Paarden in paniek door luchtballon, boeren boos

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

damian23

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-19 08:14

LindyH schreef:
Ik weet dat het lastig is voor een individu, maar als het even kan zou ik geen schadevergoeding regelen maar aangifte doen. Want als iedereen het onderhands blijft regelen verandert er nooit iets structureel.

Precies, als je het onderhands blijft regelen verandert er nooit wat.

Grondeigenaren die het wel goed vinden dat ze op hun grond landen kunnen een vergoeding vragen. Ik moet toch ook een vergoeding betalen als ik gebruik maak van de binnenbak van de manege. Daarnaast moeten ze ook de schade die ze veroorzaken vergoeden.

sneeuwpop

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-19 09:42

Delphi schreef:
KimD schreef:
Hier ook alweer, kwamen tig van die ondingen laag overvliegen. Echt, als ze zomaar durven te landen op mijn land sta ik niet in voor mezelf!

Nou hier ook. Ik ga echt de poort niet voor ze openen. De kunnen de wei zelf verlaten en de rest op afspraak op komen halen. En dan gelijk even de schadevergoeding regelen.

Zet dan maar een vrachtwagen of trekker voor je poort, want ze knippen hekken open...

Peppertree

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-19 21:59

En..... er staat er weer een op ons land... Gewoon dezelfde als die we verteld hebben dat we t niet willen hebben.

miss_lizje

Re: Paarden in paniek door luchtballon, boeren boos

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-19 22:05

Politie bellen, meer kan je niet doen wat legaal is.

Ricie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-19 22:05

Tsjaa ze hadden het waarschijnlijk niet voor het kiezen. Welke was het?

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-19 22:08

Ricie schreef:

Dat is dan heel jammer voor de ballonvaarders.

Waarom moet een ander er schade en overlast van hebben op eigen terrein ?

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-19 22:09

Peppertree schreef:
En..... er staat er weer een op ons land... Gewoon dezelfde als die we verteld hebben dat we t niet willen hebben.

Hek dicht, slot er op en trekker ervoor

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-19 22:10

Noordelijk ballonvaart centrum weer ?

Ricie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-19 22:11

Schade zal wel meevallen, dat komt niet zo heel vaak voor dat er schade veroorzaakt wordt. Jammer dat veel bokkers niet echt realistisch er naar kijken. Politie bellen....tsjaa geen voorstander van, maar kan ik inkomen en begrijpen.

Hek dicht, slot er op en trekker er voor....oei, ik denk dat jij lang de bak in wil quera....want dat valt wettelijk gezien gewoon onder een gijzeling.....

miss_lizje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-19 22:12

Ricie schreef:

:roll: of nog steeds niet begrijpen dat het onbeschoft is om op iemands privé eigendom te komen.

Als je van te voren niet kan vaststellen waar je gaat landen, gewoon de lucht niet ingaan.

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-19 22:13

Ricie schreef:
Schade zal wel meevallen, dat komt niet zo heel vaak voor dat er schade veroorzaakt wordt. Jammer dat veel bokkers niet echt realistisch er naar kijken. Politie bellen....tsjaa geen voorstander van, maar kan ik inkomen en begrijpen.

Hek dicht, slot er op en trekker er voor....oei, ik denk dat jij lang de bak in wil quera....want dat valt wettelijk gezien gewoon onder een gijzeling.....

Hoezo gijzeling? Mensen kunnen over het hek klimmen en langs de trekker. De mand en ballon wordt een ander verhaal ;)

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-19 22:13

Ricie schreef:

Wat zou jij doen dan?

miss_lizje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-19 22:14

Ricie schreef:

Hoe kan het gijzeling zijn als je daar al niet hoort? Als jij een nachtje in de IKEA wil doorbrengen zullen de beveiligers je ook niet met een aai over je bol de deur wijzen.

Peppertree

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-19 22:15

Rebecca schreef:

Ja :(

Staan nog buiten de poort. Hebben ze gezegd geen toestemming te geven.
Laatst bijgewerkt door Peppertree op 04-07-19 22:17, in het totaal 1 keer bewerkt

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-19 22:16

Ricie schreef:

Gijzeling? :')

Doe normaal zeg. Je breekt in op andermans terrein, eigenaar doet een beetje moeilijk om je spullen van het land af te laten halen en dan ben je gelijk gegijzeld?
Gekkigheid, je moet gewoon van andermans terrein blijven :)
Als je een inbreker opsluit in je huis en de politie belt zodat ze m komen halen is dat toch ook geen gijzeling?

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-19 22:17

Ricie schreef:

For real? :+

Peppertree

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-19 22:19

Schade zal wel meevallen, Ricie? Hoe weet jij dat? Onze droge koeien en paarden staan ook daar. Ik hoop dat je gelijk hebt maar verwonder me over je helderziendheid.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-19 22:29

Peppertree schreef:
[naam] schreef:

Ja :(

Staan nog buiten de poort. Hebben ze gezegd geen toestemming te geven.

Balen -O-

Zeker omdat je al eerder aangegeven hebt het niet te willen , waarschijnlijk is de ballon al ingepakt is en straks de politie erbij gehaald word. .

Peppertree

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-19 22:35

Ik weet nu niet wat de stand van zaken is, zit zelf binnen. Wordt nu wel donker en vind het wel een beetje lullig voor de mensen die mee waren.

Het is een behoorlijk eindje lopen om bij de weg te komen.

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-19 22:49

Niet jou probleem toch. Lekker laten lopen, ze hadden beter moeten weten. Nee is nee.
Overigens zou ik er toch niet gerust op zijn. Straks kiezen ze ergens een dam en rijden dan via een omweg op je terrein.

Peppertree

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-19 22:53

Dat kan gelukkig niet. Tenminste, de dammen waarbij ze op t land kunnen komen kunnen we vanuit huis zien.

Ze beweren dat de wet naar aanleiding van die uitspraak die damian23 plaatste na protest van hun kant is aangepast. Dat ze nu wel toestemming hebben. Boden een fles beerenburg en 25 euro en zou anders de politie bellen. Man zegt ‘ doe maar’

Deden ze toch maar niet.

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-19 22:55

Dus mand enz staan er nog?

Peppertree

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-19 22:56

Hoor zo de update/uitslag als t goed is.

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-19 23:01

Peppertree schreef:
Dat kan gelukkig niet. Tenminste, de dammen waarbij ze op t land kunnen komen kunnen we vanuit huis zien.

Ze beweren dat de wet naar aanleiding van die uitspraak die damian23 plaatste na protest van hun kant is aangepast. Dat ze nu wel toestemming hebben. Boden een fles beerenburg en 25 euro en zou anders de politie bellen. Man zegt ‘ doe maar’

Deden ze toch maar niet.

Gelukkig maar dat ze er niet op kunnen. Je wil niet dat die gasten nog meer schade en stress brengen aan je beesten.

Alsof een wet aangepast wordt alleen maar omdat een bedrijf een beetje loopt te protesteren. Sjonge, dan ben je ook wel heel dom met je beerenburger.

Peppertree

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-19 23:06

Inderdaad! Ben nu wel heel blij dat we wat meer op de hoogte zijn van wat nu echt de regels zijn.

Man heeft uiteindelijk genoegen genomen met een geldbedrag en (wederom) de belofte dat ze hier niet meer zullen landen. Ze zijn nu dus weg.