Paarden failliete zorgboerderij onder de veilinghamer

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

bulck

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-14 12:33

Ik vind die jonge paarden zo slecht precies nog niet? Staan nu wel geen keuringsverslagen bij, maar voor dat geld kan iemand met wat kennis van paarden denk ik wel een koopje doen. (zijn ze echt rot op foto, kan je nog iets anders beslissen. Dat geld (aankoop plus achteraf keuring is voor iemand die echt met paarden inzit het risico wel waard en anders ook nog niet dat grote verlies)
Sommige dieren zijn idd wel oud en kan je bedenkingen stellen of hun toekomst. Mss is een spuitje of slacht beter, maar dat is ieders zijn mening.

Silly1972

Re: Paarden failliete zorgboerderij onder de veilinghamer

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-14 12:50

@ Sandra Beer, dat allang bekend, FB staat er vol mee! Zeker na de film de nieuwe wildernis

SandraBeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-14 12:53

Silly1972 schreef:
@ Sandra Beer, dat allang bekend, FB staat er vol mee! Zeker na de film de nieuwe wildernis

Als dit allang bekend is waarom maakt iedereen zich hier dan zo druk over de megabiedingen die gedaan gaan worden door PvdD??? Ze bieden tot 400 staat hier toch? Ben ik nou gek of wat?

dravergekkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-14 12:54

Beetje jammer dat Jeja , vervolgens niet meer reageerd.

Was wel heel benieuwd naar haar reactie na het doorlezen van dit topic.

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-14 12:55

Dat vind ik ook Bulck, er zitten lang niet alleen slechte tussen, sommige jonge paarden lopen leuk en er zit er 1 tussen die mijn interesse heeft, maar die staat wel op de lijst van 9 en vrees dat dan het bedrag goed opgedreven wordt en dat is het mij weer niet waard

little_king

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-14 12:56

sassefras schreef:
ok al hoort het hier niet ik moet het toch ff kwijt.

er staan zo,n 25 km van mijn huis wel 1500 zielige paarden, helaas heet hun leven natuur. en staan ze te verhongeren en weg te rotten achter een hek.

daar hoor je de partij van de dieren dan weer niet over ( en ook de meeste bokkers niet )

Zo enorm mee eens!!!
Dat ze daar maar eens paardjes (en andere dieren) gaan redden!

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-14 12:56

SandraBeer schreef:
Silly1972 schreef:

Als dit allang bekend is waarom maakt iedereen zich hier dan zo druk over de megabiedingen die gedaan gaan worden door PvdD??? Ze bieden tot 400 staat hier toch? Ben ik nou gek of wat?

Sorry, maar denk dat je nu 2 dingen door elkaar aan het halen bent en het even allemaal niet meer begrijpt :P

Annemiek80

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-14 13:01

daarnaast heeft SPIN in meerdere berichten (gisteren) aangegeven zelf geen plek te hebben voor meer paarden, ze zitten al vol met 30 paarden. Er moet dan dus op stel en sprong nieuwe stalling geregeld worden wat heel wat meer kosten meebrengt natuurlijk, welke 'verhaalt' worden op donateurs.

Paarden die via SPIN weer bij een particulier terecht komen blijven te allen tijde in het bezit van SPIN, paarden komen niet op je eigen naam te staan ondanks dat jij (na een periode bij spin) wel alle kosten en zorg draagt blijven hun eigenaar

wilma12

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-14 13:02

Het stast nu ook op horses.nl

[url]http://horses.nl/algemeen/pvdd-stelt-kamervragen-lot-veilingpaarden-zorgboerderij/][/url]

janneke_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-14 13:06

De situatie word met de dag belachelijker lijkt het wel.
Stel dat ik een bod op Wedford wil uitbrengen komt het er zo uit te zien:
Minimum eerste bod € 370,00
BTW (21%) € 77,70
Veilingkosten (16%) € 59,20
BTW Veilingkosten (21%) € 12,43
Totaalbedrag € 519,33
(heb dit op de site van BVA auctions gevonden)
En dit paard zou zogenaamd opgekocht worden voor de slacht? Denk niet dat een handelaar daar nog winst over gaat maken.
En dan zegt die site van piep dat hij een verhoogde kans heeft om naar de slacht te gaan.

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-14 13:08

klopt ook van geen kanten

SandraBeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-14 13:09

Sorry, maar denk dat je nu 2 dingen door elkaar aan het halen bent en het even allemaal niet meer begrijpt :P[/quote]

Of jij hebt het krantenknipsel niet gelezen. Ik heb namelijk geen idee waar jij het over hebt! Maar laat maar, denk dat jij degene bent die het krantenknipsel met een groep paarden uit de natuur verwisseld! En als ik het volgens jou allemaal niet meer begrijp, waarom neem je dan niet even de moeite om het even uit te leggen???

Doggylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-14 13:12

janneke_S schreef:
De situatie word met de dag belachelijker lijkt het wel.
Stel dat ik een bod op Wedford wil uitbrengen komt het er zo uit te zien:
Minimum eerste bod € 370,00
BTW (21%) € 77,70
Veilingkosten (16%) € 59,20
BTW Veilingkosten (21%) € 12,43
Totaalbedrag € 519,33
(heb dit op de site van BVA auctions gevonden)
En dit paard zou zogenaamd opgekocht worden voor de slacht? Denk niet dat een handelaar daar nog winst over gaat maken.
En dan zegt die site van piep dat hij een verhoogde kans heeft om naar de slacht te gaan.

Je moet toch wat doen als Piep o.a. om zieltjes en vooral geld te (W)innen.
ik begrijp zulke dingen niet er waren genoeg mensen die zich voor deze dieren in wilde zetten ,maar die worden aan de kant gezet voor hun eigen belang!

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-14 13:14

Nee Sandra, dat zijn 2 verschillende dingen en ga nou niet inene doen alsof ik gek ben!

Ik heb het totaal niet over dat kranten knipsel!
Leer eens goed te lezen voor je zo gaat doen.

Oke ik zal het in grove lijnen proberen uit te leggen.
Wat Sassefras zei is dat ze beter het geld en de moeite kunnen stelen in de paarden die echt in nood zijn zoals de paarden in oostvaardersplassen ipv de paarden die nog best een goed tehuis kunnen krijgen of de paarden die beter af zijn bij de slacht en ik beaamde dat.

Heeft dus allemaal niets met dat krantenknipsel van doen, alleen maar dat ze hun tijd en energie beter aan iets anders kunnen besteden.

Loody

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-14 13:16

ik heb maar eens gereageerd op Twitter bij Marianne Tieme... halve zool

MandyIndah

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-14 13:18

Vannacht nog erover gedroomd..
Droomde dat ik Frits op ging halen, oh ik was net een klein blij meisje!!!!

Maar goed, inmiddels ben ik er van overtuigd dat slagers en handelaren geen kans meer maken.
Ik baal er van dat ik waarschijnlijk niet de hoogste bieder ga worden.
Ergens wil ik Guus ook wel kopen, maar ik weet het gewoon niet met die mok. Mijn huidige paard heeft nooit mok, dus ik weet gewoon niet of de mok van Guus te behandelen is, ik ben er gewoon niet zo in thuis. En de meningen hier lopen zo uit een. Ik ga mijn Dierenarts er even over bellen. Die weet vast ook wel wat er gaande is ;)

SandraBeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-14 13:20

wilma12 schreef:
Het stast nu ook op horses.nl

[url]http://horses.nl/algemeen/pvdd-stelt-kamervragen-lot-veilingpaarden-zorgboerderij/][/url]

Tja, misschien ook door de film de nieuwe wildernis..... :D
Toch vind ik het niet verkeerd. Beter als ze die dieren op een andere manier een beter thuis geven.

Happinez

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-14 13:21

wilma12

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-14 13:22

FriesWytske

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-14 13:22

SandraBeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-14 13:25

Silly1972 schreef:
Nee Sandra, dat zijn 2 verschillende dingen en ga nou niet inene doen alsof ik gek ben!

Ik heb het totaal niet over dat kranten knipsel!
Leer eens goed te lezen voor je zo gaat doen.

Oke ik zal het in grove lijnen proberen uit te leggen.
Wat Sassefras zei is dat ze beter het geld en de moeite kunnen stelen in de paarden die echt in nood zijn zoals de paarden in oostvaardersplassen ipv de paarden die nog best een goed tehuis kunnen krijgen of de paarden die beter af zijn bij de slacht en ik beaamde dat.

Heeft dus allemaal niets met dat krantenknipsel van doen, alleen maar dat ze hun tijd en energie beter aan iets anders kunnen besteden.

Ik lees prima! Voor jou misschien handig om te quoten ipv 20 berichten later te reageren en ik dan moet ruiken waar jij het over hebt! Dat LEEST nl een stuk makkelijker en hoeven we niet terug te gaan bladeren.

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-14 13:32

Pffff Zo fijn dat dit zo moet Sandra.

Ik heb hier niet zo'n zin in, laten we het er maar op houden dat we allebei het beste voor hebben met de paarden.

jenn0dv

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-14 13:33

Ik snap het ook niet helemaal. Het is dus op de een of andere manier niet mogelijk om de PvdD gewoon te overbieden?

SandraBeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-14 13:34

Silly1972 schreef:
Pffff Zo fijn dat dit zo moet Sandra.

Ik heb hier niet zo'n zin in, laten we het er maar op houden dat we allebei het beste voor hebben met de paarden.

Precies! En dat jij maar niet meer reageert op mij, want je begrijpt me niet. Sorry zeggen is ook een hele kunst joh. Aan jouw reacties te zien denk ik eigenlijk dat jij maar in heel weinig dingen zin hebt.

Dakotah

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-14 13:35

Als dit zo doorgaat worden ze straks gekocht door mensen die de ballen verstand van paarden hebben, maar meedoen, om maar de "redder" van het zielige paard te zijn.
Zodat ze zich op de borst kunnen kloppen.
Vervolgens wordt zo'n paard eigenlijk nog zieliger, doordat ze geen k... verstand hebben van de verzorging.
Ik zie hier geen handelaar op bieden in ieder geval.
Zeker nu niet meer met die media aandacht.
Bovendien is er weinig aan te verdienen met al die kosten die er over heen komen.
Het kost ze eerder geld.
Dit soort paarden kun je ook gratis krijgen.