Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Emilia schreef:Waar slaat dat nou op. Heb net het weer gezien en het gaat echt vriezen. Het zal aan de kust wel meevallen maar warm zal het niet zijn.
SANEX schreef:Op waldnet via deze link kun je duidelijk zien hoe de paarden erbij staan, in een soort rand dus, aan beide kanten door water omringd.
http://www.waldnet.nl/wn/nieuws/15520/R ... rden_.html
Nickyu, zie mijn eerdere bericht met plaatje; de kwelders die op de luchtfoto staan zijn niet de kwelders waar de paarden op staan.
Emilia, wachten tot het peil zodanig gezakt is dat de paarden op eigen krachten naar de dijk gedreven kunnen worden, geeft het minste paniek en gekkigheid voor ze.
Ze kunnen nu op krachten komen op het droge, elkaar warm houden en voldoende voer eten om aan te sterken
Emilia schreef:Lokpaarden van de baan? Hoe gaan het ze nu doen dan?
Raffel schreef:Ik heb deze post gezet een paar pagina's geleden.....Citaat:HEB JE EEN BRAAF EN ERVAREN PAARD DIE MAKKELIJK HET WATER IN GAAT? BEN JE WOONACHTIG IN DE BUURT VAN MARRUM?
PB MIJ DAN! WE ZIJN OP ZOEK NAAR RUITERS MET PAARDEN DIE EVENTUEEL MORGENMIDDAG EEN REDDINGSACTIE WILLEN DOEN OM DE KUDDE WEG TE KRIJGEN VAN DE KWELDER.
PB ME, PB ME!!!
(IN SAMENWERKING MET 'T FRIESKE GEA)
Er gaat waarschijnlijk morgen echt wat gebeuren met de mensen die kunnen helpen. Wat weet ik niet precies, maar daar wordt ik van op de hoogte gebracht. Er heeft toch dusver nog maar 1 iemand een PB gestuurd.
SANEX schreef:Niet aanvallend bedoeld richting wie dan ook. Maar ik zie dat enkele bokkers er al meerder malen zijn geweest om te kijken, terwijl nadrukkelijk wordt verzocht dat NIET te doen.
Waarom wordt het dan toch gedaan ?! ( bokkers die zijn gevraagd hulp te bieden daargelaten )
Wat heb je nou aan kijken alleen ? Kijken hoe triest de paarden erbij staan ? Dat kun je ook wel op tv en internet/kranten zien..
De hulpdiensten voor de voeten lopen en de paarden stress opleveren... ramptoerisme/sensatiezoekerij...
Gewoon een vraag hoor, ik snap het nut er niet van en zou me alleen maar hinderlijk voelen als er gewaarschuwd is dat je NIET moet komen, vind ik een beetje hetzelfde als dat er gewaarschuwd is dat er een storm aan zou komen en de eigenaar de paarden heeft laten staan...
katiavl schreef:op de belgische tv zeiden ze dat de reddingsactie van het leger gestaakt is omdat de boeren zeggen dat de paarden het gewoon waren. En wel aan land zouden zwemmen als de heisa minder was nu zijn ze maar opgeschrikt.
oosterhoff schreef:IK snap niet waarom die paarden niet gewoon kunnen zwemmen. Ik kan die link gewoon niet vatten. elk jaar zwemmen er honderden rendieren van de noordkaap naar het vaste land en die paarden krijgen ze niet te water.
Kan iemand mij misschien vertellen waarom het niet lukt die paarden te laten zwemmen?
Chrystal-gek schreef:http://www.waldnet.nl/wn/nieuws/15520/R ... rden_.html
Wie kan de foto's bekijken op waldnet?
De site zegt dat ik geen tegoed meer heb (welk tegoed, had ik dan tegoed?) en kan dus die foto's niet bekijken...