Is dat nou een jury die in die hoge stoelen te zien is in het eerste filmpje? (ik ben niet bekend met reining wedstrijden)
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
gr_roos schreef:Bitloos is ook niet alles en zeker niet altijd diervriendelijker. Als mijn paard erg lastig is dan kan ik bij mijn bitloze hoofdstel de neusriem iets laten zakken waardoor de inwerking al weer sterker wordt. Meestal gooi ik hem na 5 minuten weer wat losser/ hoger, maar ik merk dat ze dan nog beter luistert dan met bit. Ik voel me daar niet prettig bij en daarom gaat hij zo snel mogelijk weer terug naar de oude stand.
Citaat:Westex schreef:
Beste Bokkers,
Ik ga er van uit dat jullie allemaal paard rijden. Dat betekent dat je hoogstwaarschijnlijk direct of indirect (mede) verantwoordelijk bent voor een of meer van de volgende handelingen: Het opsluiten van een dier. Het zadelmak maken van een dier. Het bestijgen en berijden van een dier. Het jouw wil opleggen aan een dier. Het houden van een (vlucht) dier in een cel van circa 3 x 3 meter. Het vervoeren van een (vlucht) dier in een cel op wielen. Het scheiden en soms isoleren van een (kudde) dier. Het castreren van een dier. Bij het berijden je eigen evenwicht corrigeren met de teugels. Bij het berijden inconsequente commando's geven (door onwetendheid of onkunde, om het even). Eenzijdig voeren. Natte bodembedekking. 23 uur per dag op stal. Etc......
Al deze handelingen (Hoe goed bedoeld vaak ook, en meestal in combinatie met oprechte liefde voor het dier) kun je ook als mishandeling benoemen. Als ik ieder van jullie een paar rijsessies met een camera volg kan ik van 95% een niet zo lekker filmpje van 3 minuten maken. De andere 5% die nooit corrigeren zijn hoogstwaarschijnlijk een gevaar voor zich zelf en het paard.
Isegrim schreef:gr_roos schreef:Bitloos is ook niet alles en zeker niet altijd diervriendelijker. Als mijn paard erg lastig is dan kan ik bij mijn bitloze hoofdstel de neusriem iets laten zakken waardoor de inwerking al weer sterker wordt. Meestal gooi ik hem na 5 minuten weer wat losser/ hoger, maar ik merk dat ze dan nog beter luistert dan met bit. Ik voel me daar niet prettig bij en daarom gaat hij zo snel mogelijk weer terug naar de oude stand.
Wat een onlogische opmerking. Gebruik die andere stand dan gewoon niet en los het op een andere manier op.
Tosca2 schreef:arm paard, ziet er zo triest uit.
stef schreef:Deze paardenlopen hier ook niet in de natuur of op het land..... Als je het natuurlijk wil hebben moet je er uberhaubt niet op gaan zitten
LecyTinker schreef:De hoofd schuld ligt hier niet bij de ruiters, maar bij de mensen die hier voor aanwezig zijn en betaald worden om dit te voorkomen. En dan daar hoog op een stoel zitten en tijdschiften lezen is gewoon FOUT.
stef schreef:Ik heb het filmpje van Craig trouwens nog maar eens bekenen, maar echt overmatig spoorgebruik waar een aantal over vallen kan ik hem toch echt niet op betrappen. Hij bumpt 9 van de 10 x keurig met zijn kuit en raakt het lijf nauwelijks met de spoor
stef schreef:LecyTinker schreef:De hoofd schuld ligt hier niet bij de ruiters, maar bij de mensen die hier voor aanwezig zijn en betaald worden om dit te voorkomen. En dan daar hoog op een stoel zitten en tijdschiften lezen is gewoon FOUT.
Das natuurlijk kul.... als een ruiter zich normaal gedraagt hoeft een official niet in te grijpen, en ik heb eerder het rulebook gequote, zolang het van het rulebook mag (wat er erg dubieus over is, zou je uit kunnen leggen als toegestaan) kan een official helemaal niks.
Specialmoons, maakt niet uit wat voor bit erin hangt, met een snaffle of stalhalster is dit ook not done
stef schreef:in reactie op welke reactie van mij?(sorry, k ben moe
)