Vingino van Tommie Visser weggehaald uit zijn stal - update3

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

pipo

Re: Vingino van Tommie Visser weggehaald uit zijn stal - update2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-14 19:08

fiets of te paard... hahaha

vur

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-14 19:09

De politie kan zelf ook tot inbeslagname overgaan. Tenzij het een doorzoeking was onder leiding van een officier van justitie (in plaatsen) of olv een rechter commissaris (in woning). Dan neemt respectievelijk de ovj of de rc in beslag. In principe.

milou123

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-14 19:16

De politie moet daar toch toestemming voor vragen?
Dat is tenminste wat ik altijd in alle rapporten gelezen heb.

mkr_78

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-14 19:25

bliver schreef:
?..Dat er bij kampers wietplantages is niks gek toch trouwens. Heb zelfs in de wandelgangen meegekregen dat bij haar ook wietplantages zijn, maar heeft verder niks met de zaak te maken

Zo....ff een vooroordeel de wereld ingeslingerd!? Vind ik niet zo netjes eigenlijk...

Van wie is nou eigenlijk het erf waar het paard weg gehaald is en de kwekerijen aangetroffen zijn? Van Tommie, z'n vader, een derde?

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-14 19:44

Er zit altijd wel een kern van waarheid in veel voorkomende vooroordelen, ze komen ook niet zomaar uit het niets. :+

Ik ben echt heel benieuwd hoe dit verder gaat. Gister zei Tommie op tv dat het gewoon duidelijk is dat ze beide eigenaar zijn en hier mondelinge afspraken over zijn gemaakt en het op facebook staat. Nu nog de vraag wat er verder gaat gebeuren met het paard.

Mijn stiefvader denkt dat als zij alle twee 50 50 eigenaar zijn, tommie haar/het paard moet afkopen. 50 procent van de waarde van het paard aan haar betalen zodat het paard van hem wordt. Dat is namelijk ook zo als twee mensen samen een bedrijf hebben zei hij.

Dit zal ook vast niet uit het niets zijn voorgekomen. Ik gok dat zij al meerdere malen heeft gezegd dat ze hem wilt verkopen en Tommie steeds alleen nee heeft gezegd ofzo. Ik ken aardig wat vissertjes van dat kamp (maar geen directe familieleden van tommie) en die zijn allemaal geniepig dus ik denk dat Tommie zelf ook niet heilig is _O-
Mijn moeder kent zijn vader en zegt dat dat echt geen snelle schieter is dus ze gelooft niet dat hij heeft geschoten.

Ik vind het zelf wel enorm egoïstisch van de vrouw in het verhaal. Tommie heeft haar paard groot gemaakt en alles betaald. Nu wilt ze hem zomaar verkopen, en ookal heeft ze dat recht (volgens mijn stiefvader) vind ik dat oneerlijk.

Volgens mij is dat hele erf van zijn vader. Denk ook dat hij sowieso de schuld op zich neemt of het nou tommie of hem is.. Tommie heeft anders geen goeie cariere meer lijkt me!

LBLGypsyCobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-14 19:52

Ik zie trouwens helemaal voor me dat er nu op het young rider deel van Bokt een topic volledig ontspoort omdat een meisje vertelt dat haar papa bij de bereden politie zit en daar een paard heeft wat Grand Prix loopt.
En dat niemand haar geloofd omdat ze geen foto's of filmpjes kan laten zien omdat de locatie geheim moet blijven en het paard alleen mag stappen omdat het net ingespoten is :(:)

agerrits

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-14 19:56

Wat je vader zegt klopt zich wel. Echter als 2 een bedrijf hebben en uit elkaar gaan (ontbinding vof) dan word de balans opgemaakt. Dat hoeft niet 50, 50. Te zijn. Visser heeft kosten gedragen, kosten in het paard geïnvesteerd, dat zou dan in z'n balans in een veel hoger bedrag uitpakken dan de mede eigenaar. Als zij haar paard bij visser had staan, en het paard nog volledig eigenaar was/is, tja vreemd dat visser dan veel tijd, kosten etc investeerde in dat paard. Als ze volledig eigenaar was, dan had ze deze kosten middels rekening van de stal van visser, betaald, waarom, omdat het paard immers van jou is.
Laatst bijgewerkt door agerrits op 05-04-14 20:07, in het totaal 1 keer bewerkt

YvonneV

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-14 20:04

Tommie is vandaag jarig, leuke verjaardag zo.

Wat betreft de wietkwekerijen. In de eerste berichten hierover stond Na onderzoek op en ROND de manege werden twee wietkwekerijen aangetroffen. Dit is ook wat de advocaat zegt dat het op de belendende percelen is.

Ik denk dat Vingino in beslag is genomen omdat hij door de politie op de openbare weg is aangetroffen en de politie in deze geen partij mag trekken . Als hij nog op het terrein van Tommie was geweest was het een heel ander verhaal geweest, waarschijnlijk was er dan gezegd tegen de mede-eigenaresse, zoek het maar via de rechter uit.

Traiectum

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-14 20:10

agerrits schreef:
Wat je vader zegt klopt zich wel. Echter als 2 een bedrijf hebben en uit elkaar gaan (ontbinding vof) dan word de balans opgemaakt. Dat hoeft niet 50, 50. Te zijn. Visser heeft kosten gedragen, kosten in het paard geïnvesteerd, dat zou dan in z'n balans in een veel hoger bedrag uitpakken dan de mede eigenaar.

Ligt dat ook niet aan de afspraken die er op paper zijn gezet (er van uitgaande dat dat gebeurt is)? Je zou toch ook kunnen redeneren dat van Beelen haar (deel van het) paard ter beschikking heeft gesteld en daar een risico mee gelopen heeft, en dat Tommie zijn carrière deels aan dit dier te danken heeft (maw, Tommie heeft niet alleen geïnvesteerd maar ook directe 'winst' gehaald uit deze constructie).

Ik denk dat als er geen duidelijke afspraken zijn gemaakt, dit nog een hele lastige kwestie kan worden. En gezien de hele soap om dit paard vermoed ik dat die afspraken niet duidelijk zwart op wit staan. Dit gedoe levert alleen maar verliezers op.

vur

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-14 20:27

milou123 schreef:
De politie moet daar toch toestemming voor vragen?
Dat is tenminste wat ik altijd in alle rapporten gelezen heb.

Artikel 96 Wetboek van Strafvordering.

1. In geval van ontdekking op heterdaad van een strafbaar feit of in geval van verdenking van een misdrijf als omschreven in artikel 67, eerste lid, is de opsporingsambtenaar bevoegd de daarvoor vatbare voorwerpen in beslag te nemen en daartoe elke plaats te betreden.

milou123

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-14 20:29

Aha, oke.

agerrits

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-14 20:35

Als het niet is vast gelegd, geld de standaard procedure, wat betreft ontbinding van het vennootschap, als dat verdeeld moet worden, of een ander zijn deel er uit wil hebben, dan gaat dit aan de hand van de balans die hier uitrolt, als de gene die het voortzet, de ander dus uitkoopt hoeft dat ook wettelijk nog niet in 1 keer worden voldaan. Immers is het anders niet mogelijk voor die gene om het bedrijf voort te zetten.

Nu even na het verhaal van visser, en het paard. Mede eigenaar kan praktisch fluiten na geld of het paard. Het is is 50 procent van beide, laten we daar van uitgaan. Stel, visser wil het paard houden, en mede eigenaar wil het verkopen, dan zijn ze het on eens, visser erkend dat het paard 50/50 is, mede eigenaar kan het paard niet verkopen, visser eveneens niet zonder instemming van de vennoot. Beide houden zich aan wat ze hebben vast gelegd, in dit geval dus niet veel, want er is niks vast gelegd, over verdeling van kosten etc. Als mede eigenaar tegen visser zegt ik wil mijn 50 procent (terug) moet dus beken worden wat de 50 procent is. De balans moet ook worden opgemaakt, de 50 procent voor mede eigenaar is de 59 procent van de huidige waarde van het paard, min alle kosten die door de andere vennoot, in dit geval visser, is geïnvesteerd. De geld waarde is voor haar dus veel lager dan 50 procent van de waarde van het paard. Mede eigenaar ging akkoord dat visser het paard trainde, stalde en geld investeerde in het paard, kosten draagt.

agerrits

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-14 20:41

Stel ik heb een paard, samen met een ander. Maar ik stal het paard, betaal alle kosten, en daarna verkopen we het paard voor 10.000, ik noem maar een bedrag, dan zeg ik tegen de mede eigenaar van, ik ga alleen akkoord, als met aftrek van de onkosten die ik heb gemaakt, en jij niet. Wat dan nog over is doen we zoals afgesproken 50/50, want het paard is immers van ons samen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-14 20:44

Heeft Tommie geen sponsor.

vur

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-14 20:49

Ja, zijn vader denk ik? :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-14 20:49

En de philips :+

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-14 21:00

russel schreef:
En de philips :+

Nuon (alleen wisten zij niet dat ze hem sponsorden) :+

Ladybird
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-14 21:02

Alle vijftien mensen die donderdagavond werden opgepakt op een manege in Vijfhuizen na een vechtpartij om het dressuurpaard Vingino, zijn zaterdag op vrije voeten gekomen. Het onderzoek loopt nog.

De politie wilde duidelijk krijgen wat er precies is gebeurd. Omdat het om een grote groep gaat, duurden de verhoren langer. Vingino, die in beslag is genomen, staat volgens de politie op een geheime plek.

Vingino maakt met ruiter Tommie Visser sinds vorige maand deel uit van het olympisch kader - de beste tien dressuurcombinaties van Nederland.

Paardendiefstal
De tien mannen en vijf vrouwen die werden opgepakt, komen uit de omgeving van Leiden en Haarlem. Zij worden verdacht van betrokkenheid bij paardendiefstal.

Volgens de politie werden enkele mannen donderdagavond rond 22.00 uur betrapt toen ze het dier wilden weghalen bij de manege. Daarop ontstond een vechtpartij tussen beide partijen die beweren eigenaar van Vingino te zijn. Alle betrokkenen werden opgepakt. De politie nam behalve Vingino ook een aantal voertuigen in beslag.

Uit forensisch onderzoek moet nog blijken of er bij de vechtpartij is geschoten. In de manege werden twee hennepkwekerijen ontdekt, waarvoor illegaal elektriciteit werd afgetapt. Vrijdag zijn de kwekerijen ontmanteld.

Bron: http://nos.nl/artikel/632427-verdachten ... -vrij.html

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-14 21:07

Er zijn twee mensen eigenaar dus de rest handelt onrechtmatig....? Lijkt mij. Is dat zo?

Ketaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-14 21:08

ik hoop voor beide partijen dat het snel opgelost wordt, op een nog enigzins nette manier. :)

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-14 21:32

Geryon schreef:
Mijn stiefvader denkt dat als zij alle twee 50 50 eigenaar zijn, tommie haar/het paard moet afkopen. 50 procent van de waarde van het paard aan haar betalen zodat het paard van hem wordt. Dat is namelijk ook zo als twee mensen samen een bedrijf hebben zei hij.

En dan vraag ik me af wat de waarde van het paard is. Zou ie dan verplicht hetzelfde bedrag aan moeten houden als de hoogste bieder? Dat is immers het geld wat ze had kunnen krijgen als ie wel verkocht was. Of zou er een schatter moeten komen?

agerrits

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-14 21:51

De aanschaf waarde? De reële waarden van het paard op het moment dat visser dus mede eigenaar was? Of is visser geen eigenaar, dan wel zo eerlijk om de kosten zelf te dragen, dus kan ze die gaan lappen? Of was er een vrijwilligers contract, of vrijwillige dienst verlening van visser, en tevens stalling, dierarts kosten etc? Ze had niet het recht bij visser het paard weg te halen, waarom laat je het paard dan zo lang daar staan? Laat ze naar de rechter gaan. Ben benieuwd. Ik denk dat beter af is om te schikken met visser, na alle redelijkheid. Dat het paard zo lang heeft gestaan bij visser, dat zoals hij aangeeft de kosten heeft gedragen, tja dan blijft er onder aan de streep weinig over voor mede eigenaar.

OnzeFons1

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-14 21:58

agerrits schreef:
De aanschaf waarde? De reële waarden van het paard op het moment dat visser dus mede eigenaar was? Of is visser geen eigenaar, dan wel zo eerlijk om de kosten zelf te dragen, dus kan ze die gaan lappen? Of was er een vrijwilligers contract, of vrijwillige dienst verlening van visser, en tevens stalling, dierarts kosten etc? Ze had niet het recht bij visser het paard weg te halen, waarom laat je het paard dan zo lang daar staan? Laat ze naar de rechter gaan. Ben benieuwd. Ik denk dat beter af is om te schikken met visser, na alle redelijkheid. Dat het paard zo lang heeft gestaan bij visser, dat zoals hij aangeeft de kosten heeft gedragen, tja dan blijft er onder aan de streep weinig over voor mede eigenaar.

en dus... zal ik mijn paard nooit bij Visser zetten

vencedor

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-14 22:06

Hoezo ben je zelf toch bij? Vanuit beide kanten weinig zwart op wit blijkbaar. Anders was er niet zoveel ellende van gekomen.

agerrits

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-14 22:08

Goed daar kan ik niet over oordelen, lijkt me wel een goede ruiter haha, heb zelf paarden elders in training, tja dat is wel vastgelegd, nu zou ik het nooit toestaan dat een ander daar dus geld in stopt, tevens wil ik er gewoon voor betalen, mede eigenaar heeft klaarblijkelijk, dus toegestaan dat haar paard daar mocht staan, dat hij dus alles betaald em. dat jaren lang, tja wil ze nu dan gewoon geld, of het paard terug? Daarvoor had ze zelf de regie moeten houden, jammer dat we dat verhaal dus niet weten.