Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
bliver schreef:?..Dat er bij kampers wietplantages is niks gek toch trouwens. Heb zelfs in de wandelgangen meegekregen dat bij haar ook wietplantages zijn, maar heeft verder niks met de zaak te maken
agerrits schreef:Wat je vader zegt klopt zich wel. Echter als 2 een bedrijf hebben en uit elkaar gaan (ontbinding vof) dan word de balans opgemaakt. Dat hoeft niet 50, 50. Te zijn. Visser heeft kosten gedragen, kosten in het paard geïnvesteerd, dat zou dan in z'n balans in een veel hoger bedrag uitpakken dan de mede eigenaar.
milou123 schreef:De politie moet daar toch toestemming voor vragen?
Dat is tenminste wat ik altijd in alle rapporten gelezen heb.
Geryon schreef:Mijn stiefvader denkt dat als zij alle twee 50 50 eigenaar zijn, tommie haar/het paard moet afkopen. 50 procent van de waarde van het paard aan haar betalen zodat het paard van hem wordt. Dat is namelijk ook zo als twee mensen samen een bedrijf hebben zei hij.
agerrits schreef:De aanschaf waarde? De reële waarden van het paard op het moment dat visser dus mede eigenaar was? Of is visser geen eigenaar, dan wel zo eerlijk om de kosten zelf te dragen, dus kan ze die gaan lappen? Of was er een vrijwilligers contract, of vrijwillige dienst verlening van visser, en tevens stalling, dierarts kosten etc? Ze had niet het recht bij visser het paard weg te halen, waarom laat je het paard dan zo lang daar staan? Laat ze naar de rechter gaan. Ben benieuwd. Ik denk dat beter af is om te schikken met visser, na alle redelijkheid. Dat het paard zo lang heeft gestaan bij visser, dat zoals hij aangeeft de kosten heeft gedragen, tja dan blijft er onder aan de streep weinig over voor mede eigenaar.