ook nog wel mee vallen , maar die handen :')

LecyTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-11 18:03

stef schreef:
LecyTinker schreef:

Das natuurlijk kul.... als een ruiter zich normaal gedraagt hoeft een official niet in te grijpen, en ik heb eerder het rulebook gequote, zolang het van het rulebook mag (wat er erg dubieus over is, zou je uit kunnen leggen als toegestaan) kan een official helemaal niks.

Specialmoons, maakt niet uit wat voor bit erin hangt, met een snaffle of stalhalster is dit ook not done

zoals het clipje laat zien houden meerdere ruiters daar nogal een hadhandige manier erop na. Wanneer je iemand hebt die de macht heeft om dat tot een halt te roepen en die persoon doet niets, nou dan is het logisch dat ruiters tot het uiterste gaan. Dus als er duidelijk in het regelement staat dat ruiters uitgesloten kunnen worden naar aanleiding van hun gedrag in de trainingsring, dan kan er iets aan gedaan worden. Maar als je niets doet dan zullen ruiters gewoon door gaan met wat ze al doen. Wat voor nut heeft het anders om daar mensen te zetten die dit zouden moeten voorkomen?
Voetbal regelement gebruiken, drie keer gele kaart is rode kaart, succes met de training thuis en zie je op het volgende concour...

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-11 18:05

Dus het doel heiligt de middelen? Je kan zelf toch ook nadenken?
Sorry, maar zoals ik eerder aan geef: Als dit nodig is om op dergelijk niveau mee te draaien, hoop ik oprecht dit niveau nooit te bereiken (wat ook niet zal gebeuren, maar hypotetisch)

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-11 18:07

stef schreef:
in reactie op welke reactie van mij? ;) (sorry, k ben moe ;) )

Jeetje stef..wel even bij de tijd blijven he!!!!!
Ik zit met 39 graden koorts, ben zo verkouden dat een olifant er van zou gaan hoesten en weet ook nog te reageren op bokt...nou ja...word nu wel heeeeel melig geloof ik!
Plaats dit ( hihi..ook moe) en kom terug met een qoute!