Totilas verkocht aan Schockemöhle *update 5*

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Fury08

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-10 15:24

Ik ben er echt helemaal stil van! Ik vind het echt vreselijk jammer.... Die twee horen gewoon bij elkaar!

wollie27

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-10 15:25

eeuwig zonde dit!

double

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-10 15:25

Zidore schreef:
en als hij morgen kreupel zou zijn, veulens lelijk zouden zijn, geen prijzen meer zou winnen, de komende jaren een wereldwijde legende zou zijn geworden..., ze er de komende jaren wel 30 miljoen aan hadden kunnen verdienen etc. etc.

ja als m'n oma wieltjes had gehad was ze wel een bus geweest!!

als als als

het gaat er om dat het een verlies is voor NL en dat vind ik erg jammer!

Je hoort mij niet zeggen dat het geen verlies is. En zeker voor Edward, de band die hij met Totilas had was prachtig.

Maar de keuze van de eigenaren vind ik gewoon meer dan logisch. Als we zo'n paard persé voor de Nederlandse sport willen houden is dat niet aan hen, dan moet er maar een stichting opgericht worden.
Hoe lang kan jij een bod weerstaan dat steeds meer oploopt en dit maal dus totaan de 10-15 miljoen.....

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-10 15:26

Angelita schreef:
Anoli schreef:
Ik ben nooit fan van ze geweest, maar zelfs ik vind dit erg bot voor edward.
Waarom doen wij nederlanders altijd alles weg wanneer we eindelijk iets goeds gevonden hebben?!

Bedoel ik snap dat het geld lonkt, maar als je zag wat de eigenaar verdiende met de dekdiensten, ben je dan hebberig of niet als je die miljoenen niet genoeg vind maar ook nog eens die 10 miljoen wil hebben...

Zou jij 10 miljoen laten liggen dan? :)

Ligt eraan wat voor een band ik met dat dier zou hebben, kijk ik weet niet hoe meneer visser over totilas denkt. Ziet hij het dier puur als investering, ja dan snap ik dat je voor het grote geld gaat. Maar als jij een beetje hart voor je eigen dier hebt dan laat je hem niet gaan, zeker niet als je elk jaar alleen al aan het dekgeld 1,4 miljoen verdient... Investeer dat slim en dan kom je ook al de 10 miljoen, alleen duurt dat misschien 5 jaar en heb je het dus niet direct nu.

Maar goed dat is mijn mening, ik sta niet in de schoenen van meneer visser dus vandaar. Maar ik zou al tevreden zijn met 1,4 miljoen...

Janine1990

kitag1rl schreef:
Hmz ik hoor dat het niet waar is.. Heb t uit betrouwbare bronne.. Vreemd..

Daarom komt het ANP ook met berichten, daarom is het op de radio, en daarom hebben ze het over een persconferentie...... :P

Marjo

Die eigenaren, hebben geen band met dat paard. Ik kan me níet voorstellen dat je zo'n toppaard verkoopt. Die moet je juist houden

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-10 15:27

Janine1990 schreef:
kitag1rl schreef:

Daarom komt het ANP ook met berichten, daarom is het op de radio, en daarom hebben ze het over een persconferentie...... :P

En heeft Edward al gereageerd.... Probeer nog steeds zijn site te bereiken :')

Ils_e

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-10 15:28

wat vreselijk jammer zeg. :(:)

double

Marjoow schreef:
Die eigenaren, hebben geen band met dat paard. Ik kan me níet voorstellen dat je zo'n toppaard verkoopt. Die moet je juist houden

Maar voor wie moeten ZIJ dat paard houden?

Abeltje77

kitag1rl schreef:

Hoe betrouwbaar dan precies?

Figaro

Janine1990 schreef:
kitag1rl schreef:

Ja, maar dat zijn allemaal niet-betrouwbare bronnen :roll:

nowornever

Angelita schreef:
Anoli schreef:
Ik ben nooit fan van ze geweest, maar zelfs ik vind dit erg bot voor edward.
Waarom doen wij nederlanders altijd alles weg wanneer we eindelijk iets goeds gevonden hebben?!

Bedoel ik snap dat het geld lonkt, maar als je zag wat de eigenaar verdiende met de dekdiensten, ben je dan hebberig of niet als je die miljoenen niet genoeg vind maar ook nog eens die 10 miljoen wil hebben...

Ligt eraan wat voor een band ik met dat dier zou hebben, kijk ik weet niet hoe meneer visser over totilas denkt. Ziet hij het dier puur als investering, ja dan snap ik dat je voor het grote geld gaat. Maar als jij een beetje hart voor je eigen dier hebt dan laat je hem niet gaan, zeker niet als je elk jaar alleen al aan het dekgeld 1,4 miljoen verdient... Investeer dat slim en dan kom je ook al de 10 miljoen, alleen duurt dat misschien 5 jaar en heb je het dus niet direct nu.

Maar goed dat is mijn mening, ik sta niet in de schoenen van meneer visser dus vandaar. Maar ik zou al tevreden zijn met 1,4 miljoen...

Tuurlijk is 1,4 miljoen veel geld, maar de eigenaar kan een hele goeie band hebben met een paard, maar je moet wel realistisch blijven. Andere goede paarden worden ook verkocht en voor minder zelfs, heel veel minder. Ik snap het wel, maar jammer voor edward.

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-10 15:29

Laatste nieuws is met welke paarden hij naar Oslo gaat...

Double: Voor EDWARD GAL! En de nederlandse dressuursport, en voor alle fans van dat topduo, van de komende medailles in 2012.

Anoniem

Zakelijk gezien een ontzettend goede keuze om dat dier nu te verkopen. Op een bepaald moment is zo'n beest TE veel waard, dat risico wil je niet meer lopen.
Maar ontzettend ka uu tee voor Gal....

melle_odet

ik vind het echt zonde!
voor Edwart en voor de nerderlande paardensport.
het is jammer dat het alleen maar om geld gaat.
Laatst bijgewerkt door melle_odet op 14-10-10 15:30, in het totaal 1 keer bewerkt

Elise95

Dat kan toch niet waarzijn.
Neeeeeee!!!!!

Meer valt er niet te zeggen

bijdehandje1

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-10 15:30

Stel, stel, stel, dat hij van mij was. Dan had ik minder moeite om hem te verkopen voor een astronomisch bedrag, dan zijn buurpaard in de box ernaast, bijvoorbeeld een KWPNertje met een waarde van 3000. Van de laatste moet je maar afwachten of die goed terecht komt.

Marjoow schreef:

Carolienn_

en daarom zeggen de eigenaren het zelf ook..
nee ik denk wel dat dit echt waar is ;)

Janine1990

Figaro schreef:
Janine1990 schreef:

Ja, maar dat zijn allemaal niet-betrouwbare bronnen :roll:

Ohja, das waar ook... Even vergeten :P

xJolien

Neeee, wat vreselijk voor Edward! :oo Ik vond die 2 echt geweldig, heb ze op CHIO Rotterdam gezien, ze waren echt geweldig!

*hoopt stiekem dat Totilas nu vertikt mooi te lopen bij de nieuwe eigenaren, en dat ie weer terug gaat :+ *

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-10 15:31

Zo'n paard kom je maar 1x tegen hoor. Een tweede Totilas is er niet zo snel. Gekloond of niet.

_Daniquee

Ik denk ook dat het echt waar is hoor..
Maar vind het erg jammer.. Edward en toto waren samen een superteam! Vreselijk jammer.

double

Marjoow schreef:
Laatste nieuws is met welke paarden hij naar Oslo gaat...

Double: Voor EDWARD GAL! En de nederlandse dressuursport, en voor alle fans van dat topduo, van de komende medailles in 2012.

Dus zij moeten risico's nemen en bedrag van 10-15 miljoen afslaan... Voor Edward, voor de nederlandse dressuursport en voor alle fans?
Mochten ze ooit aan de grond komen te staan, geen geld hebben oid, dan komen deze mensen ze natuurlijk van de ondergang redden? :+ En dat is puur hypothetisch...

Zoals ik al zei, als men zo'n paard zó graag wil houden, moeten er andere acties ondernomen worden. Je kunt een eigenaar niet dwingen een paard te houden. Zij hebben dat paard niet voor anderen.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-10 15:32

bijdehandje1 schreef:
Stel, stel, stel, dat hij van mij was. Dan had ik minder moeite om hem te verkopen voor een astronomisch bedrag, dan zijn buurpaard in de box ernaast, bijvoorbeeld een KWPNertje met een waarde van 3000. Van de laatste moet je maar afwachten of die goed terecht komt.

Marjoow schreef:

Absoluut bijdehandje!

Het is een kwestie van handelsgeest zeg ik in dit soort dingen altijd maar... Je hebt het, of je hebt het niet... Cees Visser heeft het.

Moeni11

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-10 15:32

double schreef:
[

Zoals ik al zei, als men zo'n paard zó graag wil houden, moeten er andere acties ondernomen worden. Je kunt een eigenaar niet dwingen een paard te houden. Zij hebben dat paard niet voor anderen.

Inderdaad, al stopt Visser hem vanavond in de pan of op een broodje. Dat moet hij helemaal zelf weten.