Xu wandelt naast zijn paard naar China: Mijn leven wordt steeds korter

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-24 21:57

Het gaat niet om de kracht van het tikje, het gaat er meer om dat het paard een beetje staat te slapen en zo schrikt.

Dat laten schrikken terwijl hij net uit de narcose komt, is niet netjes :n

Je geeft je eigen kind dat net uit een narcose is gekomen en nog dizzy is, toch ook geen tikje op de neus.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-24 22:00

Of hij met uit de narcose komt weet ik niet maar waarom, wanneer een dier in vertrouwen bij je komt zo’n smerig tikje op de neus geven ? Dat doe je gewoon niet. Blij dat het dier niet bij hem blijft . Het is nog voor de narcose want het oude gips zit er nog om.

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-24 22:08

Storm schreef:
Het gaat niet om de kracht van het tikje, het gaat er meer om dat het paard een beetje staat te slapen en zo schrikt.

Dat laten schrikken terwijl hij net uit de narcose komt, is niet netjes :n

Je geeft je eigen kind dat net uit een narcose is gekomen en nog dizzy is, toch ook geen tikje op de neus.

Ik zeg nogmaals helemaal niet dat het netjes of oké is, ik praat niets goed.

Ik vind het alleen niet nodig om zo te overdrijven als sommige mensen doen.
DuoPenotti schreef:
omdat ik zeg dat je overdrijft?
Dat vind jij van ons. Maar jij mag dat wel zeggen?

Yep, ik heb recht op vrijheid van meningsuiting :) dus dat mag ik.
En nee, ik heb er nul probleem mee als je iemand niet moet, moet je helemaal zelf weten. Ik heb er wel een probleem mee als zaken heel anders neergezet worden dan ze zijn.

Je kan het niet eens zijn met hoe iets verteld wordt én het niet goed praten tegelijkertijd :)

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-24 22:13

Ik ben zo nieuwsgierig naar waar jullie het over hebben maar ik kan dat hele filmpje niet vinden :+

Ann

Re: Xu wandelt naast zijn paard naar China: Mijn leven wordt steeds korter

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-24 22:14

Inmiddels staat het ook op facebook.

melanie0906

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-24 22:15

Telpeva schreef:
Ik ben zo nieuwsgierig naar waar jullie het over hebben maar ik kan dat hele filmpje niet vinden :+

Staat op zijn instagram in zn storys

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-24 22:17

Hoe kom je bij stories? Ik zie alleen de kopjes berichten, reels en getagd

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-24 22:18

Telpeva schreef:
Hoe kom je bij stories? Ik zie alleen de kopjes berichten, reels en getagd

Op zijn naam klikken, daar zie je een gekleurde circel omheen.

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-24 22:18

Op Instagram op de ronde profielfoto klikken als je op de pagina van Xu bent.

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-24 22:19

Afbeelding

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-24 22:33

Avalanche schreef:
Het is een tikje op de neus . Netjes? Nee.

Maar hij wordt ook niet afgeslagen.

En echt, ik krijg de kriebels van de hysterische reacties. Ik vind het ook niet ok, maar om nou te doen alsof het paard compleet in elkaar geslagen wordt.

Ik ben naar aanleiding van de reacties gaan kijken, ik verwachte echt een enorme klap op de neus en een paard wat hysterisch naar achter vliegt...... Dat was niet wat ik zag.

Ik vind een heleboel juist niet zo zielig aan dat paard. Je kan het wel of niet eens zijn met de behandeling, maar dat is een keuze die iemand nog met de beste intenties en op wellicht bepaalde adviezen kan maken, maar dit is gewoon gemeen pesten. En nee, hij wordt niet afgeslagen, dan had ik het geen tikje (of hoe je dit moet noemen) genoemd. Dus hysterisch maak je er zelf van. Ik vind het gewoon gemeen, niks mee en niets minder.

hwn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-24 22:50

Ik vind het wel behoorlijk creepy dat hij het zo vaak over oorlogachtige toestanden heeft: iedereen neerschieten, death squads, bloedbad, nu voorbereiden op de oorlog... Ik zou hem eerlijk gezegd niet graag in mijn buurt hebben, dit kan wel eens iemand zijn die tot heel rare dingen in staat is. Zitten hier psychologen op Bokt die er een mening over hebben, of is het gewoon iemand met een heel beperkte woordenschat of zo? Heb wel de indruk dat ie intellectueel ook behoorlijk beperkt is, om het vriendelijk uit te drukken.

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-24 23:06

Thanks ik heb het gevonden!

Aparte kerel is het toch

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-24 23:27

manzano schreef:
Avalanche schreef:
Het is een tikje op de neus . Netjes? Nee.

Maar hij wordt ook niet afgeslagen.

En echt, ik krijg de kriebels van de hysterische reacties. Ik vind het ook niet ok, maar om nou te doen alsof het paard compleet in elkaar geslagen wordt.

Ik ben naar aanleiding van de reacties gaan kijken, ik verwachte echt een enorme klap op de neus en een paard wat hysterisch naar achter vliegt...... Dat was niet wat ik zag.

Ik vind een heleboel juist niet zo zielig aan dat paard. Je kan het wel of niet eens zijn met de behandeling, maar dat is een keuze die iemand nog met de beste intenties en op wellicht bepaalde adviezen kan maken, maar dit is gewoon gemeen pesten. En nee, hij wordt niet afgeslagen, dan had ik het geen tikje (of hoe je dit moet noemen) genoemd. Dus hysterisch maak je er zelf van. Ik vind het gewoon gemeen, niks mee en niets minder.

Dit vind ik super redelijk klinken.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-24 06:20

Niemand heeft gezegd dat hij hem met een eind hout de hele stal door ramt ofzo....

Er is gewoon geen goed algemeen woord voor dat "pieken" dat die eikel doet. Het is een soort venijnig tikje, het is een soort elektrische *pets* en als iemand het "voor de grap" bij jou op je voorhoofd doet dan vind je het waarschijnlijk ook een venijnige klerestreek want het komt echt hard aan. En alleen het schrik-effect is al smerig in die situatie. Met zo'n "vriend" heb je geen vijanden nodig :n

Zou hij nou met zijn tentje op het terrein van die kliniek staan.....?

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-24 06:24

Ja, zoals ik het las zou hij t/m de operatiedag op het terrein kamperen. Ben benieuwd wat hij daarna gaat doen. Het paardje moet dan 3 weken herstellen in de kliniek en daarna een aantal maanden boxrust. Vraag me af hoelang hij nog bij het paard in de buurt blijft.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-24 06:26

Op basis van de dingen die we te zien krijgen zou ik hem als kliniek zo kort mogelijk op het erf willen.

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-24 06:46

Ja inderdaad, maar irl kan hij ook anders zijn (of zich voordoen) en ze zullen daar misschien niet alles meekrijgen qua omgang met zijn paardje? Verwacht wel dat het dier nu een 'blok aan zijn been' gaat zijn en de zorg/verantwoording redelijk snel overgaat naar iemand anders.

Nu duimen dat het paardje vandaag de operatie goed doorstaat. Ik houd er rekening mee dat de breuk tijdens de operatie gecompliceerder blijkt dan verwacht en ze hem niet uit de narcose halen.

7ofhearts

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-24 07:38

Weten we eigenlijk iets van de achtergrond van de man. Ik zie wel eens onderschriften van witte monnik, maar geen idee wat daar mee bedoeld wordt.
Hij is in elk geval niet het type monnik zoals ik dat in gedachten heb.

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-24 08:14

Volgens mij weet bijna niemand wat van zijn achtergrond.

Hopelijk gaat de operatie vandaag voorspoedig!
Ben zeer benieuwd hoe de arts dit gaat aanpakken.

Lieser

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-24 08:27

7ofhearts schreef:
Weten we eigenlijk iets van de achtergrond van de man. Ik zie wel eens onderschriften van witte monnik, maar geen idee wat daar mee bedoeld wordt.
Hij is in elk geval niet het type monnik zoals ik dat in gedachten heb.

Maakt dat wat uit dan?

3heathcliff5

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-24 08:57

Ik ben wel benieuwd naar het resultaat van de operatie. Ik kan me zelf nog herinneren dat het onwijs veel verlichting gaf dat het bot weer gewoon aan elkaar vast zat. Hopelijk voelt Furion zich ook gelijk een stuk beter.

GabberGill

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-24 09:02

Het verbaast me dat mensen het niet erg vinden als je een paard op zijn neus piekt.

Nee hij wordt niet afgestompt maar is het dan pas erg? Weer een voorbeeldje agh niet janken gooide de kleuter zand naar je? Ja agh het waren gelukkig geen stenen.

Het is niet iets wat die nu een keer doet maar blijkbaar vaker. Als dat een manier van communiceren met je paard is dan heb ik daar zeker wat op te zeggen

GabberGill

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-24 09:04

Hij ging toch naar Hongarije om te rusten?

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-24 09:08

Ik mag hopen dat ie een baan zoekt om alles te kunnen bekostigen..

Verder, ik duim voor het dier dat alles voorspoedig zal gaan en hij zich snel wat beter mag voelen.