Totilas dit jaar nog beschikbaar voor dekdienst *update*

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-10 20:00

Ayasha schreef:
zo sarabande kom jij weer schattig uit de hoek. :)

Edward Gal reed op top niveau maar hij werd niet zo vereerd als nu. ;)

Ed wordt niet meer of minder gerespecteerd, Totilas heeft een heiligheids status overal waar hij komt, of dat nu in Nederland, Duitsland of Engeland is.

Ayasha
Blogger

Re: Totilas dit jaar nog beschikbaar voor dekdienst *update*

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-10 20:02

Als ik er niet van overtuigd was dat het me een OW zou opleveren zou ik het gerust eens willen testen hoe heilig Edward exact is geworden sinds Totilas door er een topic over te openen maar ik heb weinig zin in een OW :D

shan

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-10 20:21

sarabande schreef:
Ayasha schreef:
zo sarabande kom jij weer schattig uit de hoek. :)

Edward Gal reed op top niveau maar hij werd niet zo vereerd als nu. ;)

Ed wordt niet meer of minder gerespecteerd, Totilas heeft een heiligheids status overal waar hij komt, of dat nu in Nederland, Duitsland of Engeland is.

Ik ben het helemaal met je eens!

Ik heb zo het vermoeden trouwens dat er helemaal niet zoveel DV is van Gribaldi.
Zoals Joop zelf al zei, we moeten nog eens kijken hoe we het gaan verdelen, dit hadden we helemaal niet verwacht.

Michael1104

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-10 22:03

sarabande schreef:
Michael1104 schreef:
@lante zo loepzuiver vindt niet iedereen hem hoor.

Nou de diverse jury's toch wel gezien de punten.
Ayasha, zonder Totilas geen Ed :? dan ben je zeker dit jaar geboren en je kan nog niet lezen of video's bekijken.

hoge punten geeft nog niks aan over de zuiverheid, uitgestrekte draf werd afgelopen weekend ook maar beoordeeld met een 7...

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-10 22:53

Michael1104 schreef:
hoge punten geeft nog niks aan over de zuiverheid, uitgestrekte draf werd afgelopen weekend ook maar beoordeeld met een 7...

Ook dat zegt niet over de zuiverheid. Maar ondanks wat wisselfoutjes etc toch zulke scores halen, doen weinig hem na.
Ik vind dat je nogal zuur en met na-ijver reageert trouwens op een paard dat duidelijk een fenomeen is en waar zoveel mensen tot huilens toe van genieten.

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-10 22:55

nou niet alleen hij, zoooveel mensen hier op bokt, mensen wees nou eens trots op wat we hebben!!

Michael1104

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-10 22:59

sarabande schreef:
Michael1104 schreef:

Ook dat zegt niet over de zuiverheid. Maar ondanks wat wisselfoutjes etc toch zulke scores halen, doen weinig hem na.
Ik vind dat je nogal zuur en met na-ijver reageert trouwens op een paard dat duidelijk een fenomeen is en waar zoveel mensen tot huilens toe van genieten.

ik vind de hype belachelijk die erom heen gebouwd wordt, en iedereen die ermee wil dekken puur om de naam totilas. Dan nog niet eens te spreken over de nogal vreemde voorwaarden. Het is een geweldig paard, dat staat buiten kijf, maar wordt soms echt te ver de hemel ingeprezen.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-10 23:06

Michael1104 schreef:
ik vind de hype belachelijk die erom heen gebouwd wordt, en iedereen die ermee wil dekken puur om de naam totilas. Dan nog niet eens te spreken over de nogal vreemde voorwaarden. Het is een geweldig paard, dat staat buiten kijf, maar wordt soms echt te ver de hemel ingeprezen.

Er wordt geen hype omheen gebouwd, Totilas is de hype en dat staat volkomen los van het feit dat zijn eigenaar, en dat staat hem vrij en ook degenen die er op in willen gaan, die voorwaarden bedingen.

Michael1104

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-10 23:08

uiteraard staat het iedereen vrij om voorwaarden op te zetten, maar daar hoeft niet iedereen het ermee eens te zijn toch? Niet dat het mij uitmaakt, maar volgens mij ben ik niet de enige daarin als ik zo lees...

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-10 23:09

wie het er niet mee eens is moet er niet mee dekken :+ erg moeilijk om te begrijpen voor sommigen geloof ik

Michael1104

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-10 23:13

logisch, maar dat geldt voor alles zo, is het niet?

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-10 23:13

ja, maar wat doet iedereen hier dan godsgruwelijk moeilijk!!!??

Deertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-10 23:19

zonder edwargd geen totilas en omgekeerd, stel dat totilas onder een andere ruiter was gegaan, zou hij mss belange zo spectaculair niet geweest zijn, weet je nooit.
Maar geloof maar niet dat totilas zijn veulens zo spectaculair van nature zullen lopen in de wei, ze zullen nog altijd moeten gereden worden, , zo denk ik erover

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-10 23:22

ja maar iedere gezonde fokker snapt dat ook wel ;)

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-10 23:22

Michael1104 schreef:

Maar waarom maak je je druk over iets dat je niet raakt en waar je geen invloed op kan uitoefenen :?

Deertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-10 23:25

essiesilly schreef:

hoop ik ook, maar ik ken ook andere met veel centjes, die dan zullen teleurgesteld zijn omdat het veulen niet met z'n knieën tot aan zijn kin eruit komt, haha :o

Michael1104

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-10 23:26

sarabande schreef:
Michael1104 schreef:

Maar waarom maak je je druk over iets dat je niet raakt en waar je geen invloed op kan uitoefenen :?

ik maak me nergens druk om, maar dit is toch een forum? Of moet je dan allemaal ja-knikken en het met elkaar eens zijn?

Deertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-10 23:31

essiesilly schreef:

trouwens, ff volledig off-topic; wat een prachtige rousseau heb je toch!!

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-10 23:32

dank je wel :) ben er erg blij mee idd

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-10 00:07

Hype..? Ik vind het geen hype. Dit paard haalt scores die geen enkel ander paard ooit heeft gehaald. Een hype vind ik zoiets als een eendagsvlieg en ik zie in Totilas wel wat meer dan dat.
Bovendien wil niet iedereen met hem fokken om de naam. Veel mensen fokken met hem, omdat ze een geschikte merrie hebben en denken dat het goed kan passen. Bovendien is het commercieel ook erg aantrekkelijk als je een merrie hebt die altijd makkelijk dragend is en je een potje hebt waaruit je het dekgeld kunt betalen... Dat is realistischer dan te stellen dat het alleen een hype is.
De eigenaren hebben behoorlijk scherpe voorwaarden en dat is hun goed recht. Bovendien zijn er zat mensen die zich er niet door af laten schrikken, dus ik denk dat het verstandige zakenlui zijn en met een beetje mazzel kunnen we dit paard zo mooi behouden voor de Nederlandse sport èn fokkerij.
Dan nog:
De tact is zuiver en het voorbeen beweegt dus niet te groot.
Dat het niet je smaak is kan natuurlijk wel, maar zeg dat dan ook gewoon zo.

maikeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-10 00:36

sympie schreef:
zonder edwargd geen totilas en omgekeerd, stel dat totilas onder een andere ruiter was gegaan, zou hij mss belange zo spectaculair niet geweest zijn, weet je nooit.
Maar geloof maar niet dat totilas zijn veulens zo spectaculair van nature zullen lopen in de wei, ze zullen nog altijd moeten gereden worden, , zo denk ik erover

Dat is logisch. Wanneer je een grand-prix paard koopt wil dat niet zeggen dat je er zelf ook GP mee kunt rijden maar dat is bij iedereen wel duidelijk lijkt me.

Wat betreft die hype: als ik de geschikte merrie EN een goed gevulde knip had dan zou ik er niet over twijfelen. Juist vanwege die voorwaarden. Noem mij maar gek dan, geeft niks :D

Totilasfore

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-10 08:00

in germany the people belive the owner will make more money after April, release more portions of frozen semen and than act to make more money because people are willing to breed him ! result: Value will decrease hopefully the owner will stay strong and can resist and show the world how clever they are.
They wonder at this time after aplication of a BAD mare get a letter by samira norman " your mare is very interesting" : quote out of a forum:

Alles iwie "Verarsche"....

Habe heut morgen einfach mal so eine "schlechtere" Stute angemeldet.... Also quasi Heidi von Peter aus der Edeltraut mit Erfolgen in Klasse E...

Naja...und paar Stunden später kam auch diese Mail:

"Dear Breeder,
The last weeks we already received over more than 170 applications to bred with moorlands totilas. That means that we have more applications than we can provide.
For Germany we have made last week the first selection. Your mare is very interesting and we would like to provide you with semen, however we have to put her on a waitinglist because we don't know exactly at this point how much semen we can sell. We would like to ask you to contact us at the end of April so we can inform you then about the actual situation.
Kind Regards,
Semira Noman"

Oh oh oh.....

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-10 09:03

Om maar weer even terug te komen op mijn punt een stukje terug; het is niet interessant om te weten welke merrie's er goed genoeg zijn maar welke afgewezen zijn...

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-10 10:23

janderegelaa schreef:
Om maar weer even terug te komen op mijn punt een stukje terug; het is niet interessant om te weten welke merrie's er goed genoeg zijn maar welke afgewezen zijn...

Als ik zie wat voor merries er 'uitgekozen' zijn dan is het een blamage. Ze vinden elke merrie goed genoeg.
Bovenstaande bevestigt dit ook weer.

Niet zo slim maar goed...

Michael1104

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-10 10:39

Suzanne F. schreef:
janderegelaa schreef:

Als ik zie wat voor merries er 'uitgekozen' zijn dan is het een blamage. Ze vinden elke merrie goed genoeg.
Bovenstaande bevestigt dit ook weer.

Niet zo slim maar goed...

hoho zulke dingen mag je niet zeggen hier, alles rondom totillas in namelijk geweldig ;)