Nexus schreef:Nikass schreef:Waarom vraag je mij: "waarom zou koste wat kost de sport zoals hij nu is bewaard moeten blijven"?
Waarom vraag je mij dat dan als je niet denkt dat ik dat vind?
Vind je dat dan een relevante vraag aan mij?
Ik vind het op zijn minst een suggestieve vraag. In elk geval geen vraag waar ik antwoord op kan geven, want ik deel dat uitgangspunt niet. Dus misschien aan iemand stellen die wèl van mening is dat de paardensport koste wat kost zoals hij nu is bewaard moet blijven. Wel even zoeken, want ik ben nog niemand in dit topic tegen gekomen die daar zo over denkt.
Ik stelde de vraag niet direct aan jou maar in het algemeen.
Misschien dat vanwege de quote ik de verkeerde indruk heb gewekt, sorry daarvoor.
Dus in het algemeen: Waarom zou de sport zoals hij nu is, koste wat kost is bewaard moeten blijven?
Maar misschien is dit teveel of topic.
Ik denk overigens wel dat ooit (over 10, 30, 50 jaar?) maneges en dergelijke zeker zoals de meeste in de huidige vorm zijn ingericht verdwijnen. Wil niet zeggen dat paardrijden verdwijnt, maar anders wordt.
Okee, ik vatte het inderdaad op als een vraag aan mij. Maar als dat niet de bedoeling was, dan no hard feelings.
Maar zoals ik zei kan ik geen antwoord geven op de vraag. Wat mij betreft niet persé off topic, maar van mij hoeft de paardensport niet koste wat kost bewaard te blijven zoals hij nu is.
Maar dat is wat anders dan dat er geen geld meer zou mogen worden verdient met de paardensport.
Ik vraag me ook af hoe ver je dat door wil trekken? Geen pensionstallen meer? Want ook daar zijn over het algemeen de inkomsten meer prioriteit dan het welzijn van het paard (niet altijd omdat men dat wil, maar ook omdat het maar net moet kúnnen)
En je wilde ook de faam verbieden of stoppen. Weet je ook hoe? Want kinderen onder elkaar hebben al competitie, daar komt niet persé geld bij kijken.
En competitie kan imo heel gezond zijn, en bijdragen aan het beste uit jezelf halen.
"Ik denk dat er minder paarden kapot gaan van bossloffen op de voorhand dan menig trainingsbeleid voor de sport, maar kan dit niet onderbouwen".
Deze veronderstelling van jou deel ik overigens ook absoluut niet. In elk geval niet als je op de top doelt.