Pony gestolen in Limburg!

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Amy77

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-06 09:39

Amondi, je zal wel moeten op die manier. Stel dat de dieven de pony nog niet verhandeld hebben, maar dit via internet moeten doen, dan kun je moeilijk jouw flyer sturen en zeggen, goh is het toevallig deze pony, mag ik een foto zien?? Nee, denk niet dat ze je een foto zullen sturen, of eentje van een totaal andere pony om je af te leiden. Soms is een spelletje nodig.

Frantic

Re: Pony gestolen in Limburg!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-06 09:56

slimmerik schreef:
Nou kom ik terug staan er 12 of 13 pagina's bij...... Kan niet alles doorlezen maar heb toch een paar vragen aan je.
1. Waarom is het niet bij L1 geweest.
2. Waarom staat er niets in de krant
3. Hoe komt het dat je de hele dag niet bereikbaar was
4. Weet je zeker dat de eigenaar haar niet verkocht heeft en jou dat niet durft te vertellen

Marcus is nu dus al bijna 48 uur weg ........

edit: zie dat je net off-line hoor het morgen wel

En waarom is alleen TS niet online na schooltijd, maar had ze belangrijkere zaken te doen, zoals lekker met een vriendin naar springles?
En waarom is half Bokt voor schooltijd online om te helpen?
Half Bokt, behalve....

Volgens mij zoeken jullie je uit de naad voor een pony van een niet bokker! ChingYi zal de pony heus wel kennen maar is er emotioneel niet zo bij erg bij betrokken. Al veel vroeger in dit topic is dat al aangegeven, ze reed er wel eens op, maar het paard is van een ( voor ons bokkers), onbekende eigenaar. En zeker niet haar eigendom of zelfs maar verzorgpony.
Zonder verzoek van de eigenaar moet je toch niet alles uit de kast halen? Zover ik hier kan lezen is ChingYi op de dag vd verdwijning lekker gaan stappen in een buurdorp, terwijl bokkers Flyers e.d. aan het maken waren en Marktplaatsen aan aan het afzoeken, TV bellen, politie bellen ets.?
Je zou toch verwachten dat ChingYi dat zou doen.

Evenzo gisteren, bijna 20 pagina's met hulpaanbod en vragen, maar ChingYi zat bij een vriendin en ging naar een springles kijken.....

Geen verklaringen voor het ontbreken van recente verhalen over Marcus, alleen dat dat de schuld is van Bokt. Geen verklaring hoe het mogelijk is dat als iemand vraagt hoe het toch met Marcus is, zij een paar uur later meld dat hij gestolen is die ochtend, was zij niet direct op de hoogte gesteld dan? En waarom ga je daarna stappen i.p.v. zoeken of naar zijn lege stal?

Als zij echt de verzorgster van Marcus was, dan had de eigenaar toch direct met haar gebelt, al is het maar om vast te stellen dat zij niet met hem weg is voor een buitenrit o.i.d.

Nee, paard is volgens mij w.s. best wel weg, heel sneu, maar Bokt leden maken zich daar meer zorgen over dan de TS.

Mijn mening, hoeft niemand het mee eens te zijn, maar ik vond het toch nodig om jullie te waarschuwen voor al te hard zoeken.

Tessaa_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-06 10:00

ja klopt dat is waar

Dribbel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-06 10:01

En als bokkers het doen voor Marcus en niet voor de TS?

LADPR

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-06 10:02

Dat vroeg ik mij ook al af, ze zij altijd dat het haar verzorgpony was, maakt het niet minder erg natuurlijk het blijft vervelend.

Tessaa_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-06 10:05

op bokt hier doen de mensen volgens mij idd meer dan de TS

Frantic

Re:

Leentje1 schreef:
En als bokkers het doen voor Marcus en niet voor de TS?

Dan kan de eigenaar erom vragen, weet jij veel met wie hij problemen heeft! Kan we een schuldkwestie zijn of een inbeslagname door de DB, of een vorige eigenaar of weet ik het.
Maar dan zal hij er zelf om moeten vragen.

Gr00viejjj

Hmmz.. ik twijfel nu toch ook een klein beetje.
Vind het inderdaad wel heel erg vreemd dat "verzorgster" in kwestie naar een springles gaat met vriendin i.p.v als een gek te gaan zoeken, thuis te zitten huilen, in stal rondhangen enzovoort.

Ik hou in ieder geval op met zoeken.
Mij lijkt dat als die pony gestolen zou zijn er wel iets in de krant gestaan zou hebben maar niets..

Zal er niet van staan te kijken als de pony gewoon verkocht is o.i.d.

Tessaa_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-06 10:06

ze zei toch ook dat het bij L1 zou komen maar niemand heeft iets gezien ik begin toch ook te twijfelen

Dribbel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-06 10:13

Zoiets verzin je toch niet of wel? Ik denk dat het wel waar is. En trouwens we hebben in dit topic al een discussie gehad of ze gelogen had of niet.....

Ze heeft hier zelf ook al antwoord op gegeven. Dus lees maar terug.
Laatst bijgewerkt door Dribbel op 19-04-06 10:14, in het totaal 1 keer bewerkt

roxiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-06 10:13

Als het waar is wat hier gezegt wordt, vind ik het ronduit triest en dat is dan nog zacht uitgedrukt. Is er al weer bericht gekomen van Chin zelf? nadat ze hier heeft geplaats dat Marcus gestolen is?
Ik persoonlijk geloof het niet meer zo,,
Mocht het paardje wel gestolen zijn dan hoop ik dat ie snel weer in zn eigen stalletje staat..

Dribbel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-06 10:15

Ja er is al een paar keer bericht geweest in dit topic van Chin zelf. Ik weet alleen niet meer op welke pagina...
Laatst bijgewerkt door Dribbel op 19-04-06 10:15, in het totaal 1 keer bewerkt

Pattypaard

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-06 10:15

Deze discussie is al lang geweest en bokker Vivanes heeft nog met de eigenaar gepraat enz. Staat ook hier ergens in het topic.

Dribbel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-06 10:16

Klopt, dus ik denk dat het zinloos is deze discusie nog eens te houden. En ik denk dat het ook niet leuk is voor Chin (ookal is het haar pony niet maar haar verzorgpony).
Laatst bijgewerkt door Dribbel op 19-04-06 10:20, in het totaal 1 keer bewerkt

Zunzuncito

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-06 10:19

Ik denk niet dat de discussie is of dat die pony gestolen is of niet. De discussie is dat de TS een paar 'rare' of 'onverwachte' keuzes heeft gemaakt nadat bekend werd dat Marcus weg was. Ik wacht gespannen af wat de antwoorden zijn op Slimmerik's vragen en ben het verder eens met Amondi's kant.

PienZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-06 10:20

Het paardje zal ongetwijfeld wel echt weg zijn. Meerdere mensen hier op bokt hebben dit bevestigd die ook bij TS in de buurt wonen. Alleen ik vraag me af hoe erg zij het vind ik mag er natuurlijk niet over oordelen maar zo heb ik op marktplaats en speurders nog steeds geen advertentie gezien terwijl als mijn paard gestolen zou zijn ik hem op elke site zou zetten al is het alleen maar voor me eigen gevoel dat ik er alles aan gedaan heb om mijn paardje te zoeken en ik moet eerlijk zeggen ik vind ook dat iedereen er harder mee bezig is dan zijzelf. Ik bedoel ga is na wat zou jij doen als je paardje gestolen was zoeken of met je vriendin mee naar springles.

annehoe

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-06 10:20

ik denk dat ze er neit veel aan heeft als iedereen twijfelt.
als ze dat over mij zouden doen zou ik nog minder op bokt komen
je bent al verdrietig en dan dit er nog over heen.
mijn mening hoor..

Amy77

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-06 10:21

Dat het niet in de krant heeft gestaan, dat komt veel vaker voor. Regionale kranten willen er nog wel eens aandacht aan besteden, maar dat is meestal pas een dag of 3 later. Dus vreemd is dat niet..
Kijk, niet iedereen is hetzelfde, mss heeft TS zelf wel heel veel advertenties al geplaatst en had zij wat afleiding nodig gisteravond, vandaar mee naar die springles. Ook niet mijn manier, maargoed, laten we haar daar niet op veroordelen.
Bij ons van gestolenparden.nl is het zo, als er geen wederijds contact is, men werkt zelf niet mee om te zoeken naar zijn paard, krijgen ze een plaatsje op de site, maar gaan wij daar verder op gegeven moment ook geen energie meer in steken. Heel hard, maar we moeten wel, als er geen antwoorden op vragen komen etc, dan kunnen wij niet verder dan enkelt mailingen de deur uit doen.
Ook is het bij ons zo, dat de rechtmatige eigenaar (de eigenaar op papier) toestemming moet geven dat wij hulp mogen bieden in de zoektocht. Je kan op allerlei dingen stuiten, die ontzettend privé zijn en waar een verzorgster of wij mss wel helemaal niets mee te maken hebben.
Zonder info, of met ontbrekende details/info wordt de zoektocht alleen maar moeilijker. In eerste instantie zijn wij bv om het paard weer terug te vinden, het is de taak van de politie om de dader te vinden, niet de onze. Toch kan je soms iets tegenkomen wat iets verdacht maakt en daar heb je weer die toestemming van die rechtmatige eigenaar voor nodig...en helaas, wat ook gebeurd, dat 'pennymeisjes' zomaar een pony als gestolen opgeven, met man en macht wordt er iets georganiseerd en dan blijkt het een lulkoek verhaal te zijn. Aan de gegeven info kunnen wij meestal al oordelen of iemand de echte eigenaar is om een verzorgster oid..
Toch wordt er voor elk paard zn best gedaan, mits er contact is met de eigenaar..

Ching Yi geeft an dat dit verhaal op waarheid is gebasseerd, men zoekt dan ook naar de pony, kan je achteraf je niet kl*te voelen dat je niet hebt geholpen, want het is een feit, de begindagen sinds de diefstal zijn het allerbelangrijkste. Dus of je nou energie steekt in flyers versturen of op andere forums zit te lezen op bokt, wat maakt het uit?

roxiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-06 10:23

Ik geloof echt wel dat die pony weg is,, maar ik las in dit topic ergens geloof ik dat ze niet echt ( veel) contact had met die eigenaar, misschien heeft die um wel verkocht, zoals hier al eerder is gesuggereerd.
IK vind alleen de reactie en de omgang van Ching niet echt toepasselijk, zoals hier boven ook al werd gezegt, ik zou niet mee gaan naar spring les van een vriendin, ik zou echt werkelijk stad en land afzoeken om mn beestje,,
Maar goed ieder zn eigen mening..

Gr00viejjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-06 10:30

roxiie schreef:
Ik geloof echt wel dat die pony weg is,, maar ik las in dit topic ergens geloof ik dat ze niet echt ( veel) contact had met die eigenaar, misschien heeft die um wel verkocht, zoals hier al eerder is gesuggereerd.
IK vind alleen de reactie en de omgang van Ching niet echt toepasselijk, zoals hier boven ook al werd gezegt, ik zou niet mee gaan naar spring les van een vriendin, ik zou echt werkelijk stad en land afzoeken om mn beestje,,
Maar goed ieder zn eigen mening..

Zo denk ik er nou precies over.

Hoe je het ook went of keert.. Het is en blijft vreemd.

annehoe

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-06 10:31

na ja k ga ff paardrijden lees straks wel weer bij

trisca

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-06 10:34

iedereen verwerkt een verlies op zijn/haar eigen manier. Ik het zelf iets heel ergs meegemaakt binnen de familie en verbaaste mij hoe verschillend de familieleden dit verwerken. De een stort in, de ander maakt de dag zo vol activiteiten dat er geen tijd is om na te denken. Mijn geval is wel iets heel anders, maar geeft aan hoe verschillend mensen met verdriet om kunnen gaan.
Ik zocht verschikkelijk veel afleiding en werd erg druk, misschien is ze wel meegegaan om afleiding te zoeken.

Bij mij was er alleen echt niks meer aan te doen, zoeken had totaal geen zin

Frantic

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-06 10:35

Pattypaard schreef:
Deze discussie is al lang geweest en bokker Vivanes heeft nog met de eigenaar gepraat enz. Staat ook hier ergens in het topic.

Mij gaat het er niet om of het beestje gestolen is, het gaat erom dat de belanghebbende er nooit om gevraagd hebben om een Boktactie op te starten.

Jij was het die ons vertelde dat ChinYi 's middags pas gebeld werd! En niet direct na de ontdekking.
Jij was het, die vertelde dat jullie "dus" maar lekker uit gingen, want jullie zouden toch niks kunnen doen.(?)
Jij weet dus ook waarom dit pas tegen de avond op Bokt kwam, ChingYi had iets belangrijkers te doen dan naar de Pony zoeken, n.l. stappen.

Jij was het ook die gistermiddag er alles aan heeft gedaan om ChingYi zover te krijgen dat ze a.u.b. op Bokt kwam. Ching zelf was lekker naar de manege.

Voel je je zolangzamerhand niet gebruikt door je vriendin?

PienZ

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-06 10:35

Juist de eerste paar dagen heeft het zoeken juist nog het meeste zin hoe langer je w8 hoe meer kans dat je hem nooit (hoe lullig dat ook klinkt) meer terug vind. Ik zou dus juist de eerste dagen geen afleiding zoeken maar op zoek naar me paard gaan. met internet bereik je een hoop tegenwoordig ik had allang advertenties geplaats op speurders marktplaats en alle andere sites die veel bekeken worden door mensen. Ik twijfel niet aan het verhaal dat het arme beestje gestolen is en ik hoop dat het mij nooit gebeuren zal maar ik twijfel wel aan de echtheid voor de liefde van het paard van TS sorry

LADPR

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-06 10:36

Jeetje moet zeggen at het wel heel vervelend gaat klinken zo inderdaad, begint erop te lijken dat het er niks kan schelen