Lijkt me prima oplossing Rocamor

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
_lauraaa_ schreef:Betalende bijrijder mag niet volgens hun. Daar is een paard om terug gehaald. Want ze zagen het als commercieel gebruik.
Myrsky schreef:Wat ik me dan afvraag: hoe gaat dat überhaupt met eindverantwoordelijkheid van een bijrijder oid? Want pzb is de eigenaar van het paard. Stel dat het paard schade maakt bij andere paarden of mensen, wie is dan aansprakelijk?
Dreamboy schreef:Maar het is toch te gek voor woorden dat je geen betalende bijrijder mag hebben? Stel, je adopteerd een paard en jaren later is je situatie zo veranderd dat je het financieel niet meer op kan brengen. Je hebt inmiddels een band opgebouwd met het dier en wilt het dus niet kwijt. Dan is de oplossing een betalende bijrijder. Maar in principe moet je het dier, waar je aan gehecht bent, dus terug naar pzb waar het weer naar een nieuwe adoptant gaat. Is voor het beestje toch ook niet fijn?
anjali schreef:Wat als je een hond adopteert uit een asiel,je wordt dan ook geen eigenaar,mag er bijv. niet mee fokken.Maar je bent wel verantwoordelijk voor de medische kosten en naar ik vernomen heb ook voor door de hond veroorzaakte schade.Eigenlijk ook een vreemde constructie maar bij de officiele Nederlandse asielen gaat het meestal goed.Alleen bij particuliere organisaties hoor je wel van misstanden,ook hier op Bokt af en toe een topic.
Citaat:Over de term adoptie
Als Dierenbescherming gebruiken wij de term adoptie om de verplichtingen die een eigenaar voor een dier heeft uit te drukken. Wettelijk gezien kan een dier echter niet worden geadopteerd en dient er te worden gesproken van een koop. De Dierenbescherming volgt bij het aanschaffen van een dier alle wettelijke bepalingen die van toepassing zijn bij een (consumenten)koop.
Dreamboy schreef:anjali schreef:
Zou jij er eventueel ook mee mogen fokken dan?
Over het algemeen zijn honden en katten uit het asiel gesterriliseerd of gecastreerd.
upendo schreef:Het klopt wel. Voor de verzekering speelt het wel mee.
Betaald bijrijder betekent een dienst afnemen, de 'aanbieder' is dan verantwoordelijk. Daarom moet je op maneges soms ook een formulier voor eigen risico ondertekenen als je met een van hun paarden op buitenrit gaat bijvoorbeeld.
_San87_ schreef:upendo schreef:Het klopt wel. Voor de verzekering speelt het wel mee.
Betaald bijrijder betekent een dienst afnemen, de 'aanbieder' is dan verantwoordelijk. Daarom moet je op maneges soms ook een formulier voor eigen risico ondertekenen als je met een van hun paarden op buitenrit gaat bijvoorbeeld.
Ja, maar dat neemt de risicoaansprakelijkheid van de eigenaar, dus de manege, niet weg.