Foto's Power and Paint laaien discussie op -update reactie-

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Amy77

Re: Foto's Power and Paint laaien discussie op

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-07 00:36

Nou tis gewoon uiterste vreemde verklarig, iemand die zo rijd weet dondersgoed (zou je denken) hoe je een paard moet longeren op correcte wijze. Blijkt hier dus dat dat niet het geval is, of ze verdedigd mw van baalen...die zal wel flink balen overigens.

Temeraire

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-07 00:37

WildWings schreef:
katiavl schreef:
Hoe kunnen wij nu weten dat het lariekoek is, we waren er toch niet bij?

Dat kunnen we niet weten, maar we kunnen wel zien dat de foto's het verhaal toch niet zo goed ondersteunen (als je alle bovenstaande posts doorleest).

Precies wat ik ook wou zeggen Wildwings Ja
Het is waar, je weet de achterliggende gedachte niet, maar deze foto's zijn in mijn ogen niet meer goed te praten
Erg jammer, ik had het heel graag anders gezien!
Ik wil trots zijn op de Nederlandse dressuursport, maar deze foto's maken het mij moeilijk!

@ Uums; inderdaad Ja

Temeraire

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-07 00:38

Kimberley77 schreef:
Nou tis gewoon uiterste vreemde verklarig, iemand die zo rijd weet dondersgoed (zou je denken) hoe je een paard moet longeren op correcte wijze. Blijkt hier dus dat dat niet het geval is, of ze verdedigd mw van baalen...die zal wel flink balen overigens.

was dit woordgrapje expres? Clown Haha!

sorry off topic maar vond hem wel grappig.

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-07 00:39

Kimberley77 schreef:

Ik snap het wel, maar ik kan gewoon niet oordelen van deze paar fotos, en ook niet beter weten dan iemand die er bij was.
Heeft ook niks te maken met goedkeuren in tegendeel, je kan het ook afkeuren zonder speculaties.
Maar waar rook is is vuur zeggen ze toch

Marietje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-07 00:41

Het is gewoon doodzonde. Meer kan ik er niet over zeggen.

imaudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-07 00:42

Zep schreef:
Ik vind die mail over dat ene rondje echt briljant, lag bijna onder mijn stoel van het lachen ROFL
Als je het nu maar vaak genoeg herhaalt ga je het vanzelf geloven, je zou niet de eerste op bokt zijn voor wie dat werkt Huilen van het lachen

Ik vind het ook wel briljant bedacht. Je moet toch aardig wat kracht zetten om een pony zo vast te zetten, tenminste...als het dier het inderdaad niet gewend is.
Coby is nog steeds ontzettend in mijn achting gedaald.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-07 00:43

Ik kan gelukkig wel oordelen over deze paar foto's. Ik kan niet beter weten wat er gebeurde op dat moment dan degene die erbij was, maar ik kan wel zien dat de verklaring van diegene gewoonweg niet "klopt" met wat er op de foto's te zien is, en uberhaupt kan ik ook oordelen over de verklaring zelf, die ik ietwat apart vind om al eerder genoemde redenen.

ponylovertje schreef:
Kimberley77 schreef:

Dat woordgrapje is al minstens 3x gemaakt in dit topic Clown

Temeraire

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-07 00:44

WildWings schreef:
ponylovertje schreef:

Dat woordgrapje is al minstens 3x gemaakt in dit topic Clown

o sorry Bloos, ach, het is al laat he Dromen
Verder ben ik het met je eens.

Suelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-07 00:45

sigrid1182 schreef:
Ik heb inmiddels email van angela krooswijk ontvangen over betreffende fotos....

emailtje samengevat....

ponie werd verkeerd bijgezet, heeft 1 rondje zo gelopen en longeerster werd door mevr van baalen geattendeerd dat dit veel te diep was, daarna is ponie mooi bovenin gelongeerd. fotograaf was toen helaas al weg...

Citaat:
ik hoop dat ik je zo voldoende heb geinformeerd en duidelijk is dat we het maar een rondje hadden gedaan en coby me gelijk bijgeschoold heeft dat het zo echt niet moet

dus Coby kan weer op haar voetstuk terug gezet worden....

Go jij! Go jij! Afgod Go jij! Go jij! Afgod

Met haar kin op haar borst vastgebonden Haha!

Wat een lariekoek!!!

Zoals Coby de longeerlijn vastheeft, zo pakt mijn eigen instructeur mijn lijn ook wel eens snel van mij over als ik aan het longeren ben en hij vind dat ik het niet goed doe.

Als je goed kijkt naar de houding van Coby en de wijze waarop zij haar handen draagt, toont dit niet als iemand die een paard naar zich toe haalt...
Daarnaast plaatst P&P zijn buitenvoorbeen en buitenachterbeen in hetzelfde spoor, iets wat ook niet wijst op een pony de naar binnen gehaald wordt. MAar juist op een pony die redelijk rechtgericht loopt, even afgezien van het feit dat het dier totaal niet ondertreedt...

Daarnaast vind ik het een lariekoek verhaal, dat Angela erop gewezen werd dat ze verkeerd had bijgezet. Dat had ik haar direct kunnen vertellen toen ze het hoofd van de pony dusdanig diep naar beneden trok en vastbond, dat het dier tussen zijn voorbenen door zijn klokkenspel kon zien hangen Haha! . Daar had ze zich dat ene rondje voor kunnen besparen. Om nog maar te zwijgen van het enorme rijtechnisch inzicht je als ruiter hebt, als je je aan dergelijke praktijken waagt... Ze had zelf ook wel kunnen bedenken dat de pony misschien "iets" te kort zou zijn bijgezet...

Wel heel nobel hoe ze de schuld op zich neemt. Een minderjarige verwijten ze nu eenmaal minder als onze zeer ervaren en volwassen Olympic Coby Clown

En daarbij, hoe weet zij dat de fotograaf al weg was?!?!

A. Ze heeft hem gezien en is gewoon doorgegaan waar ze mee bezig was (wat heel dom is, gezien het feit je bij voorbaat weet dat dit de publiciteit gaat halen ivm de aard van het concours).

B. Ze kletst uit haar nek en hoopt met bluffen haar geloofwaardigheid wat op te vijzelen...

Eather way. bad choice!

_Charlotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-07 00:56

Jeetje wat erg dit Bloos!
Waar gaat dit heen he, arm beest....

Sientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-07 01:10

sigrid1182 schreef:
Ik heb inmiddels email van angela krooswijk ontvangen over betreffende fotos....

emailtje samengevat....

ponie werd verkeerd bijgezet, heeft 1 rondje zo gelopen en longeerster werd door mevr van baalen geattendeerd dat dit veel te diep was, daarna is ponie mooi bovenin gelongeerd. fotograaf was toen helaas al weg...

Citaat:
ik hoop dat ik je zo voldoende heb geinformeerd en duidelijk is dat we het maar een rondje hadden gedaan en coby me gelijk bijgeschoold heeft dat het zo echt niet moet

uhhu... lijkt me evengoed een niet al te comfortabel rondje voor die pony, als je op die manier bijscholing nodig hebt... Rolleyes
En wat een pech ook.. dat dit nou júist tijdens een EK gebeurt, en dan is er ook nog eens een fotogaaf.. Wat is dat toch met die fotografen? Die lui maken echt nooit een foto die je goed uitkomt.. Schijnheilig

Zal best zijn dat ze dit nu willen rechtbreien, maar nogsteeds vind ik de manier waarop die pony loopt op de foto's hoe dan ook onacceptabel. En ja, dus ook als het alleen maar om een 'uitlegrondje' gaat. Wat kan dat dier daar aan doen????

Edit: Ik moet zeggen dat het Angela wel siert dat ze heeft gereageerd. Is er iemand hier die ook een uitleg van mevrouw van Baalen kan krijgen? Want als ik het goed zie op de fotoos, is ze helemaal niet bezig om de pony van z'n veel te strakke bijzets te verlossen..
Laatst bijgewerkt door Sientje op 22-09-07 01:37, in het totaal 2 keer bewerkt

tammegans

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-07 01:17

Ik kan het gewoon niet geloven!!!!! Heb nog nooit gereageerd op bokt alleen maar gekeken.......... Ik viel bijna van mijn kruk toen ik de foto's zag! Ze zijn hem serieus zo aan het longeren, en CVB is hier niet aan het corrigeren hoor maar aan het longeren.......

Valentijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-07 01:32

Als ik naar het verhaal van Angela kijk, bedoeld zij dus te zeggen dat Coby haar laat zien hoe het NIET moet.

Dan is Angela wel héél erg dom als ze niet weet dat ze zo niet moet longeren Rolleyes

MSQuincyTE

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-07 01:46

Jeetje zo longeer je een paard toch niet, lijkt mij voor het paard ook niet lekker lopen op deze manier

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-07 06:49

Ik ben in principe voor de rollkur methode... maar niet op deze manier...
Met longeren kan je zelf niet in een seconde bepalen wanneer je het paardje ruimte geeft en zo lijkt het mij dat je echt niet naar ontspanning toe werkt
Bij het rijden vind ik het niet zo erg als ze soms veel worden doorgevraagd om alle spieren te rekken... maar zo vastzetten bij het longeren vind ik gewoon niet kunnen, en daarbij erg triest voor de pony's Scheve mond

MJ_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-07 07:19

Arme poownie, ik vind dit echt een zeer vervelend beeld!

Ik moet dan ook nog even terugdenken aan een paard&sport waarin beschreven werd hoe een week van P&P eruit ziet... dat beestje wordt alleen gelongeerd en in de bak gereden. Komt nooit los of op buitenrit. Dus alles bij elkaar opgeteld denk ik dat deze pony niet echt een benijdenswaardig leven heeft....

EsmeeF

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-07 07:31

Valentijn schreef:
Als ik naar het verhaal van Angela kijk, bedoeld zij dus te zeggen dat Coby haar laat zien hoe het NIET moet.

Dan is Angela wel héél erg dom als ze niet weet dat ze zo niet moet longeren Rolleyes

Denk niet dat je meteen zo'n reactie op Angela kunt neerlaten. Ik heb haar gisteren ook nog zelf gesproken en heb haar kant van het verhaal gehoord. Ik denk niet dat ik een reden heb haar niet te geloven. Coby heeft het na een rondje longeren meteen stop gezet, uitgelegd dat het absoluut niet zo hoort en Angela meteen uitgelegd hoe het wel moet. Vind het woord 'dom' hier wel érg laag, eerlijk gezegd. Maar dat is mijn mening Knipoog.

Suelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-07 07:42

charlieb0y schreef:
Valentijn schreef:

Denk niet dat je meteen zo'n reactie op Angela kunt neerlaten. Ik heb haar gisteren ook nog zelf gesproken en heb haar kant van het verhaal gehoord. Ik denk niet dat ik een reden heb haar niet te geloven. Coby heeft het na een rondje longeren meteen stop gezet, uitgelegd dat het absoluut niet zo hoort en Angela meteen uitgelegd hoe het wel moet. Vind het woord 'dom' hier wel érg laag, eerlijk gezegd. Maar dat is mijn mening Knipoog.

Natuurlijk kan ze het heel geloofwaardig brengen... Daar hebben ze ook erg lang op gestudeerd. Had je serieus verwacht dat ze het ook daadwerkelijk zouden gaan toegeven?!?! Ik niet... Ik had alleen een ietwat geloofwaardiger verhaal verwacht. Iedere leek ziet direct dat de pony niet naar behoren is bijgezet. Daar heb je Lammert Haanstra echt niet voor nodig... En dat had Coby ook echt wel gezien toen zij of Angela (wie het gedaan heeft, laat ik even in het midden) de pony vastbond... (Bijzetten durf ik dit niet meer te noemen).

Ik blijf het een lariekoek verhaal vinden. De foto's kloppen niet bij het verhaal. HEt had ze meer gesierd als ze hadden gezegd: "Ja, we hebben de pony idd zo gelongeerd. Dit doen wij zo omdat... "

HEt verhaal waar ze nu mee naar buiten is gekomen, klinkt mij in de oren als flauwekul en een kunstgreep om onder alle negatieve publiciteit uit te komen.

Ze zijn gewoon keihard betrapt... ...

Dirkje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-07 07:46

Og germ beestje..!

15-jarig en niet zo slim...! Boos!

EsmeeF

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-07 07:46

Suelza schreef:
Natuurlijk kan ze het heel geloofwaardig brengen... Daar hebben ze ook erg lang op gestudeerd. Had je serieus verwacht dat ze het ook daadwerkelijk zouden gaan toegeven?!?! Ik niet... Ik had alleen een ietwat geloofwaardiger verhaal verwacht. Iedere leek ziet direct dat de pony niet naar behoren is bijgezet. Daar heb je Lammert Haanstra echt niet voor nodig... En dat had Coby ook echt wel gezien toen zij of Angela (wie het gedaan heeft, laat ik even in het midden) de pony vastbond... (Bijzetten durf ik dit niet meer te noemen).

Ik blijf het een lariekoek verhaal vinden. De foto's kloppen niet bij het verhaal. HEt had ze meer gesierd als ze hadden gezegd: "Ja, we hebben de pony idd zo gelongeerd. Dit doen wij zo omdat... "

HEt verhaal waar ze nu mee naar buiten is gekomen, klinkt mij in de oren als flauwekul en een kunstgreep om onder alle negatieve publiciteit uit te komen.

Ze zijn gewoon keihard betrapt... ...

Misschien wel, misschien niet. We zullen nooit precies weten waarom dat zo gebeurd is, maar we hebben ook geen bewijs dat het de hele tijd zo is doorgegaan. Om deze reden ga ik hier geen woorden meer voor vuil maken. Ik ga in dit geval geen partij kiezen. Ik hou mensen niet tegen die dat wel willen doen, alleen sluit ik me hiervan af. Sorry, discussieren jullie maar verder Lachen..

EsmeeF

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-07 07:47

Dirkje_ schreef:
Og germ beestje..!

15-jarig en niet zo slim...! Boos!

Dit is al beter gebracht dan het bericht wat je net plaatste..

Annemarie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-07 07:49

hmm ziet er niet heel erg vriendelijk uit nee.

Tjidens de hippiade ging Coby ook Imke's paard Phoebe losrijden achteren, en wow, wij schrokken echt! Bloos! Ze zal wel weten wat ze doet maar het zag er echt niet fijn uit..

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-07 07:50

Imke's paard? Bedoel je niet Marlies?

ponymeid1

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-07 07:51

Ik vind het wel weer een beetje overdreven eigenlijk.

Als dat meisje zegt dat ze maar 1 rondje zo heeft gelopen, wie zijn wij dan om dat niet te geloven? Enkel door een paar foto's??
Dat de (naam-kwijt) daar niet heeft ingegrepen, zou dat niet gewoon zijn omdat het misschien idd niet erger was dan dat ene rondje???

Kijk ik weet natuurlijk niet wie het bij het juiste eind heeft, ik vind alleen dat we niet allemaal zo moeten happen. Zo typisch bokt, als er maar iets te zaniken valt springt iedereen er als de kippen bovenop. Misschien heeft ze wel gewoon gelijk, en hoeft het niet zo opgeblazen te worden.

Suelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-07 07:53

Ik zie het al helemaal voor me:

" A: Wil je eens even kijken hoe ik mijn pony longeer en of ik dat goed doe?"

" C: Ja, hoor... Laat maar zien"

" A: Ik gebruik wel mijn bijzet hoor! En die zet ik dan erg strak want daar gaat P&P zo fijn van lopen als ik er dan op zit en hem wat losser laat"

" C: Oh, nou ik ben benieuwd, kom maar op"

" A: Het lijkt heel strak wat ik nu doe, maar dat valt best mee hoor. Kijk maar, zijn oortjes wijzen nog steeds naar voren (of naar beneden?!)... Anky traint ook zo, daar heb ik het vanaf gekeken.

" C: JA, ik zie het. Laat hem maar even een rondje lopen"

" A: Zie je dat hij best fijn loopt zo?"

" C: Even kijken."

" A: ... "

" C: (Kijkt bedenkelijk)

" A: (???) "

" C: Nee, dit wil ik absoluut niet hebben. Dit is niet de manier om pony's te longeren. Dit is veel te diep bijgezet. Kom maar hier met de pony, dan haal ik hem naar binnen om hem wat losser te maken" ...

YEAH RIGHT!!!!

Ik blijf erbij, ze zijn gewoon betrapt. Ik zal de laatste zijn om ze te beschuldigen van zware dierenmishandeling (want daar is echt meer voor nodig), maar imo zit dit toch wel degelijk op het randje.

Daarbij had ik van iemand die klassiek is opgeleid toch wel wat meer verwacht. Blijkbaar toch van haar geloof gevallen, nu ze heeft gezien dat er andere wegen zijn die sneller naar Rome leiden... Uiteindelijk wint Anky er bijna alles mee...